تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۳۰۵۱۷۴

اسناد بزرگترین فروشگاه یاسوج جعلی است / هیچ تخلفی در جمعه بازار جدید یاسوج نشده است / مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز مناطق مختلف استان نداریم / بازدید حاج عدل از روستاهای غربی

۲
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
فاینانس پتروشیمی دهدشت تا ۲ ماه آینده تامین می‌شود
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس گفت: ما همزمان به صورت موازی به دنبال فاینانس پتروشیمی دهدشت هستیم و به طور قطع ظرف مدت یک تا دو ماه آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.
رسول اشرف زاده در بازدید از پتروشیمی دهدشت اظهار داشت: ما امروز با یک برنامه جامع و مفصل و کارشناسی شده به اینجا آمدیم.
مدیر برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه ما همزمان به صورت موازی به دنبال فاینانس پتروشیمی دهدشت هستیم افزود: به طور قطع ظرف مدت یک تا دو ماه آینده تکلیف آن مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه همزمان بحث تهیه اسناد برای شناسایی پیمانکار اجرایی در حال انجام است، گفت: چون این پروژه سال‌های سال کلنگ خورده جزو برنامه‌های اصلی ما در سال ۹۷ است.
اشرف زاده با بیان اینکه بحث سوله سازی و زیرسازی پتروشیمی دهدشت ۶ ماه زمان می‌برد، افزود: اجرای پروژه اصلی زمان بیشتری نیاز دارد که منابع آن از طریق فاینانس در حال آماده شدن است.
 
اسناد ساخت بزرگترین فروشگاه یاسوج جعلی است
معاون فرماندار بویراحمد گفت: اسناد ساخت بزرگترین فروشگاه یاسوج از جمله پایان کار آن جعلی است.
کرامت‌الله فرج‌زاده اظهار داشت: به نوعی دلیل اصلی وقوع برخی جرائم از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز و سازه‌های ناپایدار در یاسوج مسئولان هستند زیرا اول تسهیل به جرم و بعد پیشگیری از وقوع جرم می‌کنند.
وی خواستار اجرای قاطع آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ توسط شهرداری شد و افزود: در قانون مشکلی وجود ندارد ولی در برخی مواقع در عزم برای اجرای قانون با مشکل روبه‌رو هستیم.
معاون‌ فرماندار بویراحمد ابراز کرد: اینکه فردی ۲ هزار متر مربع داربست فلزی کار کند و از چشم ماموران شهرداری و سایر متولیان امر پنهان بماند به طور کامل غیر عادی است.
وی عنوان کرد: سازه‌های موقت برای تجارت و کسب و کار از جمله کارواش، سمساری و میوه فروشی با مصالح غیر متعارف احداث می‌شوند که ضمن زشت کردن سیمای شهر نیز بسیار خطرناک هستند.
فرج‌زاده با بیان اینکه طبق بررسی‌های میدانی انجام شده ۲۰۰ سازه موقت یا ناپایدار در شهر یاسوج وجود دارد، ابراز کرد: این سازه‌ها کپری و لوله‌ای بوده و در مقابل حوادث احتمالی بسیار خطرناک هستند و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
 
