تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۳۰۱۶۷۲

اولین همایش بیماری هموفیلی در یاسوج برگزار شد (+عکس )

۱
۰
کبنا ؛اولین همایش بیماری هموفیلی با عنوان " چالش‌های بیماری هموفیلی" در سالن دکتر کنعانی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این همایش، گفت: همایش بیماری هموفیلی با عنوان " چالش‌های بیماری هموفیلی"، دغدغه دانشگاه علوم پزشکی استان در قبال بیماران مبتلا به هموفیلی بوده و برگزاری این همایش چشم انداز روشنی در مواجهه با عوارض این بیماری خواهد داشت.
دکتر غلامعباس سبز افزود: ارائه بهینه خدمات از منظر کمی و کیفی و همچنین به حداقل رساندن هزینه‌های درمان در رأس برنامه‌های تدوین شده برای این بیماری است.
وی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های خوبی که در رابطه با این بیماری حاصل شده، قطعاً ارائه راهکارهای جدید و معرفی دستاوردهای علمی که در این همایش‌ها عنوان می‌شود، امیدوار کننده است.
دکتر سبز ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان و کارشناسان علمی حوزه بیماری هموفیلی در این همایش، بیان داشت: با توجه به موضوعات ارائه شده در این همایش و معرفی دستاوردها و داروهای جدید، می‌توان به کنترل و پایش این بیماری در استان امیدوار بود.
بیماری هموفیلی؛ شایع‌ترین انعقاد ارثی خونی
 
دبیر علمی همایش" چالش‌های بیماری هموفیلی" نیز در ادامه با اشاره به اهمیت بیماری هموفیلی که شایع‌ترین بیماری انعقادی ارثی خون است، گفت: بیماری هموفیلی نوعی از اختلالات پانزده گانه خون است که از هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، یک نفر به هموفیلی نوع A مبتلا است.
دکتر پیمان اعتماد فر بیان داشت: هدف از برگزاری این همایش، ارائه آخرین دستاوردهای علمی دنیا و معرفی تجارت موفق در مواجهه با این بیماری است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افزود: معرفی یکی از داروهای مفید و اثر بخش در حوزه کنترل و درمان عوارض بیماری هموفیلی که حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان ایرانی و عرضه شده توسط بخش خصوصی است و نیز کاهش هزینه‌های بیماران مبتلا از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
فوق تخصص خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه حدود ۷۰ نفر در استان به بیماری‌های انعقادی خون مبتلا هستند، گفت: از مجموع این ۷۰ نفر حدود ۳۰ نفر به بیماری هموفیلی مبتلا هستند.
وی، کلنگ زنی کلینیک بیماری‌های خاص در استان را امیدوار کننده عنوان و اظهار کرد: در جلساتی که با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، بستر مناسب جهت ارائه خدمات پیشرفته و فوق تخصصی به همراه انجام آزمایشات لازم برای مبتلایان به این بیماری فراهم شده است.
اعتماد فر در پایان خاطر نشان کرد: عدم درمان قطعی این بیماری، تمرکز ما بر پایش و کنترل بیماری و عوارض آن را طلب می‌کند و تمام تلاش فعالان در حوزه درمان و کنترل این بیماری فراهم نمودن زمینه ارائه خدمت به مطلوب‌ترین سطح ممکن و نیز بالا بردن طول عمر این طیف از بیماران است.
اولین همایش بیماری هموفیلی با حضور سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، کارشناسان بیماران خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس کانون هموفیلی ایران، اعضا هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس آزمایشگاه هموفیلی و ترومبوز شیراز و مسئول کانون هموفیلی شیراز در سالن دکتر کنعانی برگزار شد.۵-۱۵
 
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

سپاس
Iran, Islamic Republic of
لشکر شکست خورده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1