تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۳۰۷۰۰۸

این آب خوردن ندارد!/ آب شرب «موگر» آب رودخانه است

۰
کبنا ؛برخورداری از امکانات اولیه زندگی مانند راه، آب آشامیدنی سالم و برق از حقوق ابتدایی شهروندان است، فرقی نمی‌کند که ساکن شهر یا روستا باشند.
به گزارش کبنا نیوز، بااین‌حال بسیاری از روستاهای کشور به دلیل دورافتاده و یا جمعیت کم از این امکانات محروم مانده‌اند.
آب نقش اساسی در بقا زندگی انسان ایفا می‌کند، در صورت آلوده بودن توانایی زیادی برای انتقال انواع گوناگون از بیماری‌ها و امراض را نیز دارد. منابع و مخازن آب ازجمله رودخانه‌ها، دریاچه‌ها به‌ویژه در مناطق گرمسیر، محلی مناسب برای انتشار این‌گونه بیماری‌هاست.
در این گزارش پای درد و دل اهالی موگر که در ۴۰ کیلومتری شهر سوق واقع‌شده است، نشسته‌ایم.

یکی از ساکنان موگر به خبرنگار کبنا گفت: آب شرب، آب رودخانه است، برای آوردن آب آشامیدنی به شهر سوق می‌رویم، و چند بشکه آب سالم می‌آوریم که کفاف نمی‌کند، و مجبوریم آن را با آب رودخانه مخلوط و استفاده کنیم.
وی ادامه داد: ازآنجایی‌که راه و پلی وجود ندارد، که از مارون بگذریم، در زمستان و بارندگی هم نمی‌توان برای آوردن آب آشامیدنی به سوق رفت.
یکی دیگر از اهالی موگر عنوان کرد: ما روستاییان فقط از نعمت برق برخوردار هستیم ولی هیچ چیز دیگری نداریم، و انتظار می‌رود که مسئولان با تلاش و خدمت‌رسانی ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی را به جوانان و نسل جدید نشان دهند، و راه برون رفت از مشکلات روستاییان و عشایر تحقق اهداف سیاست های دولت است.
روستایی دیگری بیان کرد: اینجا موگر است، زادگاه شهید والامقام، شاخص کشوری، «هدایت الله طیب» شهیدی که صلابت مارون و ایران را در غرب (فلوریدا) به رخ همگان کشید. بدون شک اگر شهید در بین ما بود این وضعیت موگر نبود، ایشان وصیت کرده بودند: «مرا در موگر دفن کنید تا از قِبَل شهادت من روستای من آباد شود» حال‌آنکه می‌بینیم پس از ۳۵ سال از انقلاب هیچ‌گونه خدمت‌رسانی به زادگاهش (موگر) نشده است. روستایی که برای این انقلاب شهید داده، از نعمت آب آشامیدنی سالم بی‌نصیب مانده است!

دارا کریمی نژاد فرماندار لنده به خبرنگار کبنا گفت: مشکلات آب کشاورزی موگر را حل کرده‌ایم، تابستان گذشته به همراه آب و فاضلاب روستایی مشکلات آب کشاورزی را بررسی کردیم، که آب شرب نیز نیاز به بررسی کارشناسانی دارد، و برای تأمین آب آشامیدنی موگر اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
===============
گزارش از فاطمه خطیبی
==============
نام شما

آدرس ايميل شما

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
1