تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : ۳۰۶۸۵۰

نظری با «تلفن» مدیران را به استانداری کشاند / با پشت‌میز نشینی و سخنان روشنفکرانه ره به جایی نمی‌برید / سرمایه‌داری که بچه‌اش دستمال می‌فروشد / مدیرانی که زیر بار مسوولیت فرار می‌کنند

۰
کبنا ؛نشست کارگروه بررسی و ساماندهی مشکلات کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره ۲ استانداری در حالی برگزار شد که در ابتدای جلسه تنها ۳ عضو از ۱۱ عضو کارگروه حضور داشتند و معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان رئیس جلسه مجبور به تماس تلفنی با سایر مدیران عضو شده و خواستار حضور آنان در نشست امروز شدند.

دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی(ره)، صدا و سیما، دادگستری، شهرداری یاسوج، آموزش و پرورش و اداره کل فنی و حرفه‌ای از جمله ۱۱ دستگاه اجرایی عضو کارگروه بررسی و ساماندهی مشکلات کودکان کار و خیابانی هستند.
دعوتنامه نشست امروز توسط دفتر معاونت سیاسی و امنیتی استاندار از طریق اتوماسیون اداری برای دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه ارسال و آنگونه که گفته شد این دعوتنامه نیز توسط سازمان بهزیستی برای دفتر مدیران فاکس و در تماس تلفنی نیز تایید دریافت آن گرفته شد.
نشست باید ساعت ۱۰ برگزار می‌شد ولی تنها ۳ عضو کارگروه یعنی سازمان بهزیستی، شهرداری یاسوج و معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی حضور داشتند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا باید نشست کنسل می‌شد ولی معاون سیاسی استاندار در تماس‌های تلفنی با مدیران عضو کارگروه خواستار حضور آنان شد.
جالب ترین صفحه قصه کارگروه امروز بررسی مشکلات کودکان کار و خیابانی استان جایی است که مدیران با رد دریافت هرگونه دعوتنامه‌ای توپ را به زمین سازمان بهزیستی انداختند در حالی در مرتبه اول دعوتنامه توسط دفتر معاون سیاسی و امنیتی استاندار به عنوان میزبان از طریق اتوماسیون اداری ارسال شده است.
البته داستان بی توجهی به کودکان کار و خیابانی کهگیلویه و بویراحمد به همین جا ختم نشد و وقتی صحبت از مصوبات گذشته و چگونگی اجرایی شدن آنان مورد بحث قرار گرفت اعضای حاضر در نشست اظهار بی اطلاعی کردند و هرکدام دیگری را مقصر می‌دانست و سعی می‌کردند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با ابراز گلایه از بی توجهی مدیران عضو کارگروه بررسی مشکلات کودکان کار و خیابانی گفت: مدیر جمهوری اسلامی نباید شانی فراتر از خدمت به مردم برای خود قائل باشد و چه اشکالی دارد رئیس سازمان بهزیستی به غیر از ارسال دعوتنامه به صورت تلفنی با مدیران هماهنگ کند.
سید محمدکاظم نظری افزود: نماینده دستگاه‌های اجرایی در نشست‌ها باید ثابت باشد نه اینکه در هر نشست یک فرد حضور داشته باشد و در نشت‌های بعدی از اجرای مصوبات اظهار بی اطلاعی کنیم و بعد انتظار برطرف شدن مشکلات را داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه به طور حتم در صورت انجام وظایف ادارات هم اکنون با این وضعیت نابسامان روبه‌رو نبودیم، ادامه داد: نشست‌ها در استانداری با هدف تعیین یکسری مصوبات و اجرایی شدن آن‌ها برگزار می‌شود نه اینکه در نشست‌های بعدی هیچ اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشیم.
نظری خواستار فرهنگ سازی رسانه‌ها در زمینه کاهش مشکلات کودکان کار و خیابانی شد و گفت: کمک‌های بدون توجیه به این افراد تنها تقویت کردن رفتارهای منفی این کودکان است که به نوعی ترغیب دیگران را نیز به همراه دارد.
وی تصریح کرد: با کمک‌های مادی به کودکان کار و خیابانی که خانواده آنان در شرایط بد اقتصادی به سر می‌برند مخالفتی نداریم ولی اینکه بدون بررسی اقدامی را انجام دهیم که سبب افزایش کودکان کار شود، صحیح نیست.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ضروری است کودکان کار و خیابانی که در یاسوج به صورت باندی فعالیت دارند شناسایی و اقدامات لازم در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد و در زمینه ساماندهی اتباع بیگانه نیز هیچ خلع قانونی نداریم.
نظری با تاکید بر اینکه ما متولی سلامت روان مردم هستیم، خاطرنشان کرد: در صورتی شهرداری یاسوج قادر به تامین مرکز نگهداری و جمع‌آوری کودکار کار و خیابانی نیست اعلام ناتوانی کرده تا این موضوع به دستگاه دیگری سپرده شود.
وی عنوان کرد: مدیران به خود زحمت داده و از پشت میز نشینی بیرون بیایند و در صورتی لازم باشد دست کودکی را در خیابان بگیرند و ساماندهی کنند زیرا با نشستن در جلسات و بیان سخنان کارشناسانه و روشنفکرانه راه به جایی نمی‌بریم.
حکایت مرد سرمایه‌دار یاسوجی که فرزندش دستمال کاغذی می‌فروشد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه بسیاری از کودکان کار و خیابانی پدرانشان سرمایه‌دار هستند، گفت: فردی در یاسوج ۳ خانه دارد ولی فرزندش سر چهار راه دستمال کاغذ می‌فروشد.
 
حجت‌الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در  این نشست اظهار داشت: فردی را در یاسوج می‌شناسم که ۳ خانه دارد و در حالی نیاز مالی ندارد فرزندش سر چهار راه دستمال کاغذی می‌فروشد و در این زمینه نیز تلفنی با پدر کودک کار صحبت کردم ولی راه به جایی نبرد.
وی با تاکید بر اینکه کودکان کار و خیابانی در یاسوج خودنمایی می‌کنند، عنوان کرد: در سال‌های گذشته توسط سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های مختلفی در زمینه توانمندسازی و ساماندهی کودکان کار انجام شده ولی امکان رساندن آنان به صفر امکان پذیر نیست.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی را ضروری دانست و افزود: تاکنون برنامه‌های جامع و مختلفی از جمله برگزاری نشستی با حضور اولیاء کودکان کار و توزیع اقلام آموزشی قبل از آغاز سال تحصیلی در استان برگزار شده است.
میرمحمدی بیان کرد: سالم سازی محیط شهرها، ارتقاء کیفیت زندگی کودکان، کاهش گسترش و شیوع آسیب‌ها از جمله سرقت و اعتیاد از جمله نقاط قوت ساماندهی کودکان کار و خیابانی است و البته باید برای کودکان کار با متکدی گری تفکیک قائل شویم.
وی با اشاره به اینکه اقامت اتباع بیگانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است، اظهار داشت: هیچ فرد یا نهادی در استان متصدی اتباع بیگانه نبوده و انتظار می‌رود نیروی انتظامی تکلیف آنان را روشن کند.
میرمحمدی تاکید کرد: شهرداری یاسوج به عنوان متصدی رفع سد معبر نسبت به جمع آوری متکدیان بویژه اتباع بیگانه در کمترین زمان ممکن اقدام کند و در این زمینه هیچ قصوری پذیرفتنی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1