تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۳۰۶۱۲۴

درد و رنج‌؛ سهم عشایر از نفت و گاز گچساران / مقصر ۴۹ میلیارد تومان بلوکه شده اعتبارات عمرانی استان کیست؟ / ۷۲۵ نفر در استان صاحب شغل شدند

۳
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 درد و رنج‌؛ سهم عشایر از نفت و گاز گچساران

سهم یک هزار خانوار عشایری شهرستان گچساران از نفت و گاز تنها درد و رنج بوده زیرا از آتش نفت تنها دودش به چشم عشایر می‌رود.


عشایر دریلا

 ۲۵ درصد نفت و گاز کشور در شهرستان محروم گچساران تامین می‌شود، شهرستانی که سهم مردمش از طلای سیا تنها درد و رنج بوده و از آتش نفت تنها دودش نصیب مردم شده و باید با این سختی‌ها بسوزند و بسازند.
بیش از یک هزار خانوار عشایری در مناطق نفتی هلیگان، باباکلان، سه راه بن انجیر، دشت گز، دشت بلوط، کوه شهرو، گچساران قدیم و ...سکونت دارند که ه روز شاهد خسارت بوده و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز توجهی به اهالی این مناطق ندارد.
نفت آب‌های سطحی را آلوده کرده و دیگر قابل شرب برای انسان‌ها و دام‌هایشان نیست سازمان امور عشایر نیز در زمینه آبرسانی سیار با کمبود اعتبار روبه‌رو بوده و در این وسط تنها عشایر باید متضرر شده و هر روز شاهد افزایش درد و رنج‌ها باشند.

دیگر دل و دماغی نداریم
یکی از اهالی منطقه عشایری باباکلان به تسنیم می‌گوید: دیگر دل و دماغی برای زندگی عشایری نداریم زیرا زیر چکمه‌های نفت در سکوت مسئولان و متولیان امر در حال له شدن هستیم و دیگر حتی زنگوله‌های دام‌هایمان صدایش نمی‌آید.
رجبعلی افزود: برای سرمایه گذاران به صورت مداون مشوق می‌گذارند ولی برای عشایر مولد و کم توقع اهمیتی قائل نمی‌شوند و حتی در برنامه‌ریزی مسئولان محلی از اعراب ندارند زیرا در غیر اینصورت هر روز شاهد کاهش زندگی عشایری نبودیم.
وی افزود: شرکت بهره برداری نفت و گاز آب‌های سطحی را آلوده می‌کند و قابل شرب برای انسان و دام نیست ولی ریالی در این زمینهئ خسارت به عشایر پرداخت نمی‌کند و حتی حاضر نبوده با تانکر به صورت سیار آبرسانی کند.

حکایت کلاه شرعی که شرکت نفت بر سر عشایر می‌گذارد
دیگر عشایر منطقه سه راه بن انجیر می‌گوید: مراتع و یوردهایمان را شرکت نفت خراب می‌کند ولی در زمینه پرداخت خسارت امروز فردا می‌کنند و البته جالب بوده زیرا کارشناسان نفت در بررسی‌های اولیه در زمینه خسارت وارده نظر مثبت می‌دهند ولی دیگر خبری از پرداخت خسارت نیست.
کشکولی بیان کرد: تایید خسارت وارده توسط کارشناسان و عدم پرداخت کامل خسارت کلاه شرعی بوده که نفت و گاز گچساران بر سر عشایر می‌گذارد تا برای مدتی فضا را آرام کنند تا آب از آسیاب بیفتند.

درخواست امور عشایر از شرکت نفت گچساران
معاون عمرانی امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تایید خسارت وارده به عشایر گچساران توسط شرکت نفت و گاز افزود: با توجه به آلوده شدن آب شرب عشایر و دامن‌هایشان انتظار می‌رود شرکت بهره‌برداری نفت و گاز در زمینه اختصاص اعتبار ویژه برای آبرسانی سیار به عشایر اقدام کند.
بهمن آزادی خواستار تسریع در روند پرداخت خسارت شرکت نفت به مراتع و یورد عشایر شد و افزود: غیر از دهستان امامزاده جعفر دیگر مناطق شهرستان گچساران نفت خیر بوده و از مشکلات و آسیب‌های نفت در امان نبوده و باید شرکت نفت در این زمینه نگاه ویژه داشته باشند.

