تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۰۴۰۶۶

نوروزی: اختصاص ۱۰۴ میلیارد تومان به اشتغال کهگیلویه و بویراحمد / بهشتی‌رو: بدون هماهنگی فرماندار دنا پروژه انتخاب کردید / نوروزی: قانون نگفته که با فرماندار هماهنگ باش / تکمیل پروژه‌ها اولویت بندی شود

۰
کبنا ؛ 
شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
۱۰۴ میلیارد تومان برای اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت 
حسن نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد در این شورا، گفت: ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار از محل ارتقا شاخص های توسعه برای توسعه اقتصادی -اشتغال این استان اختصاص یافت.
نوروزی اظهار داشت: طبق قانون بخشی از این اعتبار باید به عنوان کمک‌های فنی و اعتباری و بخشی نیز برای پروژه‌های استغالزا در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه با هماهنگی استاندار ۳۰ درصد از این اعتبار برای کمک‌های فنی و اعتباری در نظر گرفته شد، افزود: ۷۴ میلیارد تومان نیز باید هزینه پروژه‌های با داشتن اشتغال اختصاص یابد.
نوروزی ابراز کرد: اعتبارات ارتقا شاخص‌های توسعه اقتصادی طبق قانون باید در پروژه‌های اشتغالزا هزینه شود اما با رایزنی توانستیم پروژه‌های مهم راهسازی را تعریف کنیم.
وی بیان کرد: ۶ میلیارد تومان برای پروژه سه راهی بهبهان- لیکک- ماغر، جاده کوهدک باشت و پل ۴۰ متری نیمدور هر کدام یک میلیارد تومان، منطقه نمونه گردشگری سی سخت ۳ میلیارد تومان، پل سوم بشار ۱۴٫۵ میلیارد تومان و پل رجا نیز ۵٫۵ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات ارتقا شاخص‌های توسعه اقتصادی پیشهاد ۱٫۵ میلیارد تومان برای تپه نورالشهدای سی سخت، زیرساخت‌های شهرک های صنعتی خان احمد ۵۰۰ میلیون تومان، یاسوج سه ۲٫۵ میلیارد تومان و یاسوج چهار یک میلیارد تومان داده‌ایم.

نوروزی تصریح کرد: برای پروژه پمپاژ آب کشاورزی توت نده ۴ میلیارد تومان، تکمیل محور چرام به باشت از هر دو طرف ۷ میلیارد تومان، سد خاکی کوهبرد یک میلیارد تومان و دشت آبگندی نیز ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: برای پروژه ورودی دهدشت به چرام از هر دو سمت ۴٫۵ میلیارد تومان و ورودی دهدشت به سوق ۶٫۵ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
نوروزی ادامه داد: از میزان ۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار شاخص توسعه اقتصادی مبلغ ۷۴ میلیارد تومان برای محورهای مهم استان اختصاص یافت که به بهسازی سه راهی بهبهان-لیکک-ماغر مبلغ ۶ میلیارد تومان، پل سوم بشار ۳٫۵ میلیارد تومان، پل رجاء ۵٫۵ میلیارد تومان، تپه نورالشهداء سی‌سخت ۱٫۵ میلیارد تومان، زیرساخت‌های صنعتی گچساران و یاسوج افزون بر ۵ میلیارد تومان و محورهای دهدشت - سوق، اتصال محور پاتاوه به دهدشت، ورودی شهر دهدشت اختصاص داده شده که اعتبارات این پروژه ریز نشدند.
این مسؤول بیان کرد: با اختصاص این میزان اعتبار به پروژه‌ها، بخشی از آنها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند و یا فاز اول آنها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
نوروزی ادامه داد: از محل جرائم راهنمایی و رانندگی مبلغ ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته که ۷۰ درصد این اعتبار به شهرداری‌ها و ۳۰ درصد به دهیاری‌ها اختصاص یافته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه بویراحمد عنوان کرد: از محل بند(ج) تبصره ۶ قانون، مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دو دستگاه آب و فاضلاب شهری و امور عشایر برای آبرسانی به روستاها و عشایر اختصاص داده شد.
