تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۳۰۷۰۱۴

فرمانده سپاه بهمئی معرفی شد / معضلی به نام کودکان کار در یاسوج / ساخت المان شهید خلبان گچساران / خدمات نظام باید تبیین شود

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
معرفی فرمانده بسیج سپاه ناحیه شهرستان بهمئی
مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه شهرستان بهمئی با حضور جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد برگزارشد.
به گزارش کبنا، جانشین فرمانده سپاه فتح استان در اینمعرفی فرمانده بسیج سپاه ناحیه شهرستان بهمئی مراسم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی نقش تعیین کننده‌ای در امنیت منطقه دارد گفت: نقش بسیج و سپاه در حراست و ایجاد امنیت پایدار، بسیار مهم و ارزشمند است.
سرهنگ انصاری با اشاره به اینکه وحدت و یک صدائی زیر پرچم ولایت رمز پیروزی ملت و کشور است افزود: از خود گذشتگی شهدا و جوانان این مرز و بوم، برگرفته از مکتب عاشورای حسینی است و نظام جمهوری اسلامی، تا به امروز با تاسی از عاشورا در مقابل زیاده خواهی و زیاده گویی استکبارجهانی ایستاده است.
در پایان این مراسم از خدمات سرهنگ روح الله شاهینی قدردانی و سرگرد باقر پسنده به عنوان فرمانده بسیج سپاه ناحیه بهمئی منصوب شد.
گفتنی است سرهنگ روح الله شاهینی هفته گذشته به عنوان فرمانده بسیج سپاه ناحیه بویراحمد منصوب شد.
 
مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد خدمات نظام و انقلاب را برای مردم تبیین کنند
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسؤولان خدمات نظام و انقلاب را برای مردم تبیین کنند.
سید محمدکاظم نظری در نشست بعد از ظهر امروز ستاد دهه فجر با اشاره به اینکه مردم در طول عمر ۳۹ ساله انقلاب اسلامی همواره در تمامی صحنه‌ها حضور داشته‌اند، اظهار کرد: مردم آگاه ایران اسلامی همواره در دفاع از انقلاب و نظام در میدان حضور داشته‌اند، آنها در جنگ تحمیلی هشت ساله، انتخابات متعدد، مراسمات راهپیمایی و هر جایی که به حضورشان نیاز بود حاضر شدند و از انقلاب دفاع کردند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، کشور در حوزه‌های عمران و آبادانی، حوزه‌های سیاسی و بسیاری حوزه‌های دیگر با چالش‌هایی روبه‌رو بود و از عقب‌ماندگی‌هایی رنج می‌برد اما پس از انقلاب تحولات عظیمی در این حوزه‌ها و در کشور ایجاد شد.
وی دهه فجر را زمان مناسبی برای بیان خدمات و دستاوردهای نظام دانست و عنوان کرد: نباید نگران مسائل طرح شده دشمنان در فضای مجازی باشیم چرا که مردم تحولات و خدمات انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنند.
این مسؤول تصریح کرد: البته کم و کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد و همه از معضلات و دغدغه‌های آنان آگاه هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی مسؤولان کشور این مشکلات و دغدغه‌ها رفع شود.
نظری بیان کرد: متاسفانه برخی از افراد برای رقابت‌های سیاسی و حمله به رقیب از بیان خدمات نظام غافل می‌شوند که گروه‌های سیاسی در رفتارهای خود تجدید نظر کنند و در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و سایر ایام خدمات نظام را برای مردم تبیین کنند.
وی با اشاره به تقارن دهه فجر با دهه اول و ایام حزن و اندوه فاطمیه گفت: ضمن حفظ حرمت این ایام برنامه‌های دهه فجر برگزار شود.
این مسؤول تصریح کرد: دستگاه‌ها برای برگزاری بهتر دهه فجر با مشکل مالی مواجه نیستند و می‌توانند ۴ درصد اعتبارات ارزش افزوده را به کارهای فرهنگی اختصاص دهند.
 
