تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۳۰۱۸۴۶

گزارش سفر معاون وزیر به کهگیلویه؛ از کلنگ‌زنی جاده اتصال قلعه‌رئیسی به پاتاوه تا نیاز به اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی

۰
کبنا ؛ 
معاون وزیر راه و شهرسازی و عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اتصال جاده قلعه رئیسی به محور پاتاوه به دهدشت کلنگ زنی شد.

به گزارش کبنا، خیرالله خادمی معاونت توسعه و ساخت راه های کشور، عزیزفیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عدل هاشمی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس و جمعی از مسئولان از محور پاتاوه به دهدشت بازدید کردند.
اتصال جاده قلعه رئیسی به جاده پاتاوه به دهدشت کلنگ زنی شد
 با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و عدل هاشمی پور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی اتصال جاده قلعه رئیسی به محور پاتاوه به دهدشت کلنگ زنی شد.



نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این آیین اظهار داشت: این مسیر به طول ۲۷ کیلومتر نقش مهمی در توسعه بخش قلعه رئیسی و دیشموک خواهد داشت.
عدل هاشمی پور اعتبار موردنیاز این طرح را ۹۵ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: این میزان اعتبار از سوی بنیاد برکت و اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین خواهد شد.
هاشمی پور تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح مسیر بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک به مرکز استان کاهش چشمگیری خواهد یافت.
وی با اشاره به بن بست بودن شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی افزود: نیاز است وزارت راه توجه ویژه‌ای به توسعه راه‌های در حوزه انتخابیه داشته باشد.
جاده پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
از این میزان جاده ارتباطی تاکنون بیش از ۵۶ کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
بخش‌های قلعه رئیس و دیشموک نزدیک به ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.


 
 بدهی دولت به پیمانکاران از ۱۲ هزار میلیارد تومان است / یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر آزادراه در دست ساخت قرار دارد
خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲هزار و ۴۶۰ کیلومتر آزادراه در کشور زیر ترافیک رفته است که در حال بهره برداری است، اظهار داشت: یک هزار و ۱۳۰ کیلومتر آزاد راه جدید در قالب ۱۶ پروژه در ۱۰محور کشور نیز در دست احداث است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بخشی از این آزادراه ها همچون آزاد راه شمال، کنارگذر جنوبی تهران و آزاد راه اصفهان – شیراز که از نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند جز آزاد راه های بزرگ کشور هستند و به عنوان ابرپروژه برای ما مطرح هستند.
وی بیان کرد: امیدواریم در سال آینده قطعات این آزاد راه بزرگ به بهره برداری برسد و بتوانیم در سال ۹۷ عملکرد مطلوبی در راستای رضایتمندی مردم در این زمینه داشته باشیم.
خادمی در پاسخ به سوالی در زمینه میزان بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران، عنوان کرد: آزادراه ها بیشتر به صورت مشارکتی انجام می شود و قسمت زیادی از آن را بخش خصوصی انجام می دهد و بین ۵۰تا ۷۰ درصد اعتبارات و نیاز احداث توسط بخش خصوصی از محل برداشت عوارض تامین می شود و حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد را نیز دولت به عنوان مشارکت کمک می کند.
وی میزان مطالبات وزارت راه به پیمانکاران در این بخش را نزدیک به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امید است از طریق اوراق مشارکت تا پایان سال بتوانیم این میزان بدهی ها را تسویه کنیم.
خادمی افزود: اما در زمینه‌های دیگر مثل بزرگ‌راه، راه‌های اصلی و راه‌های روستایی مطالبات بسیار زیادی در حوزه های مختلف وزارت خانه وجود دارد که براساس آمار غیررسمی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مطالبات در سیستم وزارت راه ثبت شده است.
وی اظهار داشت: حدود ۶ هزار میلیارد تومان از این مطالبات در بخش شرکت ساخت و توسعه زیبربنایی حمل و نقل کشور وجود دارد که بخشی از این مطالبات مربوط به حوزه راه روستایی و بخشی مربوط به راه‌های اصلی و بزرگ‌راه‌ها است.

تکمیل پروژه محور پاتاوه – دهدشت ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ بهره‌برداری از محور پاتاوه – دهدشت تا پایان سال ۹۷
 
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حاشیه بازدید از محور پاتاوه – دهدشت، اظهار داشت: این محور یکی از محورهای مهمی است که به عنوان مسیر جدیدی به مبادی جنوب غرب و غرب کشور است و می تواند بنادر جنوبی کشور را به مرکز کشور وصل کند.
خادمی بیان کرد: این محور بخشی از کریدور شمال به جنوب است در قسمت مرکزی کشور واقع شده است و از اصفهان به سمت شهرضا، از شهرضا به سه راهی پاتاوه به سمت دهدشت و بهبهان و به بندرامام طراحی شده است.
وی عنوان کرد: خوشبختانه قسمت اعظم محور به اجرا رفته است و الان زیر ترافیک است ولی اکثر کارکرد این محور در حال حاضر به صورت منطقه‌ای استفاده می شود.
خادمی افزود: محدوده که اکنون بازدید شده به طول ۱۲۷ کیلومتر است و در حدفاصل سه راهی پاتاوه تا دهدشت قرار دارد که از این میزان حدود ۹۰ کیلومتر زیر ترافیک رفته است و عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است.
وی با بیان اینکه امید است مردم این استان از این محور با ایمنی بالا استفاده کنند، اظهار داشت: حدود ۴۰ کیلومتر از این محور باقی است که باتوجه به کوهستانی بودن منطقه و تعدد تونل و ابنیه آن اتمام این محدوده نیازمند ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
خادمی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۷۰ درصد اعلام کرد و گفت: امیدواریم در یک برنامه زمان بندی مناسبی بتوانیم تا پایان سال ۹۷ عملیات اجرایی این ۴۰ کیلومتر را نیز به پایان برسانیم.
وی با اشاره به اینکه حدود ۷ دستگاه تونل در این محدوده وجود دارد، افزود: طول هر یک از تونل های در دست احداث حدود ۵ کیلومتر است و در گذشته ۵ دستگاه تونل مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون وزیرراه و شهرسازی بیان کرد: این تونل ها در قطعه ۱و ۲ این محور هر کدام به طول ۲.۵ کیلومتر در اردیبهشت ماه ۹۶ به بهره برداری رسید.
خادمی عنوان کرد: در مجموع این محور۱۲۷ کیلومتری دارای بیش از ۹کیلومتر تونل است که امیدواریم با اتمام این تونل ها و پل های بزرگی که در این مسیر هستند حداکثر تا سال آینده بهره برداری از این محور را آغاز کنیم.
وی در خصوص وضعیت آزاد راه استان، گفت: معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت جد این موضوع را پیگیری می کند که مسیر آزادراه جدید اصفهان – شیراز که در نزدیکی حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند را مورد بررسی قرار دهیم.
خادمی افزود: فاصله یاسوج تا این آزادراه در نزدیک‌ترین حالت حدود ۴۰ کیلومتر است که اگر بتوانیم این را به صورت آزادراه یا بزرگ‌راه مناسبی در بیاریم اتصال محور آزادراه سراسری به شهر یاسوج برقرار می شود و مردم یاسوج به راحتی دسترسی بهتری به این مسیر داشته باشند.
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد: در تلاش هستیم که این تردد به صورت آزادراهی باشد و در صورت عدم تحقق سعی می کنیم به روش های دیگری این تردد را ایجاد کنیم تا مردم به آزادراه بزرگی که در دست احداث است به راحتی دسترسی پیدا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1