تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۰۵۲۶۳

احمدی: سفرهایمان رفع تکلیفی نیست / حرف‌های جالب استاندار خطاب به مدیران / ابر و باران را مقصر نکنید، راست بگوید / اقرار مدیری به ضعفش / دیشموک از سرپل‌ ذهاب بدتر است

۱
۰
کبنا ؛مصوبات سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناطق دیشموک و چاروسا مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد یک ماه پیش به دو بخش دیشموک و چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه سفر کرده بود که امروز (سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه) در جلسه‌ای به ریاست علی محمد احمدی استاندار این استان مصوبات آن سفر مورد بررسی قرار گرفت.
بنا بر این گزارش در این نشست، ۱۸ مصوبه آن سفر در حوزه راه روستائی، آب آشامیدنی، فضای آموزشی، گاز رسانی، طرح هادی، ایجاد نمایندگی ثبت احوال، استقرار شعبه بانک کشاورزی، مراکز بهداشتی، برق رسانی، پوشش شبکه تلوزیونی و ذخیره سازی سوخت با حضور مسوولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد مورد برسی قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست بر اجرا و تکمیل شدن تک تک این مصوبات و تسریع در روند پیشرفت فیزیکی ۱۷ پروژه در این دو بخش تاکید کرد و افزود: سفرها و دیدارهایی که از شهرستان‌ها و بخش‌ها داریم با این هدف که رفع تکلیف باشد و صرفاً یک حرکت رسانه ای باشد نیست.
وی تاکید کرد: در هر سفر مصوباتی که اتخاذ می‌شود بعد از مدت یک ماه، بازنگری می‌کنیم و حضور شخص مدیرکل هر دستگاه در سفر و جلساتی که برای پیگیری آن برگزار می‌شود، الزامی است و مدیران باید با داشتن اطلاعات کامل به صورت کلی و جزئی در جلسات حضور یابند.
احمدی با بیان اینکه در اغلب موارد مشکل پولی نیست، بلکه مدیریت و نظارت است، تصریح کرد: فرمانداران حق نظارت و دخالت در وضعیت طرح‌ها و پروژه‌ها را دارند و موظف‌اند به پروژه‌ها سرکشی کرده و باید اطلاعات کافی را دستگاه تخصصی مربوطه در اختیار آن‌ها قرار دهد.

استاندار، خدمات رسانی به روستاها را در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش مهاجرت دانست و تاکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دو بخش دیشموک و چاروسا هفت روستا را با نظر فرماندار و بخشدار برای اجرای طرح هادی به عنوان پایلوت انتخاب و تا پایان سال تکمیل کند.
وی با بیان اینکه، احداث فضاهای آموزشی در روستاهای کم خانوار مطالعه شده باشد تا از هدر روی بیت المال جلوگیری گردد، تاکید کرد: از کانکس یا فضای آموزشی پیش ساخته در روستاهائ کم جمعیت استفاده شود.
استاندار، آبرسانی به روستاهای مشکل‌دار به لحاظ آب آشامیدنی به صورت مجتمع‌ای را ضروری دانست و اظهار داشت: در شرایطی که با کمی بارش مواجه هستیم، مشکلات آب آشامیدنی از هم اکنون مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.
 
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: دیدار از شهرها و بخش‌های استان به این معنا نیست که در این مناطق اعلام حضور کنیم و صدا و سیما هم بیاید تصویری بگیرد و هر کسی برود به امان خدا، بلکه در هر شهرستان و بخشی که سفر کنیم چنین جلسه‌ای برگزار و مصوباتی را برای این مناطق خواهیم داشت.

احمدی اضافه کرد: یک ماه بعد از حضور در مناطق و شهرستان‌های استان نشست بررسی مصوبات با حضور فرمانداران، بخشداران و مدیران‌کل دستگاه‌های مختلف برگزار و روند اجرای مصوبات بررسی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیران دستگاه‌های استان گفت: در سفرهایی که به مناطق محروم و مختلف استان داریم حضور تمام مدیران کل دستگاه‌ها با اطلاعات کامل ضروری است.