ایجاد زیر ساخت‌های رفاهی و فرهنگی یکی از وظایف شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران است
مدیرخدمات نفت گچساران گفت: ایجاد زیر ساخت‌های رفاهی و فرهنگی یکی از وظایف مهم شرکت بهره‌برداری نفت و گاز در گچساران است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که دومین تولید کننده نفت خام در جنوب به شمار می‌رود.
قرار گرفتن تأسیسات این شرکت در چهار استان کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، بوشهر و فارس از ویژگی‌های این شرکت است که در کنار قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم نفت گوره و چند راهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عملیات این شرکت گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبدیل کرده است، چرا که نفت گچساران و چند شرکت مهم دیگر با خط لوله توسط این تلمبه خانه منتقل می شود و با افزایش فشار در نهایت به سمت پایانه خارک جهت صادرات هدایت می‌شود .
راهبری تمام این مراحل، تعمیر و نگهداری این تأسیسات بر عهده کارکنان تلاشگر شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است.
در این میان مدیریت خدمات در نفت و گاز گچساران از جمله بخش‌هایی است که باید بتواند به بهترین نحو ممکن ابتدا رسالت پشتیبانی ازتولید، بهره برداری و انتقال نفت و گاز در مجموعه وسعت ۲۴۰کیلومتر مربعی را به انجام رساند و سپس به کارکنان عملیاتی و خانواده‌های آنها در بخش‌های فرهنگی، ایاب وذهاب، مسکونی منازل سازمانی خدمات شایسته‌ای را ارائه دهد چرا که سختی کار و عبور از پیچ و خم‌های سخت و طولانی مدت جاده را با چیزی به جز خدمات مطلوب نمی‌توان جبران نمود.
در این خصوص مدیر خدمات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با برشمردن اهمیت افزایش انگیزه در نیروی انسانی در جهت پیشبرد اهداف صنعت نفت گفت: باید اذعان کرد مدیریت خدمات به عنوان مجموعه‌ای که در طول شبانه روز چه در تاسیسات و خارج از تاسیسات همواره وظایف پشتیبانی تولید را برعهده دارد که باید بتواند این وظایف را آن گونه که شایسته و در شان نیروهای پرتلاش صنعت نفت است ارائه دهد تا بتواند با استفاده از تمامی ظرفیت های موجب رضایت مندی کارکنان و خانواده‌های آنها شود.
علی کردلو افزود: نیروی انسانی سرمایه مهم صنعت نفت است و با توجه به اینکه مدیریت خدمات با رفاه و آسایش پرسنل و خانواده‌های آنها ارتباط مستقیم دارد تمام تلاش و سعی ما بر آن است با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای افزایش کیفیت زندگی و کسب رضایت خانواده بزرگ صنعت نفت گچساران گام برداریم.
وی با اشاره به ادارات زیرمجموعه مدیریت خدمات نفت که به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل هستند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند، گفت: مدیریت خدمات متشکل از اداره ها ؛ ترابری و حمل و نقل، خدمات مهندسی و بهسازی اماکن و تاسیسات، خدمات پروازی و فرودگاهی و خدمات اداری اجتماعی وفرهنگی است که بخش‌هایی مختلفی نیز در زیر مجموعه این ادارات مشغول فعالیت هستند.
کردلو خاطرنشان کرد: همواره مسئله رفاه کارکنان از ابتدای فعالیت صنعت نفت مورد توجه ویژه قرار داشته و به موازات فعالیت‌های عملیاتی، تعمیر و بهسازی منازل سازمانی و ساختمان ادارات ستادی و ساختمان کنترل درون تاسیسات و رفاهی در تاسیسات، توسعه فضای سبز و ایجاد مراکز فرهنگی و تفریحی ونگه داشت زیرساخت‌های ورزشی در کنار ماموریت محوری تولید در دستور کار قرار داشته و دنبال شده است.
وی با بیان اینکه؛ جامعه مخاطب شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران حدود هفت هزار خانوار عضو دارد اظهار کرد: از این رو نگاه درون سازمانی ایجاب می‌کند با برگزاری برنامه‌های درون سازمانی بین خانواده‌ها مانند برگزاری جشن‌ها و مسابقات با حضور هنرمندان مطرح کشوری، به روز بودن فیلم سینما و خانه فیلم ، تجهیز کتابخانه و راه اندازی کانون و دارالقران و کلاس های طرح اوقات فراغت بیشتر توجه شود تا نشاط و رضایت مندی کارکنان و خانواده‌هایشان را به همراه آورد.
وی اعزام کارکنان و خانواده هایشان به مشهد و مجتمع محمود آباد و دیگر نقاط تفریحی که با توجه به سهمیه‌ها و هماهنگی با ستاد نفت خیز جنوب انجام می‌شود را از دیگر اقدامات بخش فرهنگی اداره خدمات برشمرد و تصریح کرد: از مهمترین فعالیت‌های مهم مدیریت خدمات برنامه ریزی، سازماندهی و اعزام کارکنان و خانواده‌های آنان به مجمتع های تفریحی و زیارتی است که با پیگیری‌های به عمل آمده و جلسات متعدد با مدیریت عملیات غیرصنعتی مناطق نفت خیز جنوب این سهمیه ها از دو مرکز به ۶ افزایش داشت و سهمیه مجتمع رفاهی و زیارتی از ۲۱۰نفر در سال به ۴۸۰نفر در سال جاری رسید.
کردلو بیان کرد : تعداد .۲۲۵۴منزل سازمانی داریم که بخش‌هایی از آن ها نیاز به مرمت دارد و در قالب پروژه هایی در دست اجرا است و در این زمینه در سال گذشته موفق شدیم تعداد۱۸۳خانه را تعمیر و تجهیز نماییم.
وی ادامه داد:درصورت تصویب به موقع پروژه‌های مرتبط در راستای حفظ سرمایه‌های سازمان و نیز افزایش رضایتمندی پرسنل این آمار فراترخواهد بود.
