تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۰
کد مطلب : ۳۰۷۱۰۷

کناری: الان می‎‌گویم، فردا گلایه نکنید / بدون حساب و کتاب از روستا خارج نشوید / ۱۰۰ دهیاری که بی‌خیال بودجه‌اند / با ریال انحرافی به شدت برخورد می‌کنم

۹
۰
کبنا ؛فرماندار بویراحمد گفت: دهیاران بدون حساب و کتاب از روستا خارج نشوند و حتماً بخشدار و یا فرمانداری و شورا را در جریان بگذارد.
به گزارش کبنا از یاسوج، شاهرخ کناری عصر روز چهارشنبه (۲۰ دی‌ماه) در نشست با دهیاران شهرستان بویراحمد با بیان اینکه دهیاران باید در طراز و شأن دولت اسلامی در روستاها حاضر شوند، اظهار کرد: انتظار مردم و مسوولان از دهیاران بسیار بالا است و در واقع دهیاران خط مقدم دولت در مناسبت‌ها، رویکردها و سایر موضوعات در روستاها هستند.
کناری افزود: دهیاران زبان گویای مردم و مسوولان هستند، هم زبان گویای مردم برای بیان مشکلات و هم زبان گویای نظام اسلامی برای بیان خدماتی که به مردم داده است.
فرماندار بویراحمد در ادامه با بیان اینکه چند صباحی در کنار هم می‌خواهیم کار کنیم، افزود: مواردی که بیان می‌کنم، حتماً دهیاران مورد توجه قرار دهند، دهیاران جایگاه و شأن خودشان را رعایت کنند. و حتی محیط کارش، بیان او، صحبت‌هایی که می‌خواهد در بین مردم روستاها انجام دهد، همه باید در شأن نماینده دولت و دهیاران باشد.
کناری پرهیز از حاشیه‌‌ها توسط دهیاران را ضروری دانست و گفت: از امروز برابر این مطالبی که با شماها مطرح می‌کنم، در خدمت شماها هستم و بعداً از من گلایه نداشته باشید.

وی با بیان اینکه خدمات دهیاران و تلاش‌ها آنها قابل قدردانی است، افزود: انتظارات باید دو سویه باشد، همانطوری که دهیاران از مسوولان ارشد شهرستانی و استانی انتظاراتی دارند، ما نیز از آنها توقعاتی داریم. یکی از مواردی که لازم است، بگویم، تنظیم بودجه سال ۹۷ دهیاران است، که باید تا پایان این ماه انجام بگیرد، اما از مجموع ۱۰۰ دهیاری که در این شهرستان فعالیت دارند، هیچ‌کدام تنظیم بودجه‌شان را انجام نداده‌اند.
کناری به تعیین تعرفه عوارض‌ها اشاره کرد و گفت: تا ۱۵ بهمن‌ماه فرصت داریم که تعرفه عوارض روستاها را مشخص کنید، و تا الان هیچ‌کدام از دهیاران این کار را انجام نداده است.
این مسوول اضافه کرد: ما باید در فضای منطقی و در یک چارچوب قانونی با هم کار کنیم، دهیارانی که نه بودجه و نه تعرفه عوارض‌ها را مشخص نکرده‌اند، پس چگونه می‌توان دیگر از ماها انتظاری داشته باشند.
وی در ادامه بیان کرد: باید زمان ورود و خروج دهیاران از محل کارشان مشخص باشد، حداقل فردی که در روستا است باید بداند که چه موقع دهیار در محل کارش است و چه موقع نیست. لذا از امروز ساعت کارتان در محل دهیاری نصب شود و ما قطعاً دهیاران را مورد نظارت و بازدید قرار دهیم
فرماندار بویراحمد با بیان اینکه گزارش روزانه دهیاران باید به فرمانداری ارسال شود، افزود: هر گونه انعقاد قرارداد با نیروی جدید باید منوط به تأمین اعتبار باشد و در یک چارچوب قانونی انجام بگیرد.
کناری تاکید کرد: گاهی دهیاران ما بین ادارات و بانک‌ها و سایر موسسات سردگردان هستند که باید خروج دهیاران از روستا با حساب و کتاب باشد، متأسفانه هیچ گونه حساب و کتابی گاهاً وجود ندارد. خواهشمندم که دهیاران سردگردان نباشند در بین راهروهای ادارات، و جاده‌ها و ..، ما حتماً رصد می‌کنیم.

وی گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی باید تابع حساب و کتاب باشد، و باید از پروژه‌ها به طور مرتب نظارت و سرکشی شود و توقع ما از دهیاران این است. و کم‌کاری‌ها را تذکر دهد.
فرماندار بویراحمد گفت: دهیاران ما نباید کاری انجام دهند که فردا بخواهند پاسخگوی سازمان‌های بازرسی و نظارتی باشند.
کناری اضافه کرد: اگر ریالی از اعتبارات دهیاران انحراف پیدا کند، و یا خدای نکرده به جیب فلان کارمند بخشداری و یا فرمانداری برود، بدون شک او باید پاسخگوی نهادهای نظارتی و بازرسی باشد و دیگر آن دهیار از نظر من عزل شده است و به هیچ وجه نباید پا به فرمانداری بگذارد. و شاید ما هم برخورد شدیدتری نسبت به سایر دستگاه‌ها با او داشته باشیم.
وی تصریح کرد: حتماً این مطالب را پیگیری خواهم کرد.
   
نام شما

آدرس ايميل شما

لودابی
United States
خدا کنه آقای کناری. مسائل مهمتری هم هست امیدواریم قاطعیت شما را اونجا هم ببینیم. گذر زمان ....
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اگربخشدارهیچ حضورنداشته بوچه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سعادت
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم با اومدن دکتر کناری شرایط روستاها بهتر از قبل بشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
از طرز صحبت ها مشخصه که مسئولین محترم بیشترشون خیلی اعصبانی هستند !!!
بویر احمدی
Iran, Islamic Republic of
دهیاری که در روستا ساکن نیست حق دهیاری نداره
باوي
Italy
.بخشداران یادتون نره
Iran, Islamic Republic of
دهیاری یعنی .
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت آقای دکتر کناری فرماندار محترم .متشکر از حسن توجه جنابعالی .ولی آیا خبر از حکایت پدر و پسری که در سردرود جنوبی یکی رئیس شورا و دیگری دهیار است داری ؟ خود جنابعالی بهتر از ما آفت های این کار را می دانید . لطفا پیگیری بفرمائید.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
اصل بته هست ...... دهیاران که گزینش نشده اند بعضی دهیاران هم نوع مشکل دارن ....اول گزینش بشن بعد دهیار سیکل که به بودجه خدایی ۹۰ درصدشون تعریف بوذجه را هم بلد نیستن
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1