تاریخ انتشار
جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۳۰۰۹۴۶

در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چه گذشت؟

۳
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه  و بویراحمد
 
عناصر خود فروخته داخلی دشمن خارجی را در فتنه ۸۸ یاری کردند/۹ دی چشم فتنه را کور کرد
امام جمعه یاسوج گفت: عناصر خود فروخته داخلی به عنوان پیاده نظام، دشمن خارجی را در فتنه ۸۸ یاری کردند.
آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نمار جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور اقشار مختلف مردمی در مصلای نماز جمعه شهر یاسوج برگزار شد با تسلیت رحلت حضرت معصوم سلام‌الله علیها اظهار کرد: آن بانوی بزرگ یکی از بزرگترین بانوان تاریخ بشر است که زیارت بارگاه آن حضرت برکات زیادی دارد.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: آن بانوی بزرگ اسلام جایگاه ویژه‌ای در بین مردم و عالمان و بزرگان دین دارد که اکنون در شهر قم وجود بارگاه ملکوتی آن حضرت منشأ برکت شده است.
وی در ادامه بخش زیادی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته را به واقعه و رویداد یوم‌الله ۹ دی اختصاص داد و گفت: فتنه ۸۸ طراحی دشمنان خارجی بود که فریب خوردگان داخلی پیاده نظام آن‌ها شدند.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عناصر خود فروخته همیشه نقش پیاده نظام و همراه دشمنان قسم خورده را بازی می‌کنند افزود: اما ملت با بصیرت ایران خیلی زود وارد میدان شد و حق از باطل را به خوبی از هم تشخیص داد و و توطئه دشمن را خنثی کرد.
این خطیب جمعه افزود: آن روز مردم بصیرت انقلابی خود را نشان دادند و تنفر خود را از دشمن بروز دادند و شعارهای کوبنده در این روز از جمله شعار مرگ بر آمریکا در روز ۹ دی هرگز فراموش نمی‌شود.
حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج به دیدار اخیر با رهبری و اظهارات معظم‌له اشاره کرد و گفت: با این سخنان مؤثر رهبر انقلاب هرگز به انقلاب و کشور آسیبی نمی‌رسد.
امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید سخنان رهبری و فرمایشات حکیمانه ایشان نصب‌العین قرار گیرد تا بتوانیم در مسیر مستقیم حرکت کنیم و دشمن نتواند آسیبی به ملکت برساند.
 
امام جمعه دوگنبدان: حماسه ۹ دی انقلاب را در برابر تهدیدها بیمه کرد
امام جمعه دوگنبدان گفت: ۹ دی ۸۸ حماسه تاریخی دیگری پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت که کشور را در برابر تهدیدها و توطئه‌های شوم دشمنان نظام و انقلاب بیمه کرد.
 
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دوگنبدان با بیان اینکه ۹ دی ۸۸ یک روز خاص در تاریخ سراسر افتخار ایران است افزود: در این روز به جهانیان ثابت شد که مردم ایران اسلامی چالش‌های بزرگ را به‌راحتی برطرف خواهند کرد.
وی بیان کرد: در ۹ دی ۸۸ ملت همیشه در صحنه ایران با حضور پرشور در صحنه برای دفاع از نظام، انقلاب و ولایت فقیه حماسه آفریدند و دشمنان نظام و انقلاب را ناامید کردند.
حجازی تصریح کرد: در ۹ دی بصیرت ملت ایران به آرمان‌ها و ارزش‌های ناب نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروی محض آنان از رهبر معظم انقلاب به‌عنوان ولی‌فقیه ثابت شد.
وی اظهار داشت: ۹ دی سالروز حماسه پرشکوه و تاریخی ملت ایران و تجلی ولایت مداری آنهاست.
حجازی با بیان اینکه شرکت در مراسم ۹ دی نشان دهنده پایبندی به آرمان‌های نظام است تصریح کرد: متأسفانه هم‌اکنون در کشور برخی‌ها رسماً اعلام انزجار و بیزاری از فتنه و فتنه گران را اعلام نکرده‌اند که این خود جای نگرانی دارد.
امام جمعه دوگنبدان گفت: در حال حاضر در جنگ نرمی که دشمن به راه انداخته، تلاش دارند مردم را ناامید و مأیوس و ناراضی کند.
وی اظهار کرد: شرکت در آیین بزرگداشت ۹ دی تجدیدعهد و پیمان با مقام معظم رهبری و انسجام عموم مردم است.
 