مدیرخدمات نفت گچساران عنوان کرد: با توجه به ویژگی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در چهار استان و وجود انتظارات مردمی و سازمان‌ها از این شرکت ضروری است با هر چهار استان تعامل داشته باشیم که مجموعه مدیریت خدمات نقش ویژه‌ای در تعامل و همکاری به دیگر سازمان ها دارد و تا کنون نیز با حمایت ‌مدیرعامل و تاکیدات ایشان تا آنجا که توانسته‌ایم پاسخگوی نیازها بوده ایم.
کردلو با بیان اینکه؛ توجه به نیروی انسانی در سازمان رابطه ای مستقیم با پیشرفت در تمامی عرصه ها دارد ابراز کرد: دو گروه اقماری در نرگسی و بی بی حکیمه که هفتگی مشغول به کارهستند و با توجه به شرایط اقلیمی، تلاش می‌کنیم بهترین خدمات رفاهی و ورزشی را در اختیارشان قرار دهیم و بر همین اساس ۹ رستوران و مهمانسرا درون تاسیساتی خارج از دسترس به امکانات شهری در چهار استان قرار گرفته است که سعی برجبران کمبودها در راستای رضایت‌مندی بیشتر کارکنان را فراهم کند.
وی ادامه داد: در مناطق اقماری فعالیت‌های چشم‌گیری برای افزایش نشاط کارکنان و رضایت مندی آنها انجام شده است که می‌توان به احداث زمین چمن مصنوعی، زمین والیبال، بیلیارد و بهسازی کامل و احداث زمین چمن مصنوعی چند منظوره در تلمبه خانه صادراتی گوره اشاره نمود.
مدیر خدمات شرکت نفت گچساران گفت: روزانه حدود سه تن زباله خانگی در مناطق نفت گچساران تولید می‌شود که با برنامه ریزی صورت گرفته است از این پس زباله های منازل مسکونی در منطقه صنعت نفت به صورت شبانه جمع آوری می‌شود.
وی در ادامه باتوجه به اهمیت تفکیک زباله‌های قابل بازیافت در راستای کاهش تاثیرآن به محیط زیست، از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در مناطق مسکونی نفت خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این طرح را در حال حاضر به صورت آزمایشی در دو ناحیه و۱۷۴ باب از منازل سازمانی نفت شروع شده است که در صدد توسعه در کل مناطق مسکونی و اداری این برنامه هستیم.
مدیرخدمات نفت گچساران هدف از این طرح را بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی‌های ناشی از تولید زباله وحفظ محیط زیست، صرفه‌جویی در هزینه‌های جمع‌آوری پسماند و کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت و اشتغال زایی عنوان کرد.
مدیرخدمات نفت گچساران با بیان اینکه؛ ایجاد، نگهداری و توسعه فضای سبز در مناطق اداری و مسکونی و تاسیسات شرکت از جمله وظایف این شرکت است که تاثیر بسزایی در ایجاد محیطی شاداب و افزایش نشاط و روحیه کارکنان دارد، افزود: در این زمینه با تمام توان تا جایی اقدام شده است که هم اکنون سطح فضای سبز در محدوده تحت کنترل این شرکت در شهر گچساران بیش از ۷۴هکتار شامل : چمن، درختکاری، گلکاری و دیوار سبز رسیده است و در حال حاضر با ۲۴هکتار فضای سبز وتعداد۷۸۰۰اصله درخت در داخل و اطراف تاسیسات کمربند سبز این شرکت را تشکیل می‌دهد .
کردلو بیان کرد: مهمترین ماموریت را پشتیبانی و صیانت از دست رنج تلاش همکاران در بخش‌های عملیاتی، تولید و صادرات سالم و حداقل کاهش تولید دانست و اضافه کرد: ترابری بخش از زیر مجموعه این مدیریت همواره این اصل در نظرگرفته و با آمادگی کافی و موثر دوشادوش کارکنان عملیات تلاش دارند با استفاده از ماشین الات و بهره گیری از نیروهای مجرب، تلاش می‌کنند کمترین وقفه‌ای در وظایف محوله رخ ندهد و در این امر مرمت خطوط جریانی و جاده‌های خطرناک و کم عرض که قدمتی ۷۰ ساله دارند، با تعریض، حذف نقاط حادثه خیز وبهسازی آن این اقدام حادثه‌ها در جاده‌های خطرناک به حداقل رسیده و با استفاده از امکانات شرکت موفق شدیم در بسیاری از نقاط حساس تاسیسات خطوط لوله جریانی باا قدامات اصلاحی در مسیر به موقع و کمترین زمان ممکن و دسترسی را به حداقل زمان کاهش دهیم .
کردلو با اشاره به نقش ویژه ناوگان ترابری در صنعت نفت نیز گفت: اداره ترابری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با داشتن بیش از ۷۸۰٫ دستگاه خودرو ماشین آلات سبک و سنگین و داشتن چهار جایگاه اختصاص سوخت در مناطق عملیاتی (گچساران، گوره، بی بی حکیمه ۱ و ۲ ) پشتیبانی از عملیات بهره برداری و تولید و جابه جایی کارکنان و خانواده های آنها را بر عهده دارد.
مدیرخدمات نفت گچساران با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش های مسوولان شهرستان و مدیران صنعت نفت، پروازهای فرودگاه شهید امید بخش گچساران به تهران و بالعکس به چهار پرواز در هفته افزایش یافته است، تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن گچساران به شهرهای بهبهان، دهدشت، گناوه ، دیلم و حتی امیدیه و آغاجاری و همچنین ویژگی و گستردگی حوزه عملیاتی این شرکت در چهار استان ، توسعه و گسترش فرودگاه گچساران می‌تواند کمک شایانی به مردم منطقه در راستای رونق اقتصادی وعلمی باشد.
کردلو در پایان افزود: مجموعه مدیران صنعت نفت درراستای مسولیت اجتماعی وباتوجه به نامگذاری مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۶” اقتصادمقاومتی تولید واشتغال “، همواره علاوه برانجام وظایف سازمانی خود آماده خدمت رسانی به مراکز همجوار تاسیسات نفتی می دانند و در این مسیر همچون گذشته با تمام توان سعی مان برآن بوده است که با تلاش همکاران و حمایت مدیران ارشد در نفت بتوانیم در کنار اهداف اصلی سازمان که همانا تولید و صیانت از نفت است در بحث توسعه پایداری موفق عمل نماییم.
 
