تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۳۰۴۴۰۶

۶۰ درصد مطالبات غیرجاری بانک‌ها مشکوک‌‍ الوصول است

۰
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ درصد مطالبات غیرجاری بانک‌ها مشکوک‌‍ الوصول است.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، حسن نوروزی قبل از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست استاندار این استان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۹۴ میلیارد تومان مانده مطالبات غیرجاری سیستم بانکی تا پایان سال ۹۵ است که تعیین تکلیف شده اما ۶۰ درصد مطالبات غیرجاری بانک‌ها مشکوک الوصول است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید توسط بانک های استان پرداخت شده است و همچنین پرداخت ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات مستقیم در سال ۹۵ محقق شد.
نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به این آمار مشخص می شود که نسبت تسهیلات در هر بانک به نسبت سپرده چقدر بوده است و بانک ها در تحقق هدفگذاری ها چه میزان کمک کرده اند.
وی با بیان اینکه ۲۸ بانک دولتی و خصوصی در استان وجود دارد، گفت: کل مانده سپرده نزد این بانک‌ها تا پایان سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان بود که عمده سپرده‌ها، بلند مدت و کوتاه مدت هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های استان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که مصارف بیشتر از منابع بوده است.
نوروزی افزود: برای مثال بانک منابع بانک ملی ۴۱۴ میلیارد تومان است اما تسهیلات پرداختی این بانک ۶۷۳ میلیارد تومان است، ضمن اینکه بیشترین پرداختی تسهیلات توسط بانک‌های دولتی ملی، کشاورزی، رفاه، مسکن، بانک سپه و بانک تجارت بوده است.
وی عنوان کرد: بیشترین منابع بانکی متعلق به بخش خصوصی است اما بیشترین تسهیلات را بانک‌های دولتی پرداخت کرده‌اند، ۵۰ درصد منابع استان معادل یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان در اختیار بانک‌های خصوصی است اما پرداختی بانک‌ها ۱۵ درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1