وی در خصوص تدوین برنامه ۵ ساله برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌های استانی گفت: گزارشات دستگاه‌ها به سازمان ارسال شده که در نشست‌های بعد شورای برنامه دستگاه‌ها بررسی می‌شود.
اعتبارات ارتقاء شاخص‌های توسعه در کهگیلویه و بویراحمد عادلانه توزیع شود
فرماندار شهرستان دنا از توزیع اعتبارات ارتقاء شاخص‌های توسعه کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه در این زمینه بدون هماهنگی با فرمانداران پروژه انتخاب کرده است.
عباس بهشتی‌رو  اظهار داشت: پروژه‌های در حوزه کشاورزی شهرستان دنا برای تزریق اعتبارات ارتقاء شاخص‌ها معرفی شده که اولویت نبودند.
وی با بیان اینکه هماهنگی سازمان مدیرت و برنامه ریزی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای تعریف پروژه بدون هماهنگی با فرماندار پذیرفتنی نیست، افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رئیس جهاد کشاورزی را با نماینده عالی دولت اشتباه گرفته است.

بهشتی رو تاکید کرد: در بسیاری از روستاهای شهرستان دنا مشکل آب شرب داریم ولی برای کشاورزی اعتبار گذاشته‌اند در حالی اولویت آب شرب است.
نماینده عالی دولت در شهرستان دنا افزود: با توجه به مصوبات شورای برنامه ریزی استان و تصمیمات اتخاذ شده به مردم قول می‌دهیم ولی بعد از مدتی بدون هماهنگی با فرمانداران پروژه‌های جابجا می‌کنند.
بهشتی رو تاکید کرد: به طور حتم بحث تامین آب شرب نسبت به آب کشاورزی اولویت دارد در حالی سازمان مدیریت بدون هماهنگی برای پروژه پمپاژ آب کشاورزی توت نده ۴ میلیارد تومان اعتبار گذاشته ولی با ۲ میلیارد تومان مشکل آب روستا‌ها برطرف می‌شود.
حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به فرماندار دنا گفت: قانون نگفته باید با نماینده عالی دولت هماهنگ شود و در ضمن اعتبارات ارتقا شاخص‌ها باید منجر به اشتغال شود که با این شرایط پروژه آبرسانی روستایی نمی‌تواند اشتغال ایجاد کند.
تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد اولویت بندی شود
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست بر تدوین برنامه ۵ ساله توسعه استان توسط دستگاه‌ها تأکید کرد.
احمدی  اظهار داشت: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به تعداد قابل توجه پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در این استان در حوزه‌های مختلف پروژه‌های ضروری برای مردم با پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت تکمیل قرار دهند.
وی تاکید کرد: مدیران ادارات، شرکت‌ها و نهادهای دولتی در استان در برنامه‌ریزی‌هایشان به این فکر باشند که باری از مشکلات مردم کاهش دهند نه اینکه فشار بر گرده مردم را بیش از پیش کنند.
احمدی عنوان کرد: در صورتی که مدیران به صورت سیستمی عمل کنند و فعالیت‌ها و برنامه‌های آن‌ها روال منطقی داشته باشد، برنامه‌ها براساس شاخص‌ها و نیازمندی‌ها، ضرورت‌ها و اولویت‌ها پیش می‌رود.
وی با اشاره به اینکه تشکیل مستمر جلسات با هدف ایجاد تعامل میان مدیران و پیشبرد برنامه‌ها است، افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان بالا‌ترین محل تصمیم گیری و برنامه ریزی برای توسعه بوده و برپایی این جلسات برای تصمیم و تصویب نهائی برنامه‌های از پیش مطالعه و کار‌شناسی شده است و می‌طلبد مدیران پیش از حضور در این نشست‌ها و کارشناسی‌های لازم در خصوص پروژه‌ها و طرح‌های زیرمجموعه خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه مدیران و هر کدام از اعضای شورا در برابر مصوبات جلسات مسئول هستند، تاکید کرد: در اجراء و عمل همه مسئولان کارگروه‌ها، اعضا و مدیران دستگاه‌ها باید به مسائل فرابخشی نگاه کنند.