وی عنوان کرد: مجددا در یک ماه آینده یک بار دیگر نشست بررسی مصوبات سفر به دیشموک و قلعه رئیسی برگزار و روند اجرای آنها مورد بررسی قرار گرفت.

حسن امیریان بخشدار دیشموک هم در این نشست ضمن قدردانی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلیل توجه به مناطق محروم قلعه رئیسی و دیشموک گفت: وضعیت دیشموک از منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب بدتر است.

وی عنوان کرد: برگزاری چنین نشستی با هدف بررسی مصوبات مناطق محروم در استان کم‌سابقه بوده که اجرایی شدن آنها به توسعه این مناطق، بهبود وضعیت زندگی مردم و کاهش مهاجرت‌ها کمک خواهد کرد.

 

در ادامه این نشست ۸ پروژه راه و شهرسازی شامل جاده روستای برفکون، تکمیل جاده قلعه رئیسی به جاورده، احداث راه ده قاضی-امیرآباد، روستای شهید پرواز، سربیشه-دیشموک و تلخاب، بهسازی و آسفالت راه دیشموک-مله خرسک احداث پل و بهسازی راه روستایی لیراب از جمله پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی مصوب برای این دو منطقه بود.

علیمردانی در این نشست با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه احداث راه ده قاضی، سربیشه و دیشموک گفت: طول پروژه ۱۲ کیلومتر است و پیشرفت آن طی ۱۷ ماه ۳۵ درصد بوده که راه روستایی به مانند راه اصلی زمان‌بر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تکمیل پروژه جاورده به قلعه رئیسی در حال انجام است، ضمن اینکه انجام بهسازی و آسفالت ۴ کیلومتر روستای فاریاب توت ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

در پیمان‌سپاری پروژه به پیمانکار دچار خطا شدید دیگر نیازی نبود آسمان و زمین و ابر را مقصر کنید
در ادامه نشست پروژه‌های حوزه حمل و نقل شامل لکه‌گیری و آسفالت محور دهدشت-قلعه رئیسی، تعمیرات پل تنگ چویل، روکش جاده قلعه رئیسی و دیشموک و نصب تابلو و علائم هشدار دهنده از قلعه رئیسی تا دیشموک بررسی شد که نصیری معاون حمل و نقل و راهداری گفت: لکه‌گیری و روکش آسفالت محور دهدشت قلعه رئیسی ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به دلیل اختلافاتی که برای خرید قیر وجود داشت و همچنین ناتوانی پیمانکار کار عقب ماند.

نصیری عنوان کرد: قیر خریداری شده و قرار بود که امروز (سه‌شنبه) کار مجددا از سرگرفته شد که به دلیل وضعیت جوی از شروع عملیات عمرانی ممانعت شد ضمن اینکه تا مرحله خلع ید پیمانکار هم پیش رفتیم.

وی عنوان کرد: تا پایان دی ماه جاری تمامی ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت محور دهدشت به قلعه رئیسی انجام خواهد گرفت.

اما احمدی در پاسخ به صحبت‌های نصیری عنوان کرد: از همان ابتدا می‌گفتید در پیمان‌سپاری پروژه به پیمانکار دچار خطا شدید دیگر نیازی نبود آسمان و زمین و ابر را مقصر کنید.

وی عنوان کرد: طول پروژه ۱۵ کیلومتر است و یکسال از شروع آن هم گذشته اما فقط ۷٫۵ کیلومتر آن انجام پذیرفته در حالی که پیمانکار نصف قرارداد خود یعنی مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را گرفته، وقتی می‌گویم در این استان مشکل پول نیست بلکه مشکلات نظارتی داریم همین جا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این پروژه تا پایان دی ماه مورد بهره‌برداری قرار گیرد عنوان کرد: این استان در خصوص نصب تابلو و علائم هشدار و خط‌کشی جاده‌ها از ضعیف‌ترین استان‌های کشور است نصیری هم در پاسخ به صحبت‌های احمدی گفت خودمان هم اقرار می‌کنیم در نصب علائم هشدار دهنده و خط‌کشی جاده‌ها ضعیف هستیم.