حماسه ۹ دی برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران/حضور فراجناحی مردم در ۹ دی وحدت امت با ولایت بود
امام جمعه موقت دهدشت گفت: حضور فراجناحی مردم در ۹ دی وحدت امت با ولایت بود.
نماز جمعه عبادی -سیاسی این هفته دهدشت با حضور پرشور مردم به امامت حجت‌الاسلام سیدعبدالمطلب تقوی در مصلای امام خمینی(ره) دهدشت برگزار شد.
خطیب موقت دهدشت در خطبه اول ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: هر کسی می‌خواهد در آسمان‌ها و زمین مورد عنایت خداوند قرار گیرد، تقوای الهی را رعایت کند.
وی در ادامه به تشریح اهمیت خونسردی و نرم‌خویی از دیدگاه اسلام پرداخت و تصریح کرد: هنر آن است انسان بتواند در برابر همه سلایق خونسرد و حکیم باشد تا جامعه بیراهه نرود.
حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: اگر پیامبران خونسرد نبودند نمی‌توانستند مردم را هدایت کنند.
امام جمعه موقت دهدشت در ادامه سخنان خود وفات حضرت معصومه(س) را یادآور شد و ضمن تسلیت به همه مسلمانان گفت: بعد از حضرت زهرا(س) هیچ زنی از نظر شفاعت به حضرت معصومه(س) نمی‌رسد.
وی ۹ دی را برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران عنوان و افزود: ۹ دی روزیست که مردم آگاه ایران به عنوان وحدت امت با ولایت در مراسم این روز باشکوه شرکت کردند.
حجت‌الاسلام تقوی تصریح کرد: ۹ دی روزیست که ملت ایران برای دفاع از انقلاب، ولایت مطلقه فقیه، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران کفن پوشیده به میدان آمدند.
امام جمعه موقت دهدشت با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری که فرموده بود «۹ دی دفاع از ارزش‌ها و اسلام و انقلاب بود»، گفت: ملت شریف ایران همیشه و در همه صحنه‌ها برای دفاع از مکتب اسلام در برابر استکبار ایستاده است.
 
