تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۰۷۳۶۰

استاندار دستور جلوگیری از احداث پروژه‌ها در زمین‌های کشاورزی را صادر کرد / آیا پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه متوقف می‌شود / ۵۰ درصد پول بازنشستگان تامین شد

۶
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت هدفگذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در سطح کشور در حوزه تهاتر بدهی های متقابل دولت و بخش خصوصی را از طریق اسناد خزانه مصوب کرده که سهم تقریبی استان یک درصد خواهد بود.
 

به گزارش کبنا، علی محمد احمدی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تاکید کرد: با در نظر گرفتن سهم استان، فعالیت مناسب و پیگیری های لازم برای جذب این اعتبارات انجام شود.
استاندار با اشاره به اهمیت و پیگیری برای کمک های فنی اعتباری، خواستار برنامه ریزی مناسب و حرکت کارشناسی برای مبادله توافق نامه‌ها در استان شد و اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به تهیه برنامه ۵ ساله خود در قالب یک کتابچه اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه، ۵۰ درصد از فضای شهرک‌های صنعتی استان خالی است، تصریح کرد: فرآیند واگذاری زمین برای ساخت پروژه ها در استان باید به صورت اصولی باشد و از تغییر کاربری غیرضروری زمین های کشاورزی برای ایجاد طرح ها جلوگیری شود.
استاندار با اشاره به اینکه، این استان دارای ظرفیت های بالایی در حوزه کشاورزی است و نباید زمین های این بخش را برای ایجاد طرح های دیگر واگذار کرد، افزود: باید اراضی کم بازده با نظر جهادکشاورزی به شهرک های صنعتی تحویل شود.
به گزارش کبنا، این در حالی است که ۸۱ هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت سقاوه به احداث پتروشیمی بویراحمد واگذار شده است.
احمدی در ادامه بر ضرورت تدوین طرح جامع گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: کارگروه مربوطه، دیگر طرحی را مصوب نخواهد کرد اما در مورد طرح هایی که در دستور کار قرار دارند، تصمیم گیری خواهد شد.
استاندار تاکید کرد: میراث فرهنگی باید نظارت مستمر و ویژه ای بر اجرای طرح های رفاهی و تفریحی در استان داشته باشد.
وی، خواستار ارائه گزارش اداره کل اقتصاد و دارایی از اجرای بند و تبصره پنج قانون بودجه به این کارگروه شد و افزود: اگر دستگاهی در این زمینه کوتاهی کند بدون شک با آنها برخورد می شود و یکی از شاخص های انتخاب مدیران برتر میزان جذب تملک دارایی های سرمایه ای است.
احمدی با اشاره به اینکه، استان ظرفیت های بالایی در تأمین آب دارد، گفت: می توانیم به تنهایی آب استان خوزستان را تأمین کنیم و نباید هیچگونه مشکلی برای تولید کننده به لحاظ آب در استان وجود داشته باشد.
احمدی در خصوص اختصاص اعتبارات استانی و ارتقا شاخص‌های استان گفت: ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ارتقاء شاخص‌های استان در سال جاری است که تاکنون ۳۹٫۷ درصد آن ابلاغ شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به سخنان فرماندار کهگیلویه در خصوص بهانه‌تراشی دستگاه‌ها برای عدم شروع فعالیت‌های عمرانی گفت: اعتبارات استان اختصاص یافته و با توجه به وضعیت جوی و کاهش بارش‌ها دستگاه‌ها پروژه‌های عمرانی در دست احداث خود را انجام دهند و عملیات عمرانی را از سر گیرند.

راه و شهرسازی ساخت پل تراب در چرام را طولانی کرده است
وی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: راه و شهرسازی ساخت پل تراب در چرام را طولانی کرده است که مدیران با همکاری معاونت عمرانی تعداد پروژه‌ها و همچنین طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را مشخص کنند. طرح ها و پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد می باشند نسبت به تکمیل آنها اقدام و در اولویت بهره برداری قرار گیرند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به بند(و) تبصره ۱۶ دولت مبلغ ۵ هزار میلیارد اسناد خزانه به عنوان اوراق تسویه منتشر شد که طلب پیمانکاران از دولت و بدهی آنان به تامین اجتماعی و مالیات تهاتر می‌شود.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ارائه طرح جامع گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد و افزود: تا زمانی که این طرح تدوین نشود طرح‌های احداثی مجتمع تفریحی رفاهی در نشست شورای برنامه‌ریزی مطرح نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظارت بر طرح‌های مجتمع‌های تفریحی و رفاهی جدی  دنبال شود.



