تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۳۰۲۷۲۷

هیچ منع قانونی سر راه پتروشیمی بویراحمد وجود ندارد / کشاورز: ادارات برای وصول اسناد خزانه اقدام کنند / لزوم اجرای قانون تهاتر در استان

۴
۰
کبنا ؛ 
 
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس برآورد انجام شده میزان بدهی قطعی دستگاه‌های مختلف اجرایی به برخی نهادها و شرکت‌های غیردولتی و یا اشخاص حقیقی تا پایان آذر امسال افزون بر ۱۵ هزار میلیارد ریال است.
 
به گزارش کبنا، ابراهیم کشاورز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در یاسوج افزود: بخش عمده‌ای از این میزان بدهی انباشت شده از سال‌های قبل و حتی پیش از سال ۹۲ است.
وی تصریح کرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به طلب پیمانکاران بر اساس آخرین صورت وضعیت طرح‌های انجام شده آن‌ها در ذی حساب دستگاه‌های اجرایی است.
وی تصریح کرد: حدود ۴۳۸ میلیارد ریال آن مربوط به سایر بدهی‌های ادارات و نهادهای دولتی از جمله میزان خرید این دستگاه‌ها از بازار است.
کشاورز یکی از راه‌های مهم برای پرداخت میزان بدهی دستگاه‌ها به بخش خصوصی را استفاده از قانون تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه دانست و گفت: در سال جاری تاکنون افزون بر ۲۷ میلیارد ریال از این طریق تهاتر انجام شده است.
این مسئول پیش از این گفته بود که پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه امکان پذیر است و دولت برای پرداخت بدهی‌ها به این روش برنامه ریزی کرده است.
بر اساس آمار خزانه معین، این استان در سال ۱۳۹۶ با تهاتر مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مطالبات و بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، مقام سوم را در کشور کسب کرده است.
وی تصریح کرد: قانون تهاتر بیشتر در طرح‌های عمرانی بدون اعتبار لحاظ می‌شود که دستگاه‌ها و مدیران باید با استفاده از این روش بخشی از بدهی‌های خود را با پیمانکاران از این طریق تهاتر و تسویه کنند.
کشاورزی با تشریح ونحوه اجرای قانون تهاتر نیز گفت:‌ در برخی طرح‌های عمرانی فاقد اعتبار چنانچه دولت به پیمانکاران بدهکار باشد و در عوارض مالیاتی، پیمانکاران به دولت بدهکار باشند بر اساس معاملات پایاپای بخشی از طلب‌ها حذف و بخش دیگر از طریق نقدینگی‌ها پرداخت می‌شود.
وی همچنین با اشاره به آیین نامه اجرایی بند (ز) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ نیز گفت که بخش عمده‌ای از تخصیص‌ها در قالب اسناد خزانه به استان‌ها تخصیص می‌یابد که باید دستگاه‌های مختلف بتوانند در موعدهای مقرر و سررسید اسناد نسبت به وصول این اعتبارات اقدام کنند.
درباره میزان بدهی دولت به بخش خصوصی که عمده آن پیمانکاران هستند تاکنون آمارهای مختلفی ذکر شده است.
ازجمله، رئیس جامعه پیمانکاران استان آبان ماه امسال در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفته بود که میزان مطالبات پیمانکاران بنا به اظهارات مسئولان ۹۰۰۰ میلیارد ریال است.
هیچ منع قانونی سر راه پتروشیمی بویراحمد وجود ندارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ منع قانونی سر راه احداث پتروشیمی بویراحمد دنا در دشت سقاوه وجود ندارد.
داریوش دیودیده در سی و دومین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان کهگیلویه و بویراحمد، مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد را بزرگ‌ترین سرمایه گذاری تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه بخش خصوصی در این پروژه ۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌کند، افزود: چنین حجمی از سرمایه گذاری بخش خصوصی آرزوی هر استانی است که بتواند آن را جذب کند به ویژه اینکه این پروژه حجم عظیمی از سرمایه گذاری خارجی را نیز وارد کشور می‌کند.