برگزاری اولین نمایشگاه نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتالی در یاسوج
معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اولین نمایشگاه نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتالی در یاسوج برگزار می‌شود.
رضا خردمند در نشست ستاد دهه فجر به برنامه‌های فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این دهه اشاره کرد و اظهار داشت: ۱۶ تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری نمایشگاه بزرگ کتاب با حضور ناشران برجسته کشوری برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهه فجر امسال ۲۳ فیلم برگزیده در جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و گچساران نمایش داده می‌شود.
وی اضافه کرد: برای اولین بار نمایشگاه‌ نرم‌افزارها و رسانه‌های دیجیتالی از ۱۶ تا ۲۱ بهمن در مصلای شهر یاسوج برگزار می‌شود.
 
پیروزی دلچسب نفتی‌های گچساران در خانه
در هفته هفدهم لیگ دسته دو فوتبال کشور تیم نفت گچساران به نهمین پیروزی خود دست یافت.
بعد از ظهر امروز تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به مصاف تیم کاسپین قزوین رفت.
بر اساس این گزارش، این دیدار که در ورزشگاه شهدای صنعت نفت گچساران برگزار شد به سود تیم نفت گچساران به پایان رسید.
در این مسابقه تیم نفت با ترکیب: علی خالصی، علی کرمی، علی جهانگیری، وحید ارمی، محمد رضا ملایی، اسماعیل هاشمی نیا، فرشاد اسدی، سجاد عباسی، مرتضی حیدری، حکیم حزبائی پور و سعید کاظمی به میدان رفتند.
گفتنی است، نفت و گاز گچساران در هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته دو کشور در خانه با پیروزی مقابل تیم کاسپین قزوین به نهمین پیروزی خود در این فصل دست یافت.
در این دیدار شاگردان بهمن فرازمند با تک گل سعید کاظمی در دقیقه ۲۵ به پیروزی دست یافتند.
تیم نفت و گاز گچساران تاکنون با ۱۶ بازی، نه برد، پنج تساوی و قبول ۲ شکست و با کسب ۳۲ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته‌اند.
لازم به ذکر است، تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های سردار بوکان، شهرداری ارومیه، استقلال اهواز، شاهین ماهشهر، استقلال جنوب نفت، شهدای بابلسر، کاسپین قزوین، شهرداری کاشان، پرسپولیس مشهد، شهرداری بندرعباس و صنایع طلایی سمنان به رقابت می‌پردازند.
 
اولین نشست پذیرایی از مهمانان نوروزی گچساران کلید خورد/تاکید بر لزوم آمادگی همه دستگاه‌ها از هم اکنون
به ریاست فرماندار و با حضور اعضا، اولین نشست پذیرایی از مهمانان نوروزی گچساران کلید خورد.
عصرامروز اولین جلسه ستاد تسهیلات و خدمات سفر ویژه نوروز ۹۷ به ریاست فرماندار شهرستان و اعضاء ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست، رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان گچساران با اشاره به موقعیت ویژه و خاص شهرستان گچساران در ایام تعطیلات نورزی اظهار کرد: این شهرستان به علت دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب و جاذبه‌های سیاحتی و زیارتی از جمله قرار گرفتن مرقد مطهر حضرت بی‌بی حکیمه خاتون(س) ددر طول سال به ویژه ایام نوروز پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت همکاری مسؤولان جهت خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران و گردشگران در ایام نوروز، افزود: در سال جدید باید با تعامل و همکاری بهتر در جهت رفاه بیشتر مسافران و ایجاد زمینه‌های مطلوب گردشگری و مرتفع کردن مشکلات و ضعف‌های سال‌های گذشته، نظارت و اقدامات موثری صورت گیرد.
فرماندار گچساران با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان و قرار گرفتن آن در مسیر ترانزیتی استان‌های جنوبی کشور عنوان کرد: وجود این موقعیت در شهرستان موجب سنگین‌تر شدن وظایف ما و تلاش بیشتر جهت جلب رضایت مسافران است که در این راستا مسؤولان شهرستان و کمیته‌های نوروزی باید با همت مضاعفی پای کار بیایند.
رحیمی با تاکید بر اینکه کمیته‌های کاری ستاد از هم اکنون برنامه ریزی لازم را برای استقبال از مسافران نوروزی سال ۹۷ داشته باشند، عنوان کرد: ارائه خدمات مطلوب به گردشگران مستلزم هماهنگی هر چه بیشتر بین کمیته‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر است.
وی با بیان این مطلب که در ابتدا اقدامات گذشته مورد بررسی قرار گیرد ، افزود: با مد نظر قرار دادن اقدامات سالهای گذشته نقاط ضعف برطرف شود تا امسال نوروزی متفاوت‌تر از سالهای گذشته برای میهمانان و گردشگران در شهرستان داشته باشیم.
فرماندار گچساران هدف از تشکیل کمیته‌های نوروزی، برنامه‌ریزی صحیح و مطلوب در راستای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی درخور شأن مردم شهرستان و اجرای برنامه‌هایی متفاوت در استقبال از نوروز ۹۷ برشمرد.
رحیمی با اشاره به فعالیت‌های دستگاه خدمات رسان الخصوص شهرداری بیان کرد: شهرداری با تلاش مضاعف بر آراستگی شهر به بهترین شکل ممکن خود به گونه‌ای عمل کند که میزبان شایسته‌ای برای گردشگران در ایام نوروز ۹۷ باشیم.
در ادامه دبیر جلسه به تشریح وظایف کمیته‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر پرداخت و هر یک از روسای کمیته‌ها آخرین وضعیت آمادگی خود را برای استقبال از مسافران نوروزی تشریح کردند.
 
تشکیل ۹۰ درصد ستادهای صبر در کشور/استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان طوایف برای صلح و سازش
دبیر ستاد صبر کشور گفت: ۹۰ درصد ستادهای صبر در کشور تشکیل شده است.
امید محبی ظهر امروز در همایش ستاد صبر کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی این ستاد تشکیل شده که ترویج فرهنگ صلح و سازش و کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی از جمله محورهای این ستاد است.
دبیر ستاد ملی صبر کشور گفت: یکی از دغدغه‌های کشور موضوع آسیب‌های اجتماعی است که در همین راستا چهار نشست با حضور مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه ۷ کمیته تخصصی در‌ این ستاد تشکیل شده است، افزود: تمرکز این ستاد در سه حوزه رسانه، فرهنگی و آموزشی است.
این مسؤول عنوان کرد: احیاء سنت‌های اصیل و فرهنگ غنی استان‌ها با هدف صلح و سازش و با هدف بهره‌گیری از سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از ظرفیت رئیس سفیدان و بزرگان طوایف برای صلح و سازش ضروری است.
محبی تصریح کرد: ۹۰ درصد ستاد صبر در استان‌ها تشکیل شده و ۱۵ هزار نفر در سیستم ثبت‌نام کرده‌اند، ضمن اینکه با توجه به استفاده ۴۵ میلیون کاربر از تلفن‌های هوشمند در کشور بهره‌گیری از رسانه و فضای مجازی بسیار مورد تأکید است.
 
