تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۰۵۶۳۲

افراد مستعد شهرستان در حوزه صنایع دستی برای دریافت وام شناسایی شوند

۰
کبنا ؛سرپرست فرمانداری بویراحمد در نشست هماهنگی ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی بویراحمد گفت:افراد مستعد شهرستان در حوزه صنایع دستی برای دریافت وام شناسایی شوند و تصریح کرد: اسامی و مشخصات این افراد هر چه سریعتر توسط بخشداران شهرستان و در قالب یک لیست به فرمانداری اعلام شود.
وی افزود: مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد در راستای تحقق هر چه مطلوب تر اقتصاد مقاومتی مکلفند در بحث اشتغال تلاش کرده و از هیچ اقدامی دریغ نکنند.
شاهرخ کناری بیان کرد: یکی از معضلات کنونی کشور مسأله بیکاری بوده و دولت دوازدهم نیز با جدیت درصدد ایجاد اشتغال است.
وی عنوان کرد: حوزه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد ظرفیتی مناسب برای ایجاد اشتغال بوده و باید با همت متولیان امر استفاده بهینه تری از آن شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد نیز در این جلسه گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری در نظر گرفته شده است.
محمد حسین زاده اظهار داشت: این تسهیلات تقسیم بندی شهرستانی نشده و میزان پرداخت آن به هر کدام از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد نیز بر اساس تلاش، اقدام و پیگیری رؤسای میراث فرهنگی هر شهرستان و شتاب بخشی در شناسایی افراد و معرفی آنها به کارگروه اشتغال و بانک های عامل استان است.
وی افزود: این میزان تسهیلات باید تا قبل از پایان سال جاری به متقاضیان پرداخت شود و نمی توان آن را به سال آینده موکول کرد.
حسین زاده بیان کرد: بخشداران بویراحمد از طریق دهیاری های شهرستان هر چه سریعتر آن عده از افراد باتجربه و متبحر در حوزه صنایع دستی که قصد تأسیس کارگاه را دارند، شناسایی کنند.
وی عنوان کرد: مجوزهای لازم در کمترین زمان ممکن توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد برای متقاضیان صادر خواهد شد.
حسین زاده ابراز داشت: طرح های حوزه صنایع دستی شهرستان بویراحمد پس از ارائه و تصویب در نشست های کارگروه اشتغال کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی می شوند.
وی گفت: سقف پرداخت این تسهیلات در شهرستان بویراحمد یک میلیارد ریال و بالاتر از آن است.
فعالان حوزه صنایع دستی بویراحمد افزون بر سه هزار نفر مرد و زن بوده و هم اینک نیز حدود ۶۰ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد که همگی فعال هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1