تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : ۳۰۷۱۷۴

زخم‌های شدید بر تن پروژه‌های لنده / ۲۰ ماه آجر تکان نخورده است / راکد ماندن پروژه‌ها به دلیل نبود اعتبارات

۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده سفر، و ضمن بازدید از چند پروژه این شهرستان در جلسه شورای اداری شرکت کرد.
به گزارش کبنا، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در رأس هیأتی متشکل از مدیران کل استان وکارشناسان مربوطه از پروژه‌های عمرانی شهرستان لنده بازدید کرد.
عزیز فیلی در این سفر از پروژه‌های عمرانی گلزار شهدای گمنام لنده، جاده لنده به دهدشت پاتاوه، مدرسه ۶ کلاسه مدم تنگ لنده، پل لنده به محور پاتاوه، اراضی کشاورزی دشت بن، مجتمع آبرسانی موگرمون، مجتمع تفریحی وگردشگری موگرمون بازدید و در جریان موارد مربوطه قرار گرفت.
پس از بازدید از پروژه‌های یاد شده معاون عمرانی استاندار ضمن شرکت در جلسه بررسی مشکلات عمرانی شهرستان و استماع گزارش مدیران دستگاه‌های اجرایی و عمرانی، دستورات لازم را صادر و خواستار تسریع در روند تکمیل پروژه‌ها شد.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه لنده در جلسه شورای اسلامی شهرستان لنده، اظهار داشت: لنده در بین هشت شهرستان استان از کم‌برخوردارترین شهرستان‌های استان است.
وی افزود: این شهرستان به دلایل مختلفی از لحاظ درآمد و منابع با سایر شهرستان‌ها قابل مقایسه نبوده و محرومیت بیشتری علیرغم خدمات ارزشمند نظام در ۴۰ سال گذشته برخوردار است.
امام جمعه لنده با اشاره به مشکلات شهرستان لنده تصریح کرد: مدتی است که پروژه‌های مختلف فرهنگی و عمرانی در سطح شهرستان لنده از رمق افتاده و معطل اعتبار و تخصیص لازم در این حوزه‌ها می‌باشد.
محمودی‌اصل یادآور شد: مخزن آب شهری و مصلی نماز جمعه لنده از جمله پروژه‌هایی است که در دو سال اخیر راکد مانده و هم اکنون بیش از ۲۰ ماه بوده که آجری برای مصلی هم جابه‌جا نشده است.
وی با اشاره به کلنگ‌زنی فرهنگسرای شهید طیب در سال ۹۲خاطرنشان کرد: این پروژه که می‌توانست گام مؤثری در حوزه فرهنگی شهرستان باشد بیش از ۴ سال است که علیرغم کنگ‌زنی و تأکید استانداران وقت هنوز اقدام قابل توجهی برای اجرایی شدن آن انجام نشده و راکد می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده ادامه داد: امیدواریم با سرازیر شدن اعتبارات به شهرستان لنده شاهد تحول و پیشرفت و توسعه همه‌جانبه شهرستان باشیم.
محمودی‌اصل به انتظار مردم شهرستان از مسؤولان اشاره و گفت: مردم این شهرستان چشم‌انتظار اقدامی جدی در حوزه راه و اتصال جاده‌های این شهرستان به راه‌های مواصلاتی هستند که امیدواریم به زودی شاهد آن باشیم.
نهایی شدن پروژه راه لنده به تشان /۳۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل جاده لنده به تشان

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحقق خواسته مردم شهرستان لنده گفت: پروژه جاده لنده به تشان از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان لنده بوده که مجوز نهایی آن گرفته شده شده است.
محمد علی علیمردانی با اشاره به وعده‌هایش به مردم این شهرستان اظهار داشت: در راستای تحقق وعده‌هایی که به مردم شهرستان لنده داده‌ایم، پروژه‌ جاده لنده به تشان را جدیت پیگیری کرده‌ایم.
وی افزود: این پروژه مجوزهای لازم را گرفته و به عنوان یک پروژه ملی مطرح شده که برای اجرای آن بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه این شهرستان از بن بست خارج و به جاده‌های مواصلاتی کشور متصل خواهد شد.
علیمردانی ادامه داد: البته ماده ۲۰ و ۲۳ این پروژه هم در حال پیگیری می‌باشد و با اتصال آن به کیلومتر ۱۸ جاده دهدشت پاتاوه شاهد تحقق خواسته اصلی خروج از بن بست این شهرستان خواهیم بود.
وی به خلع ید پیمانکار پل تراب اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به عدم توانایی پیمانکار پل تراب اقدامات جهت خلع وی انجام و ظرف هفته آینده با مشخص شدن پیمانکار جدید عملیات اجرایی آن از سر گرفته خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد به ضرورت تکمیل پل تراب اشاره و ادامه داد: سه کیلومتر از مسیر لنده به تراب هنوز دست نخورده باقی مانده که در صورت تأمین اعتبار به مناقصه خواهد رفت هر چند در سال جدید ۱۱ کیلومتر راه روستایی این شهرستان به منقصه گذاشته شد و پیمانکار آن نیز مشخص می‌باشد.

