تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۵۶
کد مطلب : ۳۰۵۶۲۸

آتش «دار و ندار» دو دامدار کهگیلویه‌ و بویراحمدی را سوزاند / ماشین آتش‌نشانی خراب بود / مسوولان بی‌تفاوت / استمداد «حاج عدل» / اتصالات برق علت آتش‌سوزی

۲
۰
کبنا ؛
 شعله‌های آتش خانه‌های چوبی،گوسفندان، طویله دام، انبار علوفه و تمام دار و ندار دو خانواده روستای کوه پنبه بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه را سوزاند و تلاش اهالی روستا و همچنین روستاهای همجوار راه به جایی نبرد.
گفته می‌شود همزمان با فوران شعله‌های آتش اعضای این دو خانواده از فرار را برقرار ترجیح دادند زیرا در غیر این صورت قربانی این حادثه که گفته می‌شود بیش از ۶ ساعت به طول انجامید، می‌شدند.
گفته شده بیش از ۳۰۰ دام قربانی این آتش سوزی شده که البته هنوز هیچ مسئولی این خبر را تایید یا رد نکرده است.
استمداد حاج عدل از استاندار
عدل هاشمی‌پور نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی طی مکاتبه‌ای با علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار کمک به دو خانواده حادثه دیده در روستای کوه پنبه بخش چاروسا شده است.
در این نامه آمده است: همچنانکه مستحضرید خانوارهای دامدارانی از روستای کوه پنبه بخش چاروسا دچار حریق شده و متاسفانه ساختمان‌ها، دام و حیوانات اهلی، آذوقه و تمامی دارایی‌های آنان در آتش سوخت و از بین رفت.
با ابراز تاسف و تاثر فراوان از بابت حادثه به وجود آمده، تقاضا دارم در کمترین زمان ممکن علت حادثه و علت تعلل نیروهای خدمت رسان و امدادی را بررسی نموده و مراحل قانونی را انجام دهید.

شایسته است به یمن ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی، انجام بیشترین کمک‌های ممکن به حادثه دیدگان را در دستور کار قرار داده و اقدامات لازم را مبذول دارید،
اینجانب نیز در این راستا آماده هرگونه همکاری و همراهی هستم و خدمتگزاری به ولی نعمتان انقلاب از جانب همه مسئولان را از خدای بزرگ مسئلت دارم.

بنا بر این گزارش، در این آتش سوزی که دو منزل مسکونی روستایی در کنار هم ساخته شده بودند که شغل هر دو خانواده دامداری بود که دام آنها در قسمتی از منزل بودند که آتش راس ساعت ۲شب به جان منزل و به خصوص دام خانواده می افتد و سبب می شود تا یک فاجعه برای این خانواده به وجود آید.


سرپرست یکی از این خانواده ها در این خصوص گفت: ساعت ۲ که آتش به جان منزل و دام ها افتد چندین مرتبه ابتدا به نیروی انتظامی شهر قلعه رئیسی تماس گرفتیم که اعلام کردند به دلیل اینکه تحت حوزه ما نیست باید با پاسگاه کوشک تماس گرفته شود.


وی افزود: در منزل ما ۱۶۰دام از بین رفت که از این تعداد نصف آنها متعلق به فرد دیگری بود که پیش من امانت بودند و نمی دانم چه جوابی برای آن بدهم و به خدا حتی نان شب هم نداشتم و دام های مردم را به عنوان امانت محافظت می کردم تا مبلغی را به من دهند.

صاحب منزل مسکونی ادامه داد: از همه مسولان و خیرین می خواهم که برای رضای خدا هم که شد کمکم کنند چرا که بخدا حتی توانمندی خرید حتی یک دام را هم دیگر ندارم و از همه می خواهم به دادم برسند.

سرپرست و فرد دیگر صاحب منزل مسکونی تاکید کرد: در این آتش سوزی ۷۰دام من در آتش به صورت کامل سوخته شد و حتی گندم، جو، آرد و تمام اساسیه منزل مسکونی من در آتش سوخت ولی کسی نبود به داد ما برسد و اگر حتی یک منبع آب هم به ما می رساندند شاید چنین اتفاقی رخ نمی داد.

وی خاطرنشان کرد: یک بخش به بزرگی چاروسا با ۱۲۰روستا یک ماشین آتش نشانی مناسب ندارد و کجای دنیا آتش به جان یک روستا و دو منزل مسکونی می افتد و آتش سوزی ساعت ۲شب رخ می دهد ولی مسولانش صبح به آن روستا می آیند.


صاحب منزل مسکونی عنوان کرد: واقعا هیچ موقع از مسولان نمی گذرم چرا که مطمنم اگر ذره ای تلاش می کردند شاید چنین خساراتی به وجود نمی آمد.

شاهدان عینی این حادثه هم در این خصوص با بیان اینکه آتش سوزی در ابتدا به نحوی بود که اگر ماشین آتش نشانی حرکت می کرد حتی بعد از یک ساعت هم می رسید میشد مقداری از آن را خاموش کنند ولی واقعا در این خصوص کوتاهی صورت گرفته شد.

در این خصوص ادارات آب فاضلاب روستایی، نیروی انتظامی و کوشک به همراه بخشدار ساعت ۷صبح در محل حاضر شدند و نهاد کمیته امداد چاروسا، منابع طبیعی هم دیگر ادارات حضور یافته در این آتش سوزی بودند و خبری از آتش نشانی و ۱۱۵ در این آتش سوزی نبود.



گفتنی است، نامناسب بودن و خراب بودن خودروی آتش نشانی در چاروسا مهمترین مشکلی است که در چندین آتش سوزی رخ داده اخیر وجود آن حس شد که امیدواریم واقعا مسولان استانی به فکر این منطقه باشند و اقدامی جهت خرید یک خودروی آتش نشانی مناسب فراهم شود.

ناصر ارغنده در این خصوص هم گفت: سرپرستان این دو منزل مسکونی از افراد تحت حمایت کمیته امداد بودند که یکی از آنها از فقر بیشتری برخوردار است که دام آنها به صورت امانت نزد آنها نگهداری می شد که تمامی اسباب و وسایل و دام آنها به صورت کامل از بین رفت.


رئیس کمیته امداد چاروسا تاکید کرد: از تمامی خیرین و کسانی که می توانند دست کمک به این دو فرد نیازمند داشته باشند اقدامی کنند و برای رضای خدا به آنها کمک شود.

علت این آتش سوزی اتصالات برق بود که خوشبختانه خسارت جانی نداشت اما خسارت مالی قریب به ۱۲۰میلیون تومانی به وجود آمد.

روستای کوه پنبه در ۲۰کیلومتری شهر قلعه رئیسی و از روستاهای محروم این منطقه است.

نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجویان اصلاح طلب و اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
ای مردم
ای مسئولین
ای استاندار
.ت تعطیله تعطیل
باور نمیکنید.
این هم نمونه بارزش
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
گرچه این حادثه تلفات جانی نداشت ولی این همه خسارت برای خانواده ای که تحت پوشش کمیته امداد هست از دهها تلفات جانی سنگین تر است. حالا وظیفه مردم خیر و مومن استان هست که کمک های خود را از این دو خانواده دریغ ننمایند. برای رضای خدا هرکس در حد توان به این دو عزیز کمک نمایند. این که گفتم مردم کمک کنند بدین خاطر است که آبی از مسئولین گرم نمیشود.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1