تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۳۰۶۷۱۰

آقای استاندار بازار یاسوج نیاز به کنترل دارد / معضلاتی که دامن گیر مرکز استان است / جولان لبنیاتی‌های غیرقانونی در استان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
دپوی سوخت در برخی خانه‌های بهداشت شهرستان دنا!
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد از تخلفات برخی دستگاه های استان در حوزه استفاده از سهمیه تخصیصی به آنها خبر داد .
"لطف الله مسعودی" در نشست تعزیرات حکومتی استان افزود: با بررسی های انجام گرفته مشخص شد که در برخی خانه های بهداشت گازرسانی شده شهرستان دنا، نسبت به دپو و فروش سهمیه سوخت اقدام می کنند.
وی با اشاره اینکه شبکه بهداشت برای خانه های بهداشتی این شهرستان حواله می گیرد، بیان کرد: از ۱۱ مرکز، تخلفاتی در حوزه سه مرکز گازرسانی شده این شهرستان دریافت شد که نسبت به برخورد قانونی در این حوزه اقدام می شود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نفت سفید و نفت گاز عمده سوخت هایی هستند که قاچاق می شوند، تصریح کرد: با توجه به سردسیری بودن، بیشترین تخلفات در شهرستانهای بویراحمد و دنا انجام شده است.
وی اضافه کرد: نصب جی پی اس بر روی وانت های ۲۰۰۰ لیتری به کاهش تخلفات کمک می کند.
 
موفقیت اسحاق آقایی در میان عکاسان ۴۱ کشور در جشنواره بین المللی عکس ورزشی
هیات داوران چهارمین جشنواره عکس ورزشی پس از بررسی یک هزار و ۷۸۳ عکس دریافتی از ۴۱ کشور جهان، ۷۰ عکس از ۵۴ عکاس را برای حضور در بخش مسابقه و رویداد نمایشگاهی این این جشنواره برگزیده و معرفی کرد.
هیات انتخاب و داوری چهارمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی شامل علی قلم سیاه، علی سامعی، ابوالفضل امان‌الله، فرشاد عباسی و ژان سلی از فرانسه آثار ۵۴ عکاس را انتخاب کردند.
دو عکس از اسحاق آقایی عکاس مطرح و شناخته شده ی استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر واحد هنرهای تصویری حوزه هنری این استان به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کرد.
آثار برگزیده همزمان با برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد و در کتاب ویژه جشنواره منتشر می شود.
یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران و چهارمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ۲۵ تا ۲۸ دی ماه ۱۳۹۶ به دبیری سیدمجتبی علوی در سینما فلسطین تهران برگزار می شود.
 
استان کهگیلویه و بویراحمد نام محرومیت را همچنان یدک می کشد
امام جمعه یاسوج گفت: استان کهگیلویه وبویراحمد همه چیز دارد اما نام غیربرخوردار و محروم را همچنان یدک می کشد که زیبنده این استان ثروتمند نیست .
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در دیدار با سرپرست فرمانداری بویراحمد به همراه معاونین و بخشدار مرکزی افزود: با نگاهی به گذشته به برکت انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده ای ارائه داده است وباید مردم قدر دان این خدمات باشند .
وی با اشاره اینکه مردم مستحق این خدمات هستند، بیان کرد: مسئولان باید به فکر مشکلات مردم باشند .
امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی ولایت مدار هستند ودر همه ی عرصه ها پشتیبان این نظام و انقلاب بوده اند .
حسینی با اشاره به ذخائر عظیم نفت و گاز، معادن و منابع طبیعی و انسانی در استان تصریح کرد: همه باید در بهره گیری از این منابع در راه توسعه استان و شهرستان گام بردارند.
وی ادامه داد: استان کهگیلویه وبویراحمد همه چیز دارد اما نام غیربرخوردار و محروم را همچنان یدک می کشد که زیبنده این استان ثروتمند نیست .
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: اگر مسئولان با هم افزایی و تلاش صادقانه بتوانند التیامی در بین مردم ایجاد کنند و از داشته هایمان بهره ببرد قطعآ یکی از استانها وشهرستانهای خوب و برخوردار کشور خواهیم بود.
همچنین شاهرخ کناری، سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد نیز گفت: معضلات اجتماعی متاسفانه در مرکز استان روز به روز در حال افزایش است و مقابله با این آسیبها عزم و همت همه مسئولان را می طلبد.
وی افزود: ریشه بیشتر آسیبهای اجتماعی و ناهنجاری ها به اعتیاد و زیرساختهای فرهنگی بر می گردد و باید با هم اندیشی با نخبگان و کارشناسان زمینه را برای عملیاتی کردن راهکارهای کنترل و کاهش این آسیبها فراهم کنیم.
کناری نقش ائمه جمعه در کاهش آسیبهای اجتماعی را مهم ارزیابی و بیان کرد: راهکارهای فرهنگی می تواند در پویایی یک جامعه تاثیرگذار باشد .
وی اضافه کرد: آسیبهای اجتماعی و ناهنجاری ها امنیت جامعه را سلب می کند و مانعی برای رشد و توسعه استان و جامعه محسوب می شوند
 

