تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۰۶۷۶۹

اندر حکایت نماینده محترم کهگیلویه بزرگ؛ شخصی را به ده راه نمی دادند سراغ کدخدا را می‌گرفت

۲۶
۰
کبنا ؛ جواد فروغی‌فر
سکانس اول: در زمان معرفی جناب دکتر احمدی به سمت استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندهٔ محترم کهگیلویه بزرگ از دوستی چندین سالهٔ خود با وی سخن گفت و چنان سخن می راند که گویی فقط وی جناب احمدی را معرفی و به استان آورده است در حالیکه بر اهل فن روشن بود که ایشان کوچک‌ترین نقشی در آمدن وی به استان نداشت و حتی ظنّ قوی وجود داشت که جناب هاشمی اصلاً در جریان موضوع نبوده و پس از انتصاب وی سعی داشت به نوعی خود را بازیگردان ماجرا وانمود کند ولی غافل از آنکه نخبگان و شاید بتوان گفت اکثریت مردم از چگونگی استاندار شدن جناب احمدی و کارگردانی نماینده‌ی محترم یکی از شهرستان‌های استان آگاه بوده و هستند.
سکانس دوم: انتصاب مدیران کل و معاونین استاندار یکی یکی کلید می‌خورد. کهگیلویه بزرگ نه تنها سهمی از این موضوع ندارد بلکه حتی مدیران سابق خود را برکنار شده می‌بیند. اعتراضات و نقدها، نماینده را که خودش بیشتر از همه به ضعف خود واقف بوده برای رهایی از فشار افکار عمومی به تکاپویی اشتباه می‌اندازد.
سکانس سوم: نماینده محترم با پاسخی عجیب به سؤال عدم بکارگیری نخبگان حوزهٔ انتخابیه، عملاً خود را به چالش و بن بست عجیب و غیر قابل برگشتی می‌کشاند. فحوای کلام پاسخ جناب نماینده این بود: «در مورد کارهای عمرانی از من سؤال شود و نه سیاسی». هجمه به نماینده و چالش وی با این پاسخ غیر موجه و فاقد وجاهت بیشتر و بیشتر می‌شود.
سکانس چهارم: آقای نماینده که راهی جز بیان واقعیات از جمله نقش ناپذیری خود در معادلات سیاسی استان و پایین بودن وزن و عیار خود نمی‌دید از ندیدن استاندار به مدت ۴۰ روز سخن به میان آورد. به قول جناب نماینده: قهر و به تحلیل نخبگان حذف کامل وی از معادلات استانی و به محاق رفتن کامل نماینده بزرگوار.
سکانس پنجم:
جناب نماینده برای خروج از بن بست و اقناع وجدان عمومی موکلان خود، اشتباه استراتژیکی را مرتکب می‌شود که نه تنها هیچ دستاوردی ندارد بلکه دود آن فقط و فقط به چشم موکلان و نخبگان حوزهٔ انتخابیه وی می‌رود و آنهم طرح سؤال از وزیر محترم کشور بود چرا که کسانی که با ادبیان و گفتمان مجلس اندک آشنایی دارند خوب می‌دانند که نماینده ای در مجلس کارآمدتر و موفق تر است که لابی گری و قدرت تعامل بیشتری با نمایندگان، وزرا و مسئولان ذیربط داشته باشد و هرگونه تقابل خصوصاً با وزیری که مقبول هر دو جناح است قطعاً نتیجهٔ معکوس خواهد داشت. و به قول مهندس باهنر، نمایندهٔ مجلس باید زبان مجلس را بلد باشد اگر غیر از این باشد یک نماینده معمولی خواهد بود. چیزی که نماینده محترم کهگیلیویه بزرگ مصداق عینی آن است.
اما نتایج حاصل از تحلیل این داستان:
عیان شدن انفعال نماینده محترم در موضوعات استانی، اثبات شدن عدم نقش آفرینی نماینده محترم در انتصاب جناب استاندار، آشکار شدن عدم آگاهی نماینده محترم از فضا و لسان مجلس و نمایندگی علیرغم گذشت قریب به دوسال از شروع وکالت وی، شتابزدگی در تصمیم گفتار و کردار نمایندهٔ محترم، عدم آشنایی به فضای سیاست و بازیگری و تیزهوشی سیاسی وکیل محترم کهگیلویه بزرگ و نهایتاً متضرر شدن بیش از پیش کهگیلویه بزرگ و نخبگانش از عدم توانایی سیاسی وکیلشان.
