تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب : ۳۰۲۸۴۴

آیا بوق خودروها از پل سوم بشار شنیده می‌شود؟ / زارعی: فضای مجازی را محدود نکنید/ مسؤولانی که قادر به فرو بردن لقمه جویده هم نیستند

۱
۰
کبنا ؛ خبرهای کهگیلویه و بویراحمد

روند اجرایی پروژه عمرانی پل سوم بشار یاسوج بعد از ۱۳ سال از سرگیری شد

 پل سوم بشار یاسوج بعد از گذشت ۱۳ سال فراز و نشیب و پیشرفت لاک پشتی مجدد روند اجرایی این پروژه تسریع یافت.

 یاسوج شهری در دامنه‌های دنا که اوایل با جمعتی کمتر از یک هزار نفر تشکیل شد، کسی فکرش را نمی‌کرد روزی فرا برسد که در این منطقه زیبا با معضلی بنام ترافیک روبه‌رو شویم.
یاسوج روزانه قد کشید و بزرگ شد تا جایی که جمعیت ۴۵۰۰ نفری این شهر در سال ۵۵ هم اکنون با در نظرگرفتن روستاهای اطراف که از خدمات این شهر استفاده می‌کنند به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.
باید فکری برای یاسوج می‌کرد زیرا دیگر پایتخت طبیعت ایران به مهاجرپذیر‌ترین شهر ایران تبدیل شده بود و هر روز بر جمعیت این شهر افزوده می‌شد مشکلات و معضلات شهرنشینی برای شهری که قدمتش کمتر از نیم قرن بود تازگی داشت شاید رفتن به ترافیک برای چند دقیقه‌ای هم سخت می‌گذشت.
خیابان‌های یاسوج از اول درست طراحی نشدند شاید اگر آن روزهای اول، برنامه ریزان شهری یاسوج زیبا را برای ۱۰۰ و یا ۲۰۰ سال آینده پیش بنی می‌کردند هم اکنون خبری از بسیاری از معضلات و مشکلات کنونی نبود.
«ترافیک» به یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری یاسوج تبدیل شده است، مشکلی که انگار عزمی برای مقابله با آن وجود ندارد و هر روز بر این مشکل اضافه می‌شود و صف‌ خودرو‌ها حاضر در ترافیک بیش از گذشته.
سال ۸۲ مسئولان استانی تصمیم گرفتند با احداث پلی که بعد‌ها نام «سوم بشار» را به ارث برد به روان‌تر شدن ترافیک و اتصال دو بخش سررود جنوبی و شمالی به عبور و مرور شهری در یاسوج کمک کنند، پروژه‌ای که هم اکنون زیبنده‌ترین عنوان برایش «پیر‌ترین پروژه عمرانی یاسوج» است.
عملیات اجرایی «پل سوم بشار» کج‌دار و مریض پیش می‌رفت عزمی برای اتمام این پروژه نبود و تنها هر ساله بخشی از پروژه را زخمی می‌کردند و بعد با توجیه نبود اعتبار پروژه مجدد تعطیل می‌شد و تغییر پیمانکار هم شده بود «قصه‌ غصه ما»، اما شک ندارم این پروژه برای پیمانکاران متعددی خاطره دارد که باید تا قبل از سال ۹۶ اسمش را پل خاطره‌ها می‌گذاشتند.

