تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۳۰۶۲۷۰

آیا پارک علم و فناوری استان بعد از ۱۲ سال افتتاح می‌شود

۳
۰
کبنا ؛ 
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همت و همکاری مسئولین استان، پارک علم و فناوری پس از ۱۲ سال در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.
به گزارش کبنا، سید شمس الدین هاشمی در نشست با نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: سال ۸۵ پارک علم و فناوری استان در سفر رئیس جمهور وقت مصوب شد و تا ۳۰ دی ماه ۹۴ تلاش‌ها برای راه اندازی آن هیچ پیشرفتی یا نتیجه ملموسی نداشت.
وی با بیان اینکه عدم واگذاری زمین مناسب علت عمده راه اندازی نشدن پارک علم و فناوری بود، بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد آخرین استان بدون پارک علم و فناوری کشور بود که از سال ۹۴ با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که صورت گرفت پیشرفت بسیار خوبی داشته‌ایم و امیدواریم با همت مسئولین استان بتوانیم در دهه مبارک فجر رسماً پارک علم و فناوری استان را افتتاح و به بهره برداری برسانیم.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۱ نقطه استان برای پارک علم و فناوری ارزیابی شد که نهایتاً پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در منطقه سرآبتاوه مورد تأیید قرار گرفت.
هاشمی تصریح کرد: در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان مقرر شد سوله ۲۵۰۰ متری دانشگاه پیام نور و زمین پردیس دانشگاه آزاد در روستای سرآبتاوه به پارک علم وفناوری استان اختصاص داده شود. در مورد سوله دانشگاه پیام نور استان، هیات امنای دانشگاه پیام نور کشور نیز موافقت خود را اعلام کرده اما متاسفانه تاکنون این سوله تحویل پارک علم و فناوری نشده است.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های دکتر خادمی استاندار سابق استان، قرار بود هزینه‌های لازم بابت واگذاری زمین پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در سرآبتاوه پرداخت شود اما آقای دکتر رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با این واگذاری موافقت نکرد و در نتیجه آن زمین از دستور کار ما خارج شد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل معطل ماندن ۱۲ ساله پارک علم و فناوری استان مساله واگذاری زمین بود که جدی گرفته نشد، عنوان کرد: در صورتی که مصوبه مربوط به سوله دانشگاه پیام نور اجرایی و عملی نشود ممکن است که وضعیت پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به شرایط قبل از سال ۹۴ برگردد و این در حالی است که دانشگاه پیام نور استان اعلام کرده که فضای مورد نظر را نیاز داریم و باوجود مصوبه هیات امنا تا اجرایی شدن کلیه مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نمی‌توانیم سوله را واگذار کنیم.
عضو هیات علمی دانشگاه یاسوج با اشاره به بخشی از مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: در جلسه ستاد که به ریاست دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد مقرر گردید یکی از سوله‌های مجموعه غدیر استانداری به دانشگاه پیام نور اختصاص یابد که این امر محقق نشد و امکان واگذاری سوله دانشگاه پیام نور را مهیا نکرد.
رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اشتغال ایجاد شده در پارک‌های علم و فناوری کشور ۲۲ هزار نفر بوده که در صورت راه اندازی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد برای حداقل ۲۲۰ نفر در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان طی یک بازه زمانی ۵ ساله اشتغال ایجاد می‌شود که این ایجاد اشتغال در حوزه فناوری به مراتب کم هزینه تر از برخی بخشهای دیگر از جمله صنعت است.
هاشمی تصریح کرد: یک باب ساختمان ۶ طبقه جهت راه اندازی مجموعه اداری پارک علم و فناوری استان و زیر مجموعه‌های آن از جمله مرکز رشد جامع با دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان تهیه شده و در حال تجهیز است که امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
وی گفت: هم اکنون با وجود این مشکلات و موانع ۶۰ واحد فناور در ۶ مرکز رشد استان کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند.
رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سطح کشور ۳۲۰۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که از این تعداد، تنها ۴ شرکت دانش بنیان (زیست گرده افشان دنا، زرد بند، طبیعت زنده (سینره) و الکترو طب آسیا) متعلق به این استان است.
هاشمی تصریح کرد: ۱۲ سال است که مشکل زمین پارک علم و فناوری این استان حل نشده است و این در حالی است که تمام مقدمات اداری واگذاری سوله دانشگاه پیام نور به پارک علم و فناوری صورت گرفته اما این دانشگاه اعلام کرده که برای رشته تربیت بدنی خود نیاز به سوله غدیر استانداری دارد و در صورت واگذاری باید طوری عمل شود که اختلال در کلاسهای آموزشی ما بوجود نیاید.
وی فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم از جمله زمین، ساختمان و تجهیزات آزمایشگاهی را از مهم‌ترین مشکلات و موانع پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و افزود: وجود قوانین دست و پا گیر، عدم شناخت مناسب از فلسفه وجود پارک‌های علم و فناوری و نشناختن ظرفیت‌های آن از دیگر مشکلات عدم راه اندازی پارک علم و فناوری بوده است.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این دیدار از عزم جزم خود برای رفع مشکلات پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: قطعاً در دیدار با استاندار موارد مربوط به پارک علم و فناوری را پیگیری خواهم کرد.
زارعی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه پیام نور کشور موانع واگذاری سوله دانشگاه پیام نور را بررسی کرد و رئیس این دانشگاه قول مساعد همکاری در واگذاری سوله را داد مشروط بر اینکه برای کلاسهای آموزشی این دانشگاه اختلالی ایجاد نشود.
در پایان غلام محمد زارعی قول پیگیری تا رفع موانع و مشکلات راه اندازی پارک علم و فناوری درسطح استان و در صورت نیاز در سطح ملی را داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابشار
Iran, Islamic Republic of
انشاالله شموس راهش می ندازه . شموس خیلی بااراده هستند.
کا بارکلای باوی
Iran, Islamic Republic of
ول کنید این طنز دوازده ساله رو فلکه ی کهتر بسازید
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط باعث ضربه زدن به بیت المال میشه و هیچ بازدهی هم نداره ای کاش این پست ها حذف بشه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1