تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب : ۳۰۴۴۳۶

سه‌شنبه کهگیلویه و بویراحمد باران می‌آید / سیاسی‌کاری در شهرداری لنده ممنوع / آغاز گازرسانی در قلعه رئیسی

۱
۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد
 
هوای کهگیلویه و بویراحمد در روز سه‌شنبه بارانی است
رئیس اداره پایش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از بارش باران در روز سه‌شنبه هفته جاری در استان خبر داد.
ولی بهر‌ه‌مند عصر امروز در جمع خبرنگاران از بارش باران در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: از روز سه‌شنبه با عبور امواج ناپایدار تا اوایل شب بارش باران در استان پیش‌بینی شده است، ضمن اینکه در ارتفاعات بارش برف را خواهیم داشت.
رئیس اداره پایش هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده جو استان پایدار خواهد بود.
وی به بارش باران از ابتدای سال زراعی جاری در استان خبر داد و افزود: در یاسوج ۷۸٫۶ میلی‌متر، سی‌سخت ۸۹٫۸، دوگنبدان ۵۷٫۴، دهدشت ۸۳٫۲، لیکک ۱۱۵٫۴ و امامزاده جعفر ۵۲٫۵ بارش باران به ثبت رسیده است.
بهره‌مند خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته امامزاده جعفر با دمای ۲۴٫۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و یاسوج با دمای ۰٫۸- درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان بودند.
 
مهار رگ سفید نتیجه اعتماد وزیر به تیم عملیاتی بود
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: مهار رگ سفید نتیجه اعتماد وزیر به تیم عملیاتی بود
هوشنگ صیدالی مدیرعامل نفت گچساران که از اولین روزهای فوران آتش رگ سفید تا لحظه مهار حضور داشت اظهار کرد: رگ سفید برگ زرینی بود که در دفتر افتخارات مردان این سرزمین نوشته شد و ورق خورد.
وی ادامه داد: در همان دقایق اولیه فوران دکل حفاری۹۵ ستاد بحران در شرکت نفت گچساران تشکیل جلسه داد تا بتوانیم تیم‌های عملیاتی را به منطقه اعزام کنیم.
صیدالی افزود: به دلیل نزدیکی ایستگاه آتش نشانی پازنان که زیرمجموعه ایمنی و آتش نشانی گچساران است سرپرست ایستگاه در سریعترین زمان ممکن به محل فوران رسید که موفق شدند یکی از فوت شدگان را به همراه رئیس بهره‌برداری از محل خارج نمایند.
وی تصریح کرد: از همان دقایق اولیه تیم آتش نشانی و ترابری و پشتیبانی حفاری نفت گچساران با هماهنگی‌های مهندس عالی پور مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب عازم رگ سفید شدند تا بتوانند در کنار دیگر مهارگران به انجام وظیفه بپردازند.
صیدالی عنوان کرد: امروز رگ سفید دیگر آرام گرفته است اما باید اذعان کنیم هر لحظه و ساعت آن دنیایی از خاطرات از ایثار و فداکاری و شهامت انسان‌هایی رقم خورد که ثابت کردند برای سربلندی کشورشان از جان خود نیز می‌گذرند.
مدیرعامل نفت گچساران ادامه داد: همدلی و وحدتی که در میان نیروهای مناطق نفت خیز جنوب و شرکت ملی حفاری بود مثال زدنی بود و انسان را به یاد دوران دفاع مقدس می انداخت.
صیدالی در پاسخ به انتقادهایی که نسبت به تیم مهار می‌شود، بیان کرد: نمی‌شود خارج از گود نشست و انتقاد کرد و این بی‌انصافی است که بخواهیم چشمانمان را ببندیم و به این تیم که از زبده‌ترین افراد بودند انتقاد کنیم .
وی یادآور شد: آتش سرکش رگ سفید بیش از ۲۴۰۰ psi فشار داشت و گرمای آن از چند صدمتری نمایان بود و باید گفت اصلا قابل قیاس با فوران‌های دیگر نبود به طوری که قبل از انقلاب دو چاه در این منطقه دچار فوران شده است و آمریکایی‌ها نیز نتوانستند آن را از بالا مهار کنند.
این مدیر نفتی گفت: در رگ سفید رکوردهای بزرگی به ثبت رسید که مطمئنا در تاریخ صنعت نفت به ثبت خواهد رسید اما آن چیزی که مهم است این بود که مهارگران با توکل بر خدا و اعتمادی که وزیر نفت به تیم مهار در رگ سفید داشت و نیروها نیز پاسخ اعتماد را دادند و من بر خود وظیفه می‌دانم از تمام آنهایی که برای مهار رگ سفید شبانه روز تلاش کردند تقدیر و تشکر داشته باشم.
مدیرعامل نفت گچساران خاطرنشان کرد: برخود وظیفه می ‌انم این حماسه بزرگ را که برگ زرینی در افتخارات صنعت نفت و گاز به شمار می‌رود به مقام عالی وزارت نفت که از همان ابتدا با حضورشان در محل چاه ۱۴۷ به تیم عملیاتی مهار اعتماد کرد، مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت ایران ،معاون مدیرعامل نفت در تولید، مدیرعامل محترم شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که نقش فرماندهی این عملیات بزرگ را بر عهده داشتند، مدیرعامل محترم شرکت ملی حفاری ایران و کلیه‌ی همکاران خود در صنعت نفت کسب این موفقیت را تبریک و تهنیت عرض نمایم.
 
