تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۳۰۴۲۳۴

دستور ویژه معاون عمرانی استانداربرای اختصاص اعتبار جشنوارها در استان/ باقری:سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد حمایت شوند

۱
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ایجاد رونق در حوزه‌های مختلف استان به‌ویژه حوزه گردشگری، نیازمند حمایت قاطع از سرمایه‌گذاران هستیم.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان ،عزیز فیلی صبح امروز در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خواستار تامین اعتبار موردنیاز برگزاری جشنواره‌های گردشگری توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان شد و اظهار داشت: این جشنواره‌ها باید سالیانه برگزار شده تا جا انداخته شوند.
وی در رابطه با اجرای طرح قایقرانی زیر پل بشار یاسوج، گفت: شهرداری یاسوج، شرکت آب منطقه‌ای، محیط زیست و اداره ورزش و جوانان در نشستی این مسأله را بررسی کرده و این موضوع را نیز در نظر بگیرند که در صورت اجرای طرح باید مسائل ایمنی رعایت شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با اخذ هزینه‌های زیاد از سرمایه‌گذار غار ده‌شیخ برای نصب بیلبوردهای تبلیغاتی، گفت: بحث اطلاع‌رسانی از مقوله های مهمی است که باید انجام شود، اگر قرار است وجهی برای نصب بیلبورد از سرمایه‌گذاران گرفته شود باید منصفانه باشد.
فیلی عنوان کرد: دولت و دستگاه‌های مربوطه به علت کمبود منابع قادر به ایجاد برخی زیرساخت‌های موردنیاز نیستند بنابراین باید در این راستا از بخش خصوصی حمایت کنیم و با شیوه برخوردی که در حال حاضر دستگاه‌های ما با سرمایه‌گذاران دارند هیچ سرمایه‌گذاری به سراغ استان ما نمی‌آید.
وی بیان کرد: تعدد تابلوهای غیرمجاز در شهر یاسوج مشکلاتی را ایجاد و چهره این شهر را نازیبا کرده که لازم است این موضوع در کمیته جداگانه‌ای بررسی شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه راه‌ها و شهرهای این استان در محاصره تابلوهای بی‌ارتباط به راه و شهر هستند، خواستار قلع و قمع این تابلوها توسط راهداری و شهرداری‌ها شد.
فیلی به اهمیت ستاد خدمات سفر اشاره داشت و بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین نقاط گردشگری کشور است که همواره در ایام عید پذیرای مهمانان زیادی از سراسر کشور است.
وی عنوان کرد: فرمانداران باید کمیته‌های خدمات سفر را در شهرستان‌ها تشکیل داده و شهرداری‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید نسبت به زیباسازی جاده‌ها و مبلمان شهری اقدام کنند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هزینه‌های موردنیاز ستاد خدمات سفر، ابراز کرد: اگر بخواهیم سفر خوبی انجام شود و دستگاه‌ها در طول تعطیلات به حال آماده‌باش باشند باید منابع موردنیاز برای این کار را تامین کنیم.
 
 
 
 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در تقویم گردشگری این استان جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره برفی، جشنواره عشایر و جشنواره انگور تعریف شده، اما متآسفانه بخش خصوصی به تنهایی توانایی اجرای این جشنواره‌ها را ندارد.
محمود باقری اظهار داشت: در تقویم گردشگری استان جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره برفی، جشنواره عشایر و جشنواره انگور تعریف شده که برگزاری آنها می‌تواند نقش مهمی در معرفی استان به سایر نقاط کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد به تنهایی از برگزاری این جشنواره‌ها ناتوان است، خواستار تأمین اعتبار موردنیاز و حمایت از بخش خصوصی در برگزاری این جشنواره‌ها شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح قایقرانی در یاسوج با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: محل اجرای این طرح زیر پل رودخانه بشار بوده و امور آب نیز که در حال انجام طرح زیباسازی این رودخانه است موافقت اولیه خود را با اجرای طرح قایقرانی اعلام کرده است.
باقری عنوان کرد: دولت در حال واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی است و وظیفه ما به عنوان مدیران دستگاه‌های اجرایی تسهیل و کمک به دولت در این زمینه است.
وی با تأکید بر هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی استان در ستاد خدمات سفر، گفت: فرمانداران از هم‌اکنون به فکر برگزاری ستادهای خدمات سفر شهرستانی بوده و از دستگاه‌ها بخواهند وظایف خود را در قبال این ستاد انجام دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با بافت تاریخی شهر دهدشت گفت: تاکنون حدود ۲۰ هکتار از این بافت به مالکیت سازمان میراث فرهنگی درآمده و برای تملک سایر منازل مسکونی موجود در بافت حدود ۲۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
باقری ابراز کرد: چهار اثر تاریخی این بافت را برای واگذاری به بخش خصوصی به صندوق احیاء معرفی کردیم اما متأسفانه با وجود اینکه دو مرتبه توسط صندوق احیاء فراخوان داده شده است، سرمایه‌گذاران به دلیل شرایط خاص این صندوق، از واگذاری این بناهای تاریخی استقبال نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در استان وجود دارد اما شرایط صندوق احیاء را نمی‌پذیرد، اظهار کرد: از صندوق احیاء درخواست کردیم که این چهار بنا از صندوق خارج شده و با شرایط موجود در استان به بخش خصوصی واگذار شوند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای مهندس فیلی
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
1