تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۳۰۷۰۱۲

نظری: برخی ادارات پاسخگوی مردم نیستند / میرمحمدی: مردم گلایه‌مندند / امنیت مکان‌های گردشگری ارتقاء یابد / نارضایتی مردم از مسکن مهر

۱
۰
کبنا ؛ 
نشست کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی به ریاست «محمد کاظم نظری» معاون سیاسی استاندار و جمعی از مدیران برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، سید محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار در این نشست، اظهار کرد: از اینکه نشست‌های این کمیسیون در سال جاری برگزار نشده در تعجبم. کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی می‌تواند مسائل و دغدغه‌های جامعه را تحلیل و به شورای تأمین کمک کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بسیاری از کمیته‌ها در شهر یاسوج متمرکز شده‌اند در حالی که نگاه ما استانی است و برای همه شهرستان‌ها و مناطق استان جلسه برگزار می‌کنیم لذا در جلسات تنها دغدغه‌ها و مسائل شهر یاسوج مطرح نشود.
وی از خلاهای علمی در دانشگاه‌ها انتقادها کرد و گفت: در دانشگاه‌ها پایان‌نامه‌هایی ارائه می‌شود اما برخی از این پایان‌نامه‌ها متناسب با نیاز جامعه نیست که دانشگاه‌ها به این سمت حرکت کنند و پایان‌نامه‌های متناسب با نیاز جامعه باشد.
این مسؤول با انتقاد از نحوه برگزاری جلسات گفت: دستگاه‌ها در جلسات گزارش عملکرد می‌دهند در حالی که باید گزارش شود که متولیان امر تا چه اندازه مهارت‌ها را به افراد آموزش داده‌اند.
نظری عنوان کرد: رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما می‌توانند در تولید برنامه‌ها مهارت‌ لازم را به افراد آموزش دهند که بهتر است صدا و سیمای مرکز استان به جای تولید برنامه‌های دستوری و غیرجذاب که صاحبان قدرت را راضی کند برای مردم برنامه اجرا کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: رسانه‌های موجود در استان تنها به دنبال بالا بردن تیراژ و مخاطب نباشند زیرا که رسانه‌ها تأثیر گذار تراز هر چیزی در جامعه هستند. بلکه برای حل مشکلات مردم کمک کنند و قدمی بردارند.
وی با بیان اینکه مدیران باید پاسخگوی خواسته‌های مردم در اداره‌ها باشند و تکریم ارباب رجوع را رعایت کنند. افزود: برخی ادارات به خوبی پاسخگوی ارباب رجوع و مردم نیستند که این موضوع به عنوان یک معضل اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. و میز خدمت در ادارات باید راه‌اندازی شود.
این مسؤول تصریح کرد: تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا یکی از معضلات اجتماعی است که نیروی انتظامی این موضوع را به نتیجه برساند.
نظری خواستار برگزاری منظم جلسات و برنامه‌های کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی شد و عنوان کرد: مهمترین اولویت‌های حوزه اجتماعی در استان احصا شود و تا پایان سال برای این معضلات برنامه‌ریزی شود تا در راه توسعه استان و کاهش دغدغه مردم گام برداشته شود.
گلایه‌مندی مردم از وضعیت کلینیک‌های شهر یاسوج
مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم از وضعیت کلینیک‌های شهر یاسوج رضایت ندارند.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی اظهار کرد: این نشست برای اولین بار در سال جاری برگزار می‌شود که اگر نشست‌ها و جلسات این کمیسیون به صورت مرتب برگزاری شود نیازی به برگزاری برخی از نشست‌ها نیست.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم از برخی حوزه‌ها گلایه‌مندی‌هایی دارند که آسیب‌ها و مشکلات احصا و در نشست این کمیسیون مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.
این مسؤول عنوان کرد: در گذشته مواردی مانند مسکن مهر مطرح و دغدغه مردم در این حوزه رفع شد، همچنین نارضایتی‌هایی از برخی از دستگاه‌ها بود که نشست‌هایی برگزار و موارد انعکاس دادیم.
میرمحمدی اضافه کرد: مردم از وضعیت کلینیک‌ها، نانوایی‌ها و وضعیت آب شرب گلایه‌مندی‌های دارند که در نشست آینده دستورالعمل‌ کمیسیون مشخص و در این حوزه‌ها بحث و تبادل نظر می‌شود.
 
