تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۳۰۲۵۵۴

گسل فقر در دهدشت فعال شد/سقفی که جان ۹نفر را تهدید می کند+تصاویر

۶
۰
کبنا ؛گزارشی از فقر و محرومیت در شهر دهدشت که جان ۹نفر در معرض خطر است
به گزارش کبنا از دهدشت, در همسایگی ما، در همین نزدیکی، دور از هیاهوی زندگی پر زرق و برق، به دور از دغدغۀ من و تو، شخصی باخانواده خود زندگی می کند .
خیلی وقت‌ها از کنارمان در خیابان رد می‌شود که سر به زیر در فکر نجات جان اعضای خانواده خود و سرخ کردن گونه‌های خود با سیلی است.
اما این شخص در دهدشت گردنه رواق کنار مدرسه امام رضا(ع)زندگی می کند با ۷ فرزند و خانواده خود که درخانه ای که سقفش چکه و دیوار هایش کم کم فرو می ریزد زندگی می کند.
جای بسی تاسف دارد وضیعت اسف بار این خانواده، با پدر خانواده که صحبت کردم می‌گفت: کارگری ساده و دارای ۷ فرزندهستم وسه تا از فرزندانم هم تحصیل کرده و بیکار هستند و حتی فرزند دانشگاهی هم دارم ولی به سختی امرار معاش می کنم.
از مسولان گلایه دارد که هیچ کمکی نکردند و می گوید: به یکی از ادارات متولی جهت کمک مراجعه کردم و در جوابم گفتند هر وقت خانه تخریب شد کمکتان خواهیم کرد و تاسف میخورم که جان ۹ انسان برای این مسولان مهم نیست اگر خانوده خودتان بود هم همین حرف را میزنید.
این شهروند دهدشتی می گفت با این اجاره‌ها توان اجاره خانه‌ای را هم نداریم که سرمای زمستان را زیر سقفش بگذرانیم، مجبور شدیم ستون های فلزی زیرسقف خانه قرار دهیم و در همین خانه زندگی کنیم حتی ستون ها هم اجاره ای است و بار مالی بر دوش ما دو چندان می کند و هر وقت باران می بارد امکان ریزش این خانه بر سر اعضای خانواده بیشتر می شود.
خانواده وی تحت پوشش بهزیستی می باشد که قبلا هیچ حمایتی از وی نشد و خوشبین به آمدن رئیس جدید است که ایشان را یاری کند ولی تاکنون مراجعه ای به رئیس جدید نداشته است.
وی گفت از مسولان و نماینده این شهرستان خواهش دارم حداقل برای رضای خدا و حفظ جان خانواده همکاری با بنده داشته باشند.
این شهروند در ادامه و عاجزانه از نماینده کهگیلویه، فرماندار، هلال احمر و بهزیستی جهت حفظ سلامتی اعضای خانواده خود تقاضای کمک و یاری را دارد.
در این خانه حتی حیوانات هم زندگی نمی کنند چه برسد به یک خانواده معصوم که ثانیه به ثانیه در زیر این سقف متحرک جان می دهند و زنده می شوند.
از شنیدن داستان پدر این خانواده و دیدن زندگی آنها قلب ها به درد می آید لذا از مسولان متولی انتطار همکاری می رود.
جهت حفظ آبروی این خانواده اقدام به انتشار نام و نام خانوادگی این خانواده ننموده است.
گزارش :خلیل مهرجو
تصاویر:

نام شما

آدرس ايميل شما

خادمی فرمانداری کهگیلویه
Italy
بنده به عنوان مسول ستاد مدیریت بحران فرمانداری کهگیلویه به اقای مهرجوکه خبررا کار کرده بود زنگزدم و خدمتش عرض کردم درصورتی که این بنده خداتوانایی دریافت تسهیلات بازسازی مسکن را دارد ما اماده ایم مبلغ ۳۰میلیون تومان که مبلغ ۵میلیون تومان ان بلا عوض است در اختیارش قراربدیم تا خونه رابسازه اگرم قابل تعمیره هم مبلغ ۷تا ۱۲ میلیون تومان باتوجه به شرایط خونه ونظر کارشناسان جهت تعمیر تسهیلات با کارمزد ۴درصددر اختیارش قراربدیم حتی بهش گفتیم اگه ازلحاظ معیشتی هم خسارت به ایشون وارد شده مبلغ ۳میلیون تومان تسهیلات با کارمزد۴درصد وبازپرداخت ۵ساله دراختیارش قرار بدیم ولی تاکنون مراجعه نکرده وگرنه ما امادگی داریم
ازنزدیک مشکلات ایشون را بررسی کنیم.
البته احتمال دارد که این خانواده باتوجه با شرایط مالی توانایی دریافت تسهیلات را نداشته باشند دران صورت باید ازطریق بهزیستی و کمیته امداد پیگیری شود.
سيد
Iran, Islamic Republic of
جناب خادمی عزیز این همه عکس میزاری تو اینستا و ژیست میگیری هنر خودتو نشون بده
khalil
Iran, Islamic Republic of
جناب اقایی خادمی رفوی از این فرد شخصا سوال ببپرسی ک چرا مراجعه نکردن برای وام.شاید ضامن نداشته باسن.درضمن اگه ایشون توانای باز پرداخت را نداشتن باید انها را به حال خودشون رها گذاشت تا سقف خونشون ریزش کنه و فاجعه ب بار بیاد ایا جان ابن۹نفر برا شما اهمیت نداد وقعا براتون متاسفم
khalil
Iran, Islamic Republic of
جناب اقایی خادمی رفتی از این فرد شخصا سوال بپرسی ک چرا مراجعه نکردن برای وام.شاید ضامن نداشته باشن.درضمن اگه ایشون توانای باز پرداخت را نداشتن باید انها را به حال خودشون رها گذاشت تا سقف خونشون ریزش کنه و فاجعه ب بار بیاد ایا جان ابن۹نفر برا شما اهمیت نداد وقعا براتون متاسفم
دلسوز دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اگه استاندار نبود کی ت. آقای خادمی آقای خادمی میکنید
ایلم
Iran, Islamic Republic of
از این مشکلات زیاد هست! از خانم اقای سخن سنج بپرسید جواب فرماندار به ایشون در مورد مشکل خانواده ایی که دو معلول دارد. در بافت قدیم دهدشت در کپر زندگی میکند.متاسفانه ضعیف ترین فرمانداری که دهدشت به خود دیده فرماندار حال حاضر هستش! از مردم دهدشت بپرسید به ادارات که مراجعه میکنید برا رفع مشکلات چه جوابی میشنوید.رئیس جلسه اس رئیس جلسه س
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1