 
در ادامه این نشست پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان از جمله احداث پایگاه شهری قلعه رئیسی، احداث مرکز سلامت جاورده، احداث خانه بهداشت کلاب و مرکز بهداشتی درمانی دالون قلعه رئیسی  دیگر مصوبات سفر استاندار بود که استوار معاون دانشگاه گفت: اطلاعاتی از احداث پایگاه شهری قلعه رئیسی ندارم اما در خصوص مرکز سلامت جاورده منتظر اقدام بنیاد برکت در سال آینده هستیم.

احمدی در پاسخ به استوار گفت: دانشگاه نباید منتظر اقدام بنیاد برکت باشد بلکه باید سهم استانی خود را بگیرد عملیات احداث مرکز بهداشت را آغاز کند سپس بنیاد برکت وارد شود.وی افزود: رئیس دانشگاه در این خصوص بیاید و پاسخگو باشد.

بررسی پروژه آبرسانی
در ادامه آبرسانی به دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی دیگر مصوبات نشست بود که فیض‌الله پاسره مدیرعامل شرکت آبفای روستایی گفت: ۱۳۰ روستای در قلعه رئیسی با جمعیت ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر وجود دارد که ۷۶ روستا تحت پوشش شبکه آب قرار دارد، ۹۰ روستا تاسیسات آب دارند و ۲۳ روستا با جمعیت ۷۱۲ نفر فاقد آب هستند.

 
وی عنوان کرد: در دیشموک ۷۷ روستا وجود دارد که ۴۴ روستا تحت پوشش شبکه آب قرار دارند و ۱۳ روستا فاقد آب آشامیدنی هستند. در سفر استاندار به این منطقه ۷ پروژه برای آبفای شهری تعریف شد که اغلب این پروژه‌ها بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، همچنین روستاهای زیر ۲۰ خانوار این مناطق را با سیستم آبرسانی سیار خدمات می‌دهیم.

امیریان بخشدار دیشموک گفت: ۶۳  روستای این منطقه در هفته یک بار آب دارند و هم‌اکنون نیز در فصل زمستان با این مشکل مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: در منطقه پاتاوه آجم تاسیسات آب در کنار چشمه ایجاد شده اما تاکنون آبرسانی به این مناطق انجام نشده است که مدیرعامل آبفای روستایی گفت: در این منطقه کسی حاضر نشد کنتور آب نصب کند به همین دلیل اقدامی صورت نگرفت.

احمدی در پاسخ به عدم استقبال مردم از نصب کنتور آب خطاب به مدیرعامل آبفای روستایی گفت: این توجیه خوبی نیست و مانند این می‌ماند که خط آهن درست کنیم اما چون در بلیط فروشی مشکل داریم لوکوموتیو را خاموش کنیم و اجازه دهیم تاسیسات فرسوده شود.

وی عنوان کرد: محنائی معاون اقتصادی ظرف مدت ۱۵ روز وضعیت آبرسانی به آجم دیشموک و سایر روستاهایی که با مشکل آب مواجه هستند را بررسی و صورتجلسه را برای من ارسال کند.

احمدی در ادامه با مهم ارزیابی کردن تامین آب مردم دیشموک گفت: اگر با همه کبکبه و دبدبه‌ای که داریم نتوانیم آبرسانی به این منطقه داشته باشیم نتیجه‌اش این می‌شود که مردم به شهر مهاجرت می‌کنند و شاهد افزایش حاشیه‌نشینی خواهیم بود.

روستاهایی که هفته‌ای یک بار آب دارند
وی عنوان کرد: اینکه بخشدار گفت روستاها در هفته یک بار آب دارند مورد بررسی قرار گیرد چرا که مصرف آب در تابستان دو برابر فصول سرد سال است و اگر حالا منابع آب پاسخگو نیست در تابستان با هزاران مشکل مواجه خواهیم شد.

