تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۳۰۷۰۴۸

کشته شدن ۹ نفر در جشن عروسی/ لزوم ریشه‌کنی فرهنگ غلط استفاده از اسلحه در عروسی‌ها / برخورد قاطعانه با متخلفان

۱
۰
کبنا ؛رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: رابطان قضایی با حاملان هر نوع اسلحه اعم از مجاز و غیرمجاز و به هر طریقی در انظار و اماکن عمومی، عروسی‌ها و یا مراسم عزاداری به‌شدت برخورد و اقدام به ضبط اسلحه فرد خاطی کنند.
غلامرضا مزارعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار داشت: ایجاد و تأمین امنیت همواره جزء اولویت‌ها و مهم‌ترین دغدغه دستگاه قضایی است.
وی تصریح کرد: کمترین اغماض و سهل‌انگاری در این زمینه قابل توجیه از سوی دستگاه قضایی نیست و باید با این‌گونه افراد که به هر نحوی سبب ایجاد اضطراب و حس ناامنی در جامعه می‌شوند برخورد قاطع صورت گیرد.
مزارعی یادآور شد: برخی افراد با حمل سلاح به بهانه مجاز بودن به‌راحتی در سطح شهر و اماکن و مناظر عمومی در حال تردد هستند که دستگاه قضایی به این افراد نیز هشدار می‌دهد که در صورت مشاهده هر فرد مسلح در چنین اماکنی برخورد و اسلحه وی در اسرع وقت ضبط و توقیف خواهد شد.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: فلسفه نگهداری و حمل سلاح تنها در میان عشایر و خارج از محدوده شهرها و برای نگهداری از احشام آن‌ها مجاز اعلام‌شده و هرگونه استفاده غیرمجاز و غیرقانونی و هنجارشکن از این ابزار جرم محسوب می‌شود و دستگاه قضایی بدون اغماض با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.
وی ابراز داشت: یکی از حساسیت‌ها و اولویت‌های جدی دستگاه قضایی مربوط به مسئله تیراندازی در عروسی‌ها و عزاداری‌ها در این استان است که به نظر می‌رسد به‌رغم هشدارها و برخورد نیروی انتظامی هنوز نارضایتی عمومی در این راستا وجود دارد.
وی عنوان کرد: دادستان‌های همه شهرها در کهگیلویه وبویراحمد موظف‌اند قاطعانه و حتی با حضور میدانی با این رفتار هنجارشکن و جرم مشهود مقابله و نسبت به تشکیل پرونده قضایی و ضبط سلاح فرد اقدام کنند.
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: ریشه‌کنی این فرهنگ غلط و سنت ناصحیح نیازمند حمایت بیشتر و ورود برخی نهادهای فرهنگی تأثیرگذار ازجمله رسانه‌هاست.
به‌رغم ممنوعیتی که برای تیراندازی در عروسی‌ها وجود دارد ولی این فرهنگ ناصحیح برجای‌مانده از یک سنت دیرینه در برخی مواقع مجالس عروسی و شادی مردم کهگیلویه وبویراحمد را به عزا تبدیل می‌کند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد پیش‌تر گفته بود: بر اساس آمار در یک سال گذشته و تا پایان تابستان سال جاری ۹ نفر در جشن‌های عروسی در این استان به علت استفاده ناصحیح از اسلحه کشته‌شده‌اند.
به گفته سردار مهدی انصاری همچنین در این مدت افزون بر ۵۰ نفر در زمینهٔ تیراندازی و حمل سلاح در عروسی‌ها دستگیر و ضمن توقیف اسلحه راهی زندان شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
حاج آقا تو را خدا با این جذب ناعادلانه نیرو در ادارات به خصوص . برخورد کنید. آخه تا کی؟
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1