تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۰۷۳۲۲

۲۰۰ آبدار حقوق دریافت نمی‌کنند / ماجرای برگشت اعتبارات نفت کهگیلویه و بویراحمد از زبان نوروزی / ببخش یک قاتل بعد از ۸ سال / تصادف زنجیره‌ای سه خودرو در سه‌راهی کریک

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
۲۰۰ آبدار کهگیلویه و بویراحمدی حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۰۰ آبدار روستایی این استان به طور مستمر به دلیل عدم پرداخت حقوق و مزایای خود جلوی استانداری تجمع می‌کنند.
 
فیض‌الله پاسره در نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت برق و آب کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ۲۰۰ آبدار در مناطق روستایی این استان به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود به طور مستمر تجمع‌های در جلوی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی دارند.
وی مهمترین خواسته آبداران را پرداخت حقوق و مزایا عنوان کرد و افزود: طبق قانون باید حقوق آبداران از محل اعتبارات عمرانی بخش تعمیرات و نگهداری پرداخت شود در حالی امسال ریالی اعتبار از محل به استان اختصاص نیافته است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه پرداخت حقوق آبداران از محل اعتبارات جاری اقدام لازم را انجام دهند.
پاسره بیان کرد: امسال ۱۴۶ روستای استان با تانکر به صورت سیار آبرسانی شدند که در مجموه ۳ هزار و ۲۳۸ سرویس آب بین روستائیان استان توزیع شد و به دلیل افت فشار آب این تعداد روستا در حال افزایش است.
وی ابراز کرد: برخی از روستاهای اقماری توسط آبفای شهری آبرسانی می‌شوند در حالی طبق مصوبه دیوان محاسبات و قانون آبرسانی به روستاها این اقدام خلاف قانون است.
 
برگشت اعتبارات نفت کهگیلویه و بویراحمد صحت ندارد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگشت اعتبارات اختصاص یافته از محل بند «ز» تبصره ۵ (نفت) به این استان از اساس کذب بوده و صحت ندارد.
 
حسن نوروزی در نشست شورای هماهنگی صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: دستورالعمل آئین نامه اجرایی اعتبارات بند «ز» در کل کشور دیرهنگام به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و در این زمینه اطلاع رسانی مناسب صورت نگرفت.
وی با بیان اینکه در زمینه جذب اوراق بند «ز» استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیتی مشابه سراسر کشور داشت، عنوان کرد: به دلیل تاخیر در ابلاغ و آئین نامه این اعتبارات تمامی استان‌ها پیگیر هستند که سازمان مرکزی و خزانه نسبت به نقدینگی آن اقدام کند.
نوروزی ابراز کرد: پیگیر ابلاغ اعتبار پروژه‌های تصفیه خانه اضطراری یاسوج، اصلاح شبکه آب شرب یاسوج و آبرسانی به شهر مادوان از مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان هستیم و در زمینه تخصیص اعتبار برای این پروژه‌ها از دو محل جلوگیری از هدر رفت آب و ابرسانی به شهرهای دارای تنش آبی از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بخشی از اعتبارات این استان شامل استانی، نفت، ارتقاء شاخص‌ها و ارزش افزوده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
نوروزی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات کشور صرف هزینه جاری دستگاه‌ها اجرایی و شرکت‌ها می‌شود، ادامه داد: ادارت باید به منابع عمومی بودجه دولت اکتفا نکنند بلکه به فکر درآمدزایی باشند.
وی واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی را یک اولویت دانست و افزود: پروژه‌های فاضلاب، مجتمع‌های آبرسانی و طرح‌های تامین آب شرب قابلیت واگذاری به بخش خصوی را دارند و باید در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.
نوروزی تاکید کرد: در زمینه واگذاری پروژه‌های عمرانی اقدامات خوبی صورت گرفته ولی هنوز در حال پیگیری و رایزنی هستیم.
 