تخصیص ۲۱۰ میلیارد ریال به بخش آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد در سالجاری
مدیر آب و خاک و امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بوراحمد گفت: مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال امسال به بخش آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که از این میزان بیش از ۶۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد.
عبدالعلی بهاءالدینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالجاری بیش از ۳۰۰ پروژه در زمینه آب و خاک جهاد کشاورزی در سطح کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است.
مدیر آب و خاک و امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بوی راحمد در ادامه با بیان اینکه امسال دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز شد، افزود: این هکتار از اراضی در سطح کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون پروژه‌های بسیاری در زمینه تأمین آب اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا است، عنوان کرد: برخی از این پروژه‌ها در دست اجرا شامل تأمین آب ۳۰۰ هکتار از اراضی احمد غریب سمیرم در شهرستان دنا با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتباری بیش از ۱۰۰میلیارد ریال، اراضی بن زرد شهرستان دنا با تحت پوشش ۳۰۰ هکتار و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد با اعتباری افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال از جمله مهمترین پروژه‌های در دست اجرا این استان است.
بهاءالدینی به پروژه باباکلان اشاره و اذعان کرد: آبرسانی به اراضی باباکلان به طول ۵۰۰ هکتار که تا کنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.
وی در ادامه به دیگر پروژه‌های آب و خاک جهاد کشاورزی اشاره و عنوان کرد: پروژه تأمین آب ۴۰۰ هکتار از اراضی گنده خوری در شهرستان دنا با اعتباربه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد دست اقدام است.
مدیر آب و خاک و امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پروژه تأمین آب سد خاکی کوه برد در کهگیلویه با حجم ۲٫۵ میلیون متر مکعب و تحت پوشش ۳۰۰ هکتار از اراضی و اجرای شبکه تحت فشار با اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال که هم اکنون دارای پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد است.
بهاء الدینی ابراز کرد: سد خاکی ایلی آباد بهمئی باحجم ۳٫۲ میلیون متر مکعب و پیشرفت فیزیکی۹۰ درصدی واجرای آبیاری تحت فشار با اعتباری افزون ۱۲۰ میلیارد ریال که ۳۰۰ هکتار از اراضی این منطقه را تحت پوشش خواهد داد در حال حاضر در دست اجرا است.
وی به دیگر پروژه‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: از دیگر پروژه‌های در دست اقدام اجرای فاز دوم شبکه تحت فشار ۵۰۰ هکتار از اراضی مختار بویراحمد با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی و اعتباری به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار۴۰۰ هکتار از اراضی اورک باشت بااعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال که هم اکنون۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از جمله پروژه‌های در دست اقدام است.
بهاءالدینی عنوان کرد: اجرای شبکه آبیاری تحت فشار چالموره و چاه تلخ باشت در ۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی و اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، اجرا و تکمیل فاز دوم شبکه تحت فشار پروژه امام زاده جعفر گچساران با تحت پوشش یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منطقه با اعتباری به میزان ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مهم در دست اجراست.
مدیر آب و خاک و امورفنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بوراحمد با بیان اینکه امسال اعتبار مصوب استانی به بخش آب و خاک ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است، خاطرنشان کرد:افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار استانی به بخش آب و خاک جهاد کشاورزی تخصیص داده شده است.
 