فتنه ۸۸ باعث افزایش تحریم‌ها شد/اپوزیسیون مسؤولان قدیم و کنونی ضربه به نظام است
امام جمعه دیشموک گفت: تکرار حرف دشمن در داخل و نقش اپوزیسیون گرفتن مسؤولان سابق و کنونی قابل قبول نیست.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تسلیت وفات کریمه اهل بیت خواهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) اظهار کرد: هرکس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مثل این است که امام رضا(ع) را زیارت کرده است.
وی در ادامه با بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به مسائل قابل توجهی اشاره کرد و تاکید بر راهنمایی‌های بیشتر و ارشاد مسؤولان در رفع مشکلات مردم و پاسخگویی مسائل مردم را داشتند.
امام جمعه دیشموک گفت: تکرار حرف دشمن در داخل و نقش اپوزیسیون گرفتن مسؤولان سابق و کنونی قابل قبول نیست و مسؤولان سایق و کنونی علیه نظام حرف زدن را امیدواری دشمنان قلمداد کرد.
وی اذعان کرد: مسؤولان باید پاسخگوی مسائل مردم باشند پاسخگوی بیکاری و مشکلات مردم را رئوس برنامه خود بدانند و از حرف زدن علیه نظام اسلامی بپرهیزند.
راوند گفت: عده‌ای در داخل برنامه دشمن را تکرار می‌کنند و هزاران توپخانه دروغ‌پردازی را به سمت این ملت شلیک می‌کنند برای اینکه مردم را ناامید و بدبین کنند.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: ناامید کردن مردم، متهم کردن، دروغ‌پردازی، دروغهای شاخدار دشمن‌ساز را در ذهن مردم جا انداختن کار درستی نیست و آن عده بدانند مردم بیدارند و با چنین درغ‌پردازی‌های از نظام و انقلاب ناامید نمی‌شوند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: انقلابی‌نمایی غیر از انقلاب‌گری است و متاسفانه عده‌ای با بازی و ظاهری انقلابی متصور می‌کنند که می‌توانند مردم را فریب دهند و خود را انقلابی واقعی نشان بدهند و با متهم کردن نظام و زیر سؤال بردن این قوه و آن قوه انقلاب‌نمایی را به جای انقلاب واقعی جا بزنند اما باید بدانند مردم ایران همیشه بیدارند.
وی خاطرنشان کرد: ۹دی‌ماه و جواب باعظمت مردم به انقلاب‌ نمایان بود که مردم با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب نقشه فتنه‌گران را بر آب کردند.
راوند بیان کرد: روز ۹ دی ماه روز بصیرت و روز میثاق ملت با ولایت است و امیدوارم در این روز مردم همیشه در صحنه بار دیگر نشان دهند که همیشه در صحنه هستند.
وی با بیان اینکه روز ۹ دی و ایجاد فتنه ۸۸ باعث شد که ایجاد شکاف و اختلاف بین مردم به وجود بیاید و مردم دو دسته شوند و به خیابانها بریزند و این روز باعث به شهادت رسیدند ۳۹ نفر از مردم و بسجیان بود.
امام جمعه دیشموک گفت: ایجاد چنین کارهایی باعث امیدواری دشمنان نظام به برخی از جریانهای سیاسی داخل کشور می‌شود .
وی تصریح کرد: فتنه ۸۸ باعث افزایش فشارها و تشدید تحریم‌ها که هنوز این تحریم‌ها ادامه دارد گردد فتنه ۸۸ باعث خسارت به اموال عمومی و بانک‌های خصوصی گردید.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک گفت: با توجه به اینکه فتنه ۸۸ ضربه زدن به صادرات کشور بود و راه‌اندازی فتنه ۸۸ توسط مسؤولان و برخی افراد به دنبال براندازی نظم بودند که با تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب حماسه عاشورایی ساخته شد و ملت ایران پیروز این جریان شدند.
وی به روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه اشاره کرد و گفت: در این روز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام توسط آیت‌الله عاملی به گورباجفت رهبر شوروی سابق بود.
راوند گفت: ۱۴ دی‌ماه ۹۴ رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را به عنوان قرارگاه نماز جمعه و قرارگاه ایمان، تقوی و بصیرت معرفی کردند.
 
