تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۰۲۴۹۶

گزارش کامل از نشست بخش خصوصی و دولت / کیانی: مدیریت علت رکود واحدهای تولیدی است (+تصاویر)

۳
۰
کبنا ؛ 
سی و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، مدیران دولتی و بخش خصوصی در سالن شماره یک استانداری برگزار گردید.
به گزارش کبنا، در ابتدای این نشست با توضیحات «جبار کیانی‌پور» رئیس اتاق یاسوج، فیلمی مستند از وضعیت واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد استان و مسائل و مشکلات آن‌ها به نمایش درآمد.
دستور کار اول: گزارش پیگیری مصوبات جلسه قبل
در این بخش رئیس اتاق یاسوج به بررسی نتایج و پیگیری‌های مصوبات سی و یکمین نشست شورا پرداخت.
در بخش دیگری از این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی به ارائه اقدامات انجام گرفته بر اساس نتایج و مصوبات جلسه قبل شورا، پرداختند.
 دستورکار دوم: بررسی پیرامون وضعیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌های صنعتی استان و استفاده از ظرفیت‌های تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
در بخشی از دستورکار دوم این نشست، رئیس اتاق یاسوج به بررسی وضعیت واحدهای تولیدی استان مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها پرداخت.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج برای تهیه گزارش وضعیت واحدهای تولیدی استان اقدامات زیر را انجام داد:
۱- تهیه لیست واحدهای تولیدی از سازمان‌ها و ادارات مرتبط
۲- تهیه پرسشنامه
۳ – بازدید میدانی ازکلیه واحدهای مستقر در شهر کهای صنعتی در سطح استان
۴ – بازدید میدانی از واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی در سطح استان
۵ – گفتگو با مدیران و مطلعین واحدها و تکمیل پرسشنامه
۶ – تهیه فیلم مستند از واحدهای منتخب و شاخص استان
۷ – تهیه گزارش نهایی از واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی استان
وضعیت واحدهای تولیدی استان مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌ها
جبار کیانی پور در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد از بررسی وضعیت واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و خارج از شهرک‌های صنعتی استان توسط اتاق بازرگانی یاسوج خبر داد و اظهار داشت: ما معتقد هستیم که نقدینگی تنها علت رکود واحدهای صنعتی نیست، بلکه این مسأله علل متعددی دارد که مهم‌ترین علت آن را مدیریت بنگاه‌ها می‌دانیم.
وی با بیان اینکه ۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۲ شهرک صنعتی در حال واگذاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، افزود: در مجموع ۶۴۳ واحد صنعتی در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۲۴۸ واحد در شهرک‌های صنعتی و ۳۹۵ واحد در خارج از شهرک‌های صنعتی استان قرار دارند.
رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: از ۲۴۸ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان، ۱۹۳ واحد بررسی شد که از این تعداد ۶۱ واحد فعال، ۲۴ واحد نیمه‌فعال و ۱۰۸ واحد معادل حدود ۵۶ درصد غیرفعال بودند.
کیانی پور بیان کرد: از ۳۹۵ واحد صنعتی مستقر در خارج از شهرک‌های صنعتی، ۸۶ واحد بررسی شد که از این تعداد ۵۴ واحد فعال، ۱۵ واحد نیمه‌فعال و ۱۷ واحد معادل حدود ۱۹.۸ درصد غیرفعال بودند.
وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی استان در مقایسه با واحدهای مستقر در شهرک‌ها به میزان بیشتری فعال هستند، گفت: علت این موضوع این است که واحدهای خارج از شهرک‌های صنعتی از تمرکز مالی بیشتری برخوردار بوده و امکان‌سنجی بهتری را انجام می‌دهند.
رئیس اتاق یاسوج بالا بودن نسبت تسهیلات اعطایی به منابع در بانک‌های استان، معوقات بانکی، فرسودگی ماشین‌آلات، بالا بودن قیمت تمام شده تولیدات و بالا بودن خدمات برق، گاز و آب و هزینه‌های حمل و نقل را از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای صنعتی استان عنوان کرد.
کیانی پور تعداد واحدهای تولیدی بخش کشاورزی استان را در بخش‌های مختلف شیلات، مرغداری، صنایع تبدیلی، پرواربندی، گلخانه، پرورش گاو شیری ۷۸۷ واحد عنوان کرد و گفت: طبق بررسی از این تعداد ۳۴۹ واحد فعال، ۷۹ واحد نیمه‌فعال و ۳۵۹ واحد معادل ۴۵ درصد راکد هستند.
وی فرسودگی تجهیزات و تأسیسات، تسهیلات معوق، قیمت تمام شده بالا، مشکلات مدیریتی، قرار گرفتن در حریم شهر، مصادره کردن طرح توسط بانک‌ها، سرایت بیماری VHS، کاهش بارندگی و کمبود آب، معارضات اجتماعی و کمبود نقدینگی را از مهم‌ترین دلایل رکود واحدهای کشاورزی استان عنوان کرد.
 