افتتاح نخستین کارگاه جاجیم بافی دانش آموزی در مدرسه روستای آب شیرین گچساران
برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین کارگاه جاجیم بافی دانش آموزی در دبیرستان متوسطه انقلاب در روستای آب شیرین گچساران با حضور مسوولان افتتاح شد.
ظهر امروز و برای اولین بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین کارگاه جاجیم بافی دانش آموزی در دبیرستان متوسطه انقلاب در روستای آب شیرین گچساران با حضور مسوولان افتتاح شد.
در این آیین سید ظهیر الدین پور الحسینی اظهار کرد: این طرح به عنوان هر مدرسه یک مهارت در دبیرستان روستای آب شیرین گچساران افتتاح شد.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با بیان این که بعد از برگزاری جلسه‌ای در دی ماه سالجاری برای احیا فرهنگ بومی و محلی این استان عنوان کرد: مهارت جاجیم بافی و دیگر صنایع دستی در ساعت فرهنگ و هنر به این دانش آموزان آموزش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد ۲۲ دانش آموز دختر این دبیرستان در ساعت فرهنگ و هنر به مهارت آموزی می‌پردازند، ابراز کرد: هدف از اجرای این کارگاه مهارت آموزشی و احیا فرهنگ بومی و محلی فراموش شده در این استان و به نسل جوان است.
وی اذعان کرد: صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از راهکارهای سریع و ارزان برای اشتغال جوانان است که با کمترین تجهیزات و سرمایه می ‌تواند اشتغالزایی مناسبی برای آیندگان به وجود بیاورد.
پورالحسینی با بیان این که اجرای نمایشگاه صنایع دستی موجب اشتغالزایی و فروش محصولات صنایع دستی می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح موجب می‌شود که رونق در اشتغالزایی پایدار صورت بگیرد.
وی با اشاره به این که فضاهای آموزشی مهمترین مکان برای احیا فرهنگ بومی و صنایع دستی است، اظهار کرد: با ایجاد فضای برگزاری چنین نمایشگاه هایی، دانش آموزان را برای استفاده از کالای ساخت داخل در زندگی روزمره و آتی خود آماده می‌کند.
۳۳ دانش آموز در مدرسه آب شیرین گچساران مشغول به علم آموزی هستند که از این تعداد ۲۲ نفر در کارگاه آموزشی صنایع دستی شرکت کردند.
گازرسانی به روستاها دستاورد انقلاب اسلامی و مصداق تحقق اقتصاد مقاومتی است/هم اکنون گازرسانی به ۱۸۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که لازم است در این ایام دولتمردان خدمات نظام اسلامی را در بخش‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
رحمان خادم با بیان اینکه یکی از خدمات و دستاوردهای بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی ایران بحث گاز رسانی همه روستاها و شهرهای کشور است، اظهار کرد: گاز‌رسانی به روستاها برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها یکی از ابعاد مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی افزود: گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور، اقدامی بزرگ با هزینه‌های فراوان است که برای تحقق آن باید مسائل مختلفی از جمله حفظ محیط زیست، صرفه اقتصادی، رفاه مردم و اجرای صحیح قانون در نظر گرفته شود.
خادم با بیان اینکه خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به روستاییان عزیز از اولویت‌های دولت دوازدهم است گفت: بهره‌مندی روستائیان عزیز از نعمت گاز نقش مثبت و ویژه‌ای در رفاه و آسایش مردم و شکوفایی اقتصاد روستایی دارد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید گام‌های ارزنده‌ای در زمینه گازرسانی به روستاها برداشته شده، به گونه‌ای که هم اکنون ۷۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
خادم گفت: هم اکنون گازرسانی به ۱۸۰ روستای استان در حال اجرا است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۷۸۴۹ خانوار روستایی به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.
وی با بیان اینکه پروژه بزرگ گازرسانی به به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک از برنامه‌های مهم دولت و از مطالبات اساسی مردم است ،از افتتاح فاز اول گازرسانی به شهرهای قلعه رئیسی و دیشموک در دهه فجر خبر داد و گفت: با بهره‌برداری کامل از این پروژه تعداد ۱۸۲ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با گاز رسانی به مجموعه روستاهای بخش سادات محمودی شهرستان دنا نیز گفت: با کلنگ‌زنی این طرح گاز رسانی، روستاهای کله گه، دوراه غماشکه، سرسور، سرتل دینگو، گلچهرآباد، پشت چاه و دزدک از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.
خادم خاطرنشان کرد: این طرح با اجرای حدود ۱۶۵۹۲ متر شبکه پلی اتیلن به روش pc عملیاتی خواهد شد.
وی اعتبار این پروژه را بالغ بر ۱۴ میلیارد و چهارصد میلیون ریال برآورد کرد و گفت: جمعیت تحت پوشش این پروژه ۱۱۳۹ نفر در قالب ۲۷۷ خانوار است که با افتتاح آن این تعداد خانوار از نعمت داشتن گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به مجموعه روستاهای شیتاب و مونه لنده با اجرای ۱۷ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن ، مجموعه روستاهای تل چگاه باشت و دلی خلیفه با اجرای ۴۸کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن ،دلی سیر علیا و سفلی سرفاریاب با اجرای ۲۵ کیلومتر شبکه گذاری پلی اتیلن در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: برای اجرای طرح گازرسانی به این روستاها اعتباری قریب به ۷ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
وی گفت: گازرسانی به مجموعه روستاهای کت بهمئی با ۴۰ کیلومتر شبکه گذاری و روستاه‌های دهستان چین شهرستان بویراحمد با ۱۲ کیلومتر شبکه گذاری در دست اجراست که طبق برنامه پیش بینی شده مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۸۱ روستا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند گفت: برنامه ریزی برای گاز رسانی به ۳۰۲ روستای دیگر در استان در حال اجراست که پیش بینی می شود به مرور تا سال ۹۸ از نعمت گاز برخوردار شوند.
خادم تعداد خانوار بهره‌مند شده از گاز طبیعی در استان را ۱۷۸۳۹۷ خانوار ذکر کرد و گفت: از این تعداد خانوار ۱۲۵۰۱۸ خانوار آنها شهری و ۵۳۳۷۹ خانوار روستایی است که ۷۵ درصد روستاههای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: دولت تدبیر وامید همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، همه زیرساخت‌های لازم برای توسعه گازرسانی به روستاها و شهرها را فراهم کرده و نسبت به دولت‌های قبل، در عملیات گازرسانی پیشرو بوده است.
وی با اشاره به اینکه اراده دولت تدبیر وامید بر گازرسانی به همه روستاهاست تا به آرمانهای امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارائه بهترین خدمات به دورترین و محرومترین نقاط کشور عمل کند.
خادم جلوگیری از قاچاق سوخت، حفاظت از منابع طبیعی منطقه، ایجاد بستر مناسب برای گازرسانی به صنایع محلی و گردشگری در منطقه، کاهش نرخ مهاجرت به شهرها و جلوگیری از حاشیه‌نشینی شهری را از اهداف اجرای پروژه‌های گازرسانی به روستاها برشمرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تبریک مجدد دهه پرفروغ فجر تامین آسایش مردم را از وظایف مهم دولتها بر شمرد و خاطرنشان کرد: پرسنل خدوم شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد از همه ظرفیت‌ها و امکانات در راستای گازرسانی به خانوارهای شهری و روستایی در اقصی نقاط استان تلاش می‌کنند تا بستری مناسب را برای رفاه وآسایش مردم بیش از پیش فراهم نمایند.
 ۴۹ میلیارد تومان از اعتبارات پروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد بلوکه شد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ارتقاء شاخص‌ها به صورت بلوکه برای کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص دادیم.
حسن نوروزی اظهار داشت: ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۳۴ میلیارد تومان از ارتقاء شاخص‌ها به صورت بلوکه برای کمک‌های فنی و اعتباری گذاشتیم که در صورت نقدینگی به صورت حتم به بخش تولید کمک شایانی می‌کند.
وی با بیان اینکه از این میزان اعتبار ۳۸ درصد با اسناد سررسید دو ساله تخصیص یافته است، عنوان کرد: در قالب کمک‌های فنی و اعتباری ۵۰ درصد سود تسهیلات دریافتی سرمایه گذاران استانی از بانک پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از محل منابع کمک‌های فنی و اعتباری ۵۰ درصد سود تسهیلات بانکی سرمایه گذاران پرداخت می‌شود، ادامه داد: مهمترین هدف از اختصاص این اعتبارات کاهش سود بانکی تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان و صنعتگران است.
نوروزی با اشاره به حرف و حدیث‌ها در زمینه برگشت اعتبارات بند"ز" ابراز کرد: تاریخ سررسید این اعتبارات ۲۸ آذرماه بود که از مجموع ۷۱ میلیارد تومان سهمیه استان ۵۵ میلیارد تومان توسط دستگاه‌های اجرایی صورت وضعیت ارائه شد و در زمینه مابقی این اعتبارات صورت وضعیت مثبت نداشتند.
وی با بیان اینکه هرآنچه دستگاه‌های اجرایی اعلام در سامانه خزانه ثبت شد، خاطرنشان کرد: برگشت اعتبارات اختصاص یافته از محل بند «ز» تبصره ۵ (نفت) به این استان از اساس کذب بوده و صحت ندارد.
 