فتنه به پایان نرسیده است/دشمنان درصدد براندازی و تخریب چهره نظام هستند
امام جمعه لنده با اشاره به ابعاد مختلف فتنه گفت: ۹ دی پاسخ کوبنده‌ای به فتنه ۸۸ بوده ولی باید بدانیم که فتنه تمام نشده و دشمنان با توطئه‌های مختلف به دنبال براندازی نظام و انقلاب هستند.
حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر لنده با اشاره به ضرورت توجه به تقوای الهی اظهار داشت: امام علی(ع) در خصوص صفات متقین می‌فرماید«تقوا همان اجتناب از آلودگی‌ها بوده که پاکیزگی رفتار و عدم تضییع حقوق دیگران و اشکبار بودن چشمان و لرزان بودن دل را از عظمت خداونداز صفات متقین بوده است».
وی در ادامه به سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره و افزود:دشمنان نظام از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز با توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف به دنبال ضربه‌زدن و براندازی نظام بوده‌اند و در این راه از هر فرصتی نهایت استفاده را برده‌اند.
امام جمعه لنده تصریح کرد: کودتای مخملی سبز و فتنه ۸۸ نه اولین توطئه دشمنان بوده و نه آخرین آنها بلکه هر روز در قالب برنامه‌ای شاهد نقشه‌های شوم دشمنان بوده و هستیم ولی آنچه از نظام و انقلاب در مقابل این توطئه‌ها محافظت کرده اراده پولادین ملت و حضور منسجم آنها در عرصه‌های مختلف دفاع از نظام و انقلاب بوده است.
محمودی‌اصل با بیان اینکه ملت ایران وفادار به نظام و انقلاب هستند یادآور شد: شکست دشمنان با حضور و اراده ملت ایران رقم خود ولی در باید نکاتی در خصوص فتنه ۸۸ و عوامل آن را بدانیم؛ سکان فتنه ۸۸ در دست عوامل خارجی و بازیگران آن برخی بازی‌خوردگان بی بصیرت داخلی و تشنگان قدرت بودند که با وعده پول و پست و مقام به میدان آشوب آمدند.
وی با بیان اینکه ۹ دی پاسخ دندان شکن ملت ایران توطئه و فتنه ۸۸ بوده خاطرنشان کرد: ملت ایران همیشه توطئه و تحریم و دسیسه دشمنان را با بصیرت و شنخات مسیر و با هوشیاری تمام پاسخ دادند و اجازه نفوذ و دخالت در امور داخلی را به بیگانگان نداده‌اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده خطاب به کسانی که خواهان رفع حصر هستند گفت: شما باید بدانید که رهبر معظم انقلاب بارها عواقب خروج از ریل انقلاب را به سران فتنه چه قبل و چه بعد از انتخابات یادآور شدند و از آنها خواستند که مسیرشان را از مسیر دشمنان نظام و انقلاب جدا سازند ولی آنها به راه و روش خود ادامه دادند.
محمودی‌اصل با بیان اینکه رهبری همیشه ۹ دی را در سخنان خود برای ما یادآوری می‌کنند افزود: اگر به این نکته دقت کنیم می‌بینیم که رهبر معظم انقلاب برای زنده نگه داشتن حماسه بصیرت ملت ایران در ۹ دی این امر را یادآوری می‌کنند.
وی با اشاره به ابعاد جدید توطئه آمریکایی اسرائیلی در منطقه خاطر نشان کرد: این ملت که خود از پایه‌های اصلی تحقق نظام و انقلاب بوده‌اند باید بدانند دشمنان ما به دنبال نا امیدکردن مردم از آینده انقلاب و از بین بردن اعتماد به نفس در میان آنها است.
امام جمعه لنده به اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: متأسفانه برخی عوامل داخلی با پیچیده و آشفته نشان دادن شرایط با دشمنان همراه شدند.
محمودی‌اصل با بیان اینکه ملت ایران راه پر پیچ و خم را پشت سر گذاشته‌اند گفت: همه ما امروز می‌دانیم که چالش اصلی نظام و انقلاب و کشور اقتصاد بوده، اما عده‌ای جاهلانه دشمنان را همراهی می‌کنند تا با فرافکنی، دروغ و تهمت به سران و ارکان نظام شرایط ناامید کننده‌ای را به مردم القاء کنند.
وی ادامه داد: تذکر مقام معظم رهبری هم به رئیس جمهور وقت بود و هم به رئیس جمهور سابق؛ کسانی که خود زمانی در رأس مسؤولیت قرار دارند به جای اینکه امروز پاسخگو باشند در نقش اپوزیسیون ظاهر می‌شوند و مقام مدعی به خود می‌گیرند.
خطیب نماز جمعه لنده گفت: امام زمانی بودن تنها با ذکر نام ایشان محقق نمی‌شوند بلکه همراهی ولی و تبعیت از آن و گستاخی نکردن در مقابل ایشان از مهمترین شرایط و خصوصیات امام زمانی بودن است.
وی افزود: مطالبه‌گری و عدالتخواهی جز اصول اصلی نظام و انقلاب بوده ولی نا امیدی نباید در قالب مطالبه‌گری و عدالتخواهی نمود پیدا کند چراکه دیگر این موضوعیت نخواهد داشت.
محمودی‌اصل با اشاره به کسانی که این روزها می‌گویند چرا رهبری برای رفع مشکلات اقدامی نمی‌کنند ادامه داد: رهبری سالهاست فریاد اقتصاد مقاومتی سرداده و تنها راه‌حل بحران‌های اقتصادی جلوگیری از واردات بی رویه و رفع نقاط ضعف تولید در کشور دانستند.
وی در ادامه خطاب به مردم و مسؤولان تصریح کرد: بزرگداشت سالروز حماسه و بصیرت ملت ایران باید پر رنگ‌تر از هر زمانی در کشور برگزار شود تا نسل‌های آینده بدانند که این ملت برای بقا و تداوم نظام و انقلاب هوشیاری و بصیرت خود را تقویت کرده‌اند.
امام جمعه لنده در ادامه به هفته سوادآموزی اشاره و گفت: استکبار از دیرباز مخالف ارتقاء سطح علمی و آموزشی ملت‌های تحت سلطه خود بوده که کشور ما به دلیل سیاست‌های استکباری تا قبل از انقلاب رشد سوادآموزی خوبی نداشت ولی با دوراندیشی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امروز به سطح خوبی از سواد و علم آموزی و دانش دست یافته‌ایم.
محمودی‌اصل افزود: امروز ملت ایران با مسلح شدن به سلاح دانش توان دفاع از حقوق خود چه در داخل و چه خارج از مرزها را دارند.
 