پایه‌های لرزان/وعده‌های ناتمام
پایه‌های پل لرزان شده بود هر لحظه امکان فرو ریختن وجود داشت، هر ساله هزینه‌های تمام شده پروژه افزایش می‌یافت ولی انگار نه انگار در بیخ گوش مسئولان پروژه‌ای که میلیارد‌ها تومان از بیت المال مردم هزینه داشته دارد آخرین نفس‌ها را می‌کشد و باید چاره‌ای کرد تا پایه‌های لرزان مقاوم بمانند و فرو نریزد زیرا آرزوهای این مردم برای کمک به رفع مشکل ترافیک کنونی در یاسوج در حال فرو ریختن بود.
اما وعده مسئولان و متولیان امر تمام نشدنی بود با یه جستجوی ساده در گوگل پی می‌بریم که مدیران متعددی در بازدید از پل و در پشت صندلی‌های سالن جلسات په وعده‌های شیرینی دادند که ولی بعد از گذشت زمان دهان مردم را تلخ کردند.
وعده‌ها ناتمام ماند، مدیران هرکدام راه خود را رفتند‌‌ همان راهی که آمده بودند زیرا قرار نبود برای همیشه در یاسوج زندگی کنند آنان به دیار خود رفتند و مردم دیار من با پل سوم بشار نیز از جای خود تکان نخوردند و ماندند. اما هر لحظه پل سوم بشار لرزان‌تر می‌شد.
۱۰۰ روز و هزار وعده
۲۵ شهریور ماه اولین روز کاری علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا امروز ۱۰۰ روز می‌گذرد و وعده‌های مسئولان برای پل سوم بشار از سال ۸۲ تاکنون شاید به هزار برسد.
احمدی روزهای اول از طولانی شدن روند پل سوم بشار به عنوان پیر‌ترین و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی یاسوج ابراز نگرانی کرد و از مدیران خواست برای اتمام این پروژ] یک یا علی بگویند و تا به نتیجه نرسیدن دست از کار و تلاش نکشند.
پل سوم بشار جان گرفت قلبش که ضعیف می‌تپید دیگر به سرعت می‌تپد و مردم امیدوار به آینده. وعده مسئولان استانی برای بهره برداری از یک لاین پل تا پایان سال ۹۶ در حال محقق شدن است و شمار معکوس برای افتتاح پروژه «پیر یاسوج» آغاز شده است.

اختصاص ۲۱ میلیارد تومان برای پل سوم
فرماندار بویراحمد گفت: از محل‌های مختلف ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در روند اجرایی پروژه پل سوم بشار یاسوج در سال ۹۶ اختصاص یافت.
سید محمدکاظم نظری اظهار داشت: پل سوم بشار با وجود تمامی پیگیری‌های انجام شده تاکنون به نتیجه نرسیده که امیدوارم با اعتبارات پیش بینی شده بتوانیم شاهد بهره‌برداری از این پروژه در آینده‌ای نچندان دور باشیم.
وی بیان کرد: امسال از محل اعتبارات ارتقاء شاخص‌های شهرستان بویراحمد ۱۵ میلیارد تومان، ۳ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و نفت، اعتبارات متوازن ۲ میلیارد تومان و از محل اعتبارات بحران نیز یک میلیارد تومان برای پل سوم بشار اختصاص داده شد.
نظری ابراز کرد: در مورد پل سوم بشار و خروجی آن به سمت اکبرآباد و ایجاد ترافیک سنگین در آن منطقه متاسفانه پیش بینی‌های لازم صورت نگرفته بود اما فرمانداری بویراحمد با ارائه یک پیشنهاد که به تصویب رسید ادامه اینجاده بعد از پل بشار را با استفاده از ایجاد یک جاده جدید از سمت رودخانه فصلی که از پل سرابتاوه نزدیک پلیس راه جدید به سمت مازه خریده می‌آید، پیش بینی کرده است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه این اراضی مالکیت آن‌ها متعلق به دولت بوده و نیاز به تملک اراضی ندارند جاده اولیه خاکی احداث می‌شود که فعلاً از طرف کسی به این اراضی تجاوز و تملک صورت نگیرد و در آینده به عنوان جاده‌ای که به پل سوم مرتبط می‌شود و بار ترافیکی این مسیر را از اکبر آباد بردارد و مستقیماً پل سوم را به جاده شیراز – یاسوج متصل می‌نماید.
 
