تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۰۵۷۵۷

وقتی استاندار با یک حرکت گفت‌وگو را جایگزین «اختلاف‌ها» می‌کند / احمدی‌: وعدهایتان را یادداشت کردم و خودم پیگیری می‌کنم

۴
۰
کبنا ؛ 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حرکتی ابتکاری و قابل تقدیر با حضور در دانشگاه علوم پزشکی استان به همراه جمعی از مدیران کل نکات مهمی را یادآور شد و از طرف دیگر نشان داد برگ‌های برنده زیادی برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد که به زودی نمایان می‌کند.
به گزارش کبنا، ساعت ۱۴ روز چهارشنبه استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دانشگاه علوم پزشکی نشست بررسی چالش‌ها و مشکلات حوزه سلامت استان را آغاز نمود؛ نشستی که مدیران کل مرتبط با حوزه سلامت استان از جمله، تأمین اجتماعی، انتقال خودن، اقتصاد و دارایی، شهرداری یاسوج راه و شهرسازی، خدمات درمانی، بیمه سلامت و کمیته امداد حضوری فعالی در آن داشتند.

افزایش هم افزایی دستگاه‌های اجرایی، هدف اصلی برگزاری نشست
هدف از این نشست ایجاد رابطه تعاملی بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی حوزه سلامت استان بود، نشستی که در آن علی رغم اینکه مدیران بی پرده نظرات خود را بیان کردند، اما طرح این مسائل و مشکلات در حضور نماینده عالی دولت و همچنین نماینده بویراحمد و دنا کافی بود تا این ابتکار دکتر احمدی به بار نشسته و به مرور "گفت و گو" و "تفاهم بین بخشی" بتواند جایگزین "اختلاف نظرها" شود.
نمونه بارز این اختلاف نظرها که انرژی زیادی را از استان گرفت و حواشی نه چندان دلچسبی را به بار آورده بود، موضوع اختلاف آبفای شهری و دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مالکیت "چم گنجشکی" بود. این اختلاف نظر دامنه دار و البته طولانی را استاندار جدید در همان روزهای اول حضور خود در استان خاتمه داد.
همین نحوه برخوردهای منطقی دکتر احمدی با محیط دانشگاهی و حوزه سلامت کافی بود تا مدیران عالی ارشد سلامت استان بالاخص دکتر ایلامی که نشان داد تلاش دارد در آرامش مشکلات و چالش‌ها را حل کند، حمایت و همراهی بیشتری با این سیاست استاندار جدید نشان دهد.
 
افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد
دکتر ایلامی در این نشست که میزبانی آن را در دفتر خود عهده دار شد؛ صراحتاً از دستاوردهای دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه سلامت دفاع کرد و گفت: با تلاش‌های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان، هم اکنون به دو برابر افزایش یافته و رقم ۷۰۰ تخت را نشان می‌دهد.
وی، با ارائه پاورپوینتی که مسائل، چالش‌ها و مشکلات درون و برون سازمانی دانشگاه علوم پزشکی را شامل می‌شد، به چند نکته مهم و حائز اهمیت نیز اشاره کرد، از جمله اینکه در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها، ۵۵ پروژه اجرا و قریب به اتفاق به بهره برداری رسیده‌اند.
زئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، بخش عمده سخنان خود را به مسائل پیرامون نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص داد؛ دغدغه ای که این روزها مرتب و مکرر برای رفع آن و چاره اندیشی مسافر تهران می‌شود تا بلکه با تبدیل وضعیت بخشی از نیروی انسانی قراردادی دانشگاه به پیمانی، بار سنگین پرداخت حقوق از محل درامدهای اختصاصی را برداشته و فشار مالی موجود بر حوزه سلامت استان را کمتر کند.
وی بعد از توضیح این مشکلات نکته مهمی دیگری را هم گفت و ابراز داشت: این دانشگاه از بدو تأسیس تا کنون پنج هزار و ۳۰۰ ردیف شغلی داشته که، نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ شغل بلاتصدی داریم.
اورنگ ایلامی با "چالش بزرگ" خواندن این ارقام و اعداد برای دانشگاه، اذعان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد از نیروهای به کار گرفته شده در این جایگاه‌ها از محل درآمد دانشگاه بوده که بصورت قرارداد معین، شرکتی و ضریب کا هستند که بی شک بار مالی به غایت بزرگی بر دوش دانشگاه گذاشته و نتیجه آن چالش‌هایی است که بخشی از آن هویدا شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مثمر ثمر بودن مذاکرات و پیگیری‌ها طی چند ماه تصدی خود بر این دانشگاه، تصریح کرد: با تنویر افکار مجموعه وزارت خانه نسبت به معضلات ناشی از مباحث نیروی انسانی، توانستیم با لحاظ کردن بیمارستان‌های در احداث، موافقت جذب یک هزار و ۳۰۰ نفر را اخذ کنیم.
وی، گریزی به دیدار هفته اخیر خود و مجمع نمایندگان استان با معاون درمان وزیر بهداشت زد و اظهار داشت: توفیقات زیادی حاصل شده که امروز برخی از مصوبات آن جلسه را دریافت کردم، اختصاص اعتبارات تأیید شده حاکی از قدرت چانه زنی بالای استان دارد.
 