آقای استاندار،ساماندهی بازار یاسوج مهم‌تر از ساماندهی وانت‌بارهاست/این بازار نیاز به کنترل بیشتری دارد
احمدی و تیم مرتبط با کنترل بازار شهر یاسوج باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر وانت‌بارها نباشند چه بلایی بر سر مردم با این نوسان قیمت‌ها خواهد رفت.


 یکی از موضوعاتی که در طول سال‌های اخیر به کرات در دستور کار مدیران استانی قرار گرفته بحث ساماندهی وانت‌‌بارهایی است که در سطح شهر یاسوج اقدام به فروش میوه و تره‌بار می‌کنند.

وانت‌‌بارهایی که از همان ابتدا و تقریبا از اواسط دهه ۸۰ در سطح شهر یاسوج کار خود را آغاز کردند و در یک پروسه زمانی ۵ ساله تقریبا طول خیابان‌ها و معابر اصلی شهر به خصوص ورودی‌های این شهر تحت سیطره آن‌ها قرار گرفت.


ورودی شهر یاسوج از سمت شیراز تقریبا در دو سوی خیابان پر شد از وانت‌ بارهایی که البته چهره شهر را در ورودی‌ها زشت و نازیبا کردند.

البته هر چند که حضور آن‌ها به چهره شهر نزد مسافران و گردشگران آسیب زد اما همین‌ها بودند که موجب تعادل بازار شدند و اجازه ندادند تا برخی افراد بی‌انصاف با قیمت‌های بالا زندگی را بر شهروندان محروم و مستضعف شهر تلخ کنند.


 هر چند اعتقاد داریم که نباید در معابر شهر سد معبر صورت گیرد و چهره شهر گردشگر پذیر یاسوج نزد مسافران و گردشگران مخدوش شود اما نیاز است تا قبل از ساماندهی کامل آن‌ها نظارت و کنترل کاملی بر بازار شهر یاسوج شود.

روز گذشته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوعی اشاره کرد که برای بازار شهر یاسوج چندان پسندیده نیست و اعتماد مردم نسبت به بازار سلب خواهد شد آن‌جا که رضا زیرایی از نوسان قیمت و فروش یک کالا با یک کیفیت با پنج قیمت متفاوت خبر داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین اثنا با یکی از خبرگزاری‌های استان گفت‌وگو کرده و از زشت شدن چهره شهر با حضور وانت‌بارها سخن به میان آورده است.


وی از مسؤولان مرتبط خواسته تا برخورد لازم را در این زمینه داشته باشند اما آقای استاندار به این موضوع اشاره نکرده که چه برنامه‌ای برای کنترل بازار شهر یاسوج دارند.

دکتر علی‌محمد احمدی و تیم مرتبط با کنترل بازار شهر یاسوج باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر وانت‌بارها نباشند چه بلایی بر سر مردم با این نوسان قیمت‌ها خواهد رفت.