بهره برداری از پل سوم بشار یاسوج تا پایان ۹۶
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تخصیص اعتبار لازم تا پایان امسال یک باند پل سوم بشار یاسوج افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
علی محمد علیمردانی افزود: امسال از ۶ محل اعتباری از جمله اعتبارات ملی و استانی ۱۶ میلیارد تومان برای ترسیع در روند اجرایی پروژه پل سوم بشار اختصاص دادیم.
وی با اشاره به اینکه بزودی ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به پروژه تزریق می‌کنیم، عنوان کرد: بابت اجرای این پروژه به پیمانکار فعلی و پیمانکاران سابق پروژه ۷ میلیارد تومان بدهی داریم.
علیمردانی ابراز کرد: در صورت تخصیص اعتبار و مساعد بودن شرایط آب و هوایی تا پایان امسال یک باند پل سوم بشار یاسوج افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که به طور حتم در این صورت تا حدودی گره ترافیکی موجود در شهر باز می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اجرای کیفی پروژه‌های راهسازی از روز اول جزو اولویت‌هایم بوده است، افزود: پروژه پل سوم بشار یاسوج سال‌ها به طول انجامیده که ادامه این روند سبب نگرانی مردم شده بود.
علیمردانی تاکید کرد: امیدوارم با تخصیص اعتبار شاهد بهره برداری این پروژه در کمترین زمان ممکن باشیم تا به نوعی بتوانیم به رفع ترافیک درون شهری یاسوج کمک کرده باشیم.



هزینه مصوبات سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد از منابع داخلی باید تامین شود
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر تسهیلات سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان برای سرمایه گذاران باید از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین شود.
سید حسین سهمگین در نشست کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: متاسفانه هرچه تسهیلات در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان برای سرمایه گذاری مصوب شده، از طریق منابع داخلی بانک‌ها باید تامین شود.
وی با بیان اینکه گاهی پرداخت تسهیلات از طریق منابع داخلی بانک‌ها با بهره زیاد برای سرمایه گذاری مشکل ایجاد می‌کند، ادامه داد: به دنبال جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی هستیم که شرایط خوبی برای انجام سرمایه گذاری در استان دارد.
سرپرست امور شعب بانک سپه کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه برای حمایت از طرح‌های سرمایه گذاری در استان آمادگی داریم، گفت: سال گذشته ۵ میلیارد ریال برای راه اندازی اردوگاه گردشگری در یاسوج پرداخت کردیم.
مهرعلی برماس عنوان کرد: دو طرح دیگر در زمینه توسعه گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد به بانک سپه معرفی شده که سرمایه گذاران برای انجام امور اداری کوتاهی کردند.
سرپرست امور شعب بانک سپه کهگیلویه وبویراحمد افزود: ایجاد خدمات بهتر به مردم و رونق اشتغال و تولید در استان از مهم‌ترین اهداف بانک سپه است.
 
۳ میلیون دلار کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بر اساس سند توسعه صادرات غیرنفتی استان امسال باید ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته باشیم گفت: از این میزان تاکنون سه میلیون دلار محقق شده است.
داریوش دیودیده با بیان اینکه بر اساس سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد امسال باید ۱۰ میلیون صادرات داشته باشیم اظهار داشت: از این میزان هفت میلیون دلار صادرات در بخش صنعت، دو میلیون دلار صادرات در بخش کشاورزی و یک میلیون دلار صادرات در بخش صنایع دستی هدفگذاری شده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: تاکنون سه میلیون دلار در بخش صنعت صادرات انجام شده که شامل محصولات شرکت‌های سینره و آسه بوده است.
دیودیده بیان کرد: تاکنون هیچ آماری از صادرات در حوزه‌های صنایع دستی و کشاورزی از سوی گمرک استان ما به گزارش نشده است.
وی ابراز کرد: محل فعالیت برخی واحدهای تولیدی در استان است اما به علت اینکه کارت بازرگانی آنها متعلق به استان دیگری است محصولات خود را از گمرک آن استان صادر می‌کردند که آنها را موظف کردیم کارت بازرگانی خود را به استان انتقال دهند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تنوع محصولات صادراتی استان کم است گفت: باید تلاش کنیم با افزایش تنوع محصولات صادراتی سهم خود را از صادرات کشور افزایش دهیم.
 

