تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۳۰۶۷۲۲

سخنی با شهردار و شورای شهر دوگنبدان؛ آزموده را آزمودن خطاست / فکری به حال روند ضد توسعه کنید

۲۴
۰
کبنا ؛متن ارسالی
در روزهای ابتدایی شکل گیری شورای شهر دوگنبدان موضوعاتی در باره اعضا و سلامت انتخابات مطرح شد و بعد از اظهار نظرهای گوناگون بین مردم و نخبگان و بعد از مدتی همه فصل الخطاب را قانون قرار داده و به هر شکلی پذیرفتند که به شورای شهر اعتماد کنند و به آنها در راستای پیشرفت شهر کمک کنند چندی نگذشت که بحث انتخاب شهردار داغ شد و اختلاف بین اعضای شورا بالا گرفت و کار به آنجا رسید که رأی آقای مسلم کرمی در بقای شهردار قبلی اقای زینل زاده و انتخاب شهردار جدید اقای ظفری حیاتی باشد و اقای مسلم کرمی با در نظرنگرفتن همفکران خود، رأی به برکناری شهردار هم تفکرش داده و شهردار جدید آقای ظفری که اتفاقاً از هر جهت سنخیتی با تفکرات مسلم کرمی نداشت سکاندار شهردای دوگنبدان شود.
در ابتدای امر بحث نداشتن هیچگونه سابقه اجرایی شهردار جدید مطرح شد که خیلی‌ها عقیده داشتند که بواسطه نص صریح قانون ایشان فاقد شرایط می‌باشند که به هر نحو آقای ظفری از این مرحله عبور کردند و بعد از چند سال ثبات در شهرداری اقای زینل زاده برکنار و ایشان شهردار شهر دوگنبدان شدند.
در روزهای اول کار ایشان و با حکم‌های مشاورینی که ایشان برای خود صادر کردند جو شهرداری با التهاب‌هایی و حتی در جلساتی بگو و مگوهایی بین بعضی مشاورین وی و کارمندان شهرداری انجامید و جرقه اصلی نارضایتی از شهردار در شهرستان از عزل معاون شهردار قبلی آقای حاج پناهپوری آغاز شد که باعث نارضایتی جمعی شد و آقای امید محمدی علی رغم برخی اظهارات جایگزین وی شد و تا چند روز جو شهرداری مناسب نبود و با دخالت و پادرمیانی بزرگان  همه چیز اً آرام شد ولی در این بین اعضای شورا کاملاً منفعلانه برخورد و شاید نوعی لج و لجبازی بین خود اعضای شورا شکل گرفت. در حرکت بعدی آقای شهردار به معاونین و مدیران خود اعلام کردند زیر نظر مشاورین باید فعالیت کنند و همه کارها با هماهنگی و موافقت مشاورین باید صورت پذیرد که این موضوع باز منجر به مقاومت شد و برخی اختلاف نظرها بین معاونین و مشاورین از یک سو و معاونین و شهردار از سوی دیگر بالا گرفت که در این بین باز اعضای شورا سکوت اختیار کردند و شاید بعضی از اعضای شورا به دنبال برخی درخواست‌ها از شهردار برآمدند و به جای اندیشیدن به متوقف شدن روند توسعه شهر به فکر منافع شخصی خود بودند. فصل واگذاری پیمان‌ها به پیمانکاران هم همزمان بود با این جو ناهماهنگ و تعدادی از اعضای شورا از یک سو و مشاورین شهردار از سوی دیگر هر کدام به دنبال دخالت در  واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاری بودند که البته با مقاومت مجموعه مدیریت عمران شهرداری مواجه شدند که در بعضی موارد موفق به انجام خواسته خود هم شدند و حتی گزارش موضوع به شهردار تاثیری در این روند نداشت.
لذا عده ای درصدد برآمدند که مدیریت عمران شهرداری را به هر نحو ممکن بدست آورده و یک جریان همسو در شهرداری حاکم گردد که با جلسه سه تن از اعضای شورا و مشخص کردن سهم خود از مجموعه شهرداری و شخص شهردار روند حاکم بر شهرداری وارد مرحله جدیدی شد و شهردار با چرخش به سمت اعضای شورایی که قبلاً خواستار ابقای زینل زاده بودند سیگنال‌های منفی جدیدی از جریان حاکم به دیگر اعضای شورا دادند همانطور که در انتخاب مشاورین هم چنین چرخشی از ایشان مشاهده شد و نشان دادند که تابع تفکر روشن و خاصی نیستند و مدیریت ایشان متکی به مشاورین و عده ای خاص با اهداف خاص می‌باشد نه متکی به تفکر شخصی.
با آنچه که در بالا گفته شد روند پیشرفت و توسعه شهر دچار انحراف شدید و سکون شده است و آنچه تا الان در حال انجام است طرح‌ها و پروژهای مصوب در دوران شهردار قبلی بوده و به همین جهت به شهردار و شورای محترم گوشزد می‌کنیم که توسعه و پیشرفت شهر نباید بازیچه اهداف غیر از وظایف محموله شهرداری نکرده و هرچه زودتر این روند اصلاح گردد.