 
پرداخت ۱۳۱۹ فقره تسهیلات به مددجویان کمیته امداد در ۹ ماهه ۹۶
مدیر امور شعب بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت یک‌هزار و ۳۱۹ فقره تسهیلات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این استان و در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: بانک ملی رتبه نخست را در این زمینه کسب کرده است.
درحالی که این روزها در کهگیلویه و بویراحمد نگرانی‌هایی از بابت سرمایه‌گذاری‌های برخی بانک‌های خصوصی در خارج از استان وجود دارد و بخش زیادی از بانک‌ها رغبتی به ارائه تسهیلات تکلیفی ندارند، بانک ملی در این استان بیشترین حمایت مالی را از اقشار آسیب‌پذیر و مددجویان داشته است.
بیکاری درد نخست جوانان و خانواده‌های کهگیلویه و بویراحمدی است که ارائه تسهیلات کم‌بهره راه‌حل مناسبی برای راه‌اندازی کسب و کار و مبارزه با بیکاری است.
در این بین اداره امور شعب بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد موفق شد، رتبه نخست بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی مددجویان و مستمری‌بگیران کمیته امداد امام خمینی( ره ) را از آن خود کند.
احدالله امیری در همین زمینه با تأیید این خبر گفت: بانک ملی در راستای حمایت از تولید و باهدف خدمت به اقشار محروم جامعه و به منظور اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی، تعداد یک‌هزار و ۳۱۹ فقره تسهیلات در ۹ ماهه سال جاری پرداخت کرده است.
مدیر امور شعب بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این تسهیلات به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال در قالب طرح‌های اشتغال مددجویی به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.
 
قیام ۱۹ دی برگرفته از ولایتمداری و بصیرت انقلابی بود
نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی گفت: قیام ۱۹ دی برگرفته از ولایتمداری و بصیرت انقلابی بود.
حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری با اشاره به قیام مردم شهر قم در ۱۹ دی‌ماه سال ۵۶ اظهار کرد: این روز یکی از روزهای مهم در تاریخ مبارزات نهضت اسلامی به رهبری امام راحل است.
وی با بیان اینکه مردم در این روز ولایتمداری خود را به اثبات رساندند اظهار کرد: مردم ایران در طول دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی بصیرت انقلابی خود را به نمایش گذاشتند که در روز ۱۹ دی اوج این بصیرت در حمایت از روحانیت و رهبری نهضت بود.
نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روزهای بزرگی در تاریخ انقلاب به ثبت رسیده که در همه این روزها بیش از هر چیز مردم اثبات کرده‌اند ولایتمداری در ذات آن‌هاست و در برابر کسانی که مقابل ولایت می‌ایستند قد علم می‌کنند.
بزرگواری همه دستاوردها و پیروزهای ملت ایران را در طول تاریخ و به خصوص در سده اخیر به دلیل همراهی با روحانیت و علما دانست و افزود: در جاهایی که موفقیت کسب کرده‌ایم و بر دشمن چیره شده‌ایم حاصل همراهی با روحانیت بوده کما این که در طول چهار دهه اخیر همه پیشرفت‌ها را مدیون تبعیت از ولایت فقیه هستیم.
 
 
وانت بارهای میوه فروش در یاسوج ساماندهی شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضروری است شهرداری یاسوج نسبت به ساماندهی وانت بارهای میوه فروش در کمترین زمان ممکن اقدام کند.
 