نماینده مجلس: توسعه کشور با محدود کردن فضای مجازی ممکن نیست
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقتصاد کشور به ‌شدت به فضای مجازی گره خورده و در وضعیت کنونی محدود کردن این فضا جلوی توسعه را می‌گیرد.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: هم اینک بسیاری از مشاغل مفید در جامعه از طریق فضای مجازی ایجاد شده و ایجاد محدودیت در آن ممکن است به اقتصاد کشور که به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت می‌کند آسیب برساند.
وی افزود: فناوری‌های مرتبط با فضای مجازی امروزه به یک صنعت و عرصه تأثیرگذار جهانی تبدیل شده و ایران نیز ‌باید جایگاه خود را در این زمینه پیدا کند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در سال‌های اخیر زمینه توسعه فضای مجازی را فراهم کرده و بهبود این فرآیند نیز مورد تأکید جامعه علمی و مدیریتی کشور است.
زارعی عنوان کرد: دولت باید از ارتباط مردم با جهان از طریق فضای مجازی حراست کند و مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه دولت را همراهی می‌کند.
وی ابراز داشت: برخی افراد ممکن است بخواهند محدودیت‌هایی برای فضای مجازی کشور ایجاد کنند که ممکن نیست و سبب دوری جامعه از روند مثبت تحولات بشری می‌شود.
رئیس مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی فناوری‌های امروزی ممکن است جنبه‌های مثبت یا منفی داشته باشند اما باید برای نحوه استفاده از آن به آموزش در مدارس و رسانه‌ها پرداخت.
زارعی اظهار داشت: برطرف کردن آسیب‌های فضای مجازی با پژوهش‌های کاربردی امکان پذیر است اما فیلترینگ آن شایسته نیست.
وی افزود: ایجاد محدودیت نامتعارف برای فعالیت فضای مجازی به مصلحت جامعه نیست.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: گسترش فضای مجازی، کاهش هزینه‌های اقتصادی و دسترسی سریع و آسان به اطلاعات در زمینه‌های مختلف اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و ورزشی از جمله مزیت‌های فضای مجازی است که اهمیت حمایت از آن را نشان می‌دهد.
زارعی عنوان کرد: تبادل سریع اطلاعات، شفافیت در سطح مدیریت کشور، گسترش عدالت رسانه‌ای و گسترش تعاملات و تبادل نظرها به توسعه جامعه کمک می‌کند.


مانور فرضی عملیاتی و امدادی در گچساران برگزار شد
به مناسبت روز ایمنی و کاهش بلایای طبیعی مانور فرضی عملیاتی و امدادی با مشارکت ادارات گچساران در شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.


  به مناسبت روز ۵ دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی نام گذاری شده است، مانور بزرگ زلزله و تخلیه اضطراری با همکاری فرمانداری و  ادارات مربوطه در  محوطه باز شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.

در این مانور فرضی که اختلال در اتاق سرور طبقه دوم ساختمان شبکه بهداشت و درمان گچساران  رخ داد، موجب آتش سوزی در این مرکز شد و این آتش سوزی  اختلال در برقراری  ارتباط با سازمان علوم پزشکی به وجود آورد.

 در این مانور فرضی بر اثر اتصال برق بود که کلیه ارتباطات در واحدهای درمان  قطع شد و سه مصدوم بر جای گذاشت که دو نفر از مصدومین  به چادر صحرایی که در بیرون از منطقه برپا شده بود برای مداوا اعزام و دیگری نیز سرپایی مداوا شد.

 این مانور  تخلیه اضطراری صبح امروز کلید خورد و چند دقیقه‌ای بیش  طول نکشید تا نیروهای آتش نشانی، اورژانس  در محل حاضر شدند.


بر اساس گزارش برای اجرای این مانور از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی صورت  گرفته بود و حضور به موقع دستگاه‌های امدادی و عملیاتی نشان داد که موضوع به شکلی جدی در حال اجرا است.

در حاشیه برگزاری این مانور هایده حافظ قرآن اظهار کرد:  هر ساله به مناسبت هفته کاهش بلایا در برابر خطرات  و حوادث این مانور با همکاری فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اداره برق، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان برگزار می‌شود.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: کشور ایران جزء هفت کشور دنیا است که در خط گسل زلزله و بلایای طبیعی قرار گرفته است.

