تاریخ انتشار
جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۳۰۲۰۱۳

فرهنگسرا حق چرام است /سالن آموزش و پرورش چرام برای نشست های فرهنگی تجهیز می شود+تصاویر

۱
۰
کبنا ؛نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر,رسانه و معتمدین شهر چرام با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در چرام برگزار شد
به گزارش کبنا از چرام ، رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در این نشست هم اندیشی پای حرف های برخی از اهالی فرهنگ وهنر ورسانه چرام نشست و اظهار داشت:در کارهای فرهنگی دولت به تنهایی نمی تواند کارکند و باید با مشارکت مردم باشد.
وی افزود:کارهای فرهنگی ,جنس و ماهیت آن مردمی است و دیکته از بالا خروجی مناسبی ندارد.
دهبانی پور با اشاره به بخشی که به وی محول شده تصریح کرد:من که نمی گویم معجزه می کنم و جاده و پل می سازم بلکه من مدیر یک دستگاهی هستم که رسالت فرهنگی دارد.
وی بیان کرد:اگر چه منابع محدود است اما باید به گونه ای تقسیم کنیم که سهم سرانه همه مناطق دیده شود.
چرام با تاریخی درخشان و قدمتی بزرگ از شهرستان های پر پتانسیل استان است و وجود شاعران،نویسندگان و هنرمندان بزرگی دال بر این نکته است.

دهبانی پور افزود: هرچند چرام به لحاظ عمر شهرستانی و شهرستان شدن تاریخ طولانی ندارد اما به فرهنگی و هنری  تاریخ بلند و روشنی دارد.
وی با اشاره به شهیدان هنرمند چرام گفت:دو شهید عزیز نعمتی که در سال ۶۵ و در کربلای ۵شهید شدند در دوران نوجوانی هنری کارکردند که در کشور مورد پذیرش و برگزیده شد که نشان از قدمت فرهنگی این شهرستان در هنر نمایش است.
دهبانی پور در مورد دغدغه ی اهالی فرهنگ وهنر چرام در مورد ساخت و احداث فرهنگ سرا گفت : ساخت واحداث فرهنگ سرا حق چرام است اما این پروژه نیاز به اعتبارات زیادی دارد و کاری نیست که در مدت زمان یک  یا دوساله به پایان برسد.
وی ادامه داد : باید برای ساخت فرهنگ سرا ردیف بودجه و اعتبار در نظر گرفت واین قطعا باید در کمیته برنامه ریزی مصوب شود و با اعتبارات حداقلی نمی شود چنین پروژه ی بزرگی را احداث کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:اگر زمین و موافقت نامه زمین. برای واگذاری از طرف راه و شهرسازی انجام شود ما هم تلاش می کنیم که با همکاری مسئولان شهرستان این فرهنگ سرا احداث شود.
دهبانی پور گفت : البته ما به صورت شفاهی با مقامات وزارت ارشاد تفاهم کردیم که در صورتی که امکان داشته باشد از ساختمان های مازاد آموزش وپرورش محلی را برای فرهنگ سرا در نظر گرفت که در آن صورت قول تجهیز آن را به مردم خوب چرام می دهم.
مدیرکل ارشاد اسلامی چرام در ادامه گفت : یکی از انجمن های که باید در چرام شکل بگیرد و به جد حمایت میکنیم انجمن اهل قلم است که با توجه به اینکه چرام نخبگان خوبی در این زمینه دارد سعی کنید از همه ی گرایشات مختلف و متنوع برای راه اندازی این انجمن استفاده کنید که قطعا ما از این انجمن حمایت خواهیم کرد.
وی بیان کرد:انشاالله در برنامه های آتی شاهد تفاوتی با گذشته در جلسات هم اندیشی چرام باشیم.
پیش از صحبت های مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان برخی نمایندگان انجمن های فرهنگی وهنری نقطه نظرات خود را پیرامون مشکلات و دغده های حوزه هنر وفرهنگ چرام بیان کردند.
 
یاری زاده فعال رسانه ای:نقد جز اصلی رسانه های توسعه مدار است/شهرستان چرام دیگر توان فرصت سوزی ندارد
علی یاری زاده از فعالان رسانه ای شهرستان چرام دراین نشست بااشاره به نقش و اهمیت رسانه در دنیای امروز گفت:در عصرحاضرهیچ حوزه یا منطقه ای بدون توجه به نقش مثبت رسانه ها که واسطه و حامل پیام های ارتباطی هستند نمی تواند به توسعه و بهبود امور زندگی مردم بپردازد.