علی محمد احمدی  اظهار داشت: وانت بارهای میوه فروش چهره شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران را زشت کرده و به یک معضل تبدیل شده است که انتظار می‌رود مدیریت شهری با دغدغه‌مندی بیشتر نسبت به رفع این مشکل چاره جویی کند.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد میدان میوه و تربار و بازارچه میوه با اولویت وانت‌بارهای میوه فروش در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد، عنوان کرد: ساماندهی وانت بارهای میوه فروش و دستفروشان دوره گرد جزو وظایف شهرداری بوده که امیدواریم در این زمینه به یک جمع بندی نهایی برسند.
احمدی ابراز کرد: مبلمان شهری یاسوج وضعیت مطلوبی ندارد که انتظار می‌رود شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی در این زمینه با برنامه ریزی مدون چاره اندیشی کنند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌هایم رونق تولید و ایجاد شغل برای جوانان بوده و هیچ وقت راضی به بیکاری وانت‌بارهای میوه فروش نیستم ولی معتقدم باید در این زمینه ساماندهی صورت بگیرد.
احمدی با بیان اینکه برخوردهای مقطعی با وانت بارهای میوه فروش راه به جایی نمی‌برد بلکه باید دنبال راهکار اساسی باشیم، افزود: شهرداری و شورای شهر یاسوج با تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی وانت بارها و دستفروشان از توانمندی کارشناسان بهره بگیرند.
وی بیان کرد: وانت بارهای میوه فروش در برخی خیابان‌های اصلی شهر یاسوج مشکلاتی از جمله ترافیک در ساعت‌های خاصی از روز را بوجود اورده است که در این زمینه بررسی‌های میدانی داشته‌ام.
 
افزایش معضلات اجتماعی در یاسوج نگران کننده است
سرپرست فرمانداری بویراحمد افزایش معضلات اجتماعی در یاسوج را نگران کننده دانست و گفت: مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.
 
شاهرخ کناری اظهار داشت: معضلات اجتماعی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد روز به روز در حال افزایش بوده که به طور حتم کاهش این روند و در مجموع پیشگیری از این معضلات نیازمند همگرایی و تعامل بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و متولیان امر است.
وی با تاکید بر اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم جدی مسئولان و به نوعی آحاد مردم است، عنوان کرد: به طور حتم مردمی شدن مقابله با آسیب‌های اجتماعی نقش بی بدیلی در این امر مهم در جامعه دارد.
کناری ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها را زیرساخت‌های فرهنگی دانست و افزود: راهکارهای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با هم اندیشی با نخبگان و کارشناسان امر بررسی و در این زمینه باید برنامه عملیاتی تدوین شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان بویراحمد با تاکید بر اینکه مهمترین زیرساخت توسعه در زمینه‌های مختلف توسعه فرهنگ است، ادامه داد: به طور حتم راهکارهای فرهنگی نقش بی بدیلی در پویایی یک جامعه سالم و تاثیرگذار دارد.
کناری با مثبت ارزیابی کردن نقش فعالان فرهنگی و اجتماعی و همچنین ائمه جمعه و جماعات در کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها امنیت جامعه را سلب و مانعی برای رشد و توسعه است.
 
مردم کهگیلویه و بویراحمد سطح سواد سلامت خود را ارتقا دهند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قشرهای مختلف مردم این استان سطح سواد سلامت خود را تا حد امکان ارتقا دهند.
 