وی افزود: شهرستان گچساران همانند دیگر شهرهای ایران نیز بر روی خط گسل زلزله و بلایای طبیعی  قرار گرفته است  و تا جایی که امکان دارد باید در برابر این حوادث نیروها را آموزش  داد.

 حافظ قرآن  با بیان اینکه در چند سال گذشته و همچنین در ماه‌های گذشته بلایای طبیعی مانند زلزله موجب شد که تعداد زیادی از هم وطنانمان جان خود را از دست دهند، بیان کرد: حادثه هیچ زمان خبر نمی‌کند و ما نیز باید در برابر حوادث آمادگی لازم را داشته باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران  با بیان اینکه ۱۳۰ نفر از  نیروهای امداد و نجات در این مانور حضور داشتند، ابراز کرد:  ۱۵ نفر در این مانور از نیروهای آتش نشانی، ۵۰ نفر نیروی امدادی شبکه بهداشت و درمان در این مانور شرکت داشتند.


وی  با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون ۳ مانور در مراکز بهداشت و درمان گچساران برگزار شده است، افزود: این مانور به عنوان بزرگترین مانور در سطح شهرستان بود که تمامی نیروهای امدادی و عملیاتی در آن مشارکت داشتند و  امروز به مناسبت روز پنجم دی ماه  برگزار شد.

حافظ قرآن خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این مانور آمادگی، پاسخ و بازسازی و همچنین ارزیابی تیم‌های شرکت‌کننده در این مانور بود که در این شرایط نیروها ارزیابی  و کمبودها رفع شود.

وی در ادامه به  برگزاری کلاس اطفا حریق  برای پرسنل شبکه بهداشت و درمان خبر داد و گفت: کلاس‌های آموزش اطفاء حریق با هدف آموزش و آمادگی پرسنل شبکه بهداشت و درمان، بهورزان و مسوولان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در صورت بروز بلایای طبیعی تشکیل شد.

 حافظ قرآن ادامه داد: در این کلاس آموزشی  نحوه استفاده درست از کپسول‌های آتش نشانی، روش‌های مهار آتش به  طرق مختلف بصورت تئوری و عملی آموزش داده شد.


 سرپرست شبکه بهداشت و درمان  گچساران  عنوان کرد:  تعداد ۷۰ نفر از پرسنل شبکه، بهورزان و مسوولان مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی  در کلاس آموزش اطفاء حریق حضور داشتند.

وی تصریح کرد:  در این هفته به مناسبت  روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی  دو مانور زلزله و تخلیه اضطراری در مراکز شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران برگزار خواهد شد.


 
۵ هزار واحد مسکونی در دهدشت نیازمند مقاوم‌سازی
رئیس بنیاد مسکن کهگیلویه گفت: بیش از پنج هزار واحد مسکونی این شهرستان نیاز به مقاوم‌سازی دارند.
جلسه مدیریت بحران شهرستان با حضور مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه وبویراحمد در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
مهرداد متقی در این جلسه اظهار داشت: از سال ۸۵ تاکنون قریب به ۶ هزار و ۸۵۰ مورد تسهیلات بهسازی در روستاهای شهرستان کهگیلویه و لنده پرداخت شده است.
رییس بنیاد مسکن کهگیلویه عنوان کرد: این تسهیلات از ۶۵ میلیون تومان شروع شد و در حال حاضر به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.
وی عدم همکاری بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: متاسفانه این عدم همکاری باعث برگشت خوردن اعتبارات می‌شود.
متقی با بیان اینکه بیش از پنج هزار واحد مسکونی دهدشت نیاز به مقاو‌م‌سازی دارند، خواستار توجه مدیران کل نسبت به دادن تسهیلات بیشتر در این راستا شد.
 
