تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۳۰۷۲۶۷

ماجرای تلخ و وحشتناک زن سرطانی در دهدشت / سختی صبوری بر درد را کسی می‌داند که بیمار است یا بیماری دارد/ آیا دست رفاقتی پیدا می‌شود؟

۱۰
۰
کبنا ؛زن سرطانی دهدشتی در خانه تاریک و بی‌نور و نوا روزها و شب‌ها را با دختر هفت ساله‌اش ریحانه سپر می‎کند. ماجرای تلخ زندگی او را در ادامه می‌توانید، دنبال کنید.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت: سلامتی یکی از مهم‌ترین نعمت‌های زندگی افراد است و تا زمانی که به خطر نیفتد ارزش آن نمایان نمی‌شود. امام علی (ع) در این باره می‌فرمایند: لذت زندگی در سایه سلامتی است.
متأسفانه شاهدیم سرطان، غارتگر سلامتی این روزها بیش از پیش مردان و زنان استان کهگیلویه و بویراحمد را به کام مرگ کشانده است. اما در یکی از روستاهای اطراف دهدشت زن جوانی در میدان مبارزه با سرطان پوست همچنان با درد فراوان مبارزه می‌کند.
این بانوی دهدشتی که درد بی‌کسی بیشتر از درد سرطان آزارش می‌دهد، می‌گوید؛ حدود ۱۴ سال پیش دچار سوختگی شدید شدم به گونه‌ای که نیاز به مراقبت‌های ویژه در مقابل نور آفتاب داشتم. از آنجایی که شوهرم درآمد ناچیزی داشت، مجبور بودم دوشادوش او در آفتاب برای تأمین معاش ساعت‌ها کار کنم. تا گذران زندگی کنیم. از طرفی اجاره خانه و از طرف دیگر خرج و مخارج زندگی کمرمان را شکسته بود.
وی ادامه داد: حدود ۳ سال پیش به ناگاه متوجه تغییراتی در پوست خودم شدم، به دکتر مراجعه کرده و پس از نمونه برداری مشخص شد که به دلیل کار زیاد زیر نور آفتاب به سرطان پوست مبتلا شدم.
این زن رنج دیده با آه و درد فراوان از سختی روزگار و اشکانی که از گونه‌های نحیفش جاری شد، به خبرنگار ما گفت: شوهرم مرا در بدترین شرایط رها کرد و رفت! و با دستان خالی به خانه برادرِ کارگر و کم درآمدم پناه آوردم.
وی بیان کرد: سرطان از ناحیه کمر و ستون فقرات به من حمله ور شد و پس از چند بار پیوند و عمل جراحی، حال پزشکان معتقدند که دیگر حتی پیوند یارای مقابله با سرطان را ندارد و باید تا چند سال دیگر تحت درمان باشم و از این رنج، عذاب بکشم و به انتظار مرگ بنشینم.
این زن سرطانی بیان می‌کند که در تمام این مدت که به استان فارس برای معالجه، مراجعه می‌کردم اگر کمک مردم و همسایه‌ها نبود، معلوم نبود چه به روزمان می‌آمد، حتی پول کرایه برای رفتن به شیراز هم نداشتم چه برسد به هزینه آزمایش و پرتو درمانی.
وی گفت: خرج دارو و درمان زیاد شده است، هر هفته باند و پماد و بتادین و چسب و .... برای شستشوی زخم خود باید بخرم که با توجه به وسیع و عمیق بودن زخم من، هزینه زیادی را برای من دارد.
چون درآمد و سرپرستی ندارم، مخارج درمان و مراجعه مکرر به استان فارس برایم کمر شکن است.
ریحانه ۷ ساله تنها دختر بانوی گزارش ما می‌گوید: کسی از تنهایی من خبر ندارد، دکترها که از تنهایی من خبر ندارند که می گویند مادرت می‌میرد، اما مطمئن هستم، خدا که چون شور فریاد و نفس در حصار سینه من است، صدای مرا می‌شنود و تنها دلخوشی من، مادرم را از من نخواهد گرفت و روزهای روشن فرا خواهد رسید.
به گزارش کبنا، امید می‌رود شهریاری در این استان پیدا شود که ترانه تازه ای برای ریحان بسراید و با دست‌های رفاقتش او را از وحشت تاریکی برهاند.
و خورشیدی (خیری) از این استان، طلوع کند و بر این ستاره مردگی بتابد و خاموشی را از پنجره‌های رؤیای ریحان و مادرش بگیرد.
از همه هم استانی‌های عزیز، خیرین سلامت استان، صمیمانه تقاضا داریم، به یاری ریحان و مادرش بیاید شاید کمی از رنج آن‌ها کاسته شود. بدون شک با دستان پر مهر شما، ریحان خواهد شکفت حتی در این یخ بستگی و تنهایی.
شب جمعه‌ها نخفتن به خدای راز گفتن/ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن
به خدا که هیچ کس را ثمر آنقدر نباشد/که به روی نا امیدی در بسته باز کردن
 
شماره حساب و تلفن این افراد محفوظ است، در صورت لازم در اختیار خیرین قرار می‌گیرد.
۰۹۱۷۵۱۵۵۳۸۱ کبنا نیوز
-----------------------------------
گزارش از فاطمه خطیبی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
لطفا در صورت امکان ادرس روستا را بدین
از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
حداقل یه آدرسی یا شماره تلفنی و یا شماره حسابی برای کمک به این خانم می نوشتید تا خیرین و مردم خیرخواه به ایشان و دختر خردسالش کمک کنند.
بوعلی قلنده
Iran, Islamic Republic of
قطعا کسانی هستندکه میتوانندکمک کنند حتی به مقدارکم
اما مشکل روش وراه کمک رسانی به این بنده خداست.اگریک نهاد یا فرد حقوقی بتواندمتولی کارشود افرادزیادی کمک خواهند کرد.
والبته بهترین کمک دعای خیرهموطنان عزیزاست...
ممو
Iran, Islamic Republic of
خدا شفاش بده واقعا ناراحتم ولی یه چیز ذهن منو مشغول میکنه که ایا مشکلات همیشه باید در دهدشت باشه یعنی جای دیگر استان مردم مشکل ندارند
به نظر میرسد افرادی که گزارش تهیه میکنند دهدشتی باشن
چرا که کوچکترین چیز را بزرگ میکنند وبقولی رسانه ای میکنند عزیزم همه جا مشکل رفت امد جاده کمبود امکانات ورزشی اب برق و مریضی وفقیری وجود داره چرا فقط حوزه دهدشت بلد و بزرگش میکنن
گمنامsayed hassan
Iran, Islamic Republic of
لطفا ادرسی ویا تلفنی جهت کمک اعلام کنید
همشهری
Romania
حالا که زحمت تهیه گزارش رو کشیدید کاش شماره کارت یا حساب بانکی ازاین خانم معرفی میکردید تا هرکس درحدتوان کمکی میکرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چطور میشود به این بانوی بیمار کمک کرد ... شماره تماسی آدرسی چیزی بزارید ... ممنون از لطفتون خدا خیرتون بده بابت اطلاع رسانی
گچساران
Romania
لطفا شماره حساب بزارید باتشکر
ازادی
Iran, Islamic Republic of
لطفا یه شماره یا ادرس
یا حسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام ای کاش شماره ی کارتی ازش میگرفتی میزاشتی برا اخرتت خوبه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1