وی افزود:اهمیت رسانه ها به اندازه است که به صورت معیار نهایی درآمده است.
این فعال رسانه ای با اشاره به ضرورت تبیین توسعه شهرستان چرام در رسانه ها گفت:تعالی انسان و تغییر زندگی و بهبود شرایط زندگی از محوره های اصلی توسعه است.
وی بیان کرد:شهرستان چرام با توجه به قابلیت های انسانی و منابع فراوان آب و خاک و زمینه های گردشگری می تواند پیشتاز توسعه در استان باشد.
یاری زاده با بیان اینکه رسانه ها می بایست اولویت گذاری داشته باشند اظهار داشت:هدف گذاری صحیح رسانه و اولویت بندی نیازمند شناخت کامل از نقاط قدرت و ضعف ,فرصت ها و تهدیدهاست .
وی با اشاره به حضور معتمدین با هر گرایش فکری زیر یک سقف گفت:شهرستان چرام دیگر توان فرصت سوزی ندارد.
یاری زاده گفت:فرهنگ هم می تواند مانع توسعه باشد و هم عامل توسعه و فرهنگ مشارکت جمعی ,از خودگذشتگی,احترام به حقوق همدیگر می تواند راهگشای توسعه شهرستان
باشد.
یاری زاده با اشاره به اینکه در راستای پیشرفت و چشم انداز توسعه ,رسانه ها دو راه. در پیش ندارند ,محافظه کاری یا توسعه مداری.
وی تصریح کرد:رسانه های محافظه کار حافظ منافع حزبی و جناحی عده ای خاص بوده و هیچگاه نمی توانند ایفاگر تقش خود در توسعه و کمک به رشد آن باشند ,بلکه تنها رسانه های توسعه مدار هستند که می توانند که می توانند منطقه را به سرمنزل مقصود برسانند.
فعال رسانه ای شهرستان چرام با اشاره به اینکه نقد رسانه ها بعضا واکنشی هایی در پی دارد و صاحبان قدرت و مدیران نگران هستند بیان کرد:نقد جزاصلی رسانه های توسعه مدار است و از این رو مدیران و صاحبان قدرت در جامعه همیشه از چنین رسانه هایی در نقد منافع آنها هراس دارند اما رسانه های مخرب یا مداحی می کنند و یا نق می زنند که نفی هم بخشی از عملکرد رسانه های مخرب است.
وی افزود:امروزه کشور و استان و شهرستان ما نیازمند رسانه های توسعه مدار است که با نقد عملکرد مدیران و شفاف سازی و با بهره گیری از فرهنگ اصیل قرآنی نقش اساسی در تحولات فرهنگی شهرستان و استان داشته باشند و با دلایل قانع کنند و بینات روشن به نقد بپردازند.
وی با اشاره به پتانسیل خوب فعالان رسانه فرزندان شهرستان چرام گفت:نکته ای که قابل توجه است هرگاه مشکلی در رسانه ها مطرح می شود یا نقد عملکرد مدیران رسانه ای شود آن وقت مدیران دست به زنگ می شوند و به جای پاسخگویی انتظار دارند خبر برداشته شود و یا به دلخواه انتشاریابد.
فعال سیاسی و رسانه ای چرام با اشاره به این نشست فرهنگی. در چرام گفت:سرنوشت ما همچون کشتی نشستگانی است که هیچ کس نمی تواند بگوید جهت کشتی را به این سمت خاص هدایت کنم ,بلکه بایستی با مساعی جمعی و بهره بگیری از همه ظرفیت ها با هرسلایق فکری به توسعه شهرستان چرام در همه ابعاد کمک کنیم چرا که هرضعف امروز,آسیبی برای جامعه فرداست.
وی در پایان با اشاره به فعالیت رسانه ای باشگاه خبرنگاران چرام و توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خبرنگاران چرام گفت:در اولین اقدام باشگاه خبرنگاران چرام رسما تشکیل شد و مراحل ثبت آن در حال انجام است و با توجه به تاکید مدیرکل محترم ارشاد استان و معاون مطبوعاتی به ثبت نام. و عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات استان ,۶نفراز خبرنگاران فعال چرام عضو خانه مطبوعات استان هستند.
تصاویر:
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند هم استانی
اقای استاندار مدیر فرهنگ یه ایالت باید فردی جوان پویا وپر انرژی باشد !متاسفانه مدیر فعلی خیلی خسته به نظر میرسد وشادابی یه مدیر فرهنگی را ندارد ؛ لطفا در جابجایی اقدام کنید وشعار خود ودولت تدبیر وامید را اجرا کنید.
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1