«سواد سلامت» میزان توانایی افراد در کسب، تحلیل و فهمیدن اطلاعات و خدمات اولیه بهداشتی است که به آن نیاز دارند تا بتوانند در مورد مسائل مربوط به سلامت خود مشارکت داشته و تصمیم‌ های درستی بگیرند.
اورنگ ایلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقای سطح سواد سلامت در جامعه سبب بالا رفتن کیفیت زندگی، کاهش بروز انواع بیماری ها و کاهش هزینه های درمانی از سبد مصرفی خانوارها می شود.
وی افزود: یکی از مؤلفه های مهم در بهبود هر چه بیشتر شاخص های سلامت در جامعه موضوع ارتقای سطح سواد سلامت افراد آن است و به همین دلیل نیز باید این موضوع بیش از پیش توسط مردم کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پیشگیری مهمتر از درمان است، بیان کرد: آگاهی افراد جامعه در مورد عوامل بیماری زا و نحوه خودمراقبتی جزء اصول اساسی در تشخیص و شناسایی زودهنگام انواع بیماری ها خواهد بود.
ایلامی عنوان کرد: می توان با پیشگیری مناسب از بروز و یا پیشرفت بخش عمده ای از بیماری ‌ها جلوگیری کرد و حدود ۸۰ درصد امور تأثیرگذار بر سلامت افراد جامعه نیز مربوط به مسائل اجتماعی است.
وی ابراز داشت: معرفی عوارض سوء برخی عادت ها و رفتارهای نادرست شامل کم تحرکی و مصرف بیش از حد نمک، چربی و قند به عنوان عوامل بروز انواع بیماری ها یکی از مأموریت های دانشگاه علوم پزشکی استان در بُعد اجتماعی حوزه سلامت است.
ایلامی گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در تلاشند تا مردم این استان را هر چه بیشتر با پیامدهای منفی برخی رفتارها و عادت های اشتباه آشنا کنند.
وی اظهار داشت: در این صورت بهتر می توان به مردم کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیشگیری از بروز انواع بیماری ها، استفاده مناسب از امکانات غربالگری، درمان زودهنگام بیماری ها و کاهش هزینه های درمان کمک کرد.
۷۰ درصد عرضه لبنیات محلی در کهگیلویه و بویراحمد غیر قانونی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ درصد معادل ۳۵ مرکز عرضه لبنیات محلی در استان دارای پروانه کسب بوده و مابقی به صورت غیر قانونی و بدون نظارت دستگاه‌های وابسته لبنیات غیر بهداشتی به دست مردم می‌رسانند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها پرونده سازی و ارجاع به تعزیرات حکومتی چاره ساز نبوده و این مهم باید به صورت اساسی رفع شود.
احمدی با اشاره به وانت بارهای میوه فروشی در ورودی شهرهای استان و ضرورت ساماندهی آنها نیز بیان کرد: نما و منظر شهری فضای کسب‌وکار در این استان در شأن مردم نیست.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ۲۷ هزار و ۶۰۰ شکایت در مورد گلایه‌مندی قیمت انواع میوه در استان به تعزیرات حکومتی این استان ارجاع شده است.
رضا زیرایی عنوان کرد: ۹۹ درصد میوه مورد نیاز استان از خارج از استان از طریق میدان میوه و تره بار شیراز تأمین می‌شود.
شهردار یاسوج نیز گفت: توزیع و تأمین میوه این استان به صورت آزاد صورت گرفته بنابراین بازار نرخ را تعیین می‌کند.
نستهن مقدم افزود: حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اختلاف قیمت بین قیمت میوه فروشی‌های در سطح شهر و وانت‌های میوه فروشی مشاهده می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: با توجه به سرانه مصرف استان ۶۰۰ تن میوه شب عید مورد نیاز بوده که از این میزان ۳۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب است.
جعفر گوهرگانی افزود: ذخیره سازی ۱۰۰ درصدی میوه سیب شب عید هم اینک انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان جلسه از نبود هیچ گونه نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی در یاسوج در ظرف یک سال گذشته اظهار نگرانی کرد.
قرار شد در اولین فرصت جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و شهرداری پیرامون ساماندهی مرکز میوه و تره بار در مرکز کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای تشکیل داده و نتیجه را به استاندار گزارش دهند.
همچنین برای ایجاد مرکز متمرکز عرضه میوه و تره بار، تصمیم گیری در مورد عرضه طیور زنده و دام زنده و عرضه لبنیات محلی نیاز به بررسی کارشناسانه است.
در این نشست مقرر شد دستگاه‌های متولی نتیجه بررسی‌ها و پیشنهادهای اصولی مطرح شده را ظرف ۲ هفته آینده به نشست آینده این کمیسیون ارائه دهند.
 
سه هزار و ۴۰۲ واحد مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد آماده واگذاری است
معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه هزار و ۴۰۲ واحد مسکن مهر در سال ۹۵ تا ۹۶ در این استان تکمیل و آماده واگذاری شده است.
 
