تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : ۳۰۳۳۳۳

دستاورد سفر «سعیدی‌کیا»، «احمدی» و «حاج عدل» به لنده چه بود؟ (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛طرح محرومیت زدایی شهرستان لنده با حضور محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این شهرستان بررسی شد.
امروز لنده میزبان محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه در مجلس و جمعی از مدیران استانی و محلی بود.
مسئولان بنیاد مستضعفان کشور امروز با هدف بررسی موانع شهرستان لنده به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در جمع مردم و مسئولان این شهرستان حضور یافتند و از نزدیک به بررسی ظرفیت‌های شهرستان در این حوزه پرداختند.
توسعه لنده نیازمند تعامل و همراهی تمامی مدیران استانی است
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری شهرستان لنده که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور برگزار شد، اظهار داشت: هدف از حضور در این شهرستان بررسی موانع و راهکارهای طرح محرومیت زدایی در لنده است.
وی گفت: انقلاب ما انقلاب محرومین و پابرهنه‌ها است و براساس دکترین امام خمینی (ره) توجه جدی به محرومین از وظایف اساسی مسئولان نظام اسلامی است.
احمدی با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال از رویکردهای مهم بنیاد مستضعفان است، عنوان کرد: تا کنون اقدامات مطلوبی در حوزه زیربنایی انجام شده است ولی علی رغم این تلاش‌ها هنوز برخی از نقاط تا توسعه یافتگی فاصله زیادی دارند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بنیاد مستضعفان بنا به تاکید مقام معظم رهبری نسبت به رفع محرومیت در یک نقطه و با محوریت اشتغال را در دستور کار خود قرار داده‌اند و پس از قلعه گنج کرمان، شهرستان لنده را به عنوان دومین پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب کردند.
احمدی بیان کرد: شهرستان لنده دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، آب، خاک و نیروی انسانی است و امید است باتوجه به تجارب با ارزش بنیاد برکت در قلعه گنج زمینه شکوفایی شهرستان لنده ایجاد شود.
وی تصریح کرد: به عنوان خدمتگزاران مردم پا به پای هم لنده را به عنوان دومین پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی می‌کنیم و می‌طلبد مدیران حضور مسئولان بنیاد برکت را مغتنم شمرده و جهت رفع گوشه‌ای از محرومیت‌های این شهرستان اقدام کنند.
احمدی اظهار داشت: ما یک پاراداوکسی داریم که در خلال ۳۰ سال گذشته به طور ویژه در مناطق روستایی، روستا شهرها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هرچه دولت زیرساخت‌ها را فراهم کرده متاسفانه نرخ مهاجرت از نرخ رشد زیرساخت‌ها در آن منطقه بیشتر بوده است.
وی تصریح کرد: تجربه نشان داده که با تزریق اعتبارات دولتی معیشت پایدار ایجاد نمی‌شود.
احمدی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان به دنبال توسعه راه‌ها نیست، عنوان کرد: با این مدل بنیاد توسعه اجتماع محور محقق می‌شود و زمینه معیشت پایدار در لنده ایجاد خواهد شد.
وی خواستار مشارکت و همراهی مدیران و مردم برای اجرای این طرح شد و گفت: بنیاد مستضعفان هرگونه مانعی برای اجرای این طرح را مرتفع می‌کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید مردم به صورت مستقیم وارد میدان شوند، عنوان کرد:  ۳۰ سال ما ۱ پروژه تعریف می‌کردیم و اکنون باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.
 سرمایه گذاری بخش خصوصی معدن فسفات قیام را نجات می‌دهد
عدل هاشمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، عنوان کرد: لنده ۴۰ سال با شعار و جلسات بدون خروجی ساخته نشد و تا کنون حضور استانداران و وزرای بسیاری را به خود دیده است و امید است باتوجه حضور استاندار تازه نفس استان در آینده نزدیک شاهد خروجی مناسبی باشیم.
وی افزود: بدون شک با همین روحیه جهادی و انقلابی بنیاد برکت می‌توان لنده را آباد کرد.
هاشمی‌پور با اشاره به اینکه اعتبارات دولت محدود است، عنوان کرد: اگر قرار بود لنده توسعه یابد در ۴ دهه گذشته توسعه می‌یافت.
وی تاکید کرد: به طور قطع حضور هلدینگ‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بر روی معدن فسفات قیام زمینه اشتغال جوانان این منطقه را فراهم می‌کند.
 بنیاد مستضعفان از دو هفته دیگر در شهرستان لنده مستقر می‌شود/ بنیاد مستضعفان زمینه تحقق اشتغال پایدار را در لنده فراهم می‌کند
محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این نشست، اظهار داشت: ما بعد از انقلاب در حوزه توسعه راه‌ها، بهداشت و آبرسانی خدمات مطلوبی ارائه دادیم اما این زیرساخت‌ها کافی نیست.
وی افزود: ما قسمت کافی نیست را از قلم انداختیم و زمانی به نقطه مطلوب می‌رسیم که زمینه اشتغال پایدار، آموزش و درمان مردم را فراهم کنیم.
سعیدی کیا با اشاره به اینکه قلعه گنج کرمان به عنوان نخستین شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شد، عنوان کرد: مسئولان استان کرمان در این راستا همکاری مطلوبی داشتند.
وی با بیان اینکه بیش از ۳ سال و ۳ ماه در منطقه قلعه گنج کرمان به فعالیت می‌پردازیم، تاکید کرد: ۲ سال دیگر نیز در این منطقه ماندگار هستیم و محور کاری ما توانمندسازی مردم برای اداره زندگی و معیشت آن‌ها است.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور با تاکید بر اینکه فعالیت‌های بنیاد در زمینه اجتماعی است، عنوان کرد: ما در قلعه گنج کار فیزیکی انجام نمی‌دهیم و بیشتر فعالیت‌ها بر روی دوش مردم بومی منطقه است.
وی افزود: بنیاد با توجه به اقدامات فرهنگی نسبت به تشکیل تعاونی‌هایی از سوی خود مردم اقدام می‌کند و حدود ۵۵ درصد از اعضای این گروه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.
رئیس بنیاد مستضعفان کشور اظهار داشت: اعتماد به مردم زمینه ساز توسعه و تحول در یک منطقه است.
سعیدی کیا خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان از دو هفته دیگر در شهرستان لنده مستقر می‌شود.
وی زمان طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در شهرستان لنده را بیش از پنج سال دانست و افزود: بعد از شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات منطقه از سوی مشاوران، بنیاد مستضعفان کار خود را در این شهرستان آغاز می‌کند.
وی بر همکاری مردم و مسئولان برای محرومیت زدایی از شهرستان لنده تاکید کرد و افزود: این بنیاد در بخش‌های بهداشت و درمان، آموزش و پروش و اقتصاد با اجرای طرح‌های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی با دولت همکاری می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

م
Iran, Islamic Republic of
مآ.
Canada
لنده با این مسئولان نابغه اش نیاز به بنیاد مستضعفان و امثالهم ندارد. همین مسئولان لنده را به لندن تبدیل میکنند.
فقط نمیتونم متوجه بشم فلسفه آوردن آون خانم محترمی که مشغول پخت نان محلی بود، چی بود؟ یا آون آقای لباس محلی پوش؟
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1