تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۳۰۳۳۸۹

برگزاری مسابقه آشپزی در جشنواره «غذاهای سنتی، سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری» (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در جشنواره "غذاهای سنتی، سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری" غذای اصلی، نوشیدنی و دسر هر استان در مسابقه رسمی آشپزی شرکت می‌کند، گفت: برندگان در مسابقه‌ای که در جشنواره ملی برگزار می‌شود شرکت کرده و برندگان ملی نیز در جشنواره بین‌اللملی شرکت خواهند کرد و در نهایت، غذاهای برنده ثبت و چاپ خواهند شد.
به گزارش کبنا، احمد، الماس قبادی با اشاره به اینکه دومین جشنواره غذاهای سنتی، سفره ایرانی و فرهنگ گردشگری در گچساران در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری که در ادوا ر گذشته مورد توجه جدی قرار نگرفته بحث غذاهای مناطق مختلف کشور است.
وی با بیان اینکه غذا و نوشیدنی سنتی و محلی بعد از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی در تکرار سفر هر گردشگر نقش بسزایی دارد، افزود: غذاهای سنتی و بومی هر منطقه دارای قدمتی دیرینه بوده و ریشه در اعتقادات، آداب، رسوم، سنن و فرهنگ هر منطقه دارد، به خصوص غذاهای استان‌های حومه رشته کوه زاگرس که پایه گیاهی و گونه‌های مختلف کوهی داشته و خاصیت طبی هم دارند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چهار استان شرکت کننده در این جشنواره بر اساس همین خصوصیات شبیه همدیگر در یک جشنواره گرد هم آمدند تا غذاهای سنتی و بومی و محلی خود را در معرض دید گردشگران و بازدیدکنندگان قرار دهند.
قبادی با بیان اینکه بر اساس سیاست سازمان مرکزی این چهار استان بازار هدف یکدیگر هستند، گفت: یکی دیگر از اهداف این جشنواره‌ها معرفی مناطق کمتر شناخته شده کشور است، به عنوان مثال شاید منطقه‌ای باشد که فاقد جاذبه‌های تاریخی و طبیعی باشد ولی به لحاظ غذاهای محلی و سنتی جایگاه بالایی داشته باشد.
وی ابراز کرد: یکی از سوالاتی که هر گردشگر از مقصد گردشگری می‌پرسد بحث غذا به ویژه غذای سنتی است، از این رو برگزاری این نوع جشنواره‌ها کمک قابل توجهی به معرفی ظرفیت‌های معنوی آن مناطق می‌کند.
قبادی با بیان اینکه این جشنواره برای دومین بار هست که برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره غذای اصلی، نوشیدنی و دسر هر استان در مسابقه رسمی آشپزی شرکت می‌کنند سپس برندگان در مسابقه‌ای که در جشنواره ملی برگزار می‌شود شرکت کرده و برندگان ملی نیز در جشنواره بین‌اللملی شرکت خواهند کرد و در نهایت، غذاهای برنده ثبت و چاپ خواهند شد.

عکس :علی پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
احسنت به این همت
احمد
Asia/Pacific Region
واقعا جای تاسف دارد با این میزبانی این چه وضعی است
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1