تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۳۰۲۲۹۵

اعتراض فرهنگیان دهدشت به سالن ورزشی/ نشاط ما را به پول فروخته‌اند

۵
۰
کبنا ؛یکی از فرهنگیان معترض گفت: آموزگاری که خود هیچ‌گونه تحرک و نشاطی ندارد، چگونه می‌خواهد درس زندگی، تحرک و موفقیت را به دانش‌آموزان بیاموزد؟ چرا آموزش پرورش کهگیلویه متوجه تأثیر متقابل روحیه آموزگار بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان که همان آینده‌سازان ملت هستند، نیست؟
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، در عصر جدید رفتار فرد حاصل موفقیت‌ها و عوامل متعددی است، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مدرسه است. معلم برای آباد و سبز کردن ذهن دانش‌آموزان و رهایی آن‌ها از غم و جهل، خود باید از نشاط و انرژی لازم و آرامش خاطر برخوردار باشد.

به گزارش کبنا، یکی از راه‌های تخلیه انرژی منفی و خستگی کار روزانه فرهنگیان رو آوردن به سالن‌ها و ورزش است.

در این گزارش پای درد و دل جمعی از فرهنگیان آموزش پرورش دهدشت نشسته‌ایم.

جمعی از فرهنگیان کهگیلویه به خبرنگار کبنا گفتند: آیا نیروی بزرگی چون فرهنگیان آموزش پرورش حق ندارند، از ظرفیت‌های ورزشی که حق مسلمشان است بهره ببرند؟ متأسفانه شاهدیم که آموزش پرورش کهگیلویه به بهانه عمل به بخش‌نامه وزارت خانه، خانواده و کارمندان خود را از این ظرفیت‌ها و سالن‌های ورزشی محروم کرده است.

یکی از فرهنگیان به خبرنگار کبنا گفت: آموزش‌وپرورش دهدشت دارای دو سالن ورزشی (باهنر، تختی) است، که استفاده از این سالن‌ها حق کارمندان آموزش‌وپرورش است که از این امکانات بهره ببرند، حال‌آنکه می‌بینم آموزش‌وپرورش کهگیلویه شادی و نشاط ما را به پول فروخته، و طی انعقاد قراردادی هر دو سالن را اجاره داده‌اند.

این فرهنگی ادامه داد: ما خود شاهدیم که اداراتی که سالن ورزشی ندارند، سالن‌های آموزش پرورش را برای تقویت نشاط و روحیه کارمندان خود که به‌تبع آن راندمان اداره خود را نیز بالا می‌برند، اجاره می‌کنند و درصورتی‌که ما فرهنگیان که خود مالک هستیم، ولی باید ببینم چه وقت آزاد برای استفاده از این سالن‌ها وجود دارد، که آن‌هم با پرداخت هزینه از سالن‌های خود استفاده کنیم.

یکی دیگر از فرهنگیان معترض نیز بیان کرد:  آموزش‌وپرورشی که باید روحیه حق پذیری را در دانش‌آموزان تقویت کند، خود دارد حق طبیعی ما را پایمال می‌کند. حق نشاط ما را به پول فروخته‌اند، غافل از آنکه سرمایه انسانی والاتر از مادیات است.

این فرهنگی اضافه کرد: حال که آموزش پرورش می‌گوید به دلیل مشکلات مالی از این راه درآمدزایی می‌کنیم، آیا شایسته نیست حداقل به‌طرف قرارداد خود اعلام کند، که حداقل چند ساعت در هفته را برای کارمندان آموزش‌وپروش آن‌هم به‌صورت رایگان در نظر داشته باشند؟

وی تصریح کرد: متأسفانه طی اعتراضات مکرر فرهنگیان به آموزش پرورش در این خصوص هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم، و آموزش پرورش می‌گویند این بخش‌نامه از وزارت خانه است، که می‌توانید از امکانات آموزش پرورش در جهت درآمدزایی و تأمین بودجه استفاده کنید.

فروزان مدیر آموزش پرورش کهگیلویه به خبرنگار کبنا گفت:  با توجه به اینکه بالای ۹۹ درصد پرداختی به آموزش پرورش برای حقوق کارمندان است، و درصد ناچیزی برای ساختمان‌سازی، نوسازی مدارس، بازسازی حیاط، تعمیرات مدارس، خرید تجهیزات (میز و صندلی، سیستم)، حق‌التدریسی در نظر گرفته‌شده است، که به علت نداشتن بودجه مجبور هستیم، و هیئت دولت مصوب کرده که این فضاها (سالن‌های ورزشی) را بهینه‌سازی و درآمدزایی شود.

فروزان افزود: بر اساس قراردادی که پارسال منعقد شد، این دو سالن را اجاره داده‌ایم، که پول اجاره به‌حساب آموزش پرورش ریخته می‌شود.

وی اظهار کرد: خواستاریم که کوچک‌ترین آسیب به دانش‌آموزان مدارس وارد نشود، و این حق مسلم دانش‌آموز است که از سالن‌های آموزش پرورش استفاده کند. بنابراین در ساعت مدارس از بازه زمانی بین ۷ تا ۱۲ این سالن‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم.

وی بابیان اینکه ما مکلف نیستم که برای کارمندان زمینه ورزشی فراهم کنیم، تصریح کرد: فرهنگیان همچون سایر افراد باید برای سالن‌های ورزشی پول بپردازند، این در حالی است که پیش از اجاره سالن‌های ورزشی آموزش و پرروش، فرهنگیان این شهرستان از این امکانات استفاده کرده‌اند، و به دلیل کمبود بودجه سالن‌ها را اجاره داده‌ایم.

در پایان فروزان از لغو قراداد سالن‌های آموزش و پرورش خبر داد، و گفت: طرف قراداد سالن‌های ورزشی به دلیل درآمد اندک خود از این سالن‌ها اعلام لغو قراداد کردند.

یکی از فرهنگیان معترض به خبرنگار کبنا گفت: آموزگاری که خود هیچ‌گونه تحرک و نشاطی ندارد، چگونه می‌خواهد درس زندگی، تحرک و موفقیت را به دانش‌آموزان بیاموزد؟ چرا آموزش پرورش کهگیلویه متوجه تأثیر متقابل روحیه آموزگار بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان که همان آینده‌سازان ملت، نیست؟

==============

گزارش از فاطمه خطیبی

==============
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
تا این مدیریت فعلی حاکم هست شک نکنید وضعیت بدتر هم خواهد شد
شاهین
Iran, Islamic Republic of
خدا و اموزش و پرورش دیشت نخو
یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
تا این دولت واین مدیرکل وجود دارد همینه
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جالبه
کبنا
و
بازهم جمعی ازفرهنگیان؟؟؟
تصویری،نام مخففی .....
چرا پشت نقاب فرهنگیان!!!
فرهنگی چاروسا
Iran, Islamic Republic of
والا چاروسا چهار ساله که سالنش اجاره است ومعلمان در ارزوی دیدن داخل سالن به امید آن روزهای خوبو و گذشته و وقتهای بسیار زیادی که در امر ورزش به فرهنگیان عزیز اختصاص داشت
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد +عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
1