تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۰۷۴۸۲

خرید مرغ زنده ممنوع شد /مورد مشکوکی از آنفلوآنزای پرندگان گزارش نشده است

۲
۰
کبنا ؛فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: هیچ مورد مشکوکی از وجود بیماری آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان در شهرستان بویراحمد گزارش نشده است.



به گزارش کبنا ز یاسوج، شاهرخ کناری صبح امروز در نشست پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که با حضور جمعی از مدیران در محل فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست تلاش برای کنترل شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است که تاکنون در سطح شهرستان مورد مشکوکی گزارش نشده است.

فرماندار بویراحمد افزود: برای پیشگیری از شیوع این بیماری جلسات استانی برگزار و جلسات شهرستانی به‌ همین منظور جهت پیشگیری و آمادگی لازم در صورت گزارش از کانون‌های آلوده برای انجام اقدامات لازم برگزار شده است.

کناری با بیان اینکه ۱۵ استان کشور به این بیماری آلوده‌ شده‌ است، گفت: استان‌های هم‌جوار استان کهگیلویه و بویراحمد متأسفانه به‌شدت با این بیماری درگیر شده‌اند که خوشبختانه با اقدامات خوبی که در استان و شهرستان صورت گرفته، هیچ مورد مشکوکی تا الان مشاهده نشده است.

وی افزود: واکسن مشخصی برای پیشگیری از این بیماری برای طیور در کشور وجود ندارد، اما واکسن انسانی برای افرادی که در معرض این بیماری هستند در شهرستان بویراحمد آماده و کارکنان دامپزشکی، مرغداران، کشتارگاه‌ها و مراکز فروش مرغ که بیشتر در معرض این بیماری هستند، این واکسن را می‌توانند برای پیشگیری استفاده کنند.

وی بابیان اینکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های دولتی برای امنیت و سلامت مردم شهرستان بویراحمد با تعاونی‌های توزیع مرغ زنده همکاری کنند، تصریح کرد: به دلیل در معرض خطر بودن این افراد، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای واکسینه کردن این افراد باید اطمینان کامل را داشته باشد.

کناری با اشاره به فروش غیرقانونی مرغ و طیور در سطح شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: فروش غیرقانونی مرغ زنده تخلف است و در صورت مشاهده برخورد جدی صورت می‌گیرد. دهیاران، بخشداران، شهرداری، شورای اسلامی و نیروی انتظامی برای جمع‌آوری این موارد با دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

فرماندار بویراحمد گفت: درگذشته در ورودی و خروجی شهر یاسوج مرغ زنده فروشی وجود داشت که امروز هیچ مرغ زنده فروشی در شهرستان بویراحمد دیگر وجود ندارد.

وی بیان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی شهرستان بویراحمد نگهداری مرغ زنده در تنگه مهریان است که باید نیروی انتظامی برای کنترل ماشین‌های دور گرد همکاری لازم را داشته باشد.

وی بابیان اینکه آمار نگران‌کننده‌ای از ابتلای ۱۶ میلیون مرغ تخم‌گذار در کشور اعلام‌شده است، اظهار داشت: ۲۲۵ واحد مرغ تخم‌گذار در کشور معدوم شده است که مشخصاً اگر مرغ آلوده شود باید تخم‌مرغ هم معدوم شود، با توجه بااینکه در استان اصفهان تلفات جانی هم اعلام شده، اما خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی در استان گزارش نشده است که باید برای جلوگیری از این بیماری اقدام شود.

کناری اظهار داشت: مردم شهرستان از خرید طیور و مرغ زنده با توجه به خطری که دارد، از دور گردها و مراکز غیرمجاز جلوگیری کنند و هرگونه موارد مشکوک را به سامانه ۱۵۱۲ اعلام کنند.

وی بابیان اینکه تلاش دامپزشکی استان و شهرستان بویراحمد برای پیشگیری از این بیماری قابل تقدیر است، گفت: در صورت نیاز فرمانداری شهرستان بویراحمد با دامپزشکی استان و این شهرستان همکاری می‌کند. و در صورت لازم جهت تأمین امنیت و سلامت مردم برای جلوگیری از شیوع این بیماری سایر دستگاه‌های قضایی و انتظامی هم به این مسئله ورود خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه موارد بهداشتی باید در پرورش مرغ زنده در مرغداری‌ها رعایت شود، بیان داشت: موارد بهداشتی در پرورش مرغ خانگی رعایت نمی‌شود که برای حفظ امنیت و سلامت مردم جلوی این افراد باید گرفته شود و پرورش مرغ باید بعد از روال قانونی و اخذ استعلامات لازم انجام بگیرد.

وی افزود: محیط‌ زیست در اطراف رودخانه‌ها و تالاب‌ها را بررسی کنند که در صورت مشاهده موارد مشکوک اقدامات لازم صورت گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

رسول.ا
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر کناری
بچه
Iran, Islamic Republic of
در مورد اشتغال بگو مهندس کناری
خوب ..
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1