۷۲۵ نفر در کهگیلویه و بویراحمد صاحب شغل شدند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۲ طرح اقتصادی نیز با اعتباری افزون بر ۸۵۶ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها برای ۷۲۵ نفر شغل ایجاد شد.
علی محمد احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در دهه فجر امسال ۳۷۰ پروژه عمرانی و طرح اقتصادی با اعتباری افزون‌بر ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۰۰ پروژه با اعتباری افزون‌بر یک هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال عمرانی است، عنوان کرد: ۱۱۶ پروژه با اعتباری یک هزار و ۸۵ میلیارد ریال افتتاح و ۳۴ مورد با ۶۹۹ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.
احمدی با بیان اینکه افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۲ طرح اقتصادی با اعتبار ۸۵۶ میلیارد و ۹۳۱ میلیون ریال در دهه فجر امسال در دستور کار است، ابراز کرد: از این تعداد ۱۴۶ مورد با اعتبار ۶۹۸ میلیارد ریال افتتاح و شش طرح با ۸۵۷ میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح‌ها و پروژه‌ها افتتاحی و کلنگ زنی پیش بینی شده برای دهه فجر امسال در بخش‌های مختلف از جمله زیرساخت راه، انرژی و عمران شهری و روستائی، بهداشت و درمان، صنعت، معدن، کشاورزی، فرهنگی و خدمات است.
۱۳۳ خانوار نیازمند کهگیلویه و بویراحمد صاحب خانه می‌شوند
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳۳ خانواده نیازمند و تحت حمایت این نهاد انقلابی در دهه فجر امسال صاحب خانه می‌شوند.
فرید محبی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۸۴ طرح اشتغال‌زایی با اعتبار یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان در دهه فجر امسال برای مددجویان و نیازمندان تحت حمایت این نهاد انقلابی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه کمیته همیاری تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر برای اجرای برنامه‌های مختلف در استان ۱۴ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان هزینه می‌کند، عنوان کرد: اعتبار در نظر گرفته‌شده برای برنامه‌های کمیته امداد در دهه مبارک فجر امسال ۹ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان است.
محبی با اشاره به اینکه توانمندسازی مددجویان با اجرای طرح‌های اشتغال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است، افزود: ۸۴ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار یک میلیارد و ۸۹۳ میلیون تومان برای مددجویان این نهاد در دهه فجر سال جاری اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه ۱۳۳مددجوی تحت حمایت کمیته امداد بااعتبار ۵ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان در دهه فجر امسال صاحب‌خانه می‌شوند، اظهار کرد: کلنگ‌زنی ۵۰ واحد مسکن مددجویی بااعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت مؤسسات خیریه از دیگر برنامه‌های این نهاد در دهه فجر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد به پرداخت وام قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی به ۱۰۰ خانوار تحت حمایت اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۵۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.
محبی اهداء جهیزیه به ۳۴ نوعروس با اعتبار ۱۰۲ میلیون تومان ، ۱۴ مورد با اعتبار ۴۲ میلیون تومان با مشارکت مؤسسات خیریه، اهدای هدیه ازدواج به ۲۲ داماد به مبلغ ۳۳ میلیون تومان، سرکشی از ۳۴ خانواده بیمار صعب‌العلاج با اهدای سبد کالا به مبلغ ۳۴ میلیون تومان، دیدار با ۱۷ خانواده شهید و توزیع ۵۰۰ پنکه به ارزش ۸۲ میلیون تومان را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در دهه فجر سال جاری اعلام کرد.
وی بابیان اینکه اعتبار سایر ادارات عضو کمیته همیاری تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر برای اجرای برنامه‌های مختلف در این دهه پنج میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان است، ادامه داد: افتتاح یک واحد مسکونی با اعتبار ۲۵ میلیون تومان به نمایندگی از هزار واحد مقاوم‌سازی شده توسط بنیاد مسکن، افتتاح ۱۱ فضای آموزشی در قالب ۳۷ کلاس درس و یک سالن ورزشی و ۶واحد مدرسه پیش‌ساخته با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۲۲ میلیون تومان توسط نوسازی مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر امسال است.
محبی برگزاری همایش بانوان به تعداد ۶۰۰ نفر بااعتبار پنج میلیون تومان و برگزاری کارگاه آموزشی بصیرت افزایی توسط امور بانوان استانداری، برگزاری جشن انقلاب و دوره آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای ۲۵۰ نفر و برگزاری مسابقات فرهنگی برای ۱۰۰ نفر از دانش آموزان توسط هلال‌احمر را از دیگر برنامه‌های کمیته همیاری تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر امسال نام برد.
وی ابراز کرد: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۰ خانوار با اعتبار ۶۳۰ میلیون تومان از طرف صندوق کارآفرینی امید و افتتاح خانه بهداشت حیدرآباد علیا بخش لوداب بااعتبار ۱۵۰ میلیون تومان توسط مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه‌های کمیته همیاری تشکل های مردمی ستاد دهه فجر است
 جشن بزرگ عشایری انقلاب در شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود
بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه گفت: جشن بزرگ عشایری انقلاب با همکاری دهیاران، جهاد کشاورزی و امور عشایر شهرستان کهگیلویه در روز ۱۸ بهمن امسال برگزار می‌شود.
 