وی تصریح کرد: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد به تعبیر کارشناسان، انقلاب سرمایه گذاری و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد است که در فاز اول برای ۱۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و تا چند برابر این میزان نیز اشتغال در حوزه صنایع پایین دستی و مرتبط با پتروشیمی ایجاد می‌شود که از هم اکنون پیش بینی می‌کنیم که این پروژه بحث اشتغال را در استان متحول می‌کند و نوید بخش آینده ای خوب و روشن برای منطقه و در مجموع استان کهگیلویه و بویراحمد است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پتروشیمی بویراحمد تمام مجوزهای لازم کشوری و استانی را اخذ کرده و هیچ مانع قانونی سر راه این پروژه وجود ندارد، بیان کرد: مجتمع بین المللی پتروشیمی دنا بویراحمد یک پروژه اولویت دار ملی است که با اخذ تمام مجوزهای قانونی استانی و ملی، اکنون وارد مرحله عملیات فنس کشی شده است.
دیودیده خاطرنشان کرد: تأییدیه‌های نهایی استاندارد صنایع نفت و گاز پروژه مانند مطالعات پیوست سلامت HIA، ارزیابی اثرات زیست محیطی EIA، بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت HSE و تأییدیه نهایی آبگیری و انتقال ۱۵ میلیون مترمکعب آب سالیانه مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد از سوی دفتر کلان منابع آب وزارت نیرو اخذ شده است.
وی از فراهم بودن کلیه زیرساخت‌های علمی و کارشناسی پروژه نیز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، مجوزهای اخذ شده و نوع طراحی و اجرای مجتمع بر اساس علم نوین طراحی پتروشیمی در دنیا، این پروژه هیچگونه مساله زیست محیطی در منطقه ایجاد نخواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، جدیت، تجربه و کارآزمودگی سرمایه گذار را از موارد اطمینان بخش برای پیشرفت کار احداث پتروشیمی دنابویراحمد خواند و تاکید کرد: با توجه به مزایایی که برای خود پروژه ذکر شد و سرمایه گذار پای کار آن که خوشبختانه خود صنعتگر و کارآفرین برتر بومی استان است، افق‌های روشنی پیش روی توسعه صنعتی و رفع معضل بیکاری در استان با احداث مجتمع بین المللی پتروشیمی دنابویراحمد قابل ترسیم است.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع برای دوستان برای طرح های اینچنینی چند آیتم مد نظر هست ۱_خوراک اولیه یا منابع ۲_ترانزیت و حمل نقل ۳_بازار فروش ۴_منابع آب مصرفی جهت واحد‌های یوتیلیتی ۵_نیروی انسانی ۶-محیط زیست با این وجود به صورت کلی نتیجه میگیریم این طرح بازده خوبی نداشته و در آینده متضرر خواهد شد و نتیجه آن ورشکستگی
Iran, Islamic Republic of
ممکنه شمابفرماییدباکدام تخصص ومهارت وسوابق کارى مرتبط وبدون هرگونه اطلاعات وآگاهى ازمشخصات ومختصات طرح عظیم پتروشیمى بویراحمدکه به واقع ازصنایع ضرورى تبدیلى وجلوگیرى ازخام فروشى وازطرفى درآتیه بعنوان صنعت مادردربخش نفت وگازوبه تبع آن اشتغالزایی مولدگسترده خواهدبود اینچنین یکباره یورش مغرضانه به این تصمیم بزرگ وایثار ستودنى سرمایه گذار میبرید.انشاءالله که عمرى باقى باشه وبه اتفاق شاهدشهرک پویا وفعال پتروشیمى باایاب وذهاب صدها نیروى توانمندهم استانى باغرش وسایط حمل ونقل محصولات ارزشمندتولیدى حاصله ازاین مجتمع ودسترنج کارگران وکارشناسان لرغیورفهیم ومدیرومدبر ورضایتمندازتلاشها وعملکردامروزخودمان باشیم. ارادتمندشماهمشهرى عزیزکه انشاءالله باماهم رأى وهمگام خواهى شدتاکارى کنیم درخورآیندگان
برقی
Iran, Islamic Republic of
این طرح برای عده ا. دارد ودرخوش آّ ب وهوای کشور . اش سکونت دارد. مردم محروم سقاوه که سودی که ندارد باید بیماری وغیر...رامتحمل شوند عدالت کجا وجدان کجا ابنجا اروپاه نیست آدم ارزش دارد ؛فقط پول. هامهم لطفا سا نسور نکنید پخش نمایید
Iran, Islamic Republic of
.

سود و مالیات این پتروشیمی تو حیب دولت میره استخدام توسط نورچشمیها
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1