متولی جمع‌آوری و ساماندهی کودکان کار کیست؟/دستگاه‌هایی که از وظایف خود بی‌خبرند
نشست‌های ساماندهی کودکان کار چند سالی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود اما دستگاه‌ها به وظایف خود آگاه نیستند و مشخص نیست متولی ساماندهی این افراد چه کسی است.
پدیده کودکان کار معضل و آسیب اجتماعی است که در سال‌های اخیر بیشتر به چشم می‌خورد. دیدن این کودکان دل هر رهگذر و بیننده‌ای را آزار می‌دهد، کودکانی که برای امرار و معاش خود از صبح زود تا پاسی از شب کار می‌کنند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در مرکز استان این پدیده هم به چشم می‌آید،کودکانی که با فروش دستمال کاغذی، ترازو، فروش آدامس، واکس‌زدن، دود کردن اسپند و شست و شوی ماشین‌ها بر سر چهار راه‌ها به کار مشغول هستند.
بنا به استناد مسؤولان و متولیان امر همه این کودکان دارای خانواده هستند و حتی خانواده برخی از کودکان کار از تمکن مالی خوب و مناسبی برخوردار هستند اما باز هم والدین آنها اصرار دارند فرزندانشان بر سر چهار راه‌ها باشند.
وجود این کودکان علاوه بر اینکه باعث زشت شدن چهره شهر می‌شود خطرات زیادی به همراه دارد و آسیب‌های فراوانی این افراد را که هم درس می‌خوانند و هم کار می‌کنند تهدید می‌کند که لازم است خانواده‌ها بیشتر در جریان آسیب‌هایی که در کمین فرزندانشان است قرار بگیرند.
از سوی دیگر مسؤولان در خصوص کودکان کار وظایفی دارند که بهتر است مسؤولیت خود را به خوبی انجام دهند، بهزیستی استان آمار کودکان کار را ۲۸۵ نفر بیان کرده که ۲۵۰ نفر از این کودکان دانش‌آموز هستند.
چند سالی است که نشست‌هایی با عنوان ساماندهی کودکان کار در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود اما در این مدت چند سال آش همان آش است و کاسه همان کاسه.کودکان کار همچنان به فعالیت همراه با آسیب خود ادامه می‌دهند و نه جلسات راه به جایی می‌برد و نه مصوبات اجرایی شده است.
روز گذشته همانند چند سال اخیر نشست ساماندهی کودکان کار برگزار شد اما نکته‌ جالب نشست این بود که برخی دستگاه‌ها با گذشت چند سال و برگزاری چندین جلسه هنوز به وظایف خود آگاه نیستند و اصلا نمی‌دانند در قبال این چالش بزرگ و این معضل اجتماعی چه کاری باید انجام دهند.
مسؤولان در استان تا جلسه‌ای برگزار می‌شود به اولین موردی که اشاره می‌کنند تعداد جلساتی است که برگزار کرده‌اند جلساتی که گاهی هیچ خروجی مناسبی نداشته است.گزارش‌هایی که دردی از معضل جامعه حل نمی‌کند.
آنها وظایف خود را به یکدیگر پاس می‌دهند و خودشان از زیر بار وظیفه‌ای که بر دوش دارند شانه خالی می‌کنند و مشخص نشد آخر چه کسی و چه نهادی باید این افراد و این کودکان را از خیابان جمع‌آوری و ساماندهی کنند.
آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار در سوم مرداد ماه سال ۸۴ توسط هئیت وزیران به تصویب رسیده و وظایف همه دستگاه‌ها در خصوص کودکان کار مشخص شده اما در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی از دستگاه‌ها از وظایف خود بی‌خبرند و حل این معضل همچنان مغفول مانده است.
 
