تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۳۰۲۸۰۸

گوش کسی که اجازه ساخت‌وساز غیرمجاز را داده بگیریم/ آینده بدی در انتظار محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد است

۶
۰
کبنا ؛فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی، گفت: دستگاه‌های اجرایی مجوز بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را با دادن خدماتی از قبیل؛ برق، آب، گاز و تلفن صادر می‌کنند، که باید گوش متخلفی که اجازه این ساخت‌وسازها را می‌دهد، بگیریم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، ظهر امروز سرهنگ قاسم سبزعلی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ب، با اشاره به وضعیت منابع طبیعی،  استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ایران در کمربندی خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، و با فرایند گرم شدن کره زمین مخاطره زیست‌محیطی روزبه‌روز در حال گسترش است، و آثار تخریب محیط‌ زیست نیز مشاهده می‌شود.
سبزعلی بیان داشت: متأسفانه در استان کهگیلویه وبویراحمد می‌بینیم که برخی افراد در جزیره خود ساخته زندگی می‌کنند، که با این تفکرات جزیره‌ای شاهد معضلاتی در حوزه منابع طبیعی و زندگی افراد جامعه هستیم.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی، گفت: دستگاه‌های اجرایی مجوز بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز را با دادن خدماتی از قبیل؛ برق، آب، گاز و تلفن صادر می‌کنند، که باید گوش متخلفی که اجازه این ساخت‌وسازها را می‌دهد، بگیریم.
سبزعلی با اشاره به اینکه آثار تخریب زیست‌ محیطی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دیده می‌شود، افزود: با میزان کاهش نزولات آسمانی آینده بدی در انتظار محیط‌ زیست کهگیلویه وبویراحمد است.
وی بابیان اینکه اثرات تخریب محیط‌ زیست دلیلی بر دخالت نابجای انسان‌ها است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به حفظ محیط‌ زیست و منابع طبیعی هستند، و باید با هم افزایی جلوی روند تخریب منابع طبیعی را بگیریم و با عاملین نیز  برخورد جدی شود.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه با طرح سووالاتی مبنی بر اینکه آیا در حفظ منابع طبیعی امانت‌داران خوبی بودیم؟ چه چیزی را به نسل آینده تحویل می‌دهیم؟ وضعیت منابع طبیعی امروز در آینده چه اثری خواهد داشت؟، افزود: با کاهش رطوبت هوا این اقلیم در ۱۰۰ سال آینده دیگر وجود نخواهد داشت، و اگر اقلیم نابود شود، زاد و ولدی دیگر وجود ندارد.
وی اضافه کرد: باید به که کسانی که دست به تخریب محیط‌ زیست و عرصه‌های منابع طلیعی می‌زنند، فهماند، که این کشتی که غرق می‌کنید، جامعه را که غرق می‌کند هیچ، خودت هم غرق می‌شوی.
وی با بیان اینکه با مقدورات دولتی امکان اجرای وظایف وجود ندارد، گفت: بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی برای حفظ منابع طبیعی لازم است.
سبزعلی بابیان اینکه نگاه مسئولان باید اصلاحی باشد نه واگذاری، بیان داشت: باید از ظرفیت تشکلات، سمن‌ها و نهادهای مردمی برای حفظ محیط‌زیست استفاده شود.
وی بابیان اینکه دلسوزی در استان برای محیط‌زیست وجود ندارد، گفت: مسئولان استانی پروژه‌های عمرانی را آسیب‌شناسی کنند، و باید راهکارهای منطقی و اجرایی برای کاهش این آسیب و تخریب‌ها ارائه دهید.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها،مراتع و آبخیزداری کشور بابیان اینکه زیرساخت‌ها در روستاهای استان کارشناسی نیست و ایراد دارد، گفت: درگذشته روستاییان مایحتاج زندگی ازجمله مرغ و تخم‌مرغ خود را به شهرنشینان می‌فروختند، اما متأسفانه امروز می‌بینیم که همین روستاییان برای خرید این قلم جنس به شهر می‌آیند.
وی اظهار داشت: وضعیت رطوبت هوا و فرونشست آب بحرانی است، و رشد برخی گونه‌های درختی و درختچه‌ها در استان دیگر امکان‌پذیر نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام هرکسی ساختمانی را ساخت اگر سازمانهای ّبرق آب و گاز هم مجوز ندهند همانطوری که از طریق منابع طبیعی مجوز یا بدون مجوز ساخت وساز کرده می توانند از بقیه خدمات استفاده کنند بنابراین لازم است ابتدا بنای ساخته نشود که بقیه مجبور شوند خدمات بدهند . ضمناً باید اگر جای گوشی گرفته شود ابتدا گوش همکاران خودتان را بگیرد.
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
درود بر جناب سرهنگ داور الحق که لیاقت جناب داور پست های بالاتر هست.
محمود
Iran, Islamic Republic of
.
بینام
Iran, Islamic Republic of
اگر خوزستان با چهل پتروشیمی توسعه پیدا کرد کهکیلویه هم پیدا میکند
پتروشیمی فقط الودگیش و تارج ابش و استخدام یکسری نورچشمی نصیب مردم میشود سود و مالیات ان از استان بیرون می رود
الان اب از نفت باارزشتره
اگر با بودجه کلان پتروشیمی ما صنایع تبدیلی غذایی دامی کشاورزی در استان بزنیم اشتغالزایی زیادی میشه و چون مالکانش افراد حقیقی هستن بودجه و مالیاتش در استان خرج میشود

ما باید ابی که از استان بیرون میره را مهار کنیم و پیگیر حقابه مان باشیم
اقایان دوره پتروشیمی تموم شده فقط برای مالک حقوقی و چند صد نفر نورچشمی استخدامی خوبه
جمشید
Iran, Islamic Republic of
جناب سرهنگ اولی. که باید بگیری مربوط به .
این گوی و این میدون
صالحان
جناب سرهنگ داور فردی با تجربه و کاردان است و مسئولیتهای مختلفی داشته است . امیدواریم که با اقتدار لازم جلوی سودجویان را بگیرد تا نام پایتخت طبیعت به راستی حفظ شود و زنده بماند.
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1