تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۳۰۳۱۷۵

تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر در دانشگاه یاسوج

۰
کبنا ؛محمود رضا رحیمی در برنامه تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه یاسوج گفت: در طول طراحی و اجرای برنامه درازمدت دانشگاه بسیاری از ضعف‌های زیرساختی شناسایی‌شده است.
رئیس دانشگاه یاسوج مهم‌ترین ضعف در بخش آموزش را کمبود فضاهای آموزشی دانست و اضافه کرد: در جهت رفع این مشکل مجتمع شماره ۱ آموزشی دانشگاه به بهره‌برداری رسیده و به‌شرط تحقق بودجه مجتمع شماره ۲ آموزشی نیز در مهر ۹۷ به بهره‌برداری خواهد رسید.
رحیمی در بخش پژوهش نیز کمبود فضاهای آزمایشگاهی را یکی از ضعف‌های حوزه پژوهش در سال‌های گذشته دانست و افزود: طی دو سال گذشته سهم بودجه پژوهشی دانشگاه به ۱۷/۵ درصد رسید که فرصتی مناسب برای تجهیز و ساماندهی آزمایشگاه‌ها به وجود آورد.
وی گفت: ایجاد آزمایشگاه مرکزی در مساحتی بالغ‌بر شش هزار مترمربع ازجمله اقداماتی بود که در جهت توسعه فضاهای آزمایشگاهی انجام شد و به فضل خدا با ساماندهی این آزمایشگاه، دانشگاه یاسوج می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های آزمایشگاهی جنوب کشور تبدیل شود.
افزایش تعداد واحدهای فناوری از ۸ واحد به ۴۱ واحد بخش دیگری از سخنان رئیس دانشگاه یاسوج بود که در این رابطه گفت: در دو سال اخیر تلاش شد تا راهکارهای تشویقی و انگیزشی برای توسعه واحدهای فناوری در نظر گرفته شود که نتیجه آن افزایش کمی و قابل‌توجه واحدهای فناوری دانشگاه بود.
وی مهم‌ترین مشکل واحدهای فناوری را سرمایه و جذب سرمایه‌گذار دانست و اذعان داشت: اگرچه افزایش تعداد واحدهای فناوری امیدبخش است اما دستاوردهای واحدهای فناوری مهم‌تر است که در این مسیر نباید از نقش سرمایه و سرمایه‌گذار غافل شویم.
رحیمی راه‌اندازی مرکز فناوری پیشرفته و نوین را ازجمله الزامات راهبردی دانشگاه دانست و تأکید کرد: در جهت راه‌اندازی چنین مرکزی و در جهت حل مشکلات فعلی واحدهای فناوری در حال رایزنی برای جذب سرمایه‌گذار هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک مرکز شتاب‌دهنده و مرکز فناوری پیشرفته و نوین در دانشگاه یاسوج راه‌اندازی شود.
رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به رتبه‌های جهانی تولید علم کشور گفت: تولید مقاله برای شناساندن دانشگاه مطلوب است اما تکیه به تولید مقاله نمی‌تواند تضمین‌کننده آینده علمی و پژوهشی دانشگاه باشد.
رحیمی افت شدید ورودی دانشجویان در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه در کل کشور را تأسف‌انگیز ارزیابی کرد و اظهار داشت: در مسیر پیش رو و برای ادامه حیات دانشگاه‌ها بایستی از توان علمی پژوهشی اعضای هیئت‌علمی بهره بیشتری برد و صرفاً به پذیرش دانشجو تکیه نکرد.
وی گفت: امروزه در دانشگاه‌های بزرگ دنیا با بهره‌گیری از توان علمی پژوهشی دانشجویان به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی توانسته‌اند شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگی تشکیل دهند که درآمد بعضی از آن‌ها معادل تولید ناخالص برخی از کشورهای دنیاست و دانشگاه‌های کشور هم در این شرایط باید به سمت هدایت اعضاء هیئت‌علمی و دانشجویان برای تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان پیش بروند.
وی در پایان با اشاره به اهمیت وجود شورای مشورتی اساتید دانشگاه از همه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه خواست تا در سیاست‌گذاری‌های کلان دانشگاه و به‌ویژه راه‌اندازی مرکز فناوری‌های نوین دانشگاه هیئت‌رئیسه دانشگاه را یاری دهند.
در ادامه این مراسم معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تقدیر از عوامل برگزارکننده نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه گفت: امیدواریم با برگزاری چنین مراسماتی و تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه بتوانیم قدردان بخشی از زحمات و فعالیت‌های ارزشمند پژوهشگران باشیم.
هجیر کریمی با ارائه آماری از فعالیت‌ها و تولیدات پژوهشی به بسیاری از شاخص‌های موفق پژوهشی دانشگاه اشاره نمود.
در پایان این برنامه از برگزیدگان در حوزه‌های فناوری و پژوهش و در دو بخش اعضای هیئت‌علمی و دانشجویی تقدیر شد.

















 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1