 
فتنه‌گران و خواص بی‌بصیرت رأی ۴۰ میلیونی مردم را لگدمال کردند/برجام تمام شد؛ حقوق شهروندی را پیش کشیده‌اند
امام جمعه کبگیان گفت: فتنه‌گران و خواص بی‌بصیرت رأی ۴۰ میلیونی مردم را لگدمال کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی وحدانی‌فر در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی ۸ دیماه ۱۳۹۶ کبگیان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه ارزشهای نماز شب گفت: زیبائی چهره، محبوبیت در نزد خلق، ازدیاد رزق و برطرف کردن نگرانی باطنی و ظاهری، خروجی عبادت مستحبی است که در خلوت‌ترین اوقات بندگان خدا در قالب نماز شب روی می‌دهد.
امام جمعه کبگیان با تبریک فرا رسیدن ۹ دی‌ماه سال‌روز حماسه با بصیرت و همگانی مردم ایران در براندازی فتنه ۸۸ گفت: نهم دیماه، اوج بصیرت یک ملت در نهایت عرق به ولایتمداری ایستادگی تمام قد در برابر فتنه‌گران خارجی و داخلی بود که به اعتراف دوست و دشمن ماهیت یک ملت را در پاسداری از آرمانهای انقلاب و اصل ولایت فقیه به جهانیان ثابت و در تاریخ سیاسی دنیا ثبت کرد.
خطیب جمعه کبگیان با اشاره به سکوت خواص در فتنه ۸۸ گفت: عده‌ای سال هشتاد و هشت به بهانه انتخابات با حمایت گروهک‌های ضد انقلاب در سایه سکوت خواص بی‌بصیرت تمامیت انقلاب و ارزشهای اسلامی را در سایه کشتار مردم به خطر انداختند.
این خطیب جمعه خطاب به خواص بی بصیرت گفت: چرا خانم آقای موسوی قبل از اتمام رای‌گیری در شرایطی که ملت هنوز در صف‌های طویل انتخابات درگیر رای ریزی بودند، آمد و از پیروزی قطعی خود سخن گفت، آیا شعار انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است در آن هدف آشکار نبود؟ و کمترین محاکمه ایشان در این جرم بزرگ و ضربه به انقلاب اعدام در ملا عام است
وحدانی‌فر خطاب به فتنه‌گران و حامیانشان گفت: رأی چهل میلیونی و حضور حماسی ملت در برابر سکوت خواص بی‌بصیرت حماسه‌ای در دنیا خلق کرد که دنیا را حیرت زده کرد و ضد انقلابیون خوش خیال و خواص بی بصیرت سفیه بدانند آمریکا به قدرت همه متحدانش نتوانست تهدیدی برای انقلاب باشند پس ریشه انقلاب محکمتر از آن است که گروهک‌هایی نظیر شما بخواهند تهدیدی کنند و بی‌خیال قبله آمالتان باشد و به فکر الباقی حیاتتان باشید.
وحدانی‌فر با بیان فرازی از بیانات مقام معظم رهبری درباره مسؤولان دولتی قبل و حال گفت: نقش بازی اپوزیسیون دولت قبل و فعلی تنها با حفظ مشکل به مشکلات مردم اضافه می‌کند و نقش دشمن فرضی را در به ثمر رساندن حربه دشمن اصلی بازی می‌کند.
این خطیب جمعه تصریح کرد: تا بوده بحث برجام بود و الان هم حرف از حقوق شهروندی است که مردم خود بهتر از همه به حقوق شهروندی واقفند پس چرا با کم کاری در عمل به اقتصاد مقاومتی کاری کردید که رهبری علنا به میدان بیاید و عین دفعات قبل به شما هشدار دهد.
 