تشکل‌های صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تشکل‌های صادراتی در این استان وجود ندارد، گفت: صادرکنندگان سایر استان‌های کشور محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را خریداری کرده و از طریق بنادر صادر می‌کنند.
جعفر گوهرگانی ظهر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما در استان تشکل‌های صادراتی حقیقی و حقوقی نداریم، اظهار داشت: اتحادیه‌های صادراتی که در استان تشکیل شده است از ابتدا هم سیاست‌شان مبنی بر صادرات نبود، بلکه با این تصور به تشکیل اتحادیه اقدام کردند که دولت سوبسیدی می‌دهد و آن را بین خود تقسیم می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: صادرکنندگان سایر استان‌های کشور محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را خریداری کرده و از طریق بنادر و گمرک سایر استان‌ها صادر می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه دو اتحادیه صادراتی محصولات باغی و عسل در استان وجود دارد، گفت: مشکلی که در رابطه با این اتحادیه‌ها وجود دارد این است که نمایندگان آن‌ها در بین تولیدکنندگان از محبوبیت برخوردار نبوده و تولیدکنندگان حاضر به سپرده‌گذاری نزد بانک صادرات نیستند.
جبار کیانی خواستار حمایت از تشکل‌های صادراتی و توجه به برگزاری نمایشگاه‌ها شد و افزود: سازمان توسعه تجارت تاکنون ریالی برای برگزاری نمایشگاه‌ها پرداخت نکرده و بخش خصوصی به تنهایی این کار را انجام داده است.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج با بیان اینکه تدوین سند توسعه صادرات استان به صورت ضرب‌الاجلی بود، گفت: روی این سند بحث داریم که باید آسیب‌شناسی شود.
سرمایه‌گذار جمعه بازار یاسوج هیچ تخلفی ندارد
رئیس شورای شهر یاسوج گفت: سرمایه‌گذار جمعه بازار یاسوج هیچ تخلفی ندارد و حرف و حدیث‌های پیش آمده در این زمینه بی‌انصافی است.
سید هدایت اکبری اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی با هدف ساماندهی جمعه بازار یاسوج زمینی را در یکی از مناطق مسکونی این شهر به متراژ ۱۹ هزار متر مربع از بانک صادرات خریداری کرد.
وی با بیان اینکه این زمین به مبلغ ۷ میلیارد تومان خریداری و ۲ میلیارد تومان نیز پروانه ساخت آن هزینه داشت، عنوان کرد: ۱۱ هزار متر مربع از این زمین برای فضاهای عمومی پیش بینی شده است.
اکبری تعداد غرفه‌های کنونی جمعه بازار یاسوج را ۴۸۶ غرفه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار ملزم به تامین غرفه این تعداد افراد بوده و در زمینه سایر غرفه‌ها خود تصمیم گیرنده است.
رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ غرفه آماده تحویل است، بیان کرد: اینکه برخی می‌گویند چگونه غرفه‌های جمعه بازار جدید یاسوج میلونی فروش می‌شود در حالی زمین را با قیمت مناسب گرفته‌اند بی انصافی است زیرا قسمت زیادی از این زمین برای فضاهای عمومی پیش بینی شده است.
 
 
رونمایی از یک کتاب در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
مراسم رونمایی از یک عنوان کتاب که حمایت جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است با حضور رئیس این واحد برگزار شد.
دکتر محمد سبحانی، رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تقدیر از مؤلفان کتاب گفت: انتشار کتاب در زمینه قارچ های بیماری زای گیاهی ایران کاری ارزشمند است، چون در راستای شناسایی قارچ های مولد و بیماری های گیاهی گام برمی‌دارد.
وی با بیان این‌که کتاب «کلید شناسایی قارچ های مولد سفیدک پودری Erysiphales در ایران» تالیف دکتر مهرداد عباسی و دکتر عباس صلاحی اردکانی برای اولین بار با حمایت جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد و توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی کشور منتشر شده‌ است.
مراسم رونمایی از کتاب‌ ذکر شده که با همکاری جهاددانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد چاپ و انتشار داده شد، روز سه‌شنبه،۱۲دی ماه در ساختمان جهاددانشگاهی این استان برگزار ‌شد.
کتاب‌ ۸۰ صفحه‌ای "کلید شناسایی قارچ های مولد سفیدک پودری Erysiphales در ایران" پس از چند سال مطالعه توسط دکتر مهرداد عباسی و دکتر عباس صلاحی اردکانی به رشته تحریر درآمده است.
 
رشد ۳٫۵ درصدی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد طی ۹ ماهه امسال
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۳٫۵ درصدی مصرف برق در این استان در ۹ ماهه امسال خبرداد .
داود راهزادی در نشستی با معاونت مشترکین این شرکت در یاسوج گفت: میزان مصرف برق در سالجاری یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۱۴۵ مگاوات ساعت بوده که این میزان در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۲ مگاوات ساعت بوده است.
وی مهمترین دلیل رشد مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را تغییر در الگوی مصرف مشترکین عنوان و بیان کرد: بیشترین مصرف برق در ۹ماهه اول امسال مربوط به شهرستان گچساران با ۵۸۳ هزار و ۳۶۶ مگاوات ساعت بوده است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از رشد مصرف ۳٫۵ درصدی برق این استان حدود ۱٫۵ درصد آن مربوط به شهرستان گچساران است .
راهزادی، کمترین میزان مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد را مربوط به شهرستان لنده ذکر و تصریح کرد: میزان مصرف برق در این شهرستان طی ۹ ماهه اول امسال ۳۷ هزار و ۱۰۳ مگاوات ساعت معادل ۹ صدم درصد از مجموع رشد مصرف برق استان است .
وی ادامه داد:‌ ۲۴۱ هزار و ۶۳۶ اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۲۰۲ هزار و ۶۴۹ اشتراک آن معادل ۸۳ درصد خانگی است.
 

کاهش ۱۷ درصدی مصرف نفت سفید در کهگیلویه وبویراحمد
مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان مصرف نفت سفید امسال در این استان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.


