تاریخ انتشار
شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۰۲۴۹۴

ابهامات زیاد بکارگیری نیرو در کارخانه سیمان مارگون / ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب

۴
۰
کبنا ؛نوع بکارگیری پرسنل مورد نیاز کارخانه سیمان مارگون دارای ابهام بوده که انتظار می‌رود برای شفاف سازی و رفع نگرانی‌های مردم در این زمینه یک کمیته حقیقت یاب تشکیل شود.
۲۴ مردادماه سال گذشته کارخانه ۳۳۰۰ تنی سیمان مارگون بویراحمد با سرمایه گذاری خارجی با حضور محمدرضا نعمت‌زاده وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بهره برداری از یک کارخانه با این عظمت در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط یک سرمایه گذار خارجی ستودنی بوده ولی استخدام‌های انجام شده در این طرح صنعتی ابهامات زیادی را در ذهن مردم و افراد جویای کار ایجاده کرده که باید توسط مسئولان و متولیان امر شفاف سازی شود.
افراد جویای کار می‌خواهند بدانند فرایند بکارگیری پرسنل مورد نیاز چگونه بوده و آیا مرجع معرفی نیروی انسانی به این کارخانه با توجه به قوانین و مقررات موجود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و یا از سایر کانال‌های عرفی و غیر رسمی انجام شده است.
انتظار می‌رود یک کمیته حقیقت یاب با هدف بررسی مسئله تشکیل شود تا در این زمینه که این نیروها با معرفی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بکار گرفته شده و یا از طریق آگهی رسمی و کسب نمره قبولی و یا از طرف نمایندگان مجلس معرفی شده‌اند، شفاف سازی شود.
در صورتی افراد استخدام شده در کارخانه سیمان مارگون از طریق اگهی رسمی و پذیرش افراد توانمند باشد ستودنی و در صورت معرفی از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز قانون رعایت شده ولی در صورت معرفی و فشار از سوی نمایندگان مجلس یک کار ضد عدالت بوده زیرا نماینده سوگند یاد کرده که به قانون اساسی وفادار باشد.
در زمینه افراد مشغول بکار در کارخانه سیمان مارگون ابهامات زیادی وجود دارد که چه کسی این افراد را معرفی کرده و در این زمینه مسئولان و متولیان امر باید پاسخگو باشند زیرا ۲۸ هزار بیکار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و در صورت معرفی آنان از سوی افراد خاص به طور حتم این اقدام ضد عدالت است زیرا باید در این زمینه شفاف سازی شود که آیا افرادی که نتوانست مشغول بکار شوند ذی حق نبودند؟
ضروری است مسئولان و متولیان امر از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئله را بررسی و به طور شفاف با ذکر جزئیات به اطلاع افکار عمومی برسانند زیرا مردم به استخدام‌های ۵ سال گذشته در بدنه برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت توزیع نیروی برق، دانشگاه یاسوج، شهرداری یاسوج و ...اعتراض داشته و از ادامه این روند نگران هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی
Iran, Islamic Republic of
تو چه کار داری ...این بنده خداها یه نانی در بیارن برا خانوادشون .دست از این کاراتون بردارید به خدا منم بیکارم چه کار به کارشون دارید
مارگون
Iran, Islamic Republic of
بخ‌ خصوصیه هر جور دلش بخواد نیرو میگیره
شهروندمارگون
Romania
درست می فرمائید ولی کو گوش شنوا اولانمایتده دخالتی ندارند چون طرح خصوصیه
ولی نیروی متخصص نداره چند وقت پیش یه حادثه اتفاق افتاد ولی کار خانه هیچ تجهیزات اولیه نجات نداشت
خیلی از این نیرو ها از همان بد شروع به کار اومدن واز کارگری شروع کردند کانصاف نیست اونها اخراج بشن تا کس دیگه بیاد که هیچ سابقه ای در کارخانه نداشته باشد
برقی
Iran, Islamic Republic of
یه لبنانی سی خدا یه نونی دادومردم چاش دارید افتید ودنبا لش افردا بدبخت وبی کس آنجا کار می کنند ,خرابش نکنید اگر دین وشرف دارید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1