تخصیص ۳۹٫۷ درصد اعتبارات استانی و ارتقاء شاخص‌‌های کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶/تامین ۵۰ درصد مطالبات بازنشستگان استان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۳۹٫۷ درصدی اعتبارات استانی و ارتقاء شاخص‌ها استان در سال جاری خبر داد.


 حسن نوروزی در این نشست از محل اعتبارات استانی و ارتقا شاخص‌ها را ۲۴۲ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: تاکنون ۳۹٫۷ درصد از این اعتبار تخصیص یافته و به دستگاه‌ها هم ابلاغ شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اعتبارات نفت ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که ۴۶٫۷ درصد این اعتبار ابلاغ شده و عمدتا در قالب بند(ز) است.

وی عنوان کرد: اعتبارات متوازن استان ۱۷۹ میلیارد تومان است که ۲۹٫۴ درصد این اعتبار ابلاغ شده و در قالب بند(و) تبصره ۱۶ بوده است.

این مسؤول تصریح کرد: اعتبارات ملی متوازن استان کهگیلویه و بویراحمد ۸۵٫۲ میلیارد تومان است که تاکنون در این ردیف تخصیصی به استان ابلاغ نشده است.

نوروزی اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده را ۲۰٫۷ میلیارد تومان دانست و افزود: ۲۰ درصد این مبلغ معادل ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب نقدینگی به خزانه واریز شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات ۱۴ پروژه ملی استانی را ۱۴۵ میلیارد تومان دانست و افزود: ۵۲ درصد این اعتبار معادل ۷۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اعتبار ۴٫۱ میلیارد تومانی استان از محل جرایم راهنمایی و رانندگی گفت: ۲۰۰ میلیون تومان این مبلغ به صورت نقدی تخصیص یافته است.

این مسؤول تصریح کرد: اعتبارات پروژه‌‍‌های ملی استان ۲۷۹ میلیارد تومان است که ۱۷۴ میلیارد تومان معادل ۶۲ درصد این اعتبارات تخصیص یافته است.

نوروزی با اشاره به تخصیص ۲۹٫۳ درصد اعتبارات توازن در خصوص مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال‌های ۹۵ و ماقبل آن گفت: ۷٫۹ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی است که ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان تامین شده است و مابقی مطالبات این افراد تا پایان سال جاری تأمین خواهد شد.


بدهی مالیاتی ۵۳۰ پیمانکار در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۳۰ پیمانکار در استان بدهی مالیاتی دارند.
ابراهیم کشاورز اظهار کرد: برنامه دولت برای تهاتر طلب و بدهی پیمانکاران به تامین اجتماعی و اداره‌کل مالیاتی اقدام ارزشمندی است.
مدیرکل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جزء استان‌هایی بودیم که ۶ مورد تهاتر داشتیم و با دستگاه‌هایی مانند اتاق بازرگانی و اتاق اصناف اقداماتی در این زمینه برگزار کردیم.
وی عنوان کرد: تاکنون ۵۳۰ پیمانکار که بدهی مالیاتی داشتند شناسایی شدند، ضمن اینکه به همه دستگاه‌ها اعلام کردیم در صورت مراجعه افراد برای وصول مطالبات، آنها را به اقتصاد و دارایی استان راهنمایی کنند.
کشاورز پیش‌تر بدهی مالیاتی پیمانکاران استان را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همون پتروشیمی طرح اولی هست که باید متوقف بشه
مارگون
Iran, Islamic Republic of
من تو جلسه بودم اصلا موضوع توقف پتردشیمی بحث نشد واسه چی چرت مینویسی
کلانتری
Iran, Islamic Republic of
اراضی دشت سقاوه کم بازده و ارزش کار کشاورزی را ندارند جناب کبپنا پس صنعتی مناسب تر است
Iran, Islamic Republic of
اراضی دشت سقاوه کم بازده و ارزش کار کشاورزی را ندارند جناب کبپنا پس صنعتی مناسب تر است
ل
Iran, Islamic Republic of
اراضی دشت سقاوه کم بازده و ارزش کار کشاورزی را ندارند جناب کبپنا پس صنعتی مناسب تر است
سعید
Iran, Islamic Republic of
استاندار عزیز با.برای ایران چیزی نداشتی.د با با این چه سبک. بر مردم است
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
1