کسب رتبه نخست کشوری شهرستان کهگیلویه در کشت بادام
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه گفت: شهرستان کهگیلویه در بحث کشت بادام‌کاری در کشور مقام اول را به خود اختصاص داده است.
هدایت‌الله آویزش طرح‌های بادام‌ کاری در این شهرستان را ۱۰ هزار ۵۵۰ هکتار عنوان و اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه در کشت بادام‌کاری مقاوم اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه تصریح کرد: طرح‌های مناطق چنگلوا، کوهبرد، خلیفه‌ای، بلوط‌بنگان، از جمله طرح‌های گردشگری و توریستی هستند که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نمایند.
وی از کشت ۳۰۰ هکتار بذر آنغوزه و کرفس در دیشموک خبر داد و افزود: شهرستان کهگیلویه در بحث کشت آنغوزه مقام اول را در بین شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده است.
آویزش از تولید ۴۰ هزار نهال در نهالستان منابع طبیعی کهگیلویه خبر داد و بیان کرد: این نهال‌ها بین شهرستان‌های گرمسیری استان، بهمئی، گچساران، چرام، لنده و کهگیلویه توزیع خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: نهال‌های مازاد در هفته منابع طبیعی بین مردم و دهیاران به‌ صورت رایگان توزیع خواهد شد.
 
ثبت‌نام ۱۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی برای شرکت در مسابقات قرآنی
سرپرست آموزش و پرورش بویراحمدازثبت‌نام ۱۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی برای شرکت در مسابقات قرآنی خبر داد.
نظام مرادی در شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با بیان در پیش بودن مسابقات قرآنی گفت: از آغاز سال تحصیلی همکاران ما شروع به ثبت‌نام از دانش‌آموزان علاقه مند به شرکت در مسابقات قرآن، احکام و عترت کرده‌اند.
سرپرست آموزش و پرورش بویراحمد افزود: تاکنون ۱۵ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این مسابقات در مدارس شهرستان بویراحمد ثبت‌نام کرده‌اند که مرحله ی شهرستانی در همین هفته قرآن در حال برگزاری و پایان است.
وی گفت: در مقطع ابتدایی همین مرحله شهرستانی پایان رقابت‌ها خواهد بود اما در دو مقطع متوسطه اول و دوم که ۷ هزار نفر رقابت خواهند کرد ۱۴۰ نفر به مرحله استانی راه می‌یابند که باید با دیگر مناطق استان رقابت کنند.
 
چاروسا زیر خط اینترنت ۳G و ۴G قرار گرفت
بخشدار چاروسا گفت: چاروسا زیر خط اینترنت ۳G و ۴G قرار گرفت.
همانطور که در روزهای گذشته خبری مبنی بر کیفیت پایین اینترنت در چاروسا درج شد و سبب واکنش مدیرعامل مخابرات استان قرار گرفت در عملیاتی شبانه روزی تمامی دستگاه ها اینترنت ۳G, 4g در چاروسا نصب شد.
حیات پرواز بخشدار چاروسا در این خصوص گفت: یکی از عمده مشکلات منطقه چاروسا نبود اینترنت با کیفیت بالا بود که جا دارد از مدیرعامل مخابرات استان به دلیل تلاش خود و همکاران در جهت نصب اینترنت با کیفیت بالا در منطقه چاروسا تشکر کنم.
مدیر ارتباطات سیار مخابرات استان هم در این خصوص تاکید کرد: یکی از دغدغه های مردم و جوانان چاروسا نبود اینترنت با کیفیت بالا بود که با همکاری و تلاش مخابرات استان و شهرستان دستگاه اینترنت با کیفیت بالا در مخابرات چاروسا نصب و آماده بهره برداری است.
نیک اقبالی خاطرنشان کرد: تمامی امکانات مورد نیاز نصب اینترنت با کیفیت بالا نصب شده و آماده بهره برداری و خدمات رسانی به مردم چاروسا است.
 
