تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۳۰۲۲۴۰

نامگذاری بیمارستان بزرگ یاسوج و بی تدبیری دولت تدبیر وامید

۰
کبنا ؛متن زیر ارسالی از سوی مخاطبین کبنا نیوز که سایت صرفاً در راستای رسالت خود آن را منتشر کرده است.
شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدّس ترین مفاهیم معارف الهی است. شهادت اوج کمال انسان است، آنگاه که انسان تمام هستی خود را یکجا نثار معبود می‌کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می‌پیوندد.
رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: فوق کلّ ذی برٍّ برٌّ حتی یقتل فی سبیل الله، فاذا قُتِلَ فی سبیل الله فلیس فوقه برّ؛ بالاتر از هر خیر و نیکی، خیر و نیکی وجود دارد تا انسان در راه خدا کشته شود که بالاتر از کشته شدن در راه خدا، خیر و نیکی یافت نشود.
در باب موضوع نامگذاری بیمارستان بزرگ شهر یاسوج که در بلوار شهید قرنی واقع شده است لازم هست چند نکته جهت روشن شدن بعضی از مسائل در راستای جلوگیری از هرگونه ذهنیت سازی حول حرکت خود جوش خانواده معظم شهدا و مردم شریف منطقه دولت اباد بیان گردد.
منطقه ای که با تقدیم ۶ شهید و بیش از ۳۰۰ رزمنده، جانباز، شیمیایی وآزاده نقش شایسته تقدیری در دوران دفاع مقدس داشت و بعد از انقلاب نیز حضور افراد شایسته از این مردم در جایگاه‌های نظامی، سیاسی و مدیریتی خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث گردید که همواره علاقمندی خود را به انقلاب وآرمان شهدا به اثبات برسانند.
مردمی که با تقدیم زمین خود به صورت نیم بهاء برای احداث بیمارستان بزرگ شهر یاسوج باعث ایجاد تحول در حوزه سلامت و نیز با واگذاری بیش از ۹۰۰۰ متر مربع زمین به فضای مسجد قبا، کتابخانه عمومی دولت اباد و دارالقرآن کریم این منطقه سهم بسیار زیادی در ایجاد فضای فرهنگی مذهبی شهر یاسوج داشتند که این مجموعه بزرگ در جنوب کشور بی بدیل است.
شایسته نیست افرادی که هیچ گامی در مقام عمل برای توسعه همه جانبه شهر بر نداشته‌اند اینگونه با بیان مطالب کذب و استفاده از اسناد گزینشی نه ارائه همه اسناد به خصوص قراردادهای اولیه فروش زمین بیمارستان با ذهنیت سازی برای مردم حقایق راکتمان کنند.
هرچند کسانی که در این کار خیر مشارکت داشته‌اند اجر خود را از خدای بزرگ می‌خواهند اما خوب است چند خانواده شهید جانباز و رزمنده از این حرکت شما دلگیر وناراحت شوند و شما همچنان بر تصمیم اشتباه خود اسرار بورزید که با انجام این عمل شما در سرای آخرت ضامن هستید ودر پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید.
در پایان خواهشمندیم که مسولین محترم به دقت و دور از فضای احساسی وقومی مطالبات مردم را بررسی و تصمیمی‌ات درستی با توجه به موارد زیر اتخاذ کنند.
نکته اول این است اگر همگان جان کلام مقام معظم رهبری را در همه امور شخصی و اجتماعی سر لوحه کار خود قرار دهیم می‌توانیم از بروز خیلی از مشکلات موجود جلوگیری کنیم.
ایشان در فرازی از سخنان خود فرمودند: سعی کنند گسل‌های اعتقادی، جغرافیایی، زبانی و قومی را تحریک نکنند؛ مراقب باشند؛ ...، این گسل‌ها را به نفع دشمن تحریک نکنند. ۲۰ /۰۲ /۹۶
اگرچه خطاب سخن اصلی مقام معظم رهبری کاندیداهای ریاست جمهوری بود ولی بدون شک نکته مهمی است که باید مورد توجه همگان و حتی رسانه‌های قرار بگیرد. در این میان رسانه‌های محلی بخصوص در شهرستان‌های نقش مهم و حیاتی ایفا می‌کنند. شهرستان‌هایی که دارای تنوع قومی و نژادی هستند باید بشدت خود را از این گسل‌ها که مستقیماً امنیت عمومی را هدف گرفته است پرهیز کنند.
متاسفانه استان ما به جهت بافت قومی وقبیله ای همواره دچار مشکلات گسترده ای بوده است که مسولین آن با در نظر گرفتن علایق قومی خود مصلحت عمومی را نادیده گرفته‌اند.
در بسیاری از حوزه‌ها شاهد غلط کاری و تصمیم گیری‌های نادرست هستیم و در بسیاری از حوزه‌ها شاهد کم کاری و بی تصمیمی و گاهی هم شاهد ولنگاری در خیلی از امور جامعه می‌باشیم که همواره ما را به یک استان محروم در اذهان تبدیل کرده است، که محرومیت نه در باب اقتصادی است که عمق محرومیت ما نبود وجدان کاری ومسولیت اجتماعی و دانش کامل وکافی برای اتخاذ تصمیمات صحیح است.
نکته دوم این است هر چند که ما هم بر این مهم هم نظریم که شهدا هیچ تفاوتی با هم ندارند وهمه جایگاه یکسانی در نزد پروردگار خود دارند ولی باید به دقت توجه کنیم که این زمین توسط اهالی منطقه دولت آباد اهداء گردیده است که باید مد نظر مسولین قرار گیرد و اینکه لزومی ندارد که بزرگ‌ترین طرح حوزه سلامت به نام یک شهید خاص نامگذاری گردد تا عده ای از خانواده شهدا ناراحت شوند در صورتی که شهدای زیادی وجود دارد که همچون شهید مورد نظر دانشجوی رشته پزشکی بوده‌اند (شهید عین الله دهراب پور) که از نخبگان این حوزه واز اهالی منطقه دولت آباد نیز بوده است.
پیشنهاد می‌گردد جهت هر گونه نگرانی و رضایت عمومی مردم جامعه و خانواده شهدا نام این بیمارستان به نام (شهدا) مزین گردد و با توجه به اینکه دو بیمارستان شهید رجایی و شهید بهشتی در استان وجود دارد نام یکی از این بیمارستان‌ها به نام شهید جلیل نامگذاری گردد.
هر چه که بی تدبیری در دولت تدبیر وامید نگران کننده است و این موضوع میدان تقابل مردم ومسولین شده است، فارغ از هر نتیجه ای، خود در تاریخ به یادگار خواهد ماند. اما امید است همه مسولین محترم استان ضمن آسیب شناسی این موضوع و توجه به بافت طایفه ای و لزوم حفظ حرمت همه مردم با در نظر گرفتن ظرفیت‌های قانونی، هیچ گاه به گونه ای عمل نکنند که بخشی از جامعه به سبب تصمیمات انها موجب بی مهری قرار گیرند.
جمعی از اهالی منطقه دولت آباد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1