تاریخ انتشار
شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۳۰۱۱۲۹

تجمع مربیان پیش‌دبستانی جلوی استانداری + توضیحات مدیرکل آموزش و پرورش

۶
۰
کبنا ؛ 
مربیان پیش دبستانی غیر دولتی استان کهگیلویه و بویراحمد جلوی استانداری برای استخدام بکارگیری تجمع کردند.
به گزارش کبنا، یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار ما گفت: با ۱۵ سال سابقه مشمول بکارگیری بعنوان حق التدریس نشدم در حالی که در برخی استان‌ها بکارگیری صورت گرفت.  ۱۵۰ نفر مربی پیش‌دبستانی فقط در شهرستان بویراحمد هستند که حق‌التدریسی نشده و وضعیت آنها مبهم است در حالی که در سایر استان‌ها مربیان پیش‌دبستانی حق‌التدریسی شده و حتی دارای کد هم هستند اما کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که اقدامی برای مربیان خود نکرده است.
وی با بیان اینکه کد پرسنلی برای ما زده نشده افزود: با این حساب هر چند سال که فعالیت داشتیم سابقه ای برای ما محسوب نمی‌شود.
یکی دیگر از مریبان تجمع کننده بیان کرد: ما خواهان اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص حق التدریس شدن مربیان پیش دبستانی مشمول قانون هستیم.


وی تصریح کرد: برای مشخص شدن وضعیتمان جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کردیم  و این چهارمین باری است که این تجمع را جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهیم اما کسی حاضر نیست صدای ما را گوش دهد.

این مربی پیش‌ دبستانی گفت: امروز آخرین مهلتی است که باید حق خودمان را بگیریم و تا مشخص شدن وضعیتمان به تجمع ادامه خواهیم داد و منتظر می‌مانیم که جواب درست و قانع کننده‌ای از جانب مسؤولان استان دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: چندین بار در همین خصوص با معاونین استاندار صحبت کردیم اما رایزنی‌ها و حتی نامه‌نگاری‌ها برای مشخص شدن وضعیت موجود بی نتیجه بود و آموزش و پرورش استان به ما می‌گویند پیش‌دبستانی دولتی نداریم که بخواهیم آنها را جذب کنیم.


این مربی پیش دبستانی افزود: به مسؤولان آموزش و پرورش گفتیم چطور در سایر استان‌ها پیش‌دبستانی دولتی وجود دارد اما در استان ما چنین چیزی وجود ندارد، آنها هم در جواب به ما می‌گویند پیگیری می‌کنیم اما هیچ خبری از پیگیری‌هایشان به ما نمی‌دهند.

یکی دیگر از این افراد با اشاره به سابقه مربیان پیش‌دبستانی در شهرستان بویراحمد گفت: سابقه برخی از این مربیان ۱۳ و ۱۷ سال است اما حقوق و دستمزد ناچیزی دارند و بیمه‌ و سابقه تدریس و حقوق و مزایا شامل آنها نمی‌شود.

وی افزود: بالاترین مبلغ دریافتی مربیان ۳۰۰ هزار تومان است که این دستمزد خیلی ناچیزی است و امیدواریم مسؤولان استان و مسؤولان آموزش و پرورش مقطع پیش‌دبستانی که پایه اصلی شروع دوره علم‌آموزی است را مورد توجه قرار دهند.

 تجمع کنندگان سپس خواستار دیدار با استاندار شدند که آذر صفایی مدیرکل جدید امور بانوان با حضور در میان این افراد مشکلات آنها را شنید و سپس با استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش دیدار و تماسی داشت.


همچنین وی خواستار پیگیری مشکلات بانوان از طریق نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی شد که مربیان معترض از این طریق پیگیری لازم را انجام دهند.

هادی زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: درخواست مربیان غیردولتی پیش دبستانی برای بکارگیری بعنوان نیروی حق التدریس غیر قانونی است.
وی افزود: قبلاً مجلس شورای اسلامی مصوبه ای در این خصوص داشت که مربیان پیش دبستانی‌های دولتی مشغول انجام وظیفه بودند و حق الزحمه از دولت دریافت می‌کردند مشمول مصوبه مجلس برای بکارگیری بعنوان نیروی حق التدریس آموزش و پرورش می‌شدند.
زارع پور بیان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد حتی یک نفر که در پیش دبستانی‌های دولتی کار کرده باشند وجود ندارد چراکه پیش دبستانی دولتی نداشته‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: استان‌های که اقدام به بکارگیری مربیان پیش دبستانی غیردولتی کرده‌اند خلاف قانون انجام شده و در حال حاضر دیوان عدالت اداری ورود پیدا کرده و با استان‌هایی که مرتکب تخلف شده‌اند برخورد می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

هادی
Iran, Islamic Republic of
این خبرو در خبرگزاری ایسنا خوندم
منبع خبرتو بنویس
علی
Iran, Islamic Republic of
خبر گرفته شده از خبرگزاری ایسناست لطفا منبع خبرو درج کنید
ایل
Iran, Islamic Republic of
درود و هزاران درود به مدیر کل محبوب و توانای اداره کل آموزش و پرورش استان جناب آقای حاج زارع پور.
طبق قانون الان چندین سال است که پیش دبستانی ها به مهد کودک خصوصی واگذار گردیده و هیچ ربطی به آموزش و پرورش ندارد.
نوسازی مدارس
Iran, Islamic Republic of
جهت استحضار خوانندگان محترم و همچنین اهالی مراکز آزاد پیش دبستانی گفته باشیم ؛ که جناب حاج زارع پور مدیری عادل ، آگاه به وظیفه و به دور از هر گونه بی قانونی است و حقا اگر غیر از ایشون کس دیگری مدیرکل بود مشکلات آموزش و پرورش بخصوص هجوم حاشیه بر متن فاجعه بود ، ولذا در باب جذب نیرو و یا درخواست های مورد نظر ، بی شک حق یک نفر هم در دوران مدیریت ایشون ضایع نشده و نخواهد شد ، لطفا همه همکاری نمایند تا این مرد صالح بیش از پیش بتواند خدمتگژار فرهنگیان و دانش آموزان استان باشد .
علی
Iran, Islamic Republic of
شما هم اقای مدیردنبال وقت مناسبید فامیل خودتون روبیارید
رضوی
Iran, Islamic Republic of
اگر مربیان پیش دبستانی وارد آموزش و پرورش شوند باید فاتحه آموزش و پرورش رو خوند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1