 لطف الله مسعودی اظهار کرد: مدیریت صحیح امور و افزایش تعداد خانوارهای زیر پوشش گازکشی خانگی  در این  استان از مهمترین عوامل کاهش استفاده از نفت سفید است.

وی با بیان اینکه امسال ۱۱ میلیون و ۶ هزار۹۵۰ لیتر نفت سفید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده است، افزود:  این میزان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به توزیع نفت سفید در سال گذشته گفت:  در سال گذشته نسبت به مدت مشابه امسال ۱۴میلیون و ۵۵۸ هزار و ۱۳۹ لیتر نفت سفید در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد توزیع شد.

مسعودی  با اشاره به فصل سرما عنوان کرد: برای توزیع نفت سفید در مناطق مختلف این استان که فاقد گاز هستند مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز نداریم.

وی اذعان کرد: بیشترین مصرف کنندگان نفت سفید عشایر و برخی از مناطق روستایی فاقد گاز هستند.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی کهگیلویه وبویراحمد  ابراز کرد: بیش از ۲۵۰ عامل در حوزه عشایری و بخش‌های مختلف  شهری و روستایی کار توزیع نفت سفید را بر عهده دارند.

مسعودی خاطرنشان کرد: با توجه به این که در چند سال اخیر گاز رسانی به مناطق مختلف روستایی سیر صعودی را به خود گرفته است اما همچنان این استان  به نفت سفید  نیاز دارد.

وی به دیگر سوخت‌های توزیع شده در سطح استان اشاره و ابراز کرد: تاکنون ۱۶۴میلیون و ۵۵۶ هزار لیتر بنزین، ۱۷ میلیون و ۷۳۱ هزار لیتر نفت و گاز و یک میلیون و ۲۹ هزار لیتر نفت کوره  در سطح کهگیلویه و بویراحمد امسال توزیع شد.


 
بازدید بیش از ۳ میلیون گردشگر از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالانه بیش از ۳ میلیون گردشگر در طول سال از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد بازدید می‌کنند.
محمود باقری اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان چهار فصل است در ایام مختلف از طول سال گردشگر به صورت شناور به این استان سفر می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از پایان زمستان تا اویل بهار گردشگران به شهرهای گرمسیری این استان مانند گچساران، باشت، دهدشت، چرام و بهمئی و لنده سفر می‌کنند.
وی افزود: همچنین در پایان فصل بهار و تابستان این گردشگران به سمت یاسوج، بویراحمد و دنا و بخشی از چرام برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری به این مناطق سفر می‌کنند.
باقری با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۳ میلیون نفر گردشگر وارد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شوند، عنوان کرد: بخشی از این گردشگران در استان اسکان می‌یابند و از فضاهای اسکان این استان مانند هتل‌ها، پارک‌های اسکان و کمپینگ‌های اسکان و همچنین از بوم گردی‌هایی که در روستاها و بخشی از عشایر است استفاده می‌کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد تا کنون تعداد ۵۰ واحد بوم گردی روستایی و عشایری شناسایی شده که از این میزان تعداد ۲۰ واحد پرونده این بوم گردی مورد تایید واقع شده و در اختیار صندوق کارافرینی امید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تعداد ۵ واحد بوم گردی اعتبار آنها پرداخت و افتتاح شد، ابراز کرد: برای هر واحد بوم گردی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
باقری با اشاره به ۵ واحد بوم‌گردی در سطح استان گفت: ۲ واحد در حوزه بوم گردی عشایری قرار گرفته است و ۳ واحد بوم گردی روستایی که در سی سخت، قلات یاسوج و رود رونه قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به درآمد گردشگران داخلی بیان کرد: سالانه مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان سالانه درآمد گردشگران داخلی به این استان است.
باقری با اشاره به کمپینگ بی بی حکیمه گچساران گفت: امسال مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و تکمیل کمپ استراحتگاه بی‌بی حکیمه تخصیص داده شد.
وی با بیان اینکه این کمپ در ۴ هکتار در حال احداث است، خاطرنشان کرد: این کمپ تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
کشف ۷۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک
فرمانده انتظامی گچساران از کشف ۷۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در محور گچساران به اهواز خبر داد.
به نقل از پلیس سرهنگ سید محمد موسوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی یک بازرسی به عمل آمده ۷۹ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک از یک خوردو کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی گچساران با بیان این مطلب بیان کرد: این میزان مواد با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در محور گچساران به اهواز کشف و ضبط شد.
موسوی ادامه داد: این مواد از یک دستگاه خودرو مزدا دوکابین که به صورت ماهرانه در آن جاسازی شده بود کشف شد.
فرمانده انتظامی گچساران ابرازکرد: در این زمینه یک نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد و خودرو نیز به پارکینگ نیروی انتظامی انتقال داده شد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با جدیت با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه می‌کند.
 
