تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۳۰۵۴۱۴

دیدار مدیرکل امور بانوان با نماینده ولی فقیه در استان / آیت‌الله ملک‌حسینی: زنان را در جایگاه مختص خودشان نگه‌ دارید/ وضعیت بد حجابی در استان نگران کننده است

۱
۰
کبنا ؛مدیرکل امور بانوان و خانواده با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
به گزارش کبنا از یاسوج، آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضرت آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در این استان دیدار کرد.
در این دیدار حضرت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت و جایگاه زنان، اظهار کرد:مسوولان خانواده و امور زنان باید برای کرامت و حفظ شأن جایگاه زنان تلاش کنند. و حضور زنان در مسائل اجتماعی و مشارکت دادن آنها کار خوبی است، اما نه برای ژست‌های سیاسی.
آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه با بیان اینکه خوردن و خوابیدن کار حیوانی است و انسان با کار حیات دارد، اظهار داشت: خانه‌داری به معنای واقعی کلمه بیکاری نیست، بلکه خود فعل انجام کار است.
وی در ادامه بیان کرد: زنی که در بیرون از خانه و در سطح جامعه فعالیت و کار می‌کند و دچار خستگی می‌شود، دیگر نمی‌تواند در محیط خانواده نقشش را به خوبی ایفا کند و این به منزله تکریم زن نیست. و این چه کرامتی است که ما به بهانه‌هایی برای زنان قائل هستند.
نماینده ولی فقیه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش کنید برای حفظ و کرامت زنان و آنها در خانواده عنصر موثری هستند و باید از هویت زنانه او نیز پاسداری شود.لذا الگوهایی را برای حفظ کرامت زنان ارائه دهید.
آیت‌الله ملک‌حسینی به بیان ویژگی زنان پرداخت و اظهار کرد: زنان به عنوان مربی فرزندان محسوب می‌شوند و و عمل و رفتار آنها با عاطفه همراه است که باید در خدمت فرزندان خود باشند.
وی با بیان اینکه در گذشته زنان خانه‌دار بخشی از نیازهای فرزندان خودشان را از جمله لباس‌دوزی را خودشان انجام می‌دهند، اما اکنون اینگونه نیست، افزود: اتفاقی دارد در سطح جامعه می‌افتد که بسیار خطرناک است. و مسوولان خانواده و امور زنان باید یک حرکت و فکر نوی را در سطح استان برای زنان لر و عشایر ارائه دهند و خانه‌داری را به معنای کهن آنرا  تبیین کنید و نه اینکه خانه‌داری یعنی زن ذلیل مرد خودش باشد.
نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد از مدیرکل امور بانوان و خانواده خواست تا از سیاست‌بازی که وجود دارد را دور شود و آن را به تفاله‌های سیاسی که هستند، واگذار نمایند.
آیت‌الله ملک‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: نباید زن‌ها را مرد کنید و آنها را به نام مشارکت و یا هر چیز دیگری به گونه‌ای که وارد جامعه و همانند مردها کار و فعالیت کنند، و از آنها کارهایی را بخواهید که مردها باید انجام بدهند، چرا که این مسئله خانه‌ها را ویران می‌کند.
وی از مسوولان متولی خواست که نه زن و نه خانه‌ها را برای واگذاری هر کاری به این قشر از جامعه ویران نکنند، افزود: جایگاه‌ها و مسوولیت‌های مشترک بین زن و مرد را به زنان ندهید، و زنان را در جایگاه مختص خودشان نگه دارید، بعضی کارها مختص زنان است و برخی کارها هم نیست، به طور مثال در یک کارخانه زنی را به کار می‌گیرند و کار مردانه به او می‌دهند که این خیانت است.
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: قوام یک مرد برای انجام کارهای سخت و دشوار آفریده شده است و باید کار کند، چرا که به عنوان وزیر اقتصاد خانواده شناخته می‌شود.
وی افزود: مثلاً برای کلاس درس اول ابتدایی تا ششم ابتدایی برای دختران باید از معلم‌های زن استفاده و برای پسران نیز می‌تواند به دلیل اینکه به سن بلوغ نرسیده‌اند در این دوره‌ها از معلم زن نیز استفاده کرد و این به این دلیل است که آنها روحیه عاطفی دارند و می‌تواند نقش بهتری برای دانش‌آموزان ابتدایی ایفا کنند و منظور از کار مشترک این است.
آیت‌الله ملک حسینی تصریح کرد: متأسفانه یکی یکی موقعیت‌ها را از زنان می‌گیرند و این قشر مهم جامعه باید در جایگاه ویژه خودشان کار کنند.
وی افزود: البته اگر کسی لایق‌تر از دیگری می‌باشد، ظرفیت‌ها مال او است. و اگر کسی لیاقت ندارد، ظرفیت‌ها متعلق به او نیست.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت عفاف و حجاب در این استان اشاره کرد و گفت: وضعیت بد حجابی و بی‌‌حجابی و بی‌ عفافی در استان بسیار نگران کننده است و شیب تندی دارد که باید در این زمینه کارها و فعالیت‌های جدی صورت گیرد و سرمایه‌گذاری بیشتر کنید.
آیت‌الله ملک‌حسینی افزود: اجازه دادن به این مسئله که بی‌حجابی و بدحجابی، بی‌‎عفافی و بی‌حیایی در سطح جامعه رواج پیدا کند، خیانت است. و نگذارید این کارها صورت گیرد و البته اصلاح باید از ادارات استان شروع تا بعد کف خیابان‌ها اصلاح شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اشنا
Iran, Islamic Republic of
نخبگان رو معرفی بفرمایید
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1