 
فتنه‌گران ۸۸ اسلامیت و جمهوریت را نشانه گرفتند/مردم در ۹دی ۸۸ حماسه جدیدی خلق کردند
امام جمعه سوق گفت: مردم در ۹دی ۸۸ حماسه جدیدی خلق کردند.
حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سوق با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: غیبت یکی از گناهانی است که موجب ضایع شدن عبادات و تقوای انسان می‌شود.
امام جمعه سوق به عوامل فشار قبر اشاره و تاکید کرد: تعلقات و وابستگی به دنیا آلودگی و رذائل اخلاقی و رفتاری باعث فشار قبر و گرفتاری عالم قبر می‌گردند.
وی به شهادت حضرت معصومه(س) اشاره و با تسلیت این روز عنوان کرد: حضرت معصومه(س) نیز حقانیت ولایت اهل بیت و امام رضا(ع) را تبیین می‌کرد و نقش زیادی را در طول تاریخ برای اثبات حقایق الهی داشته و انقلاب اسلامی که منشاء آن قم بود مرهون وجود با برکت ایشان و تربیت یافتگان این مکتب است به گونه‌ای که حرم کریمه اهل بیت خاستگاه انقلاب و قیام بر علیه ظلم ستم شاهنشاهی بود.
کیانی‌اصل به حماسه ۹ دی اشاره و خاطرنشان کرد: تظاهرات ده‌ها میلیونی مردم در ۹ دی که در طول سه دهه انقلاب بی‌نظیر بود بار دیگر بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی ملت مسلمان ایران را به خوبی نشان داد و به عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ باقی خواهد ماند ۹ دی باطل سحر فتنه بود؛ ۹ دی سرفصلی نو در تاریخ انقلاب اسلامی بود، مناسبتی که هرگز نباید فراموش شود و ماهیت آن غلبه بصیرت بر اغواگری و فتنه بود.
وی تصریح کرد: خاصیت دوران فتنه غبار آلودگی و مه آلوده کردن است و فتنه‌گر یک تیکه حق و یک تیکه باطل را با هم مخلوط می‌کنند و فضا را غبارآلود می‌کند تا مردم را به اشتباه اندازند و مسئله اصلی فتنه ۸۸ ایستادگی غیرقانونی در مقابل قانون و صدمه دیدن ملت و کشور بود و آن چیزی که ماهیت فتنه گران را مشخص کرد و فضا را ترسیم کرد تا مردم در روز ۹ دی حماسه تاریخی را خلق کنند اول لطف خداوند تبارک و تعالی بود بعد مدیریت و هدایت رهبری، ایمان دینی حاکم بر دلهای مردم، بصیرت مردم، نقش‌آفرینی آگاهان جامعه، و نقشه‌های جاهلانه اصحاب فتنه از شعار دادن‌های آنها، شعار بر خلاف آرمان امام در روز جهانی قدس، شکستن حرمت ماه رمضان و حضور با آب معدنی در بین تظاهرکنندگان، پاره کردن عکس امام و از همه آنها مهمتر بی احترامی به عاشورای حسینی و هتک حرمت این روز بود و بعد از این شعارها و هتک حرمتها برای مردم آشکار شد که فتنه گران به دنبال براندازی نظام و انقلاب و ارزش های اسلامی هستند.
امام جمعه سوق تاکید کرد: خون سیدالشهدا که در سال ۶۱ باعث حفظ اسلام شد بار دیگر باعث تثبیت انقلاب و اسلام شد و در فتنه ۸۸ فتنه‌گران می‌خواستند هم اسلامیت نظام و هم جمهوریت نظام را از بین ببرند از شعارهایی که می دادند معلوم بود که هدف آنها چه بود (شعار مرگ بر جمهوری اسلامی، استقلال آزادی جمهوری ایرانی، مرگ بر اصل ولایت فقیه، انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است) اینها شعارهای آنها بود مشخص بود بحث تقلب در انتخابات بحث الکی و بهانه برای آنها بود.