ورزش گچساران و برد های پرگل در لیگ های کشوری
تیم های ورزشی شهرستان گچساران در روزهای پایانی هفته گذشته سه پیروزی و ۲ شکست در رقابت های لیگ های برتر هندبال، بستکبال، واترپلو، فوتسال، فوتبال و بستکبال کسب کردند.
بازی های لیگ های مختلف کشوری در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که ورزش دوستان گچسارانی امیدوار به راهیابی به لیگ دسته اول فوتبال و دستیابی به ۲ عنوان قهرمانی در لیگ های برتر زنان و مردان هندبال هستند.
** نفت و گاز گچساران بازنده بازی با قهرمان لیگ برتر واترپلو
تیم نفت و گاز گچساران از هفته هفتم و پایانی دور برگشت لیگ برتر واترپلو با تیم دانشگاه آزاد اسلامی بازی کرد.
این دیدار از که روز پنجشنبه در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار شد، نفت و گاز گچساران با نتیجه۱۹ بر ۶ نتیجه را به میزبان خود واگذار کرد.
تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران با ۲۰ امتیاز در رتبه نخست و نفت و گاز گچساران که ۱۰ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی قرار دارد.
دیدار معوقه تیم‌های نفت و گاز گچساران و نیروی زمینی تهران از هفته چهارم دور برگشت لیگ واترپلو روز جمعه ۲۹ دی ماه ۹۶ ساعت ۱۵ در دوگنبدان برگزار می‌شود.
** تیم فوتبال نفت و گاز گچساران روی نوار پیروزی
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران با پیروزی یک بر صفر در مقابل تیم مدعی و رده سوم جدول رده بندی ،هواداران را به راهیابی به لیگ دسته اول فوتبال امیدوار کرد.
تیم فوتبال نفت و گاز گچساران تاکنون با ۱۶ بازی، ۹ برد، پنج تساوی و قبول ۲ شکست ۳۲ امتیاز کسب کرده است و در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد.
** لیگ دسته دوم بسکتبال
تیم نفت و گاز گچساران در چارچوب لیگ دسته دوم بسکتبال کشور روز جمعه به مصاف شهرداری بندرعباس رفت.
این دیدار که در بندر عباس برگزار شد نفت و گاز گچساران با نتیجه ۹۲ بر ۶۷ بازی را به میزبان خود واگذار کرد.
تیم نفت و گاز گچساران هم اکنون با ۱۰ امتیاز صدرنشین جدول رده بندی گروه سوم لیگ دسته دو بسکتبال کشور است.
** لیگ برتر هندبال بانوان
نفت و گاز گچساران در هفته دهم لیگ برتر هندبال بانوان کشورهیات هندبال اصفهان را برد.
این دیدار که روز جمعه در اصفهان برگزار شد، نفت و گازگچساران با نتیجه ۳۱ بر ۱۶ قاطعانه حریف خود را شکست داد.
تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران با این نتیجه ۱۴ امتیازی شد و با تفاضل گل کمتر نسبت به صدرنشین در رده دوم جدول رده بندی باقی ماند.
** لیگ دسته دوم فوتسال
لیگ دسته دوم فوتسال مردان کشور روز جمعه با انجام یک بازی در دوگنبدان آغاز شد.
از هفته نخست لیگ دسته دوم فوتسال مردان آغاز لیگ دسته دوم فوتسال کشور کشور از گروه سوم، تیم ماهان گچساران در سالن شهید بشارت دوگنبدان میزبان خود تیم صدرای شیراز را با نتیجه ۶ بر صفر در هم کوبید.
تیم ماهان گچساران در این دوره از مسابقات با تیم‌های پالایش نفت آبادان، صدرای شیراز، هایپر شاهین شهر، مقاومت تهران و مقاومت شهید عباس نژاد اقلید در گروه سوم قرار دارد.
لیگ دسته دوم فوتسال کشور در شش گروه شامل چهار گروه شش تیمی و دو گروه پنج تیمی در مجموع ۳۴ تیم به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.
تیم‌های اول تا سوم گروه‌های شش تیمی و تیم‌های اول و دوم گروه‌های پنج تیمی (شانزده تیم) به مرحله حذفی صعود خواهند کرد.
مرحله حذفی مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و در پایان چهار تیم برتر به لیگ دسته اول فوتسال کشور صعود و تیم‌های آخر هر گروه نیز به لیگ دسته سوم (لیگ مناطق) در فصل ۹۷ سقوط می‌کنند.
شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی در لیگ‌های کشوری دارد.
 
 
۳۰۰ پروژه راهسازی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از فعال بودن ۳۰۰ پروژه راه، ساختمان، مراکز اداری، بیمارستان و پروژه‌های مطالعاتی در این استان خبر داد.
 