محرومیت شهرستان کهگیلویه از جهت امکانات و تجهیزات در مواقع بحرانی
فرماندار کهگیلویه گفت: این شهرستان در مواقع بجرانی از نظر اماکنات و تجهیزات با مشکلات عدیده‌ای رو به رو است.
علی پوزش در جلسه ستاد بحران شهرستان با بیان اینکه این شهرستان از نظر امکانات و تجهیزات در مواقع بحران با مشکلات عدیده‌ای رو به‌رو است، اظهار داشت: در صورت بارندگی شدید در نیم ساعت، کل شهر دهدشت را آب فرا خواهد گرفت.
فرماندار کهگیلویه ظرفیت جداول شهرستان را قدیمی عنوان و تصریح کرد: به هنگام بارندگی شدید این جداول ظرفیت هدایت آب‌ها را ندارند.
وی خواستار تشکیل جلسات ستاد بحران از بخشداران و اعلام وسایل آن‌ها شد و بیان کرد: اتفاق صدا نمی‌زند و مسئولان باید در هر لحظه آمادگی مقابله با بحران‌ها را داشته باشند.
پوزش خواستار قرار دادن امکانات و تجهیزات بیشتری از مدیران کل به دستگاه‌های آن‌ها در شهرستان‌ها شد و با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه در مواقع بحرانی با شرایط خاصی رو به‌رو است، گفت: مدیران باید مواقع بحران در کنار هم برای رهایی از بن‌بست‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
فرماندار کهگیلویه یکی از سرگرمی‌های مردم را تماشا کردن فوتبال عنوان و با بیان اینکه با یک رعد و برق دیجیتال شهرستان به طور کامل قطع می‌شود، خواستار چاره اندیشی متولیان امر در این راستا شد.
 
پرداخت ۳ هزار تسهیلات کم‌بهره به زیرساخت‌های خسارت دیده در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت سه‌‌ هزار تسهیلات کم‌بهره به زیرساخت‌های خسارت دیده در این استان خبر داد.
جلسه مدیریت بحران شهرستان با حضور مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.
علی وفایی‌مقدم در این جلسه از زمین‌لرزه، خشکسالی و ریزگردها به عنوان مهم‌ترین مسائل بحرانی در استان یاد و اظهار داشت: از این موارد خشکسالی مهم‌ترین عامل است چرا که زمین‌لرزه چند لحظه رخ می‌دهد اما خشکسالی به تدریج و تبعات آن بیشتر خواهد بود.
مدیرکل ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد، مسیر جذب اعتبارات را ملی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرای مکلف هستند اعتبارات خود را از طریق دستگاه‌های ملی جذب نمایند.
وی با بیان اینکه وضعیت اعتبارات در بخش‌ها با بحران مواجه شده و باعث به وجود آمدن بن‌بست‌‌هایی شده است، گفت: علی‌رغم همه این مشکلات، از قبل خسارات، حدود سه هزار تسهیلات کم‌بهره پرداخت کردیم.
وفایی‌مقدم از اعلام ۳۰ درصد خسارات به صورت نقدینگی به استان خبر داد و افزود: سی و هفت پروژه شهرستان کهگیلویه به این ۳۰ درصد اختصاص داده شد.
این مسئول خواستار مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی در ساخت ‌و سازها شد.
وفایی‌مقدم با بیان اینکه عده‌ای کوچک‌ترین مشکل را بحران تلقی می‌کنند، گفت: اگر اتفاقی بیفتد زندگی مردم را مختل کند و خسارات جانی و مالی از بین برود، آن موقع بحران به حساب خواهد آمد.
 
