تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۳۰۱۶۱۸

واکنش افشاگرانه قرارگاه «شهید طیب» بسیج دانشجویی در خصوص احداث پتروشیمی در دشت سقاوه

۲
۰
کبنا ؛قرارگاه دانشجویی شهید طیب بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال نامه‌ای نسبت به احداث پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه واکنش نشان دادند.
به گزارش کبنا، حمید آذربو مسئول قرارگاه دانشجویی شهید طیب بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با ارسال نامه‌ای نسبت به موضوع احداث پتروشیمی بویراحمد در دشت سقاوه واکنش نشان داد.
 
ریاست محترم سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور
جناب آقای عیسی کلانتری
سلام‌علیکم
احتراماً با توجه به واگذاری زمین‌های کشاورزی منطقه سقاوه از بخش مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد جهت ساخت پتروشیمی به بخش خصوصی و همچنین با توجه به اینکه کمیته دانشجویی تحقیقات میدانی خود را با حضور در بین مردم منطقه و صحبت با مسئولان امر انجام نموده است نکات زیر را به سمع و نظر شما می‌رسانیم:
۱- مردم در این منطقه از دیرباز ساکن بوده‌اند و زمین‌های کشاورزی آن‌ها دارای نسق زراعی می‌باشد. لازم به ذکر است نسق‌های زراعی این زمین‌ها در سال ۱۳۴۲ صادر گردیده است.
۲- نحوه واگذاری این زمین‌ها به بخش خصوصی که توسط منابع طبیعی استان صورت گرفته است مبهم و مورد سؤال است. چگونه است که بخشدار منطقه پاسخ منابع طبیعی استان را بدون از هیچ‌گونه استعلام و تحقیقی از شورای روستا، مردم و صاحبان زمین‌ها داده است.
۳- جهت استحضار جنابعالی؛ منطقه سقاوه، طلای سبز و نگین طبیعت بخش سفلی شهرستان بویراحمد است، ضمن اینکه از اساس واگذاری بسیار مبهم و مشکوک به نظر می‌رسد، اگر دولت محترم قصد اشتغال‌زایی دارد، با حمایت از خود مردم منطقه در بخش کشاورزی، ضمن حفظ محیط‌زیست، می‌تواند اقدام نماید.
۴- تخریب این زمین‌ها و واگذاری آن به بخش خصوصی با چه منطقی صورت پذیرفته است درحالی‌که اگر اراده‌ای بر ثمر رسیدن این پتروشیمی است چگونه پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت که بیش از ده‌ها سال از شروع به ساخت آن گذشته هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند؟
۵- ظلمی که در حق مردم این منطقه شده است:
الف) عدم هماهنگی به جهت واگذاری زمین‌ها و ضرب و شتم مردم در پی اعتراض به این امر
ب) عدم پاسخگویی از سوی منابع طبیعی استان و ارجاع مردم به دستگاه‌های دیگر برای حل این موضوع
حال که اسناد این زمین‌ها موجود است و مطالبه به‌حق مردم این ولی‌نعمتان انقلاب بر همگان مبرهن می‌باشد از جنابعالی انتظار می‌رود ضمن ورود مستقیم و پیگیری این امر، نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانید و در حفظ محیط بکر این منطقه مساعدت فرمایید.
توضیح اینکه در صورت عدم رسیدگی، در پیگیری‌های بعدی اسنادی از رانت‌های انجام‌شده و حتی نام افراد مؤثر که در این شبکه زنجیره‌ای دخالت مستقیم و غیرمستقیم داشته‌اند را به اطلاع عموم و نهادهای قضایی-امنیتی خواهد رسید.

حمید آذربو مسئول قرارگاه دانشجویی شهید طیب
بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

آرش حسینی عنایی
Iran, Islamic Republic of
مسئله پتروشیمی و ... به بسیج دانشجویی هیچ ارتباطی نداره.
بویراحندی
Iran, Islamic Republic of
یه ..
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1