تاریخ انتشار
شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب : ۳۰۴۰۷۱

برگزاری کارگاه آموزشی اسناد خزانه در یاسوج / کشاورز: مدیران فرصت اوراق تسویه خزانه را از دست ندهند / تعطیلی کارگاه برای حضور در مراسم ۹ دی (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه بویراحمد گفت: بر اساس برآورد انجام‌شده توسط اداره خزانه معین استان، میزان بدهی قطعی دستگاه‌های مختلف اجرایی به برخی نهادها و شرکت‌های غیردولتی و یا اشخاص حقیقی تا پایان آذر امسال افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است که بخش عمده‌ای از این میزان بدهی‌ها مربوط به سنوات قبل است.
به گزارش کبنا، کارگاه آموزشی ضوابط اجرایی اسناد خزانه اسلامی با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه وبویراحمد و اتاق بازرگانی یاسوج و با حضور مهدی بنانی رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی دولت و با شرکت مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل شرکت‌ها، بانک‌ها، مدیران کل ادارات، شهرداران، ذی‌حسابان، حسابداران و کارشناسان مالی دستگاه‌های اجرایی و سندیکای پیمانکاران استان در محل سالن جلسات اتاق بازگانی یاسوج برگزار شد.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه بویراحمد در این نشست گفت: اوراق تسویه خزانه فرصت بسیار خوبی برای تسویه مطالبات و بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران و بخش خصوصی است و لازم هست دستگاه‌های اجرایی استان از این ابزار و ظرفیت قانون بودجه در راستای تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت نهایت استفاده را ببرند.
ابراهیم کشاورز با اشاره به آئین‌نامه اجرایی بند «ز » تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۶ اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تخصیص‌ها در قالب اسناد خزانه به استان اختصاص می‌یابد که دستگاه‌های اجرایی استان باید با دقت و با برنامه‌ریزی لازم در موعدهای مقرر نسبت به جذب اعتبارات در قالب اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند تا استان از عواید این اسناد منتفع شوند.
وی افزود: بر اساس برآورد انجام‌شده توسط اداره خزانه معین استان، میزان بدهی قطعی دستگاه‌های مختلف اجرایی به برخی نهادها و شرکت‌های غیردولتی و یا اشخاص حقیقی تا پایان آذر امسال افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است که بخش عمده‌ای از این میزان بدهی‌ها مربوط به سنوات قبل است.
وی تصریح کرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال از این میزان بدهی‌ها مربوط به طلب پیمانکاران بر اساس آخرین صورت‌وضعیت طرح‌های انجام‌شده آن‌ها در ذی‌حسابی دستگاه‌های اجرایی استان است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: حدود ۴۳۸ میلیارد ریال از آن مربوط به سایر بدهی‌های ادارات و نهادهای دولتی ازجمله میزان خرید این دستگاه‌ها از بازار است.
ابراهیم کشاورز، یکی از راه‌های مهم برای پرداخت میزان بدهی دستگاه‌ها به بخش خصوصی را استفاده از قانون تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه دانست و گفت: در سال جاری تاکنون افزون بر ۲۷ میلیارد ریال از طریق تهاتر انجام‌شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: استان کهگیلویه وبویراحمد جزء استان‌های موفق در استفاده از اوراق تسویه خزانه است و فعالیت‌های بسیار خوبی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده مفید و مؤثر از این ابزار قانونی صورت می‌گیرد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی در سال گذشته نیز در صدور اوراق تسویه خزانه، احصاء و گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی حائز رتبه سوم کشوری گردیده و امسال نیز همچون سال گذشته با جدیت، برنامه‌ریزی و کار منسجم در تلاش هستیم تا بتوانیم از این فرصت و ظرفیت در راستای تسویه بدهی‌های دولت و رفع مشکلات مالی دولت و پیمانکاران و بخش خصوصی گام‌های خوب و مؤثری برداریم.
رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست گفت: ۸۲۰ هزار میلیارد ریال از کل بودجه سال ۱۳۹۶ کشور در قالب انتشار اوراق است که افزون بر ۹۵ هزار میلیارد ریال از این میزان بر اساس بند «ه» تبصره پنج قانون بودجه سال ۹۶، تنها در قالب اسناد خزانه اسلامی است. مهدی بنانی افزود: سهم استان کهگیلویه وبویراحمد از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۶ حدود یک هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: درحالی‌که بسیاری از استان‌ها تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در راستای جذب و استفاده از ظرفیت اوراق تسویه خزانه برای پرداخت بدهی‌های دولت نداشته‌اند اما با تلاش‌های صورت گرفته در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی در جذب و استفاده از اسناد خزانه اسلامی، استان کهگیلویه وبویراحمد هم‌اینک جزء ۱۵ استان برتر و موفق کشوری در استفاده از فرصت و ظرفیت اسناد خزانه اسلامی است.
 
به گزارش کبنا، این کارگاه با حضور مهدی بنانی رئیس مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی دولت رأس ساعت ۹ صبح برگزار شد که همزمان با شروع مراسم ۹ دی، کارگاه تعطیل شد و همه حاضرین در این مراسم شرکت کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
مدیراقتصاد ودارایی وخزانه ضعبف هستند لطفا استاندارمحترم دست به کارشود . اصلا خزانه استان خالی است .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1