احمدی در خصوص احداث مکان آموزشی در مناطق زیر ۲۰ خانوار گفت: اینکه در مکان‌هایی که زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند و مهاجرت بالا است بیایم و مدرسه بسازیم بعد مردم به شهر مهاجرت کنند ظلم به کشور است.به جای احداث مدرسه و هزینه‌های میلیاردی از کانتینرهایی که کلاس درس و دفتر معلم با امکانات سرمایشی و گرمایشی است استفاده شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند خوب اجرای گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک گفت: طرح هادی روستاهای دیشموک و قلعه رئیسی تا پایان بهمن ماه انجام و شعب بانک ملی و کشاورزی مستقر شود.

 
 
توزیع بیش از ۲ میلیون لیتر نفت سفید در دیشموک و قلعه‌ رئیسی/قاچاق ذغال به خوزستان
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از دو میلیون لیتر نفت سفید در دیشموک و قلعه رئیسی توزیع شد.
لطف‌الله مسعودی اظهار کرد: ۱۹ عامل فروش نفت سفید در شهر دیشموک فعالیت می‌کنند که حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر نفت سفید در این مناطق توزیع کردیم.
مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توزیع نفت سفید در منطقه دیشموک ۳۰۰ هزار لیتر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.
وی بیان کرد: در شهر قلعه رئیسی ۱۲ عامل فروش فعالیت دارند که یک میلیون و ۴۱۷ هزار لیتر نفت سفید در این منطقه نیز توزیع شد.
این مسؤول در خصوص نگرانی مردم جاورده و عدم توزیع نفت سفید گفت: مشکلی که در منطقه جاورده وجود داشت این بود که برای ثبت‌نام کالا برگ عاملینی مشخص شده بودند اما به دلیل اختلافات طایفه‌ای برخی حاضر نبودند به عاملین مراجعه کنند که این مشکل رفع شد.
مسعودی بیان کرد: دلیل افزایش ۳۰۰ هزار لیتری نفت سفید در بخش دیشموک این است که مردم با قطع درختان اقدام به گرفتن ذغال کرده و آن را به سمت خوزستان قاچاق می‌کردند لذا عدم وجود سوخت را بهانه کرده بودند که خدمات این شرکت در فضای مجازی زیرسوال رفت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص خاطرنشان کرد: گزارش قطع درختان توسط مردم در منطقه دیشموک به منابع طبیعی ارسال شود تا جلوی این تخلف گرفته شود.
پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه گازرسانی به قلعه رئیسی و دیشموک
فرماندار کهگیلویه گفت: گاز رسانی به قلعه رئیسی و دیشموک ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
علی پوزش اظهار کرد: سفر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دو منطقه دیشموک و قلعه رئیسی ۲۰ مصوبه شد که این مصوبات در تمام حوزه‌ها بوده است.
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: برخی از این مصوبات مانند پروژه‌های آبرسانی و طرح‌های هادی تا ۲۲ بهمن به نتیجه رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
وی عنوان کرد: گازرسانی به روستاهای قلعه رئیسی و دیشموک مهم‌ترین پروژه‌های این مناطق است که سال ۹۴ و توسط استاندار وقت کلنگ‌زنی شد و در هفته دولت سال جاری ۱۶ کیلومتر از خط انتقال این طرح صورت گرفت.
این مسؤول عنوان کرد: خط انتقال گاز به این مناطق ۳۰۰ کیلومتر است که ۷۴ کیلومتر آن انجام شده و پیشرفت پروژه هم ۶۰ درصد است.
پوزش عنوان کرد: این پروژه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و ۴۰ هزار نفر در این دو شهر و ۱۴۰ روستای اطراف از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
 
بنا بر این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی مصوبات سفر به دیشموک و قلعه رئیسی با دقت روند اجرایی شدن مصوبات را بررسی کرد و تذکرات و راهکار لازم را به مدیران‌کل داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

خدمت طلب
United States
با سلام واقعا عملکرد مدیر آب و فاضلاب روستایی نیاز به تعویض دارد ،اقای استاندار لطفا این شرکت رو از روزمرگی در بیارید ،این شرکت از بی مدیریتی فنا شده است
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1