لذا این حرکت آخر نمایندهٔ عزیز که ۴۰ روز استاندار را نمی‌بیند و حالا بحث سؤال از وزیر کشور را پیش کشیده من را یاد ضرب المثل: «طرف را به ده راه نمی‌دادند سراغ کدخدا را می‌گرفت» افتادم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Germany
نیترات دیشموک
فسفات چرام
سولفات دهدشت
کربنات دره لیر
سدیم اتیلات سمغمون
متیل بنزن اتونات قلعه رییسی
استامیفون قلوتات لنده

من آمده ام من آمده ام وای
تغییر
Iran, Islamic Republic of
درست میفرمایید
بهتر بود جناب هاشمی هم مثل آن نماینده اسبق کاری به کار هیچ کسی نداشته باشد و لذت نمایندگیش را ببرد و به ریش من و شما بخندد!
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
اصلا نه تنها تحلیل شما درست نبود و نیست بلکه .. درنیتان است .ممکن است آهای هاشمی به قول شما برد زیادی نداشته باشد اما نقد شما بدون رعایت ادبیات نقادانه است بدون تخصص دست به قلم نشوید لطفا قلم حرمت دارد
انصاری
Iran, Islamic Republic of
آقای نویسنده می توانستند همین مطالب را مودبانه بنویسند. این همه نیش و کنایه برای چیست؟
منصفانه
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما که عین حقیقت را به رشته تحریر در اوردی واقعا شیر مادرت حلالت که این تحلیل را با این دقت و صحت نوشتی .
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا و درست نگارش نمودید و لپ کلام همین است و بس.
از کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
در واقع واقعیت کهگیلویه بزرگ همین گزارش خبری است که نوشته شده و مدیران کلی که از فرزندان کهگیلویه بودند کنار گذاشته شدند و انگار که کهگیلویه نماینده ندارد و دکتر خادمی استانداری که از حوزه کهگیلویه بزرگ بود برداشتند و هیچ حمایتی نکرد و دکتر چمن که از چهره های ملی است از استان رفت و نماینده هیچ دفاعی نکرد و البته در جاهای بهتر و بزرگتری با توجه به شایستگی که داشتند مسئولیت گرفتند.
شاهد
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم کهگیلویه بزرگ نه تنها از سیاسیون بلکه از به.سرمایه گذاران شهرستان خود ه..ت ، چرا ایشان یک بار برای همیشه به موکلین خود توضیح نمیدهد که نتیجه امرو و فرداهای چند ساله سیمان سپو به کجا رسید؟
معذور
Iran, Islamic Republic of
آقای فروغی فر اگر چه مطلب را با چاشنی تضعیف و یا برملا کردن ضعف آقای هاشمی پور نوشتند، اما در مجموع، نکتۀ خوبی را به خوبی مطرح کردند. پیشنهاد میکنم ایشان یا یکی دیگر از دوستان، چنین مطلبی را خطاب به استاندار هم بنویسند. به این مضمون که فرض کنید اصلا کهگیلویۀ بزرگ نماینده ای در مجلس نداشته باشد و یا نمایندۀ آن مثل نماینده های پیشین، به خوبی از عهدۀ استیفای حقوق موکلین خود برنیاید. مسئولیت آقای استاندار برای اجرای سیاستهای نظام و رعایت مصالح استان در زمینه های مختلف از مسئولیت نمایندۀ مجلس بیشتر و مستقیم تر است. چرا آقای استاندار مصالح کشور و استان را در عزل و نصبهای خود ملاحظه نفرمایند!؟ یعنی باید حتما زور وجود داشته باشد تا در نظام اسلامی آقای استاندار وظایف ذاتی و قانونی خود را عادلانه انجام دهد!!؟ و اگر منطقه ای و نمایندۀ آن به هر دلیل زور لازم را نداشت، باید از سوی نمایندۀ عالی دولت جمهوری اسلامی به آن اجحاف بشود و حق شرعی و قانونی آن منطقه نادیده گرفته شود!!!؟؟ شما به آثار و پیامدها اعتقادی و فرهنگی این مطلب توجه بفرمایید که برای عموم جامعه چه زور دار و چه بی زور جا بیفتد که.ی برای رعایت حقوق هم زور حرف آخر را می زند و نه حق! پیامد این رفتار را هزاران منبر و کلاس معارف و اعتکاف و ... هم نمیتواند جبران کند! بلکه چنین کارهایی از سوی مسئولین اثر همین مقدار از مواعظ و مدارس و مساجد را را هم از بین می برد!