ضرورت ساماندهی مبلمان شهری و عدم سیاسی‌کاری همراه با انضباط مالی در شهرداری لنده
فرماندار لنده گفت: ساماندهی مبلمان شهری و انضباط مالی و عدم سیاسی‌کاری از مهمترین وظایف شورا و شهرداری بوده که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل و توانمندی فرزندان و نخبگان این شهرستان برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه فراهم خواهد شد.
دارا کریمی‌نژاد در جلسه تودیع و معارفه شهردار لنده به ضرورت مردمی بودن شهردار اشاره و گفت: لازم بود این مراسم در یک سالن بزرگتری انجام می‌شد ولی بضاعت شهرستان بیش از این نبوده و همین امر باعث شد نتوانیم میزبان حضور مردم باشیم.
وی افزود: شهرداری به عنوان بازوان توسعه شهری بوده که باید در دو فضای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یا فرهنگی بیش از گذشته تلاش نماید هرچند که این امر در طول دوره‌های گذشته نیز با جدیت پیگیری شده است.
فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه متوازن در فضای شهری باید کار عمرانی و فرهنگی همزمان با هم پیگیری شود، شورا و شهرداری باید به فرهنگ در راستای توسعه سرمایه اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
کریمی‌نژاد به ضرورت وجود برنامه سالانه برای شهرداری‌ها اشاره و یادآور شد: محله به محله باید چالش‌های موجود اولویت‌بندی و با روحیه ریسک‌پذیری شهردار جدید شاهد رفع این چالش‌ها باشیم.
وی خاطر نشان کرد: ساماندهی مبلمان شهری و انضباط مالی و عدم سیاسی‌کاری از مهمترین وظایف شورا و شهرداری بوده که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل و توانمندی فرزندان و نخبگان این شهرستان برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه فراهم خواهد شد.
فرماندار شهرستان لنده با اشاره به ضرورت و نیاز به شادسازی شهر لنده ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های ما را تهدید می‌کند باید با برنامه‌ریزی و فضاسازی محیط بصری به دنبال مقابله با این آسیب‌ها و شادسازی شهر باشیم.
کریمی‌نژاد در ادامه به حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور در لنده اشاره و گفت: تب و تاب کنونی و التهاب‌هایی که در جامعه به وجود آمده برخی به عنوان حقوق مردم بوده ولی جایی که باعث خوشحالی ترامپ و عربستان و دشمنان نظام می‌شود نشان از توطئه و فتنه جدید دشمنان دارد، جمهوری اسلامی به بلوغ رسیده و هر بحرانی را مدیریت و پشت سر خواهد گذاشت.

شبکه گذاری درون‌شهری قلعه رئیسی جهت گازرسانی آغاز شد

شبکه گذاری درون‌شهری قلعه رئیسی جهت گازرسانی آغاز شد و مردم به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

یکی از مشکلاتی که از سال‌های گذشته دغدغه مهم مردم چاروسا و دیشموک بود نبود گاز در این دو بخش بزرگ بود که با همت و تلاش مدیران و مسوولان از سال گذشته عملیات گازرسانی آغاز شد.

عملیات گازرسانی از شهر دهدشت آغاز و به سمت قلعه رئیسی و دیشموک با یک عملیات جهادی و تلاش شبانه‌روزی از سوی گاز استان در حرکت است که سبب امیدواری مردم شد.

تلاش شبانه‌روزی اداره گاز و به خصوص پیمانکار پروژه سبب شد تا مردم بین مسیر دهدشت به قلعه‌رئیسی از این وضعیت استقبال و به کمک پیمانکار جهت تسریع در گازرسانی به این مناطق کمک کنند.

اما یکی دیگر از تلاش‌هایی که مردم منتظر عملیات آن بودند نصب و شبکه‌گذاری درون شهری در دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی بودند که عملیات گازرسانی داخل شبکه شهر دیشموک تقریبا با درصد بسیار بالایی در حال تکمیل است و عملیات گازرسانی درون شبکه شهر قلعه رئیسی هم از روزهای گذشته در این شهر آغاز شد که سبب خوشحالی و استقبال کم نظیر مردم این شهر شد.





مجید رحیمیان در این خصوص عنوان کرد: طول شبکه لوله‌گذاری شهر قلعه رئیسی بدون روستاهای اطراف ۱۳کیلومتر است که با همکاری و استقبالی که مردم شهر قلعه رئیسی از این کار بزرگ داشتند امیدواریم ۴۵ روزه کار عملیات به پایان برسد.

ناظر خط لوله قلعه رئیسی بیان کرد: انتظار ما به عنوان یک مسؤول این است که مردم همکاری خوبی داشته باشند تا بتوان هر چه سریعتر این مشکل مردم را برطرف کنیم ولی در چند روز گذشته که عملیات گازرسانی آغاز شد با استقبال خوب مردم این شهر روبرو شدیم.

مردم و مسوولان چاروسا و شورای شورای شهر قلعه رئیسی از نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرعامل گاز استان و همه کسانی که در جهت این کار بزرگ همکاری و تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
فرماندار محترم راست میگه واقعا این حرف خنده داره سیاسی کاری در شهرداری لنده ممنوع /
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1