نوید موسوی افزود: ۷۲۸ واحد از این تعداد در شهر یاسوج، ۲ هزار و ۷۶ باب در گچساران و ۶۰۰ واحد در کهگیلویه آماده بهره برداری هستند.
موسوی ابراز کرد: انشعاب یکهزارو ۵۰۰ واحد مسکن مهر به‌زودی نصب خواهد شد.
وی تنها راه نجات و برون رفت طرح مسکن مهر از مشکلات و چالش‌های آن و بسته شدن پرونده این طرح را منوط به همکاری و مشارکت بیش از پیش مردم در پرداخت سهم آورده خود دانست.
موسوی تصریح کرد: از مجموع پنج هزار و ۱۱۵ واحد مسکن مهر در این استان، یکهزار و ۴۴۰ واحد آن تا سال ۹۳ به متقاضیان واگذار شده بود.
وی گفت: هم اکنون ساخت ۲۱۳ واحد مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال انجام است.
عملیات ساخت پنج هزار و ۱۱۵ واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت استان در سال ۸۷ آغاز و تاکنون چهار هزارو ۸۰۶ واحد آن احداث شده است.
یکهزارو ۵۵۱ واحد مسکن مهر در شهر یاسوج، ۲ هزارو ۶۵۲ واحد در گچساران و ۹۱۲ واحد در کهگیلویه در حال ساخت است.
 
۲ میلیارد ریال پاداش به مشترکان کم مصرف برق کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال پاداش در سال جاری به مشترکان کم مصرف برق با تعرفه‌های کشاورزی و صنعتی در این استان اختصاص یافته است.
داود راهزادی اظهار داشت: حوزه مدیریت مصرف این شرکت هرساله با مشترکین تعرفه‌های کشاورزی (پمپاژهای آب شرب و کشاورزی)، دیماندی های غیر صنعتی (تجاری و اداری) و دیماندی های صنعتی (صنایع) در این استان قرار داد منعقد می‌کند.
وی افزود: براساس قرارداد اگر مشترکین در زمان پیک بار برق تابستانه اقدام به صرفه جویی کنند پاداش به آنان تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۳۸۹ قرارداد منعقد شده سال جاری با تعرفه‌های مختلف، ۶۴۵ اشتراک به مفاد قراردادها پایبند بودند.
راهزادی عنوان کرد: از مجموع ۶۴۵ اشتراک عنوان شده ۶۱۶ اشتراک تعرفه کشاورزی، ۲۸ تعرفه صنعتی و یک تعرفه دیزل ژنراتور شرکت نفت گچساران بوده که معادل ۴۶ درصد مشترکین انعقاد کننده قرارداد پیک برق تابستان امسال بوده است.
وی با اشاره به استقبال مشترکین تعرفه‌های کشاورزی و صنعتی امسال در کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته، تأکید کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال پاداش به مشترکین برق با تعرفه‌های عنوان شده پرداخت شد.
راهزادی گفت که پاداش مشترکین کم مصرف با تعرفه‌های کشاورزی و صنعتی به‌زودی پرداخت می‌شود.
 
ثبت ۹ سال خشکسالی در دهه اخیر گچساران
رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۹ سال زراعی خشکسالی در این شهرستان ثبت شده که روند کاهش بارش باران در این شهرستان نگران کننده است.
سال زراعی از اول مهر شروع و در شهریور ماه سال دیگر به پایان می‌رسد.
احسان کوهکن افزود: میانگین بلند مدت ۲۵ ساله بارندگی در گچساران ۴۳۰ میلیمتر است و سالهایی که کمتر از این میزان باران باریده باشد خشکسالی و در صورت افزایش بارش باران نسبت به میانگین بلند مدت ترسالی گفته می‌شود.
وی بیان کرد: کمترین میزان بارش باران در این مدت مربوط به سال‌های زراعی ۸۶-۸۷، ۱۸۰ میلیمتر، سال زراعی ۸۸-۸۹، ۱۹۹٫۵ و سال زراعی گذشته با ۲۹۹ میلیمتر بوده است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران تصریح کرد: در سال زراعی ۹۱-۹۲ با ۵۳۳ میلیمتر بیشترین میزان بارش ۱۰ ساله گذشته در این شهرستان ثبت شده است.
وی میزان بارندگی گچساران را در سال‌های ۸۸٫۸۹، ۴۱۳ میلیمتر، ۸۹-۹۰، میلیمتر ۳۹۸، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱، ۳۴۳ میلیمتر،۱۳۹۲ و ۱۳۹۳، ۳۸۵ میلیمتر،۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، ۳۳۱ میلیمتر، ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵، ۲۹۹ میلیمتر، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶،۲۳۷ میلیمتر اعلام کرد.
کوهکن بیان کرد: امسال تاکنون ۵۷ میلیمتر باران در گچساران باریده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ میلیمتر کاهش بارندگی گزارش شده است.
وی گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های هواشناسی کوتاه مدت تا هفته آینده سیستم بارش زایی برای جو گچساران پیش بینی نشده است.
وی بیان کرد: براساس پیش یابی فصلی هواشناسی بارش باران در گچساران در دی ماه نرمال، اسفند و فروردین نرمال و بهمن کمتر از نرمال بوده است.
 