احمدی بیان کرد: مسئولین برنامه‌های اجرایی خود در خصوص برنامه ششم توسعه اقتصای، اجتماعی و فرهنگی استان را در نشست بعدی ارائه دهند و لیست دستگاه‌هایی که کم کاری کرده‌اند را به مرکز و نهادهای مربوطه ارجاع دهند.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به خاطر تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پروژه‌هایی در حوزه ارتقاء شاخص تعریف شود که موجب اشتغال زایی شود.
وی با تاکید براینکه سیاست دولت کاهش مصرف آب در بخش تولید محصولات کشاورزی است، بیان کرد: در این راستا باید راهکاری‌های مختلفی از جمله اصلاح الگوی کشت، حذف محصولاتی که میزان آب مصرفی بالایی دارند و توسعه آبیاری نوین را در دستور کار قرار دهیم.
احمدی با بیان اینکه، دسترسی به آب آشامیدنی سالم یکی از محورهای بودجه در ارتقاء شاخص است، تاکید کرد: سازمان برنامه ریزی وضعیت تخصیص اعتبار به پروژه آبرسانی به روستای توت نده از توابع شهرستان دنا را بررسی کند.
وی با بیان اینکه کشت دیم راه خودکفایی در تولید کالاهای اساسی است، افزود: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که سطح زیرکشت دیم در اراضی شیب دار کاهش و باغ‌ها در این مناطق افزایش پیدا کنند.
احمدی با اشاره به اینکه، هدف نهایی از این برنامه هماهنگی با برنامه و اهداف ملی است، اظهار داشت: به دنبال ایجاد مکتوبه و رسم جدول نیستیم بلکه باید با بهره گیری از این برنامه‌ها یک پیوند درست با برنامه ملی ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: باید برش برنامه استانی براساس اسناد بالادستی و چارچوب اقتصاد مقاومتی تدوین شود، بطوریکه از یک تلفیق درون دستگاهی و برون دستگاهی برخوردار باشد.
احمدی با بیان اینکه تشریح برنامه و سیاست گذاری بسیار مهم است و راهبردهای آن نیز دارای اهمیت است، ابراز کرد: در نشست‌های بعدی که مدیران پروژه‌ها را در قالب جدول ارائه می‌دهند، میزان تسلط و اشراف آن‌ها بر حوزه کاری مشخص می‌شود و ما نیز براین اساس عملکرد مدیران را قضاوت می‌کنیم.
لزوم تدوین برنامه ۵ ساله توسعه کهگیلویه و بویراحمد توسط دستگاه‌ها
احمدی با مهم خواندن برنامه پنج ساله برنامه ششم توسعه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین این برنامه برای رسیدن به اهداف ملی است و ما به دنبال مکتوبه‌ای که خودمان را قانع کنیم و راه دیگری را ادامه دهیم نیستیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دنبال تدوین برنامه‌ استانی بر اساس اولویت‌های نظام هستیم و دستگاه‌ها برنامه‌ توسعه خود در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را متناسب با برنامه ششم توسعه ارائه کنند.
وی بیان کرد: دستگاه‌ها برنامه توسعه خود را متناسب با اسناد بالادستی احصاء و در چارچوب اقتصاد مقاومتی ارائه کنند که در حال حاضر چه کارهایی انجام شده و در سال‌های آینده برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد چه اقداماتی را انجام دهند.
مقام ارشد اجرائی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران برنامه مورد نظر خود را ابتدا در درون دستگاه و سپس بین دستگاه تلفیق کنند و ما در برنامه‌های ارائه شده قضاوت خواهیم کرد مدیران تا چه اندازه به حوزه مدیریتی خود اشراف دارند.
وی اضافه کرد: هر هفته نشست شورای برنامه‌ریزی برای بررسی برنامه‌های دستگاه‌ها متناسب با اسناد بالادستی برگزار و برنامه دستگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1