علی محمد علیمردانی اظهار داشت: ۳۰۰ پروژه شامل راهسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، احداث راه روستایی، احداث ساختمان‌های اداری، احداث بیمارستان، بهسازی بافت فرسوده محلات، آسفالت معابر، پروژه‌های شهرسازی و مطالعات شهری، احداث پل‌ها و ساختمان‌های فنی در این استان فعال است.
وی با اشاره به در دست ساخت بودن پروژه راهسازی «یاسوج-سی‌سخت» عنوان کرد: در زمینه مسائل مروبط به این پروژه طی نشستی با مدیرکل منابع طبیعی مشکلات مرتفع شده و هم اکنون مشکلی وجود ندارد.
علیمردانی ابراز کرد: پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوز اعتبار یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی دو پروژه بزرگ راهسازی شامل اتصال یاسوج به آزاد‌راه «‌شیراز-اصفهان» و اتصال شهرستان لنده به تشان استان خوزستان از محل اعتبارات ملی انجام شده و هم اکنون در سازمان برنامه و بودجه منتظر تعیین تکلیف و اخذ مجوز ماده ۲۳ است.
وی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه‌های محلی از رفتن شما خبر می‌دهند آیا این خبر صحت دارد؟ افزود: بر اساس ماموریتی که وزارت راه و شهرسازی محول کرده تا لحظه آخر به وظایفم عمل می‌کنم و این اخبار زره‌ای در اراده من نسبت به انجام وظیفه‌ام تاثیری ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری در کشور ولی اکثر پروژه‌های عمرانی راه و شهرسازی استان فعال بوده و با قوت ادامه کار می‌دهیم.
علیمردانی با بیان اینکه از روز اول فعالیتم در این استان قول دادم پیگیر افزایش اعتبارات ملی پروژه‌های راه و شهرسازی باشم، اظهار داشت: پیگیری‌های لازم برای تبدیل اعتبارات استانی ۸۰ درصد پروژه‌های راه روستایی به اعتبارات ملی انجام شده است.
وی از تدوین نقشه جامع و سیاست گذاری ۱۰ ساله راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این مهم با هماهنگی مرکز در استان اجرایی شده است.
 
۱۲۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی جدید در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد
معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چهار سال گذشته ۱۲۰ کیلومتر جاده جدید اعم از اصلی و روستایی در این استان احداث شد.
 
محمد راستا اظهار داشت: ۷۰ کیلومتر از این میزان راه اصلی و ۵۰ کیلومتر نیز روستایی بوده است.
وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۶۰ کیلومتر جاده اصلی با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.
وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت، یاسوج - باغچه سادات، یاسوج - سی سخت و دهدشت، قلعه رئیسی به دیشموک را از جمله جاده‌های اصلی در دست اجرا در این استان ذکر کرد.
راستا گفت: در این مدت همچنین بیش از ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در حوزه راه‌های اصلی و روستایی استان انجام شده است.
وی تصریح کرد: در سه سال گذشته همچنین بیش از ۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان احداث، بهسازی و آسفالت شده است.
راستا ادامه داد که میزان اعتبار هزینه شده برای این میزان آسفالت راه روستایی در استان ظرف سه سال گذشته افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.
وی تصریح کرد: جاده روستایی لال و شهرون و برآفتاب جلاله منطقه زیلایی شهرستان بویراحمد و برخی روستاهای دورافتاده در بخش دیشموک و چاروسا در شهرستان کهگیلویه از جمله آنهاست.
معاون ساخت و توسعه راه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک نیز افزون بر ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی در سطح استان برای بهسازی و آسفالت در دست اجراست که حدود ۱۰۰ کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.
راستا تصریح کرد: جاده روستاهای منطقه سیلاب و کلوار تا امام زاده شاه قاسم به طول ۵۰ کیلومتر یکی از مهمترین راه‌های روستایی در حال اجراست.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد همچنان به لحاظ شاخص آسفالت راه روستایی نسبت به میانگین کشوری هنوز فاصله زیادی دارد، افزود: بیش از نیمی از مجموع چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان خاکی است.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
۴۴ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در روستاها ساکن هستند.
این استان دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
 
توزیع ۳۸۰۰ تن خوراک دام بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۸۰۰ تن خوراک دام شامل جو و کنستانتره بین عشایر این استان در پاییز امسال توزیع شد.
 