ثبت ۶۸ روز هوای آلوده در گچساران / کاهش ۴۱٫۲ میلمیتری بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته
رئیس اداره هواشناسی گچساران گفت: بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ .۴۱ میلیمتر در گچساران کاهش یافته است.
احسان کوهکن امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متوسط هوای آلوده و دارای ریز گرد ۷۴ روز است، اظهار کرد: در سالجاری در شهرستان گچساران از ابتدای سالجاری تا به امروز ۶۸ روز هوای آلوده و دارای ریز گرد به ثبت رسیده است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران با بیان اینکه در سال گذشته از ابتدای سال تا روز ۵ دی ماه ۶۲ روز در شهرستان گچساران هوای آلوده و دارای ریزگرد به ثبت رسیده است، بیان کرد: این آمار به ثبت رسیده نسبت به امسال ۶ روز افزایش داشته است.
کوهکن عنوان کرد: سال گذشته در شهرستان گچساران ۸۲ روز هوای آلوده دارای ریز گرد از سوی اداره هواشناسی این شهرستان به ثبت رسیده است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران در ادامه با اشاره به بارندگی در فصل زراعی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون پارامتر بارش این شهرستان ۴ .۵۷ میلیمتر بارش باران است در صورتی که مدت مشابه سال گذشته ۶ . ۹۸ میلیمتر بوده است.
وی گفت: بارندگی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ .۴۱ میلیمتر کاهش یافته است.
وی افزود: ثبت میانگین بارندگی بلند مدت گچساران ۲ .۴۳۰ میلیمتر بوده که از نظر هواشناسی این شهرستان با خشکسالی مواجه بوده است.
رئیس اداره هواشناسی گچساران ادامه داد: دمای هوا در ۲۴ ساعته گذشته در گچساران حداقل ۱۳ درجه سانتیگراد و حداکثر ۲۶ درجه سانتیگراد بوده است.
کوهکن اضافه کرد: امروز شاهد رگبار پراکنده در نقاط مستعد و ارتفاعات گچساران هستیم.
وی با اشاره به افزایش دمای بی‌سابقه در این فصل از سال در گچساران گفت: بعد از این سیستم جوی دمای هوای گچساران ۳ درجه کاهش پیدا خواهد کرد.
 
شناسایی ۲۶ نقطه بحرانی در عرصه‌های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶ نقطه بحرانی در عرصه‌های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شد.
عزت‌الله بهشتی‌فر در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۵۵ درصد استان کهگیلویه و بویراحمد را جنگل‌ها و مراتع تشکیل داده که از این تعداد ۸۵ درصد اراضی، منابع ملی است.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان به لحاظ پوشش جنگلی هم‌تراز با استان‌های شمالی است، بیان کرد: آتش‌سوزی‌ها و تصرفات اراضی ملی زخم عمیقی بر منابع طبیعی استان وارد کرده است.
وی شناسایی کانون‌های بحرانی را یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی دانست و گفت: ۲۶ نقطه بحرانی برای جلوگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و اراضی استان شناسایی شده است که با قراردادی که با جوامع محلی، تشکل‌ها و سمن‌ها منعقد کردیم از ظرفیت آنها برای حفاظت از عرصه‌ها و منابع طبیعی استفاده خواهیم کرد.
این مسؤول خاطرنشان کرد: در سال جاری میزان و تعداد آتش‌سوزی در جنگل‌ها بالا بوده اما با تدابیر و اقدامات صورت سطح خسارت در اراضی پایین بوده است.
در این مراسم که با حضور قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزاری شد از زحمات محمدرحیم برزمند تجلیل و محمد داور فرمانده جدید یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد شد.
 
یک باب منزل مسکونی در دهدشت دچار آتش‌سوزی شد
سجاد کاظمی از آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی در دهدشت خبر داد و اظهار داشت: طی تماس تلفنی با آتش‌نشانی، مبنی بر آتش‌گرفتن یک خانه، آتش‌نشانان کمتر از یک دقیقه خود را به محل حادثه رساندند.
مامور آتش‌نشانی دهدشت، با بیان اینکه گاز این شهرستان از صبح تاکنون قطع شده بود، علت این حادثه را استفاده از پیک‌نیک عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه پیک‌نیک کنار یخچال گذاشته بود آتش‌سوزی به یخچا‌ل‌ها سرایت کرد و دود ناشی از آن کل فضای خانه را پر کرده بود.
وی میزان خسارات وارده را شامل دو عدد یخچال، کولرگازی و دود‌شدن کل خانه عنوان کرد.

 

بی تدبیری مدیران تدبیری در پروژه بیمارستان بزرگ یاسوج/مسؤولانی که قادر به فرو بردن لقمه جویده هم نبودند
 پروژه‌ بیمارستان ۲۸۶ تختخوابی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود که در دولت گذشته کلنگ آن به زمین شد اما هنوز بعد از گذشت چهار سال بلاتکلیفی این پروژه‌ نشان داد مدیران تدبیری در استان کهگیلویه و بویراحمد عاجز از فرو بردن لقمه جویده هستند.