 پروژه‌های زخمی شهرستان لنده
رئیس شورای اداری شهرستان لنده با اشاره به پروژه‌های متعدد شهرستان لنده گفت: ضروری است ادارات کل نسبت به برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های زخمی شهرستان اقدام کنند.
دارا کریمی‌نژاد در این نشست با اشاره به ضرورت کار و تلاش مسؤولان برای خدمات‌رسانی به مردم اظهار داشت: در سال‌های گذشته خدمات قابل توجهی به این شهرستان روانه شده که مردم قدردان آن هستند.
وی افزود: مدیران شهرستان باید همت خود را دوچندان کنند و با رصد پروژه‌های شهرستان و سنجش وضعیت آنها نسبت در صدد جذب اعتبارات از منابع موجود باشند.
رئیس شورای اداری شهرستان لنده تصریح کرد: تا به امروز مدیران شهرستان با همکاری و تعامل و همدلی بسیاری از مشکلات شهرستان را مرتفع ساختند ولی لازم است در ادامه راه این همدلی و همراهی را تقویت کنند.
کریمی‌نژاد در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده و پروژه‌های اجرایی شده در شهرستان لنده یادآور شد: آسفالت و روکش جاده لنده به سوق، گازرسانی به روستاها، تقویت حوزه‌های کشاورزی و ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ آب، اجرای پروژه دو مداره کردن برق شهرستان و جداسازی از برق سوق، تقویت ایستگاه برق و ده‌ها پروژه دیگر نمونه ای از خدمات انجام شده در ۴ سال گذشته بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته باید بدانیم این شهرستان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری، بهره‌برداری از گیاهان دارویی، صنایع دستی و قالیبافی، حوزه کشاورزی را دارا بوده که این امر نیازمند اعتبار و همراهی مسؤولان استانی می‌باشد.

فرماندار لنده به اقدامات حوزه راه و شهرسازی نیز اشاره و اداره داد: مستأسفانه به دلیل مشکلات اعتباری برخی پروژه‌های شهرستان راکد مانده که از آن جمله میتوان به پل عابر پیاده روستای موگر، راه روستایی عروه اشاره کرد.
کریمی‌نژاد به پیشرفت فیزیکی ساختمان اداری فرمانداری لنده اشاره و گفت: این پروژه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی به دلیل کمبود اعتبارات بیش از ۸ ماه است که راکد می‌باشد.
وی مخزن آب شهری را یادآور شد و افزود: لازم است به دلیل مشکلات آبی در سطح شهرک‌ها این پروژه هر چه سریعتر تأمین اعتبار و عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.
فرماندار لنده در ادامه به مظلومیت گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان لنده اشاره و خاطرنشان کرد: این شهرستان زادگان هنرمندان و بزرگان بسیاری بوده ولی در حوره میراث فرهنگی و گردشگری آن تا کنون اقدام قابل توجهی انجام نشده و در مظلومیت به سر می‌برد.
کریمی‌نژاد در ادامه به سالروز وفات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و گفت: آیت‌الله هاشمی یار دیرین انقلاب بوده که در تمام ادوار انقلاب برای گسترش آرمان‌ها و اعتقادات و پیشرفت همه‌جانبه کشور تلاش کردند.

آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرای لنده در دهه فجر امسال
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرای لنده در دهه فجر امسال خبر داد.
عزیز فیلی در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان لنده اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ها انجام شده پروژه ۶۰ درصدی احداث منبع ذخیره آب شهر لنده تا خرداد سال ۹۷ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی خواستار استقلال شرکت آب و فاضلاب شهرستان لنده شد و افزود: انتظار می‌رود در زمینه استقلال ادارات این شهرستان از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با توجه به ضرورت فعالیت‌های این اداره در منطقه اقدام شود.
فیلی از آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرای لنده در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: احداث و آسفالت راه‌های روستایی، اجرای طرح هادی روستایی، پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، احداث فضاهای ورزشی، راه اندازی پروژه‌های توسعه کشاورزی و ...از جمله مهمترین خواسته مردم از مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با تلاش‌های انجام شده توسط مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان و شهرستان لنده پروژه برق‌رسانی به یکی از روستاهای این شهرستان دهه فجر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
فیلی پیشرفت فیزیکی ۸ درصدی پل بزرگ جاده تراب -لنده را رضایت بخش ندانست و افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده این پروژه به زودی به پیمانکار جدید واگذار می‌شود.
 
گفتنی است این اولین سفر معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به شهرستان‌های استان است که به دلیل عمق محرومیت‌های این شهرستان اولین سفر کاری وی به همراه بیش از ۱۵ مدیرکل، معاونین و کارشناسان ادارات مختلف به شهرستان لنده و با هدف بررسی دقیق و رفع موانع و مشکلات صورت گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1