کیانی اصل با بیان اینکه فتنه ۸۸ خسارات بسیار بزرگ هم از حیث مادی و معنوی بر کشور وارد کرد یادآور شد: هم از حیث مادی و هم از حیث معنوی خسارات فراوانی وارد کشور کرد که (تشویش اذهان عمومی، ایجاد شکاف در بین مردم، امیدواری دشمنان نظام به برخی جریانات داخلی، تخریب چهره نهادها و شخصیت ها و مراکز قانونی ،بازی با حیثیت نظام ،کشته شدن افراد، افزایش امید دشمن به بی ثباتی و افزایش فشارها و تشدید تحریم‌ها، باج خواهی دشمنان در پرونده هسته ای، خسارت های فتنه گران به اموال عمومی و فرار کردن سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در ایران از خسارات فتنه ۸۸ بود) امروز هم ملت ما و مردم ما باید همان بصیرتی که در روز ۹ دی داشتند را حفظ کنند و روز به روز این بصیرت را زیاد کنند صحنه داخل کشور را بشناسند امروز هم نیاز است که مردم نسبت به فتنه‌های جدید آشنا باشند.
امام جمعه سوق در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پرداخت و آنها را تبیین کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
سلام
امام جمعه محترم دیشموک می گه فتنه ۸۸ باعت تحریم شده
اخه برادر محترم از خدا بترسید و اینجوری صحبت نکنید
مقصر تحریمها اقای احمدی نژاد رئیس جمهور وقت بود که می گفت تحریمها یه مشت کاغذ پاره هستند و شماها امامان جمعه هم ازش حمایت می کردید
اقای عزیز لطفا در بیان صحبتها دقت کنید چون مردم خوب متوجه می شوند که شماها چگونه صحبت می کنید
واقعا متاسفم
محمود
Iran, Islamic Republic of
نظر دوستمون که بال فرموده بسیار بجا وقابل تعمل می باشد
نجاتبخش
Iran, Islamic Republic of
سخن امام جمعه دیشموک قطعا درست هست.فرزنداقازاده اها که باخارج نشینان وضدانقلاب ارتباط داشتندمی گفتندیک راه عقب نشینی ایران ازمواضع خودتحریم ایران هست وحوادث سال ۸۸ مواضع کشورهای مورد مذاکره حوادث سال ۸۸ را که دیدندکاررا دراین دیدندکه ایران راتحریم سنگین کنندکه به قول خودشون مردم راناامیدکنند.
جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

جنجال 3 کلمه‌‌ای ...

شکست استقلال برابر فولاد در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر حواشی زیادی به‌ همراه داشته است....
دعوای بی‌وقت

دعوای بی‌وقت

استعفای ملک‌زاده از وزارت بهداشت آن‌هم با نامه‌ای سرگشاده و چکشی هرچند در این شرایط کرونایی ...
‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

‌تأثیرات کرونا‌ ‌بر انتخابات ۱۴۰۰

انتخابات ۱۴۰۰ از چنان اهمیتی برخوردار است که امکان به‌تعویق‌انداختن آن بسیار کم خواهد ...
1