هدف از اغتشاشات اخیر تطهیر سران فتنه بود/ملت بیدار و ولایتمدار ایران مشت محکمی به دهان استکبار زد
جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت:هدف از اغتشاشات اخیر تطهیرسران فتنه بود.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان سابق و جدید ناحیه مقاومت بهمئی با اشاره به آشوب‌های اخیر کشور، این اغتشاشات را در راستای فروکش کردن آتش خشم استکبار علیه نظام اسلامی دانست.
سرهنگ جهانگیر انصاری ابتدا با گرامیداشت سالروز آغاز عملیات کربلای ۵، گفت: رزمندگانی که در آن عملیات حضور داشتند، به یاد دارند داغی که در عملیات کربلای ۴ بر دل ما گذاشته شد در این عملیات حماسی که در تاریخ دفاع مقدس به یادماندنی است، ترمیم شد.
وی افزود: خدا را سپاسگزاریم که در عصری ما را خلق کرد که با ظهور اسلام و افول حکومت های جور و ستمشاهی و استکبار جهانی همراه و همزمان است.
انصاری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پایگاه اصلی و ژاندارم منطقه و آسیا ایران بود، از زمان شکل گیری انقلاب نوپای اسلامی،این پایگاه نظامی به ام‌القرای جهان اسلام تبدیل که همین امر باعث شد استکبار جهانی در سناریوهای مختلف نزدیک به ۴۰ سال علیه ما توطئه کند.
وی افزود: این توطئه‌ها در اوایل انقلاب با اختلاف بین قومیت‌ها و مذاهب، تسلیح و تطمیع گروه‌های مختلف به خصوص فرقان و منافقین و با ترور خواص ما، ائمه جمعه ولایی، نخبگان و انقلابیون ما ادامه داشت اما نتوانستند موفق شوند؛ جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کردند، تحریم‌های کمرشکن اقتصادی و تصویب قطعنامه‌های کمرشکن علیه ما اعمال کردند اما به حول و قوه الهی نظام ما همه را تبدیل به فرصت کرد تا بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: بعد از جنگ ۸ ساله تحمیلی، استکبار جهانی جبهه مقاومت و خاورمیانه بزرگ را جزو راهبردهای خود قرار داد و این خاورمیانه بزرگ را که از نیل تا فرات گسترده بود، در برابر جبهه مقاومت یا هلال شیعی از سوریه و لبنان عراق و یمن و ایران در نظر گرفتند اما در تمام این میادین پیروز جبهه مقاومت بود.
انصاری تصریح کرد: وقتی در عرصه‌های مختلف جنگ ۸ ساله دفاع مقدس شکست خوردند، در جنگ های نیابتی در منطقه هم شکست خوردند، با تطمیع و تسلیح گروه‌های تروریستی القاعده، منافقین، فرقان، طالبان و در حال حاضر هم داعش علیه جبهه‌های مقاومت شکل دادند اما باز هم جبهه‌های مقاومت همه آنان را در خطوط مقدم شکست دادند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی قبل از سوریه خود وارد عمل شد و با حزب الله لبنان جنگ نظامی راه انداخت اما شکست‌های مفتضحانه آن ها در تاریخ ثبت شد، باز وارد عراق شدند که آنجا هم مفتضحانه شکست خوردند.
انصاری خاطرنشان کرد: تجربه مستشاران و ژنرال‌های کارکشته‌ای را که سینه آنان مالامال از اتفاقات ۸سال دفاع مقدس بود، در جبهه‌های مقاومت سوریه، عراق لبنان و یمن می‌بینیم.
وی گفت: آتش خشم استکبار جهانی خاموش نشد تا در دهانه اروند سربازان انگلیسی وارد آب‌های مرزی ما شدند که با حضور مقتدرانه سربازان نظام جمهوری اسلامی با چه ذلتی به اسارت ایران اسلامی درآمدند؛ باز هم آتش خشم استکبار فروکش نکرد تا بار دیگر افسران آموزش دیده و با تجربه آنها در خلیج فارس وارد مرز آبی ایرانی اسلامی شدند که دیدید به چه شکلی به اسارت ایران اسلامی درآمدند.
انصاری تصریح کرد: این داعشی که در قالب یک نیروی به ظاهر اسلامی تطمیع و تسلیح کردند و مقابل جبهه مقاومت قرار دادند تا عمق عداوت و دشمنی استکبار را در قطعه قطعه کردن جوانان عزیزی مانند شهید حججی‌ها مشاهده کنیم، اما باز هم خشمشان نسبت به ایران اسلامی فروکش نکرد.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اکنون استکبار جهانی عده ای اندک را در قالب یک مشت فریب خورده تطمیع و لحظه به لحظه رصد می کردند.
انصاری ادامه داد: در بحث اغتشاشات اخیر می‌خواستند سران فتنه را تطهیر کنند.
وی گفت: گروه اندکی پرچمی که خونبهای نظام اسلامی است و دسترنج امام عزیز و شهیدان است، پرچمی که این ملت و این جمعیت ۸۰ میلیونی با خون دل آن عکسی که بر تمثال این پرچم حک شده بود، حذف کردند و نام مبارک الله را بر روی آن منقش کردند، آن را پایین آوردند.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از حضور یکپارچه ملت ایران در مقابله با آشوب‌های اخیر، افزود: یک بار دیگر ملت غرور آفرین، همیشه بیدار و ولایتمدار ایران اسلامی که در راس آن دیدبان همیشه بیداری که با بصیرت دهی و روشنگری از کیان اسلامی حراست می‌کند، یکبار دیگر این ملت را وارد میدان کرد و مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان استکبار جهانی زدند.
انصاری با تاکید بر لزوم توجه به مردم گفت: از خودم و سایر عزیزانی که در لباس و سنگرهای مختلف به عنوان مسئولان این نظام انجام وظیفه می‌کنند، می‌خواهم که باید قدردان این ولی نعمتان خود باشیم.
وی گفت: نوکری این مردم در سنگرهای مختلف افتخار است ؛ وای به حال آن مسئول و مدیری که در زمان مدیریتش به این مردم آن گونه که مستحق تکریم هستند، خدمت نکند.
انصاری افزود: اگر مدیری در زمان مدیریت خود پشت میزی که خونبهای شهیدان است، به وظیفه خود عمل نکند قطعا روز قیامت مقابل شهیدان و امام عزیز باید پاسخگو باشد.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه ما باید افتخار کنیم در استانی زندگی می کنیم که صد درصد شیعه، ولایتمدار و در هر زمان که نظام اسلامی نیاز به حضور آنها داشته باشد، با حداکثر جمعیت مشارکت داشتند.
انصاری ادامه داد: آراء حداکثری صندوق‌های انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد در هر دوره شاهدی بر این مدعاست ؛همه وظیفه داریم به این مردم ولایتمدار خدمت کنیم.
وی گفت: نباید خدمات و پست ها را جناحی کنیم ،باید کسانی که مستحق خدمتند و می‌توانند در یک عرصه خدمت کنند با شایسته سالاری انتخاب کنیم.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: خدا را شاکریم که در سپاه پاسداران بحث شایسته سالاری، خدمت به مردم ، انگیزه مضاعف در مدیریت و توانمندی و تقوا سرلوحه انتخاب فرماندهان است.
انصاری با تقدیر از حضور جمعیت خوب و صمیمی مردم بهمئی برای تکریم و معارفه دو سرباز ولایت در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان، گفت:این تکریم با شکوه نشان از مردم محوری، ولایتمداری و خدمتگذاری فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج است که اگر این گونه نبود این همه تکریم را امروز نمی‌دیدیم.
انصاری خاطرنشان کرد: سنگر ملاک نیست، باید در هر سنگری از سنگرهای نظام اسلامی که قابل بدانند به عنوان یک سرباز در این کره خاکی خدمت کنیم، باید آماده خدمت و جانفشانی باشیم.
وی گفت: اخلاق پاسداری حکم می‌کند هرجا که نظام اسلامی صلاح بداند، خدمت کنیم، برای ما پاسداران ملاک سنگر نیست، ملاک تکلیفی است که بر دوشمان می‌گذارند، ملاک همان گونه که امام راحل در دیدار با رزمندگان کربلای ۴ فرمودند “ما مامور به نتیجه نیستیم، مامور به تکلیفیم .
انصاری افزود: نتیجه مهم است، با جسارت وارد میدان نبرد می‌شویم و با صلابت برای دفاع از دین خدا وارد معرکه می‌شویم اما اگر جایی هم شکست خوردیم ملاک را عمل به تکلیف می‌دانیم.
جانشین فرماندهی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:با توجه به لزوم استفاده از توانمندی های برادر شاهینی برای خدمت در سنگری دیگر، امروز فرماندهی سپاه فتح استان سرباز و برادر دیگری به نام سرگرد پسنده را برای خدمت در سنگر بهمئی مورد پسند قرار دادند، این سنگری است که خون‌بهای شهیدان، تکیه گاه نظام و سنگری که بقیه ستون های نظام به آن تکیه دارند.
انصاری افزود: انتظار سپاه پاسداران و مجموعه سپاه فتح استان این است که اعضای شورای اداری، شورای تامین، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، علما و در راس آن امام جمعه محترم شهر لیکک فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج بهمئی را برای خدمت به مردم یاری کنند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با توصیه به فرمانده جدید، گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری بصیرت مثل قطب نماست و یک فرمانده، فرماندار، امام جمعه و مدیر زمانی مسئول خوبی است که بصیرت داشته و تکلیف مدار باشد.
 