به شهردار محترم توصیه می‌گردد از دوران شعبان بی مخ‌ها عبور کرده و به جامعه متمدن متوسل شده و اینکه روز یکشنبه عده ای را در اطراف شهرداری جمع کرده برای عزل و نصب یکی از معاونان خود بسیار تعجب آور بوده و به دور از شان شهردار بوده و البته این شعبان بی مخ‌ها از سال ۸۹ تاکنون در شهر ما فعال هستند و همیشه چماق به دست اماده خدمت به تفکرات قرون وسطی هستند که هم فیلم‌های شخصی و فیلم دوربین خود محوطه شهرداری تائید کننده حرف ماست که امیدوارم مراجع ذی ربط پیگیری کنند و با مسببین و تجمع کنندگان برخورد لازم صورت پذیرد.
توصیه دیگر به شورای محترم و اقای شهردار اینکه عزل و نصب از حقوق طبیعی شماست و کسی حق اعتراض ندارد ولی یادتان نرود اگر کسی عزل می‌شود جایگزین آن باید آدم  کاردان و توانمند باشد نه کسی که در همین مجموعه شهرداری آزمون خود را پس داده و یا از سوی شهردار قبلی گرفته و کنار گذاشته شده است و البته برخی افراد در لوای نام دیگران از پیمانکارهای حال حاضر شهرداری می‌باشد.
در همین مدت کم تخلفاتی در سطح شهر در تصرف زمین و اضافه زیربنا صورت گرفته که امید می‌رود شهردار محترم اطلاع کامل پیدا کنند و اقدام عملی در جلوگیری از این تخلفات صورت بگیرد.
امیدوارم که شورای محترم هرچه سریع‌تر فکری به حال چنین روند ضد توسعه در شهرداری کنند و امور اصلاح گردد که یقین داریم اعضای شورا وارد عمل شده و این موضوع به صورت اساسی اصلاح خواهد شد و گرنه باز هم افراد دلسوز وارد صحنه خواهند شد و مسائل بیشتری برای مردم بیان خواهند کرد چرا که دانستن و حق طبیعی مردم شهرمان است،  اگر فرصت اصلاح بود به جز اقدام عملی در جهت اصلاح، باید بعضی افراد پاسخگوی مردم و نهادهای نظارتی هم باشند. لازم به ذکر است جهت حفظ  منافع عمومی بعضی مسائل اینجا عنوان نشده است.
((و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین))
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بيننده
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز روند توسعه شهری نه تنها متوقف نشده بلکه با سرعت بیشتری درحال انجام است شما بدنبال سهم خواهی ازشهردارید این اولین بار است که دراستان شهرداری متخصص انتخاب شده پس بگذاری با توجه به تخصص و توانش کارها را به پیش ببرد
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولا کسی که قصد نقد کردن داره حداقل باید جرات داشته باشه که با اسم خودش متن ارسال کنه نه. فقط به صدایی ازش بیاد بیرون
دوما اگه توی شهر یه چرخی بزنی میبینی که در هر گوشه و کناری شهر در حال توسعه می باشد نقد کننده محترم
سوما اینکه فرمودید شورا به داد توسعه شهر برسه شما که از انگار همه چیز اطلاع دارید یه لطفی هم میکردی از شورا می خواستی جلوی توسعه شهر رو نگیرند.
اما سخن آخر با شما نقد کننده بی غرض!!! معلوم که کجا سوخته که شروع کردی به نقد کردن.