 پروژه‌های زیادی در دولت‌های نهم و دهم در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد پروژه‌‌های ریز و درشتی که برخی از آن‌ها تکمیل شد و مردم از آن‌ها استفاده کردند و اکنون دعا به جان جمهوری اسلامی و بانیان آن می‌کنند.

در این بین پروژ‌ه‌هایی هم بودند که به دلیل سنگینی کار قسمتی از آن‌ها برای تکمیل به دولت کنونی واگذار شد که تعدادی از آن‌ها در شهر یاسوج قرار دارد، پروژه‌هایی مانند بیمارستان ۲۸۶ تختخوابی که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود و در دولت گذشته کلنگ آن به زمین شد و در همان دولت عملیات ساخت آن هیچ گاه از زمان پیش‌بینی شده عقب نماند.


دولت گذشته برای تسریع در ساخت این پروژه بزرگ درمانی آن را در زمره پروژه‌های مهر ماندگار قرار داد و علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی وقت چندین مرتبه از آن بازدید کرد و اعتبارات خوبی هم به آن تزریق شد.

سرنوشت پروژه بزرگ درمانی شهر یاسوج پس از آن دولت به دست دولت تدبیر و امید سپرده شد تا این دولت در یک بازه زمان چهار ساله عملکرد خود را در این پروژه نشان دهد.

اما چهار سال زمان زیادی برای به سرانجام رساندن این پروژه بود چرا که مسؤولان سابق استان داریم در گزارش‌های خود از ده‌ها برابر شدن اعتبارات عمرانی سخن می‌گفتند و البته در بین گزارش‌های خود همواره گذشتگان را آماج حمله قرار می‌دادند.


 
حملات صورت گرفته تنها فرافکنی برای سرپوش گذاشتن به کارهای نکرده و ضعف مسؤولان کابینه اول دولت بود

البته اعتقاد بسیاری از کارشناسان و افراد آگاه بر این است که حملات صورت گرفته تنها فرافکنی برای سرپوش گذاشتن به کارهای نکرده و ضعف مسؤولان کابینه اول دولت در استان بوده است.

در مدت مسوولیت تیم گذشته تمام هم غم آن‌ها بر این بود که پروژ‌ه‌ها را به هر صورت ممکن افتتاح کنند که همین موجب بروز مشکلات بسیاری برای پروژه‌های عمرانی شد.

پروژ‌ه‌هایی که گاها تا بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند و با کمی تلاش بیشتر به سرانجام می‌رسیدند اما هنوز بعد از گذشت چهار سال بلاتکلیفی تا نشان دهد که مدیران تدبیری در استان کهگیلویه و بویراحمد عاجز از فرو بردن لقمه جویده هستند.

 
معاون جدید عمرانی استاندار واقع بینانه اعلام کرد بیمارستان بزرگ شهر یاسوج نباید افتتاح شود

روز گذشته نشست شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون جدید عمرانی استاندار عزیز فیلی برگزار شد و معاون جدید واقع بینانه اعلام کرد بیمارستان بزرگ شهر یاسوج نباید افتتاح شود چرا که هنوز نواقص زیادی در آن وجود دارد که از جمله آن‌ها بحث پارکینگ و نبود هلیکوپتر و برخی دیگر از نواقص است که در صورت عدم رفع این مشکلات در آینده با مشکل روبرو خواهد شد.

نظیر چنین مشکلاتی در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری یاسوج وجود دارد، مشکلاتی که مسوولان استان در چهار سال گذشته نتوانستند آن‌ها را برطرف کنند.


ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر یاسوج با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد از دولت دهم به دولت یازدهم تحویل داده شد اما مسوولان تدبیری نتوانستند همان ۵ درصد باقی مانده را هم به سرانجام برسانند که نشان دهنده ناتوانی آن‌ها در تکمیل پروژ‌ه‌های عمرانی بود همچنان که در پل سوم، مجتمع فرهنگی یاسوج، جاده پاتاوه به دهدشت و بسیاری دیر از پروژه‌ها درمانده شدند.

نام شما

آدرس ايميل شما

حق گو
Iran, Islamic Republic of
بیمارستان شهدای دولت آباد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1