تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۳۰۲۳۴۴

با بی‌قانونی نباید در بازار باشت آشفتگی ایجاد شود / پیشنهاد شهردار برای ساماندهی صنوف آلاینده (+عکس)

۲
۰
کبنا ؛جلسه ساماندهی اصناف و کسبه با حضور شهردار، اعضای شورای شهر ، امام جمعه و کسبه و بازاریان شهر باشت برگزار شد.
در این جلسه که به منظور کمک به زیباسازی فضای شهر باشت برگزار شد امام جمعه شهر باشت زیباسازی شهر را امری مهم و ضروری دانست و گفت: داشتن شهری زیبا دغدغه همه مسئولین و مردم باشت است لذا دستیابی به این مهم نیاز به مساعدت و تلاش مسئولین در کنار تعامل مردم و بازاریان است.
به گزارش کبنا از باشت حجت الاسلام عبودی اجرای قوانین مصوب شهرداری ررا امری لازم برشمرد و ادامه داد: البته معتقدم برخی ازقوانین باید قابل انعطاف باشد و هم اجرای قانون و هم مصالح کسبه و بازاریان در نظر گرفته شود.
وی برگزاری این نشست را بهترین راه برای ایجاد تعامل و همکاری کسبه و بازاریان با شهرداری عنوان کرد و خواستار تعامل و همکاری مطلوب با شورا و شهرداری باشت شد.
امام جمعه باشت با بیان اینکه توسعه و ساماندهی شهر نیازمند برنامه ریزی بلند مدت است، ادامه داد: مدتی است که بحث تعریض خیابان ها و توسعه فضای شهری مطرح است که از طرفی نیاز شهر است و از سوی ذیگر مشکلاتی را برای بازاریان بوجود آورده که نیازمند تعامل و همکاری است.
حجت الاسلام عبودی افزایش فضای سبز، تعریض خیابان ها و ... را موجب رونق و زیبایی شهر دانست و بیان داشت: این موارد توصیه هایی بوده که تا کنون به شورا و شهرداری شده است.
وی اخذ عوارض را برای توسعه و آبادانی شهر امری مهم و ضروری دانست و گفت: اگر عوارض پرداخت شود شهرداری نیز در اجرای برنامه های خود موفق تر خواهد بود ضمن اینکه عوارض باید متناسب با درآمد بازاریان باشد.
حجت الاسلام عبودی تخفیف در پرداخت عوارض در برخی مواقع را بدون اشکال دانست و تصریح کرد: در اخذ عوارض تبعیض قابل قوبل نیست.
امام جمعه باشت موضوع ساماندهی صنوف آلاینده مانند جوشکاری ها، تعمیرگاه ها و ... را یکی دیگر از ملزومات در زیباسازی شهر عنوان کرد و از شهرداری خواست تا با تعیین مکان مناسب در حاشیه شهر به این صنوف سامان دهد.
حجت الاسلام عبودی در پایان بر اجرای قانون تأکید کرد و بیان داشت: در راه اجرای قانون همه باید تعامل و همکاری داشته باشند.
نادر گرامی رئیس شورای شهر باشت نیز در این نشست ازشهرداری جهت برگزاری این جلسه تقدیر کرد و خواستار تعامل و همکاری بازاریان جهت تسریع در اجرای برنامه های شهرداری شد.
وی بازار را قلب تپنده شهر دانست و ادامه داد: در صورت عدم رعایت اصول و قوانین هم شاهد تضییع حقوق شهروندی خواهیم بود و هم شاهد آشفتگی در شهر هستیم.
گرامی بیشترین مشکل مطرح شده از سوی شهروندان را سد معبر بازاریان در پیاده روها عنوان کرد و خواستار تعامل بارازیان برای رفع این مشکل شد.
وی یک طرفه شدن خیابان اصلی شهر را یکی از دغدغه های مهم شهرداری دانست و افزود: این طرح در شورای ترافیک در سال ۹۵ تصویب و شورای شهر و شهرداری نیز مکلف به اجرای آن هستند.
رییس شورای شهر در پایان از همکاری و تعامل کسبه و بازاریان برای حضور در این نشست تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همراهی شاهد شهری زیبا باشیم.
شهردار باشت نیز در این نشست هدف از تشکیل جلسه را کمک به رشد مشاغل و توسعه اقتصادی شهر و نظم بخشی و ایمن سازی برشمرد و لازمه آن را همکاری و مساعدت اصناف و بازاریان دانست.
لطف الله موسوی خطاب به بازاریان بیان داشت: شهر متعلق به شماست و ما نیز در کنار شما به عنوان خادم انجام وظیفه می کنیم.
وی خواستار پرداخت عوارض تا پایان سال ۹۶شد و افزود: برای اجرای برنامه های مورد نظر نیاز به هزینه است و در صورت همکاری کسبه و بازاریان شاهد طرح های توسعه ای مهم در شهر باشت خواهیم بود.
موسوی رفع مشکلات ترافیکی شهر تا دو ماه آینده، احداث سرویس بهداشتی در نقاط مختلف شهر، اخداث پارکینگ جهت خودروها و همچنین ساماندهی دستفروشان سیار را از برنامه های مد نظر شهرداری باشت اعلام کرد و افزود: شهرداری باشت همچنین اقدام به خرید یکدستگاه ماشین جارو کرده که در آینده نزدیک جهت خدمت به همشهریان مورد استفاده قرار می گیرد.
شهردار باشت در خصوص ساماندهی صنوف آلاینده نیز بیان داشت: به دلیل اینکه شهرداری باشت فاقد زمین واگذاری به این اصناف است لذا صاحبان این مشاغل در صورت اقدام به خرید زمین مناسب از تخفیفات ویژه شهرداری در زمینه پرداخت عوارض برخوردار خواهند شد.
گفتنی است در این نشست آقایان محمدی و عبدالهی نیز به نمایندگی از کسبه و بازاران صحبت و مشکلات آنان را مطرح کردند.
خبر: فتح الله پوران پور
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حسینی
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت شهردارمحترم پیرو درخواستهای قبلی نسبت به ساماندهی وتجمیع صنف تره بار ومیوه فروشان شهر دریک مکان مجزا با شیدبامشوررت ،توجیه ،تعامل وبدون ملاحظه اقدام عاجل واساسی صورت گیرد یکی ازنیازهای فوری وضروری شهر این موضوع است منتظر اقدام شهردار خدوم هستیم موفق باشید
باوی
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت باشت
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1