مجید علی پور افزود: با هدف مقابله با آثار خشکسالی ۲ هزار و ۸۰۰ تن جو و یک هزار تن کنستانتره در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است.
وی بیان کرد: آبرسانی سیار از دیگر برنامه‌های امور عشایر برای جبران خشکیدگی و کاهش آب چشمه‌ها در اثر بارندگی است که با استفاده از ۳۲ دستگاه تانکر به صورت شبانه روزی در حال انجام است.
براساس آخرین قابلیت سنجی ۵۷۰ حلقه چشمه در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که بیشتر این چشمه‌ها یا خشک شده و یا به میزان بسیار کمی آب دارند.
علی پور بابیان اینکه بیش از ۵۲ طرح عمرانی در زمینه‌های تأمین و پمپاژ آب شرب، حفر و تجهیز چاه عمیق، ساخت و بازگشایی جاده‌های عشایری و زیرساخت‌های اسکان عشایر در حال اجرا است، افزود: توسعه زیرساخت‌های زندگی عشایر از برنامه‌های چشم انداز بلند مدت برای رفاه حال این قشر زحمتکش در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی بیان کرد: انتقال آب آشامیدنی مناطق توگبری چرام، آب گندی گچساران، گندم کش چیتاب، مورد زرد زیلایی بویراحمد و ساخت ابنیه فنی جاده‌های عشایری گچساران و چاسخار چرام از مهمترین طرح‌های درحال اجرا در مناطق عشایری است.
علی پور اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۶۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی، استانی، ماده ۱۸۰، ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران این استان پیش بینی شده است.
 
بیش از ۲۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان گچساران پرداخت شد
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران گفت: ۲۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از ابتدای امسال تاکنون برای اشتغالزایی در اختیار مددجویان زیر پوشش این شهرستان قرار گرفته است.
قباد قربانی افزود: این میزان تسهیلات در زمینه های کشاورزی، باغداری، دام پروری، صنایع دستی و خدماتی در راستای توانمندسازی خانواده های زیر پوشش این نهاد به مددجویان واجد شرایط در این شهرستان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: ۱۳۶ طرح اشتغالزایی از ابتدای امسال تاکنون برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران اجرا شده است.
قربانی گفت: این طرح ها بر اساس نوع آن، در کار انگیزی هفت طرح، توان افزایی ۲۲ طرح، خودکفایی و کارآفرینی۱۰۷ طرح بوده است.
وی ابراز کرد: این نهاد حمایتی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۱۷ طرح اشتغال زایی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی اجرا کرده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: ۱۱۶میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد حمایتی تاکنون پرداخت شده و این روند به طور جدی ادامه داد.
قربانی ابراز کرد: ۹۸۲ مورد از این تعداد طرح های اشتغال زایی در دولت یازدهم بوده است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای توانمندسازی مددجویان گفت: پرداخت تسهیلات به مددجویان زیرپوشش برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا ادامه دارد.
 
قاتل یک جوان پس از ۸ سال از قصاص رهایی یافت
۸ سال پیش به دلیل اختلافات ملکی درگیری در منطقه سردسیری چال بایار در محدوده طسوج شهرستان چرام رخ داد که منجر به قتل یک جوان بنام وحید دانادوست شد.
دست قاتل یک جوان پس از ۸ سال از قصاص رهایی یافت
۸ سال پیش به دلیل اختلافات ملکی درگیری در منطقه سردسیری چال بایار در محدوده طسوج شهرستان چرام رخ داد که منجر به قتل یک جوان بنام "وحید دانادوست" شد.
بعد از گذشت ۷ سال با بزرگواری و گذشت اولیای دم و پادرمیانی برخی از بزرگان کهگیلویه و بویراحمد از جمله آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان، ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی، عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس، سردار عوض شهابی‌فر فرمانده اسبق سپاه فتح قاتل محکوم به اعدام از قصاص رهایی یافت.
در نشست صلح و سازش قتل جوان چرامی آیت‌الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان، ستار هدایتخواه نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام ساجدی معاون فرهنگی دادگستری استان سخنرانی کردند.
حجت‌الاسلام ساجدی معاون فرهنگی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با تایید این خبر به تسنیم گفت: در نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان استانی و شهرستانی و برخی ریش سفیدان و معتمدین محلی در مسجد صاحب‌الزمان شهر چرام صلح و سازش انجام شد.
 