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  با تاکید به اینکه، باید امنیت تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری در استان باید ارتقاء یابد، گفت: عدم پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم قابل تحمل نیست.
علی فتح میرمحمدی با اشاره به اهمیت این کمیسیون، اظهار داشت: به طور قطع در صورت اجرایی شدن مصوبات این کارگروه از برگزاری خیلی از نشست‌های دیگر جلوگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: این کمیته یک اتاق فکر و بازوی توانمندی برای شورای تأمین استان است.
میرمحمدی با اشاره به اعتراضات اخیر مردمی در سطح کشور، عنوان کرد: علی رغم وجود نقش دشمنان در نارضایتی‌های اخیر این مسئله بیشتر اجتماعی بود و تبعیض‌ها، بیکاری و کاهش سرمایه‌های اجتماعی علت این نارضایتی است لذا مسؤولان باید برای جذب اعتماد عمومی مردم تلاش کنند.
وی تاکید کرد: وظیفه مسئولان در این زمینه جلب اعتماد عمومی است و باید در راستای ارتقای خدمات دهی مطلوب به مردم اقدام کنند.
میرمحمدی تصریح کرد: این کمیسیون باید مواردی از جمله ارتقای هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط در مقابله با جرائم فضاهای مجازی، شناخت ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی و برقراری تعامل اجتماعی جهت پیوندهای طبقاتی و سیاسی در سطح جامعه را دنبال کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری عنوان کرد: باید زمینه ارتقای پاسخگویی به مطالبات مردم و ارتقای قانون گرایی را در سطح جامعه فراهم کرد.
وی با اشاره به نارضایتی مردم از مسکن مهر استان، اظهار داشت: گله‌مندی مردم از نظارت‌های نظام مهندسی نیز در این کمیسیون بررسی شده است.
میرمحمدی گفت: مشکلاتی در حوزه پارکینگ‌های عمومی، وضعیت آب و فاضلاب که در برخی نقاط رها شده است و کمبود آب شرب از جمله مطالبات مردم است که باید به صورت جدی پیگیری شود.
وی با اشاره به کاهش نزولات جوی در استان، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح استفاده از آب در جامعه نهادینه، ترویج و فراگیر شود.
میرمحمدی بر تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: عدم پاسخگویی مدیران به مردم نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند که باید در راستای رضایتمندی مردم در این خصوص گام برداشت.
وی با بیان اینکه، این کمیسیون در راستای رعایت حقوق شهروندی و سایر حوزه‌های اجتماعی است، بیان کرد: باید این نشست به صورت ماهانه برگزار شود.
میرمحمدی بر ارتقا امنیت در مکان‌های تفرجگاهی و رفاهی تاکید کرد و گفت: به عنوان نمونه پارک جنگلی یاسوج یک مکان تفریحی است که نیازمند سیستم روشنایی مناسب و گشت مستمر نیروی انتظامی می‌باشد.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: ۱۴ باغ تفریحی در جاده آبشار یاسوج موجود بوده که از این تعداد تنها ۶ مورد دارای مجوز هستند.
الماس قبادی ابراز داشت: این مهم زمینه ناامنی برای منازل مسکونی و افراد جامعه را ایجاد می‌کند.
وی عنوان کرد: باغ‌های تفریحی در جاده آبشار یاسوج بدون مجوز از این اداره باید توسط اماکن جمع آوری شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

لودابی
United States
خوب اگه جوابگو نیستند پس شما چکاره اید اونجا؟ کی باید جلوی اینکارو بگیره؟ آیا در عمل با هم جناحیهایتون برخورد میکنید؟
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1