تجهیزات چهارگانه بیمارستان شهید جلیل در یاسوج
وی در ادامه با بیان اینکه خبرهای خوشی را هم اعلام کنیم؛ عنوان کرد: امروز (چهارشنبه) اولین محموله از تجهیزات چهارگانه بیمارستان شهید جلیل در یاسوج تحویل و در بیمارستان مستقر شد و این اولین دستاوردهای حضور معاون درمان وزارت بهداشت در استان و همچنین تشکیل جلسه در تهران است.
ایلامی، بعد از بیان سایر چالش‌های درون دانشگاهی بخش دوم صحبت‌های خود را به موضوع "انتظارات و شرایط بین بخشی" اختصاص داد و انتظارات و ظرفیت‌های همکاری با تأمین اجتماعی، شهرداری یاسوج، سازمان مسکن و شهرسازی و همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) را تشریح نمود.

چالش بزرگ بر سر راه ارائه خدمت مطلوب، حل مناقشات بین بخشی است
در ادامه این نشست، نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از دکتر ایلامی در خصوص اشراف کامل به نیازهای مردم استان در حوزه سلامت و پیگیری‌های مجدانه وی، گفت: ابتکار تشکیل این چنین نشستی چیزی بود که از دکتر احمدی و دکتر ایلامی انتظار می‌رفت و تشخیص این موضوع که چالش بزرگ بر سر راه ارائه خدمت مطلوب، حل مناقشات بین بخشی است، نشان از درک عمیق آن‌ها و اشراف کامل به اولویت‌های توسعه ای استان دارد.
غلام محمد زارعی؛ اصرار استاندار بر حضور در این جلسه را نشان از عزم راسخ دکتر احمدی در حل مشکلات پیش رو دانسته و افزود: مأموریت نهایی تمامی دستگاه‌ها، رسیدن به نقطه مطلوب در خدمت رسانی به هم استانی‌هاست که تعامل بین بخشی پیش فرض تمامی موفقیت‌ها است.
زارعی به نقش حیاتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج و همچنین کلینیک درمانی یاسوج اشاره و بیان داشت: افتتاح بیمارستان شهید جلیل نه تنها حجم بالایی از نیازهای مردم استان در حوزه درمان را مرتفع، بلکه اشتغال زایی، کاهش تردد به استان‌های همجوار، کاهش هزینه‌های درمانی مردم استان و امنیت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
مدیران با حداکثر توان و تعامل، از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند
نماینده مردم بویر احمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با ذکر دستاوردهای حوزه سلامت در استان، نظیر افتتاح بخش آنکولوژی، مقدمات ساخت مرکز رادیوتراپی و دیگر دستاوردها طی مدت تصدی دکتر ایلامی، ابراز داشت: امروز خدمت رسانی به مردم موضوع اصلی است و با پیش رو بودن اتفاقات خجسته نظیر تکمیل و تجهیز بیمارستان شهید جلیل، کلینیک درمانی یاسوج، مرکز درمانی بیماری‌های خاص در استان و کلنگ زنی بخش رادیوتراپی در دهه مبارک فجر، از مدیران که نخبه‌های جامعه به شمار می‌روند انتظار دارم با حداکثر توان و تعامل، از ظرفیت‌های موجود کمال بهره را ببرند.
تاکید بر تقویت حوزه سلامت استان/ نظام در ترقی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با احدی تعارف ندارد
علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به نظر می‌رسید از فضای جلسه تعاملی که ریاست آن را عهده دار بود، رضایت دارد، ماهیت این جلسه را وظیفه ملی مدیران خواند و اظهار داشت: خدمات علوم پزشکی در حوزه درمان و پیشگیری سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران است و نظام در ترقی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با احدی تعارف ندارد.
وی چالش‌های مطرح شده در نشست را، از اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانسته و تأخیر ناپذیر بودن خدمات سلامت جامعه را یک اصل بر شمرد و گوشزد کرد: آنچه دکتر ایلامی مطرح کرد به رفع تأخیر در ارائه خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه خواهد انجامید و حساسیت در این حوزه یک عبادت است و خلاف آن خیانت نابخشودنی خواهد بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: تعصب، غیرت و تخصص مدیران عناصری هستند که خود را در قالب حمایت از بهره وری از سرمایه‌ها، ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نشان می‌دهند.
احمدی با مخاطب قرار دادن مدیران کل حاضر در جلسه و اشاره به یادداشت برداری تمامی وعده‌های اعلام شده مدیران در این جلسه توسط مدیرکل حوزه استاندار، تصریح کرد: استان مال شماست و شخصاً پیگیر تمامی مسائل مطرح شده در این جلسه خواهم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان با تشکر از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، با مخاطب قرار دادن مدیران استانی گفت: توقع دارم مسائل مطرح شده در این نشست با تعامل حل شده و دیگر شاهد مطرح شدن هیچ یک از موارد فوق در جلسات آتی نباشیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

بیجن
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان شهدای دولت آباد
کارمند
United States
با گپ خالی و نشست توخالی هیچ مشکلی حل نمی شه.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
جناب دکترایلامی حقوقهای ۷ماهه نیروهای شرکتی پرداخت کن کاش اون روزخبردارمیشدم تابه گوش استانداربرسانم
داروساز.گچساران
Iran, Islamic Republic of
خستگی از سر و روی بعضی حضار میباره !!!
جناب استاندار عزیز
اندکی کوتاه بیا
این عزیزان حال و حوصله بیدار شدن ندارند
رییس دانشگاه نیروی خوبی هست
اما معاونین ایشون خیلی ضعیف تشریف دارند
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1