یورد خالی
جناب نگارنده حاشیه نرو شهامت داشته باش بگو.شورا را اشغال مشکل اساسی است بزرگترین خدمت به این مردم انحلال وانتخاب افراد موجه وکاردان است
حسینی
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف است بعد از چند سال روند خوب اینطور وضعیت شهرداری شهر آشفته بشه هر چه می شنویم .شهردار و شهرداری می شنویم بخدا قسم حیف ایت و شورا نباید به فکر منافع شخصی خود باشد و هرچه سریعتر فکری به حال این وضعیت کند
لار
Iran, Islamic Republic of
جو خیلی بد شده خدا ختم به خیر کنه
مهندس فتحی چرا برکنار شد؟
از شهرک صنعتی
Iran, Islamic Republic of
واقعا کی باید پاسخگو باشه چرا در پستوها تصمیم گیری میشه و در شهرداری انجام میشه آقای ظفری خیلی داره.میکنه مگر ایشان چه تجربه و تخصصی داره
شهردار باید فنی باشه گول نخوره ایشان صرفا یک
حبیبی
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون پر و بال دادن به یه شخصی که هیچ سابقه نداشتند و کم کم شدن نماینده اصلاح طلبان شهر و ایشان برای. منافع شخصی خودشان اصلاحات رو خلاصه کردن در کارگ.ا و حمایت از شهردار
احسان
Iran, Islamic Republic of
برادری که گفتی نویسنده خودش رو معرفی کنه مهم حرفی هست که ایشان زدند و چیز دیگه . حتما میخوای باز دست به چماق بشی و مثل شعبان بی مخ ها از شهردار حمایت کنی؟
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
با هر نیتی این متن نوشته شده واقعیت امروز شهرداری است
گچساران
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مهندس قنبری و مهندس ظفری پاینده باشید
جدول فروش
Iran, Islamic Republic of
شهری که. میشود و شهردار با اصالت و کاردانش خانه نشین دیگه معلوم چ میشود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
آقای قنبری سودای شهردار شدن درسر درد
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
وقتی به این مسعله فکرمیکنم که شخص بی تجربه ای که حتی از روند اداری هم اطلاعی نداره چطور وباچه.شده فقط به .زیزمون جناب تاجگردون پی میبرم،چون آقای ظفری نه در زمینه ی عمرانی اطلاع دارن ونه برنامه ی ازپیش تعیین شده ای جهت آبادی شهرمون برای ارائه داشتن،فقط صرف اینکه طایفه ی بزرگی داشتن شهردارشدن،تاکی باید زیرباراین.
ممیرو
Iran, Islamic Republic of
راس ایگو ظفری..
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
انتقاد سازنده زیاد شده این نشون میده که مردم مثل قبل نیستن که هیچ نگاهی به شهردار نداشته باشن خیلی تیزبینانه مردم به شهرداری و شهردار و شورا نگاه میندازن همه احساس دلسوزی دارن و دوست دارن شهرشون فضای زیبا داشته باشه.اینو بدونین مسئولین عزیز مردم همه چیز رو میدونن میخونن.بیشتریها میگن شهردار مدیریتش ضعیف ولی کاردان هست خوب اصل میریت هنوز فرصت هست آقای ظفری خودش رو ثابت کنه افرادی که با ایشون همفکرتر هستن به عنوان معاون انتخاب کنه این حق شهردار چون اگه ضعیف باشن خودشون زیر سوال خواهند رفت.درکل امیدواریم هر اتفاقی که بیفته به نفع مردم باشه نه به زیان مردم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از آقای قلندری خبرنگار خوبمون درخواست دارم که از پشت پرده های شهرداری بیشتر مردم رو در جریان بزارن
شهروند
Iran, Islamic Republic of
انصافا نویسنده متن هرکسی بوده اوضاع شهرداری را کاملا مطلع بوده من یکی از کسانی بودم که برای شهردار شدن ظفری تلاشهایی کردم ولی با انتخاب مشاورین و معاونینش واقعا شرمنده شدم در خصوص اوردن افراد تو شهرداری روز عزل معاون عمرانی کاملا حرفش درسته من خودم شاهد ماجرا بودم انگار قرار بود جنگ راه بیفته شهرداری که . وای به حال اون شهر کسی که روز قبل از انتخاب ظفری ب.د پناه میبرم به خدا از وسوسه شیطان
نفتی
Iran, Islamic Republic of
متن عالی بود. با تشکر از نویسنده محترم.
گچ96....
Iran, Islamic Republic of
بعد از سالها انتظار شاهد روند عنران ودآبادی در دوگتبدان هستیم، بهرحال کاری هست که دردحال انجام است، اکنون لازم است دوستان دلسوز دست از حاشیه سازی بکشند و تنها به توسعه شهرمان بیندیشند.
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
از آقای قلندری خبرنگار خوبمون تشکر میکنم و ازشون میخوام راجب وضعیت استادیون تختی که بدتر از همیشه شده و هیچ کس محلی نمیزاره و چه کسی باید پاسخگو باشه رو برا ما شرح بدن و مسئولین زیربط رو پاسخگو قرار بدن تا بفهمیم کی به کی چی به چی تکلیف ما ورزشکاران رو مشخص کنید لطفان
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
من از آقایون شورای شهر و شهردار خواهش دارم که نسبت به انتخاب پیمانکار دقت لازم رو انجام بدن دلسوز و با سلیغه باشه چون واقعان وقتی مشاهده میکنیم طرحا رو خوب کار نشده نمونش همین فلکه سه راهی و پارکهای محله ها خیلی خیلی بی سلیقگی و بد کار شده شورای شهر ما کجا هستن که نظارت نمیکنن بر کار پیمانکار همین چیزها رو آدم میبینه دلسوزان شهر که کاری هم ازشون ساخته نیست دلشون به درد میاد.
صاحب نیا
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از نویسنده متن.
این متن خیلی تخصصی و کار شناسی شده است.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من شهردار گچساران درسته تخصص داره ولی مدیریتش ضعیفه
23
Iran, Islamic Republic of
مدیریت شهردار ضعیفه
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1