تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۳۰۶۰۹۵

مکان‌های گردشگری استان در محاصره زباله‌ها / حفاری از ۲۵ اسفند ممنوع/ کمبود وسایل ورزشی در پارک‌های یاسوج / ذخیره ۳۰۰ تن مرغ در استان / دستور «فیلی» برای جمع‌آوری تابلو‌های فوت‌شدگان در جاده‌های استان (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛نشست کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار و با حضور مدیران عضو این کارگروه برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این نشست گفت: در راستای تحقق هدفگذاری های ستاد خدمات سفر استان، هرگونه عملیات عمرانی حفاری توسط دستگاه‌های خدمات رسان از ۲۵ اسفند ماه در استان ممنوع است.
فیلی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان حداکثر تا بیستم اسفند ماه جاری تمام عملیات‌های عمرانی خود از قبیل تعمیرات و حفاری را به پایان برسانند.

فیلی به تامین اعتبار برای جشنواره‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان پیشنهاد خود را برای تامین اعتبار این بخش اعلام می‌کند.
فیلی با بیان اینکه، بهره گیری از ظرفیت‌های بکر شهر یاسوج و بخصوص رودخانه بشار برای رواج توریست و گردشگری ضروری است، ابراز داشت: با استفاده از توانایی بخش خصوصی می‌توان نسبت به اجرای طرح‌های گردشگری در این حوزه اقدام کرد.
معاون عمرانی استانداری به مشکلات انباشت زباله و آلودگی در نقاط مختلف استان اشاره کرد و گفت: راه اندازی کمپین‌هایی در این حوزه با مشارکت تمام دستگاه‌های استان و بهره گیری از ظرفیت مردمی برای بهبود و زیباسازی چهره شهر ضروری است.
فیلی با بیان اینکه، بهبود خط کشی معابر و خیابان‌ها، لکه گیری، ساماندهی علائم و روکش آسفالت مورد تاکید است، تصریح کرد: تا محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و در نقاط گردشگر پذیر چنین اقداماتی باید انجام شود.
وی افزود: طی ایام مختلف سال، شهر یاسوج به عنوان مرکز استان شاهد حضور حجم زیاد از گردشگران خواهد بود و باید تسهیل و مناسب سازی برای ایام عید در این شهر به‌طور ویژه مورد توجه باشد.

این مسوول ارشد استان افزود: غار ده شیخ بخش پاتاوه یکی از مکان‌ زیبا در استان است که سرمایه‌گذاری که در سال‌های اخیر بر روی این مکان شده می‌توان شاهد استقبال گردشگران و مسافران از این مکان بود.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه‌گذار این طرح، برای معرفی بهتر این جاذبه گردشگری نیاز به همکاری مسؤولان استان دارد لذا مسؤولان خصوصاً اداره حمل و نقل استان نهایت همکاری را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیاری از مکان‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در محاصره زباله و نخاله‌های ساختمانی قرار گرفتند، افزود: در اوایل اسفند ماه با همکاری سمن‌ها، میراث فرهنگی و بسیج کردن همه ادارات مکان‌های گردشگری و تفریحی استان از زباله و نخاله‌های ساختمانی پاکسازی شوند.
وی عنوان کرد: در راستای این خدمات شرکت غله کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۰ تن آرد مازاد بر نیاز نانوایی‌ها تأمین کرده است.
فیلی با اشاره به نصب تابلوهای یادمان برخی فوت‌شدگان در محورهای مواصلاتی تأکید کرد: ضروری است اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به جمع‌آوری تابلوهای یادمان در جاده‌های اصلی و فرعی اقدام کند زیرا این موضوع سبب تأثر مداوم خانواده‌ها می‌شود.
محمود باقری مدیرکل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست کارگروه گردشگری استان از ارائه تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی توسط صندوق کارآفرینی امید به بومگردی با کارمزد ۴ درصد، خبر داد.
 