کشف ۵۷۲ کیلو گرم مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۵۷۲ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در استان خبر داد.
سردار مهدی انصاری کشف ۵۷۲ کیلوگرم ماده مخدر از نوع تریاک در استان خبر داد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این میزان مواد مخدر در جدیدترین عملیات ماموران مبارزه با مواد مخدر استان کشف و ضبط شد، افزود: در این راستا تعداد ۱۰ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند و همچنین تعداد هفت خودرو سبک و سنگین توقیف و سه باند توزیع و پخش مواد مخدر شناسایی و متلاشی شدند.
وی بیان کرد: در ۹ ماه اول سه تن و ۹۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده‌اند که سه تن و ۳۵۰ کیلوگرم تریاک و بقیه را انواع مواد مخدر تشکیل می‌دهد و در همین زمان، تعداد هزار و ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.
 
کشف ۳ تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.
علی تاج‌الدینی در نشست پیش از ظهر امروز کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی با اشاره به اینکه باید برای فضای مجازی فکری شود، اظهار کرد: اجرای طرح امنیت اجتماعی، جمع‌آوری سلاح و تجهیزات ماهواره‌ای و سایر اقدامات از جمله وظایف نیروی انتظامی در استان است.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد کشفیات مواد مخدر را از جمله وظایف نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ تن و ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه بویراحمد کشف و ضبط شده است.
وی عنوان کرد: دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر از دیگر برنامه‌های اجتماعی در دستور کار است که در همین راستا ۴۵ طرح پاکسازی نقاط آلوده در سطح استان اجرا و ۳ هزار نوع قرص روانگردان جمع‌آوری شد.
این مسؤول تصریح کرد: نزاع‌های دسته‌ جمعی و فردی از جمله معضلات در استان است که کاهش چشم‌گیری داشته اما نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه هستیم.
 
شهرستان باشت در زمینه پرداخت زکات رتبه نخست را در سطح استان کسب نموده است
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کهگیلویه وبویراحمد گفت: شهرستان باشت با پرداخت هفت میلیارد و ۳۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال امسال رتبه نخست را در سطح استان را به خود اختصاص داد.
ظهر امروز همایش گسترش فرهنگ زکات که با حضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد، مسوولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.
در این همایش علی حسن مظاهری با اشاره به اینکه شورای زکات در استان توسط نماینده ولی فقیه به عنوان رئیس این شورا اداره می‌شود، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار و ۴۲۷ روستا است که از این تعداد ۷۴۴ روستا مشمول پرداخت زکات هستند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کهگییلویه وبویراحمد ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۴۰ روستا در سطح استان پرونده پرداختی زکات را دارا هستند.
وی افزود: در حال حاضر در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد تعداد ۵۲۸ عامل افتخاری و تعداد ۷۱ نفر در زمینه ترویج فرهنگ زکات با این نهاد همکاری دارند.
مظاهری با اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد ۱۴۹ فقره همایش و جلسه هم اندیشی در مناطق روستایی این استان برگزار شده است، عنوان کرد: تعداد ۱۵ جلسه همایش آموزشی و توجیهی و تبلیغی در سطح استان برگزار شد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه امسال تعهد دبیرخانه شورای زکات کهگیلویه وبویراحمد ۴۵ میلیارد ریال بوده است ، عنوان کرد: تا کنون مبلغ ۲۶ میلیارد ریال آن که معادل ۶۵ درصد است محقق شده است.
مظاهری افزود: ۴۴درصد این زکات جمع آوری شده در امور حمایتی و دستگیری از نیازمندان و محرومان و ۵۶ درصد دیگر آن در زمینه پروژ‌های عمرانی عام المنفعه مانند غسالخانه، مسجد و خانه عالم هزینه می شود.
وی با اشاره به آماره ۹ ماهه سال گذشته در زمینه جمع آوری زکات بیان کرد: سال گذشته نسبت به مدت مشابه امسال مبلغ یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان جمع آوری شده که امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۰ درصدی را در سطح استان داشته ایم.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست شهرستانی در زمینه جمع آوری زکات خاطرنشان کرد: شهرستان باشت با پرداخت هفت میلیارد و ۳۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال امسال رتبه نخست، شهرستان کهگیلویه با پرداخت پنج میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۳۷ هزار ریال رتبه دوم، یاسوج با پرداخت ۳ میلیارد و و ۹۵۰ میلیون و ۱۵۰ هزار ریال رتبه سوم را در پرداخت زکات در سالجاری به خود اختصاص داده‌اند.
 