شرمت‌الله حسینی پرور در نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی کهگیلویه اظهار داشت: دهه مبارک فجر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بشمار می‌رود و ما باید هر سال با برگزاری برنامه‌های مختلف دستاوردهای انقلاب را برای مردم تشریح کنیم.
بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی برای روستائیان و عشایر ایجاد شده که باید قدردان نظام و این دستاوردها باشیم.
وی با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم برنامه‌های دهه مبارک فجر را با شکوه‌تر از هرسال برگزار کنیم، افزود: در دهه فجر امسال برنامه‌های مختلفی در سطح روستاهای بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود.
حسینی پرور ادامه داد: دهیاران با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از قبیل عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری جشن، اجرای همایش‌ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در روستاها دستاوردهای انقلاب را به مردم معرفی کنند.
وی با بیان اینکه جشن بزرگ انقلاب عشایر در یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه برگزار می‌شود، گفت: این جشن با همکاری دهیاران، جهادکشاورزی و امور عشایر شهرستان کهگیلویه در روز ۱۸ بهمن امسال برگزار می‌شود.
بخشدار مرکزی شهرستان کهگیلویه افزود: روستاهای قلعه دختر، چنگلوا، نهضت آباد و تل زری از طرف دهیاران و بخشداری برای برگزاری جشن معرفی شده که پس از انتخاب نهایی توسط کمیته برگزاری جشن انقلاب مقدمات اجرای جشن آماده می‌شود.
وی ضمن آمادگی بخشداری برای همکاری در اجرای این جشن از دهیاران درخواست کرد که همکاری لازم برای پشتیبانی و اجرای بهتر جشن بزرگ انقلاب را داشته باشند.
بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه با جمعیتی بیش از ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر دارای ۱۳۴ روستا، ۶۱ دهیار و ۷۹ شورای اسلامی روستایی است.
واگذاری آبرسانی سیار عشایر کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی امکان ندارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امکان واگذاری آبرسانی سیار عشایر این استان به بخش خصوصی وجود ندارد زیرا در این صورت زندگی عشایری با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود.
 