 
 احصای مشکلات واحدهای تولیدی استان با هدفگذاری صحیح ضروری است.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست افزود: با توجه به مشکلات مطرح شده، غایت تلاش ما رونق بخشی به حوزه صنعت و همچنین رفع مشکلات بخش خصوصی است.
وی نبود تکنولوژی، بازار، مدیریت صحیح و بخشی از مشکلات را نیز به دلیل نبود استراتژی دانست و گفت: در گذشته منابع را به نحو دستوری به افرادی دادیم که صنعتگر نبوده‌اند و کار صنعتی تخصص خود را نیاز دارد و کسی که در خانواده صنعتی بزرگ نشده است، صنعتی نمی‌شود.
احمدی خاطرنشان کرد: مدیریت صنعتی در حوزه صنعت و تولید مهم است و علاوه بر ارز آوری و درآمد زایی، توسعه را رقم می زند.
احمدی گفت: مسیر انتخاب شده در استان صحیح نیست و نسبت واحدهای غیر فعال و نیمه فعال به نسبت کل قابل توجه است و باید اقدامات لازم و برنامه ریزی برای رفع مشکلات انجام شود.
استاندار گفت: باید مشکلات واحدهایی که دنبال کارند و موانعی دارند را حل کنیم و در بلند مدت واگذاری مدیریت‌های واحدهایی که توانایی اداره آن را ندارند لازم است.
احمدی ابراز داشت: ضرورت دارد که در ذیل واحدهای، فعال، نیمه فعال و راکد، مشکلات واحدها نیز بررسی شوند و واحدهایی وجود دارد که در مدیریت و گاهی در تکنولوژی مشکل دارند و باید هدفگذاری برای شناسایی مشکلات واحدها انجام شود.
وی افزود: باید برای واحدهای دارای ظرفیت وقت گذاشت.
احمدی بر ایجاد صنایع تبدیلی، توسعه حمل و نقلی و سردخانه ای در مناطق دارای ظرفیت تاکید کرد و گفت: در برخی مناطق درختان ثمری را قطع می‌کنند و باید بر حسب ظرفیت‌ها نسبت به ایجاد زیرساخت و صنایع تبدیلی اقدام کرد.
احمدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های غیر دولتی گفت: زمان سیاست‌های تسهیلات ارزان قیمت دولت تقریباً تمام شده است و استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های اقتصادی و مشارکت بخش خصوصی مورد تاکید است.
وی قراداد نوشتن را کار اجرایی ندانست و گفت: زمانی این مهم محقق می‌شود که عملیاتی شود و خروجی داشته باشد.
احمدی افزود: به جای امضای ۸۰۰ میلیارد تومان قراداد، می‌توان ۱۰۰ میلیارد قراداد بست و ۵۰ میلیارد تومان آن را اجرایی کرد.
استاندار ابراز داشت: ضرورت دارد که دستگاه‌های استان پای کار باشند و برای رفع مشکلات مردم کمک کنیم و باید از ظرفیت‌های سازمان‌ها و بخش‌های خصوصی استفاده کرد.
احمدی گفت: امید است با عزمی جزم برای حل مشکلات و به ویژه در حوزه اشتغال و تولید گام برداریم.
احمدی تحقق خروجی مناسب از کلینیک‌های ایجاد شده در حوزه شهرک‌های صنعتی استان را ضروری دانست و گفت: این موضوع از چند سال قبل در استان‌ها مورد تاکید بود و باید دید دستاوردهای آن در استان چه بوده است.
وی با اشاره به موضوع توسعه صادرات غیر نفتی گفت: بنابر این سند، هدفگذاری شده است که صادرات غیر نفتی استان از ۴ میلیون دلار به ۵۰ میلیون دلار در پایان برنامه هدفگذاری شده برسد که تحقق آن در گرو احصا، رفع مشکلات و برنامه ریزی اصولی است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
من به اینهمه جلسه افتخار می کنم
همکار فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
کیانی و محنایی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
جعفری
Iran, Islamic Republic of
خخخ .در مقابل مهندس جبار کیانی کم آورده.....فقط جبار خان ...درود بر شما سیاست مدار استان
...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1