 
نصب ۹ مدرسه پیش ساخته در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ابتدای سال تحصیلی جاری تعداد ۹ مدرسه پیش ساخته در مناطق مختلف این استان نصب شد.
جهان محرابی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۶۲۲ مدرسه در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد، اظهار کرد: از مجموع این تعداد کلاس‌ها ۳۰ درصد نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مدارس پیش ساخته گفت: در ابتدای سال تحصیلی جاری تعداد ۹ مدرسه پیش ساخته در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اعم از شهرستانهای کهگیلویه، بویراحمد و گچساران نصب شده است.
وی با بیان اینکه این مدارس پیش ساخته که در سال جاری نصب شده همه از سوی خیرین تهیه شده است، عنوان کرد: از زمان اجرای نصب مدارس پیش ساخته تا کنون در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۷۰ مدرسه پیش ساخته در مناطق مختلف این استان نصب شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر تعداد ۱۱۲ مدرسه پیش ساخته در مناطق مختلف این استان که نیاز به مدرسه داشته‌اند نصب شده است.
محرابی ادامه داد: در زمینه مقاوم سازی مدارس در سطح کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۲۶ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است که تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: در سه سال گذشته تعداد ۲۸۳ مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد‌ه‌اند.
محرابی اذعان کرد: این تعداد مدارس با اعتباری به مبلغ ۱۴۸ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی تجهیز شده‌اند.
وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد ۲۷۸ کلاس با اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۲۸ میلیون را به سیستم گرمایشی مجهز شدند.
 
۵مصدوم در پی برخورد زنجیره‌ای سه خودرو در محور یاسوج به اصفهان
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از برخورد سه خودروی پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پیکان در محور یاسوج به اصفهان (سه راهی کریک) و مصدوم شدن ۵ نفر از سرنشینان هر سه خودرو خبر داد.
به نقل از روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ استان؛ جلال پوران فرد از برخورد سه خودروی پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، پیکان در محور یاسوج به اصفهان (سه راهی کریک) و مصدوم شدن ۵ نفر از سرنشینان هر سه خودرو خبر داد.
وی با بیان اینکه این تصادف در ساعت ۱۸و ۱۱دقیقه عصر روز جمعه ( ۲۲ دی ماه ۹۶ ) به وقوع پیوست گفت: این تصادف زنجیره‌ای ۵ مصدوم در پی داشت.
وی عنوان کرد: در پی اعلام این خبر به مرکز ارتباطات یاسوج بلافاصله ۳ اکیپ اورژانس از مناطق پاتاوه، شهر یاسوج و هلال احمر به محل حادثه اعزام شد.
پوران فرد تصریح کرد: پس از تریاژ و انجام اقدامات درمانی لازم بر اساس اولویت ۳ نفر از مصدومان توسط اکیپ های اورژانس و یک مصدوم توسط هلال احمر به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه وبویراحمد، خاطر نشان کرد: یک مصدوم نیز (راننده پیکان) در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شد که ضمن توصیه اکیپ‌های اعزامی اورژانس جهت انتقال ممانعت کرد.
 
اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال به نقاط آسیب دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سالجاری ۳۵۰ میلیارد ریال به نقاط آسیب دیده از سیل در استان اختصاص داده شده است.
علی وفایی مقدم در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۸۰ مانور و دوره‌های آموزشی با همکاری دیگر دستگاه‌ها برگزار شده است.
وی بیان کرد: در سالجاری ۳۵۰ میلیارد ریال ازمحل ماده ۱۲ به نقاط آسیب دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: این اعتبارات برای بازسازی و نوسازی بیش از ۲۰۰ طرح آسیب دیده که در حوادث و بحران‌هایی استان رخ داده هزینه خواهد شد.
وفایی مقدم عنوان کرد: تا کنون ۳۰ درصد این اعتبارات به استان اعلام شده که در حال مبادله موافقت نامه هستیم.
وی گفت: اختصاص اعتبارات به شهرستان‌ها بر اساس اعلام فرمانداران آن شهر و شناسایی نقاط آسیب دیده این اعتبارات توزیع می شود.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: باید برای کاهش خطرات و خسارات احتمالی بروز سیلاب و سایر حوادث غیرمترقبه برنامه ریزی شود.
وفایی مقدم بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون ۳۰ دستگاه عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران، دوره آموزشی، میزگرد، مانورها و نمایشگاه‌های مختلفی برگزار شده است.
وی افزود: مانورها به مناسبت کاهش اثرات طبیعی و هفته ایمنی در سطح استان در حال برگزاری است.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: هدف از برگزاری مانور چند منظور افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان الخصوص هلال احمر و بازبینی و ارزیابی از جهت نیروی انسانی و تجهیزات دستگاه‌ها است.
مانور بزرگ چند منظوره با مشارکت کلیه دستگاه‌ها و کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی در گچساران برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1