جعفر گوهرگانی در نشست اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به طور حتم با اجرای مصوبه واگذاری آبرسانی سیار عشایر به بخش خصوصی این قشر زحمت کش و مولد متضرر می‌شود به گونه‌ای که در ادامه زندگی عشایری خلل ایجاد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در زمینه واگذاری آبرسانی سیار عشایر به بخش خصوصی با بررسی دقیق باید یک تصمیم منطقی گرفته شود، عنوان کرد: تداوم زندگی عشایر با هدف کمک به اقتصاد درون استانی شامل تامین گوشت، شیر، افزایش دست بافته‌ها و ...از جمله اولویت‌های مجموعه مدیران استانی است.
گوهرگانی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی یه سراغ پروژه‌های می‌رود که برای آنان جذبه داشته باشد، ادامه داد: با توجه به پراکندگی عشایر هیچ سود آوری برای بخش خصوصی ندارد و بعید می‌دانم در این زمینه استقبالی صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: انتظار می‌رود اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به برون سپاری و نگهداری در نهالستان‌ها و همچنین پیشگیری و اطفاء حریق در سطح استان به بخش خصوصی اقدام کند تا در سال آینده نیازی به تامین اعتبار و تخصیص از طریق سازمان مدیریت نباشد و از طریق بخش خصصوی به انجام برسد.
گوهرگانی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مطابق با سیاست‌های ابلاغی وزارتخانه، اسناد بالادستی و برش استانی جزو اولویت‌های مدیران ارشد استان است، افزود: مدیران برای تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری برای درمان اقتصاد نفتی تلاش کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ایران
Iran, Islamic Republic of
نوروزی.که هم مث نوبخت بدی اگه برگشت نخورده چرا نمیگی بعد از ۲ ماه گ قرار بود پرداخت کنن . چرا نکردن؟
محمدصادقی
Romania
اقای نوروزی اگر برگشت نخورده پس چرا نمیدهند
آریو
Iran, Islamic Republic of
خدا می داند چ ظلمهایی در حق گچساران می شود....
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1