تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۳۰۶۴۵۸

اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد در شهرستان کهگیلویه چه بود؟ / از کمالوندی تا دهبانی‌پور

۰
کبنا ؛فرهنگ را بسیاری از صاحب نظران زیر بنای هر جامعه ای می‌دانند، هر چقدر فرهنگ یک جامعه مؤثرتر و کارآمد تر باشد، پیشرفت آن جامعه در مسیر رشد و تعالی بیشتر خواهد شد.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، از آنجا که عرصه فرهنگ در هر جامعه ای پایه و اساس تعالی تغییر و تحولات اجتماعی به حساب می‌آید، بنابراین فقر فرهنگی نیز موجبات پیدایش سایر فقرها را در جامعه فراهم می‌سازد.
در این گزارش به سراغ اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کهگیلویه می‌رویم تا گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این اداره در ترویج فرهنگ و هنر، در سال ۱۳۹۶ تهیه نماییم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنا مبنی بر اقدامات و فعالیت‌های هنری اداره در خصوص مبارزه با معضل اعتیاد در شهرستان، گفت: از انجا که معضل اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که جامعه بشری را در چنگال مرگ آور خود گرفتار می‌کند و قدرت اندیشه و نوآوری در نسل جوان را نابود می‌کند در این خصوص جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه با محوریت «اعتیاد-خشونت» با حضور ۶ استان (اصفهان، خوزستان، فارس، بوشهر، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد) در بهمن ماه دردهدشت برگزار خواهد شد که جوایز این جشنواره شامل: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جوایز نقدی تا سقف ۳ میلیون تومان می‌باشد.
ایرج کاظمی جو با بیان اینکه معضل اعتیاد در شهرستان کهگیلویه این روزها رشد کرده و حتی کودکان را بیش از پیش قربانی خود کرده است تصریح کرد: با همکاری جوانان سازمان مردم نهاد بلاد شاپور به طراحی و نقاشی دیواری با موضوع اعتیاد در محله‌های آسیب پذیر شهر دهدشت در آذرماه ۱۳۹۶ پرداختیم.
کاظمی ادامه داد: از آنجایی که سرانه مطالعه در ایران و شهرستان کهگیلویه کم است با همکاری سازمان مردم نهاد بلادشاپور نیز به باجه اندیشه و اهدای کتاب در میدان مرکزی شهر دهدشت نیز از جمله اقدامات اداره می‌باشد که مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفت.
وی عنوان کرد: با توجه به استعداد فوق العاده جوانان شهرستان در زمینه هنری جهت استعداد یابی و پاسخ به نیاز هنری علاقه مندان نیز اقدام به برگزاری ورکشاپ های تخصصی کارگردانی، نویسندگی و بازیگری با حضور مربیان برجسته و فارغ التحصیل از دانشگاه تهران نیز در آبان ماه ۱۳۹۶ پرداختیم.
و همینطور ورکشاپ تخصصی مطبوعات با حضور فضل الله یاوری در مرداد ماه ۱۳۹۶ و ورکشاپ تخصصی تصویر برداری و فیلمسازی در مرداد ۹۶ برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه گفت: برگزاری همایش شرح درد اشتیاق در خرداد ماه ۹۶، شب آواز لری در مرداد ۹۶، همایش گرامیداشت و شبی با حافظ در ۲۰ مهر ۹۶ نیز ازجمله برنامه‌هایی بود که تقدیم هنردوستان شد.
ایرج کاظمی جو عنوان کرد: رونمایی از کتاب «سنگ‌های مغلوب»، یادمان «افلاطون کنار بخاری» یادمان زنده یاد حسین پناهی، برگزاری شب‌های شعر بلاد شاپور، جلسه فرهنگ سازی سینما با مردم و مسئولین در ابان ماه ۹۶، همایش تجلیل از خبرنگاران در ۱۷ مرداد،
جشنواره منطقه ای شعر ققنوس با حضور ۶ استان در اسفندماه ۹۶ تنها بخشی از فعالیت‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در سال ۹۶ می‌باشد.
کاظمی‌جو ادامه داد: برگزاری جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع قرآنی، جشنواره استانی قرآن در بخش‌های مختلف در اسفند ماه ۹۶ نیز بخشی از فعالیت‌های ارشاد کهگیلویه می‌باشد.
وی مطرح کرد: اجرای نمایشگاه نقاشی محیطی رحمان دادگستری در میدان مرکزی شهر در خرداد ماه ۹۶ نیز مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه اجرای کنسرت موسیقی پاپ، خواننده محبوب جوانان «احمد وند» در اردیبهشت ماه که مورد استقبال همه مردم قرار گرفت و همینطور کنسرت موسیقی هفتورنگ که در دی ماه ۹۶ اجرا خواهد شد نیز از جمله فعالیت‌های اداره فرهنگ و ارشاد کهگیلویه در زمینه موسیقی و حس نشاط آفرینی در بین جوانان دهدشت بوده است.
کاظمی جو در پایان اشاره کرد: نشست حافظ شناسی هر یکشنبه شب در فرهنگ سرای ارشاد و شاهنامه خوانی هر سه شنبه شب در فرهنگسرای ارشاد در حال برگزاری است.
با توجه به اینکه متأسفانه در دهه اخیر توجه شایان ذکری به مسائل فرهنگی و اداره فرهنگ ارشاد شهرستان‌ها نمی‌شد ولی خوشبختانه شاهد هستیم در دوره کاری رضا دهبانی پور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان، توجه به شهرستان‌ها بیشتر شده که به خوبی قابل لمس است، این توجه و همکاری جای تشکر و قدردانی دارد.

================
گزارش از فاطمه خطیبی
================
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1