کم‌کاری گروه‌های سیاسی برای معرفی خدمات نظام در طول ۳۹ سال انقلاب/اجرای ۶۰ برنامه دهه فجر ۹۶ در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: گروه‌های سیاسی به اندازه‌ای که برای گروه‌‌ها، باندها، حزب‌ها و جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند برای معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای جمهوری اسلامی تلاش نمی‌کنند.
حجت‌الاسلام سید جواد خاضع در نشست بعدازظهر امروز ستاد دهه فجر اظهار کرد: در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید قدرت‌دان نظام و انقلابی که نعمت استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را هدیه کرده باشیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دوران قبل از انقلاب، کشور در وضعیت اسف‌باری به سر می‌برد و مردم رنج و سختی فراونی را متحمل می‌شدند اما به نعمت انقلاب بسیاری از مشکلات و نواقصات مردم رفع شد.
وی با اشاره به تلاش دشمنان برای تسلط به کشور در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: افزون بر چهار دهه است که دشمنان در تلاش هستند تا بر جمهوری اسلامی تسلط داشته باشند اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به رهبری مقام معظم رهبری هرگز اجازه حضور دشمنان را نداده و نخواهند داد.
این مسؤول تصریح کرد: نیاز است برای نسل جوان بعد از انقلاب دستاوردها و اقدامات جمهوری اسلامی در طول ۳۹ سال حیات خود مطرح شود که اتفاقا اخیر نتیجه غفلت از بیان خدمات و اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران است.
خاضع با اشاره به اینکه رژیم پهلوی، رژیمی خشن، بی‌رحم و وابسته به اجانب و بیگانگان بود از اقدامات برخی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی انتقاد کرد و افزود: گروه‌های سیاسی به اندازه‌ای که برای گروه‌‌ها، باندها، حزب‌ها و جناح‌های سیاسی تلاش می‌کنند برای معرفی انقلاب اسلامی و دستاوردهای جمهوری اسلامی تلاش نمی‌کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در بسیاری از مواقع گروه‌های سیاسی خدمات را به نام خود و کاستی را به پای نظام می‌گذارند که خدمات انجام شده در طول ۳۹ سال عمر انقلاب خدمات دولت‌ها نبوده بلکه خدمات نظام بوده است.
وی تصریح کرد: در آستانه دهه فجر هفته استقبال از سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۵ تا ۱۱ بهمن ماه کار فضاسازی شهری و تزیین سطح شهرها را انجام خواهند داد که ۲۱ کمیته در این دهه بیش از ۶۰ برنامه اجرا خواهند کرد.
رئیس ستاد دهه فجر عنوان کرد: روزهای ابتدایی دهه فجر مقارن شده با دهه اول فاطمیه که جشن‌های دهه فجر با حفظ شئونات این مدت برگزار می‌شود.
 
آغاز عملیات ساخت المان تنها شهید خلبان کهگیلویه وبویراحمد در گچساران
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران گفت: عملیات ساخت المان تنها شهید خلبان کهگیلویه و بویراحمد امیرسرلشکرابراهیم امید بخش و ساخت المان هواپیمای جنگنده اف ۵ در این شهرستان آغاز شده است.
سیروس باوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملیات ساخت المان تنها شهید خلبان کهگیلویه و بویراحمد امیرسرلشکرابراهیم امید بخش و ساخت المان هواپیمای جنگنده اف ۵ در این شهرستان آغاز شده است.
رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران گچساران با بیان اینکه تا کنون پیگیری‌هایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی برای ساخت المان تنها شهید خلبان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران انجام گرفته است، افزود: برای ساخت این المان مبلغی به میزان ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که تا کنون ۵۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.
باوی با بیان اینکه وزن المان هواپیمای جنگنده ۱۰ تن و طول آن ۲۰ متر و طول المان شهید نیز ۳ متر است، گفت: المان شهید خلبان و هواپیمای جنگنده در فلکه ورودی گچساران( فلکه فرودگاه) نصب می‌شود.
لازم به ذکر است، ابراهیم امیدبخش یازدهم مردادماه سال۱۳۳۲در شهرستان نفتخیز گچساران از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد چشم به جهان گشود و این شهید در عملیات آزاد‌سازی سوسنگرد در ۲۶ آبان‌ماه سال ۱۳۵۹ که به شکست حصر سوسنگرد منجر شد، ۲۴ خلبان نیروی هوایی شرکت داشتندکه از جمله ستوان یکم خلبان ابراهیم‌ امیدبخش نیز در این عملیات به شهادت رسید.
شهرستان گچساران دارای ۳۶۰ شهید، ۱۶۰۰ جانباز ۵ تا ۷۰ درصد،تعداد ۱۰۰ نفر آزاده و ۲۶۰ فرزند شهید است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نفتی
Germany
جناب کردلو فکر کنم دکتر تاجگردون در راه اندازه مجدد فرودگاه و تجهیز و افزایش پروازها به ۴روز در هفته، نقش زیادی داشتند. پس چطور اسمی از دکتر تاجگردون نبردی؟ و تشکری از ایشان نکردی؟ در صورتی که نقش نماینده پر رنگ تر از همه آنهایی بود که ازشون تشکر کردی.
بهمیی
Iran, Islamic Republic of
حق با برادر عزیز آقای مختاری بود خدا می دونه که لیاقتش خیلی بالاست
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1