سالن ورزشی روستای سروک آماده افتتاح است
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالن ورزشی روستای سروک از محل هدایای خاص وزارت نفت با پیشرفت ۱۰۰ درصد ی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری واطلاع‌رسانی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد‌تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالن ورزشی روستای سروک از محل هدایای خاص وزارت نفت با پیشرفت ۱۰۰ درصدی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سالن ورزشی روستای سروک با مساحت ۱۱۵۲ متر مربع و اعتبار ۹۵۰ میلیون تومان آماده افتتاح است.
علوی افزود:کار شروع این پروژه در سال ۱۳۹۱ از محل اعتبارات هدایای خاص وزارت نفت شروع شد و با پیشرفت ۱۰۰ درصد افتتاح افتتاح است.
مدیر ارشد ورزش و جوانان استان در ادامه از افتتاح چهار پروژه ورزشی در شهرهای گچساران و بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: زمین چمن محله لبنان گچساران، زمین اسبدوانی محمد آباد بویراحمد، سالن ورزشی دشت رز و سالن ورزشی سروک چهار پروژه‌ای است که مراحل آماده سازی آن به اتمام رسیده و به زودی با حضور مسؤولین استانی و کشوری افتتاح خواهد شد.
 
 
مشکلات حومه غربی کهگیلویه با کمک تیم محرومیت زدایی برطرف می شود
عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ در بازدید میدانی از روستاهای حومه غربی شهرستان کهگیلویه مهم ترین مشکلات این روستاها را کمبود تجهیزات بهداشتی و درمانی، فرسودگی مدارس، ناتمام ماندن طرح هادی، مشکل اینترنت روستایی و تکمیل و ساخت مساجد ذکر کرد.
وی بیان کرد: مشکلات طرحهای عمرانی این روستا ها علاوه بر بودجه های استانی و ملی از سوی تیم محرومیت زدایی و خیرین تامین خواهد شد.
هاشمی پور با اشاره به خدمات دولت در سالهای اخیر به این روستا ها اظهار داشت: از ظرفیت خیرین برای توسعه و ارتقای مکانهای بهداشتی و درمانی در روستاها به نحو احسن استفاده خواهد شد.
وی بر همکاری مردم روستاها با مسئولان در اجرای طرحهای عمرانی نیز تاکید کرد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه نیز در این بازدید اظهار داشت: در ۲۰ روستای حومه غربی کهگیلویه طی ۲ سال گذشته طرح هادی اجرا شده است.
مهرداد متقی تصریح کرد: طرح هادی بصورت کامل در پنج روستا اجرا و ۱۵ روستای باقی مانده طی سه سال آینده طرح هادی انها بصورت کامل اجرا خواهد شد.
وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و تامین قیر مورد نیاز روستاهایی که زیرسازی آنها از سوی دهیاری ها انجام شده است آسفالت خواهد شد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان شهرستان از روستاهای بیمنجگان، روش آباد، سرتنگ سولک، فیلگاه و دیگر روستاهای حومه غربی بازدید و از نزدید با مشکلات آنها آشنا شد.
مسمومیت ۲ نفر بر اثر گاز منوکسید کربن در یاسوج
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ نفر در محله (سالم آباد) شهر یاسوج دچار مسمومیت با گاز منواکسیدکربن شدند.
جلال پوران فرد اظهار داشت: این افراد دوشنبه شب گذشته دچار مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شدند.
وی افزود: در پی اعلام خبر به مرکز پیام یاسوج، بلافاصله یک اکیپ آمبولانس از منطقه یک شهری به محل اعزام شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرسنل اعزامی بعد از اقدامات اولیه درمانی ۲ نفر زن و مرد را که بر اثر مسمویت با گاز منواکسیدکربن دچار ضعف، بیحالی و سرگیجه شده بودند به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج انتقال دادند.
براساس آمار پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ تعداد هشت نفر و سال ۱۳۹۴، ۹ نفر در اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در این استان جان خود را از دست دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آقای اکبری هم با پیمانکار شریک است ۵۰ غرفه مال شهرداری است
ن
Iran, Islamic Republic of
اینکه نمیشه هر کس به فلانی رای داد براش ورزشگاه ومنبع اب واسفالت و................... ساخته بشه وهرکس رای نداد ساخته نشه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1