تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۳۰۴۱۵۶

تقدیر فرماندار گچساران از میراث فرهنگی استان/باقری:جشنواره‌ها فرصتی برای تحقق معرفی جاذبه‌هاست/تجلیل از برگزیدگان

۱
۰
کبنا ؛به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" منطقه هفت کشور در گچساران با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرا‌ن‌کل میراث فرهنگی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و لرستان، فرماندار شهرستان گچساران و شورای اداری این شهرستان به کار خود پایان داد و از برترین‌های این جشنواره تجلیل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار جاذبه طبیعی و تاریخی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی استان برای توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی نیازمند معرفی به ایران‌گردان و جهانگردان است که این جشنواره‌ها فرصتی برای تحقق معرفی جاذبه‌هاست.
محمود باقری افزود: برپایی جشنواره‌ها ضمن اینکه فرصت احیاء خرده فرهنگ‌های کهن هر منطقه چون غذاهای محلی، آواها و نواها و سنت‌ها را فراهم می‌کند، منجر به شادی و نشاط اجتماعی نیز می‌شود.
وی بیان کرد: استقبال گسترده مردم گچساران از آیین اختتامیه جشنواره غذای ایرانی فرهنگ ایرانی منطقه هفت کشور وظیفه مسئولان برای برگزاری چنین برنامه‌هایی سنگین‌تر کرده است.
باقری ابراز کرد: برای ترویج غذای ایرانی در خانه و رستوران‌ها باید کارهای زیادی انجام شود و یکی از این اقدامات برند سازی غذاهای ایرانی است.
وی بیان کرد: هر ساله گردشگران زیادی در دنیا با هدف تجربه طعم‌های جدید راهی سفر می‌شوند که این امر نشان دهنده نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سیاه چادرها و طبیعت بکر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه میلیون گردشگر در سال جاری از جاذبه‌های این استان دیدن کردند که با افزایش زیرساخت‌ها می‌توان ضمن افزایش زمینه حضور ایران‌گردان و جهانگردان از این ظرفیت در افزایش درآمد مردم بهره بیشتری برد.
وی عنوان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی، برپایی جشنواره‌ها را در زمان پیک حضور گردشگران، تقویت زیرساخت‌های پذیرش گردشگر مانند اردوگاه‌های رفاهی و تفریحی از برنامه‌های میراث فرهنگی برای رونق صنعت گردشگری در این استان است.
فرماندار گچساران هم در این آیین با تقدیر از عوامل برگزاری دومین جشنواره "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" منطقه هفت کشور در گچساران، گفت: این جشنواره‌ها نقش بسزایی در معرفی جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دارد.
عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه در چند سال گذشته زیرساخت‌های گردشگری در استان و به تبع آن در شهرستان گچساران رشد خوبی داشته است، افزود: تلاش مسئولان گردشگری برای توسعه و رونق اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه یکی از معیارهای مهم در زندگی اجتماعی افراد سفره غذا می باشد اظهار داشت: گردشگری غذا و موضوع غذاهای محلی و ملی از جمله جاذبه هایی است که در  کشورهای گردشگر پذیر در حال پیگیری است.
فرماندار گچساران بیان کرد: ترویج استفاده از غذاهای سالم به‌ویژه غذاهای بومی و محلی و همچنین کاهش مصرف فست‌فودها از مهم‌ترین اهداف این جشنواره بود.
رحیمی افزود: تنوع اقلیم و فرهنگ باعث شده که در اقصی نقاط کشور شاهد تنوع انواع غذا ها باشیم و این جشنواره نیز با هدف آشنایی با فرهنگ غذایی استانهای منطقه هفت کشور و به میزبانی شهرستان گچساران صورت گرفت.
در آیین اختتامیه این جشنواره گروه‌های موسیقی محلی استان‌ها محیطی پرنشاط را برای بازدیدکنندگان ایجاد کردند.
در بخش آشپزهای برتر محمدرضا ذبیحی شیرازی، سید مهدی کوچک زاده، فاطمه صفایی و احسان ابریشمی از فارس، هاجر داور پناه، فروغ زابلی نژاد و شادی محمدی از کهگیلویه و بویراحمد، نگار مبینی دهکردی، ماندانا میرزا خانی و ثریا کریمی از چهارمحال بختیاری، نیما زندیان، نیلو مرادی و مهری فرازمند از لرستان به عنوان‌های برتر دست یافتند.
در بخش غرفه داری سید مجتبی حسینی، یوسف جعفری و سید میرزا کوچک زاده از فارس، سمیرا رحیمی نژاد از چهارمحال بختیاری، ملک سهند و مریم خدارحمی از لرستان، شادی محمدی، اسماعیل توکلیان و فروغ زابلی نژاد از کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان افراد برتر معرفی شدند.
جایزه ویژه جشنواره نیز به عادل امینی مدیر مجتمع تفریحی رفاهی بنوشکه در گچساران و مجتبی جعفری مدیر مجتمع جهانگردی یاسوج رسید.
بر پایه این گزارش، در جشنواره غذای ایرانی فرهنگ ایرانی منطقه هفت کشور ۲۴ آشپز و سرآشپز انواع غذا، دسر، نوشیدنی و دمنوش ویژه استان خود را آماده و در معرض داوری قرار دادند.
داوران محلی و ملی پس از آماده شدن خوردنی‌ها در سه بخش پیش غذا، خوراک اصلی، دسر، دمنوش و نوشیدنی، با چشیدن هر ماده غذایی افراد برتر را انتخاب کردند.

عکس:علی پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

مهندس
Iran, Islamic Republic of
احسنتم
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
1