باقری اظهار داشت: سرمایه گذران حوزه گردشگری روستایی در استان تا ۲ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۶ درصد و تضمین ساده دریافت می‌کنند.
وی از انتخاب ۱۴ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: با همکاری صندوق کارآفرینی امید ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۴ درصد به واحدهای بومی گردی استان پرداخت شد.
باقری با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده با مسئولان و متولیان امر از محل تسهیلات اشتغال روستایی-عشایری نیز مبلغی به توسعه گردشگری در این مناطق اختصاص یافته است، بیان کرد: متقاضیان احداث طرح‌های گردشگری در مناطق روستایی و عشایری می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در مرکز کشور برگزار شد ولی شهرداری‌های ۱۷ گانه استان نتوانستند در این نمایشگاه حضوری فعال داشته باشند.
باقری با تاکید بر اینکه از ظرفیت تمامی دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی استفاده می‌کنیم، بیان کرد: کمپین گردشگری چشمه بلقیس چرام اماده افتتاح و واگذاری به بخش خصوصی بوده که به زودی نیز فراخوان می‌شود.

در استان کهگیلویه و بویراحمد کمتر از ظرفیت بوم‌گردی استفاده شده و ظرفیت‌های حوزه گردشگری استان برای رونق اشتغال مغفول مانده است.
استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد که همه تنوع‌های آب و هوایی را در خود جای داده و مواریث و سنت‌های آن برای هر مسافر و گردشگری جذاب و دیدنی و شنیدنی است کمتر به حوزه گردشگری توجه دارد.
اما یکی دیگر از مشکلات حوزه گردشگری به مکان‌ها و فضاهای اقامتی برمی‌گردد که در همه سال‌های گذشته هتل‌ها نتوانسته‌اند جایگاهی در این حوزه داشته باشند چرا که استقبال از هتل‌ها بسیار ضعیف بوده و این خود دلایلی دارد که باید در زمان خود به آن پرداخت.
در سال‌های اخیر واحدهای بوم‌گردی روستایی برای جذب و جلب مسافر و گردشگر به خوبی جواب داده به نحوی که شاهد تمایل بیش از پیش به چنین واحدهایی هستیم.
به یقین گسترش واحدهای بوم‌گردی نقش به سزایی در توسعه صنعت گردشگری استان دارد و این را مسؤولان و متولیان به خوبی درک کرده‌اند.
به گزارش کبنا، همچنین در این نشست پارک غدیر توسط شهرداری به‌عنوان محل ایجاد بازارچه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد.

کمبود وسایل ورزشی در پارک‌های یاسوج محسوس است
سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد گفت: با هدف تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه ستاد خدمات سفر استان، مانور مشترک دستگاه‌های خدمات رسان در شهرستان بویراحمد برگزار خواهد شد.
شاهرخ کناری در این نشست افزود: در راستای دستیابی به اهداف ستاد شهرستان، ۸۰ مصوبه داشته‌ایم که تاکنون برخی از دستگاه‌ها نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام نکرده‌اند و بخشی نیز مربوط به نوروز سال ۹۷ است.