یاسر گرامی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای فروغی از متن و نوشتار شما پیداست که هدف فقط و فقط خرد کردن نماینده کهگیلویه هیتش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مدیران ارشد معمولا از کسانی انتخاب میشوند که همسو با دولت باشند که بتوانند اجرا کننده سیاستهای دولت باشند،جناب آقای عدل که از حامیان دولت نبوده و به لحاظ سیاسی مقابل دولت بودند.این کاملا طبیعی است که مدیران ارشد از گزینه های ایشان نباشند.زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد که دکتر تاجگردون نماینده بودند حتی در انتصاب فرماندار هم نقش چندانی نداشتند.پس جای هیچ گلایه از جانب ایشان نباید باشد.جناب استاندار هم به نوعی از طرف دولت وکیل است که سیاستهای دولت را اجرا کند و باید از گزینه های کاملا مورد حمایت دولت استفاده کند.
میر حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
.مردم کهکیلویه بزرگ به ایشون رای دادن به هر طریق که شما فک کنید.شهرستان کهکیلویه نیاز به تغیر داشت.اینکه شما نماینده یه شهرستان رو اینجوری با مطالب نسنجیده خودتون خراب کنید و از نماینده دیگه استان تمجید جای سوال داره؟ ما از نماینده شهرستان راضی بودیم و هستیم.استاندار محترم نباید بین نمایندگان مجلس تفاوت قائل بشه.اگه تبعیض در رفتارش و کردارش مشاهده بشه ۱- در این استان با مشکا مواجه میشه.۲-با صحبت های روزهای اولی خود که گفته دید و نظر من به همه ی استان یکسانه داره فاصله میگیره و این برا اداره استان خطرناکه
رجبی نژاد
India
جناب فروغی فر با سلام
شاید ایراد کار از اینجاست که شما از یک نماینده محترمی که فقط تجربه موفق پیمانکاری دارد انتظار کار نمایندگی با رویکرد سیاسی و اجتماعی دارید خوب معلومه که انتظار نابجاییه.
شاید بگوئید که این نقص بزرگیه اما رای مردم بوده و ناکارآمدی جریان اصلاحات کهگیلویه و خود کرده را تدبیر نیست.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقای ناشناس همین دولت تو کهگیلویه بیشترین آمار رای را داشته قابل توجه جنابعالی
رجبی نژاد
Iran, Islamic Republic of
احسنت جناب فروغی.احسنت....موحدجات خالیه سناتورکجایی
س ح س
Iran, Islamic Republic of
دوست بزرگوارم معلومه یک موحدی دو آتیشه هستی و فقط و فقط هدفتون خراب کردن وجهه اجتماعی آقای هاشمی و بزرگ کردن شخصیت آقای موحد هست هرچی باشه الان نماینده کهگیلویه بزرگ هست و قابل احترام نیاز بود یه ذره در نگارشتون ادب رو رعایت می کردین و مودبانه تر سخن می گفتین
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی خیلی پر تلاش هستند و استاندار و مجموعه واقعا نمی توانند از توانمندی ایشان درست استفاده کنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ای گل گفتی آقای فروغی در حقیقت یا نباید قلم بدست بگیری و یا باید با شجاعت حقیقت را بگویی . احسن بر شما .
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
این آقای فروغی واقعا فردی تیز هوش و با سواد هستند و به نکات اساسی اشراف کامل دارند و اطلاع رسانی بجا ودرستی بود.
اصلاحطلب واقعی چرام
سلام در واقع حاج عدل بسیار پرتلاشه وکار میکنه حالا چه فرقی میکنه معاون استاندار محنایی باشه یا گوهرگانی اینها همش بهونه وتخریبه بزارید کارشونو کنن که خدا میدونه ده برابر موحد وبزرگواری تلاش میکنه
جواد
Iran, Islamic Republic of
ازماست که بر ماست
زنده باد اصلاحات
زنده باد دکتر کامرانی
وحید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای فروغی درود بر شما الحق حرف دل مردم محروم چهار شهرستان را زدید بسیار عالی تحلیل نمودی .
سید
Iran, Islamic Republic of
خارج از هر وابستگی سیاسی زیبا نگاشتید۰ واقعیته....
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به کامنت نویس شماره ۹ عرض شود که نماینده سابق از نظر چینش نیرودرپست های مدیریتی استان نه تنها بیش ازسهمیه کهگیلویه بزرگ باقدرت نیروگذاشت که استاندار را از همین شهرستانها انتخاب نمود
به شهادت نماینده های آستان همدوره با نماینده سابق درهرکجایی که به بن بست می رسیدند سید بزرگواری چون شیری غرنده سد شکنی میکرد...
سید نماد غیرت شجاعت صداقت وپاکی سرشت حوزه انتخابیه خود بود
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه بزرگ؟؟؟!!!!!!
دخو
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه ای که کوچک شد...................................................
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1