گردشگری کهگیلویه و بویراحمد را مدیریت ناصحیح پسماند به خطر می اندازد
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیریت ناصحیح و غیراصولی پسماند در این استان گردشگر پذیر توسعه صنعت گردشگری آن را به خطر می‌اندازد.
عزیز فیلی اظهار داشت: به دلیل اهمیت چشمگیر بحث مدیریت پسماند باید متولیان امر و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در این استان با حساسیت بیشتری آن را انجام دهند.
وی خواستار جمع آوری، حمل و دفن پسماند در کهگیلویه و بویراحمد به نحو صحیح‌تر و اصولی‌تر شد.
فیلی افزود: برای مدیریت مطلوب‌تر پسماند و ساخت مکان‌های جدید دفن زباله در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد از توان بخش خصوصی استفاده شود و همکاری لازم نیز با متقاضیان سرمایه گذاری این حوزه انجام خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حمل و دفن پسماندهای بیمارستانی در این استان پس از بی خطرسازی آنها انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهرهای مختلف استان نیز نظارت کافی داشته باشند.
فیلی عنوان کرد: هرگونه کوتاهی، سهل انگاری، کم کاری و یا بی توجهی در این راستا خلاف قانون بوده و با عاملان آن برخورد جدی می‌شود.
وی ابراز داشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی یاسوج در نشست بعدی کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در مراکز درمانی دولتی و خصوصی این شهر ارائه دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: حمل و دفن پسماند در شهرهای مختلف این استان به ویژه یاسوج به طرز غیراصولی و غیربهداشتی انجام می‌شود.
سید اسدالله هاشمی اظهار داشت: گاهی اوقات نیز پسماندهای معمولی و بیمارستانی در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد با یکدیگر مخلوط می‌شوند که خلاف قانون مدیریت پسماند است.
وی افزود: شواهد نشان می‌دهد که برخی از شهرداران کهگیلویه و بویراحمد اراده و تمایل چندانی در زمینه مدیریت صحیح پسماند ندارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به نظر می‌رسد که یکی از عوامل مؤثر در این زمینه وجود برخی اعضای شوراهای اسلامی شهر در استان است که آشنایی لازم را با مسائل زیست محیطی و بحث مدیریت پسماند نداشته و یا چندان اهمیت نمی‌دهند.
هاشمی عنوان کرد: تعدادی از شهرداران کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در همین راستا به مراجع قضایی این استان معرفی شده و رأی دادگاه نیز به نفع اداره کل حفاظت محیط زیست استان صادر شده است.
وی ابراز داشت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته ۱۶٫۵ هکتار زمین در منطقه دوپشته دشتروم شهرستان بویراحمد برای ایجاد مکان جدید دفن پسماند و ساخت کارخانه بازیافت زباله به شهرداری یاسوج واگذار کرد که عملیات فنس کشی در اطراف آن انجام شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هکتار از این میزان زمین به دفن پسماندهای بیمارستانی شهر یاسوج اختصاص می‌یابد.
هاشمی اظهار داشت: سال ۱۳۸۸ ساخت محل جدید دفن پسماند شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا در نشست کارگروه مدیریت پسماند کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید.
وی افزود: قرار شد حدود ۳۰ هکتار زمین در فاصله شهر سی سخت تا روستای توت نده توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد در اختیار شهرداری سی سخت قرار گیرد اما تاکنون این امر مهم انجام نشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1