وی با بیان اینکه باید عملیات لکه گیری خیابان‌های حوزه شهر یاسوج آغاز شود، اظهارکرد: نصب تابلوی راهنما و علائم هشداری نیز مورد تاکید است.
سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه کمبود وسایل ورزشی در پارک‌های شهر یاسوج محسوس است، بر تجهیز و توسعه این بخش تاکید و تصریح کرد: اصلاح درختان شهر یاسوج توسط اداره برق و شهرداری نیز ضروری است.
کناری شناسنامه دار شدن اصناف در پارک‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: عدم تحقق این مسئله به بروز مشکلات بعدی منجر می‌شود.
وی ادامه داد: بهبود روشنایی مناطق مشخص شده مانند آبشار یاسوج و بلوار پاسداران مورد تاکید است و روشنایی پارک اسکان یاسوج نیز مطلوب نیست.
سرپرست فرمانداری شهرستان بویراحمد از ساماندهی خودروهای میوه فروش با محوریت فرمانداری و شهرداری و مکان یابی در این حوزه خبر داد و بیان کرد: همچنین در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر یاسوج طرح ضربتی برای ساماندهی خودروهای میوه فروش انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: توزیع اقلام فرهنگی و بروشور از دیگر اقدامات هدفگذاری شده برای نوروز ۹۷ است.
اجرای طرح کنترل و نظارت بر قیمت‌ها در آستانه سال جدید
معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح کنترل و نظارت بر قیمت‌ها در آستانه سال جدید خبر داد.
سالار حسین پور در این نشست گفت: کنترل و نظارت‌ها به نحو مستمر انجام می‌شود و در راستای سال نو نیز کنترل و نظارت بر قیمت‌ها و تنظیم بازار شب عید هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه برای تامین نان در ایام نوروز نیز برنامه ریزی‌هایی انجام شده است، اظهارکرد: در ایام عید تعطیلی نانوایی‌ها را نخواهیم داشت.
معاون بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت استان از هدفگذاری برای تامین نیازهای کالایی شب عید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سیب مورد نیاز استان ذخیره شده است و پرتقال مورد نیاز نیز بلافاصله پس از برداشت از جنوب کشور تامین خواهد شد و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
وی بیان کرد: ۳۰۰ تن مرغ منجمد و چندین تن گوشت قرمز نیز برای تامین نیاز استان ذخیره شده است.
حسین پور خواستار همکاری فرمانداران در اعلام نیاز بازار هر شهرستان در حوزه تامین کالاهای شب عید شد.
کمپ اسکان مسافران نوروزی در مشهد مقدس
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه بار اسکان مسافران و گردشگران نوروزی بر دوش این اداره است، گفت: زیرساخت‌های لازم در زمینه اسکان فراهم نیست و باید تدبیری اندیشیده شود.
هادی زارع‌پور اظهار داشت: ایام نوروز امسال ۱۴ هزار و ۶۲۰ خانوار با ۵۲ هزار و ۶۳۲ نفر و ۱۱۰ هزار و ۶۲۷ نفر روز در مدارس استان اسکان یافتند.
وی عنوان با بیان اینکه همچنین در تابستان امسال مدارس استان پذیرای اسکان ۸ هزار و ۸۷ خانوار با جمعیت ۳۰ هزار و ۱۱۷ نفر بودند، عنوان کرد: در مجموع در نوروز و تابستان امسال ۲۲ هزار و ۷۰ خانوار با جمعیت ۸۲ هزار و ۸۴۹ نفر در مدارس شهرستان‌های مختلف استان اسکان یافتند.
زارع‌پور با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروز ۹۷ در استان ابراز کرد: ۱۲ پایگاه با ۱۸۴ مدرسه، یک هزار و ۳۲۷ کلاس درس در ۳ گروه ویژه-الف و ب و ۳۵۸ عوامل اجرایی برای خدمات رسانی و اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.
امیدوار معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر اینکه گردشگری روستایی مغفول مانده است، گفت: باید در زمینه عمران و آبادی روستاهای هدف گردشگری مسئولان و متولیان امر اعتبارات ویژه در نظر بگیرند.
خوان پایه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: سطح معابر برون شهری این استان از نصب تابلوهای غیر از راهداری پر شده و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

 
       
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
ایام عید که یاسوج گردشگر نداره جو الکی میدین
اخوی
Iran, Islamic Republic of
برای جمع کردن تابلوهای فوتی ها؛ جناب مهندس خداوند امواتتان را رحمت کند . عجب کاری کردین . لطفا اگه دستور بدین تابلوهای راهنمایی و رانندگی که قدیمی و موجب اشتباه می شوند جمع گردند . مثلا به فاصله چند متر یه تابلو نوشته ۵۰ یکی نوشته ۹۰ کیلومتر.
پاتاوه
Iran, Islamic Republic of
وضعیت دفن زاله درپاتاوه بحرانی شده.امیدی به بهداشت وشهرداری نیست
شهروند
Iran, Islamic Republic of
استاندار محترم با سلام اگه برای سما مقدور هستش میراث فرهنگی رو یه خانه تکانی کنید آخه چندین ساله که .ن اداره داره صرف کارهای میشود که هیچ منفعتی برای استان ومردم نداره ساز ونقاره های آنچنانی ودستمال بازان تکراری استان ما را با جاذبه ها ونخبگان هم میشناسند خواهشا این کار را انجام دهید فاکتورهای ساز ونقاره رو نگاه کنید ببینید چقدر هزینه شده
United States
درود بر مهندس فیلی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1