تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب : ۳۰۷۰۸۷

همایش گسترش فرهنگ زکات در گچساران+تصاویر

۰
کبنا ؛همایش گسترش فرهنگ زکات که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.
در این همایش معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد  با اشاره به اینکه شورای زکات در استان  توسط نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس این شورا  اداره می‌شود، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای  یک هزار و ۴۲۷ روستا است که از این تعداد ۷۴۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.
علی حسن مظاهری افزود: در حال حاضر تعداد ۲۴۰ روستا در سطح استان پرونده پرداختی زکات را دارا هستند.
وی  افزود: در حال حاضر در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد ۵۲۸ عامل افتخاری و تعداد ۷۱ نفر در زمینه ترویج فرهنگ  زکات  با این نهاد همکاری دارند.
مظاهری با اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۴۹ همایش و جلسه هم اندیشی  در مناطق روستایی این استان برگزار شده است، عنوان کرد:  تعداد ۱۵ جلسه همایش آموزشی و توجیهی  و تبلیغی  در سطح استان برگزار شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد  با بیان اینکه امسال  تعهد دبیرخانه شورای زکات کهگیلویه وبویراحمد ۴۵ میلیارد ریال بوده است ، عنوان کرد: تا کنون مبلغ ۲۶ میلیارد ریال آن که معادل ۶۵ درصد است محقق شده است.
مظاهری عنوان کرد:  ۴۴درصد این زکات جمع آوری شده  در امور حمایتی و دستگیری از نیازمندان و محرومان و ۵۶ درصد دیگر آن در زمینه پروژ‌های عمرانی عام المنفعه مانند غسالخانه، مسجد و خانه عالم  هزینه می شود.
وی  با اشاره به  آماره ۹ ماهه سال گذشته در زمینه جمع آوری زکات بیان کرد: سال گذشته نسبت به مدت مشابه امسال مبلغ یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان جمع آوری شده که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را در سطح استان داشته ایم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست شهرستانی در زمینه جمع آوری زکات خاطرنشان کرد:  شهرستان باشت با پرداخت هفت میلیارد و ۳۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال  امسال رتبه نخست، شهرستان کهگیلویه با پرداخت  پنج میلیارد و ۹۷۰ میلیون  و ۳۷ هزار ریال رتبه دوم، یاسوج با پرداخت ۳ میلیارد و  و ۹۵۰ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال رتبه سوم را در پرداخت زکات  در سالجاری به خود اختصاص داده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1