تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۳۰۰۸۷۳

تجلیل از ۷۵ پرستار نمونه کهگیلویه و بویراحمد (+عکس)

۱
کبنا ؛ 
آیین تجلیل از ۷۵ پرستار نمونه استانی پیش از ظهر امروز در سالن دکتر کنعانی دانشکده پزشکی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن تبریک روز پرستار، گفت: ارائه خدمات سلامت، گسترش تخت‌ها و تجهیزات بیمارستانی، توسعه خدمات درمان بستر و سرپایی، آموزش پزشکی، دستاوردهای جدید در حوزه‌های ژنتیک انسانی و سلول بنیادی از جمله توفیقیات بارز نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت است.
ارکان نظام همواره قدردان زحمات فعالان عرصه سلامت است
احمدی با عنوان اینکه ارکان نظام همواره قدردان زحمات فعالان عرصه سلامت است، اظهار داشت: در زمینه توجه به منابع انسانی در حوزه پزشکی اقدامات زیادی انجام داده‌ایم که دولت در تلاش است در زمینه پرداخت مسیری درست را دنبال کند.
وی طرح تحول نظام سلامت را یکی از اقدامات خوب دولت دانست و تصریح کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم، دسترسی آسان به پزشکان متخصص و فوق تخصص و همچنین ارائه خدمات تخصصی به آنها از برکات این طرح بوده است.
احمدی افزود: آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال ۱۳۹۳ به عنوان یکی از اقدام‌های ارزنده دولت یازدهم سبب کاهش پرداخت هزینه‌های درمان از جیب بیماران، دسترسی آسان‌تر به پزشکان متخصص و فوق تخصص و ارائه خدمات تخصصی مطلوب‌تر شده است.
وی اضافه کرد: کشور و کهگیلویه و بویراحمد در چهار دهه اخیر از نظر جایگاه علمی از جمله در حوزه پزشکی به طور چشمگیری متحول شده‌اند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی و ارائه خدمات در حوزه سلامت در کشور و این استان نسبت به اوایل انقلاب پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.
احمدی عنوان کرد: افزایش تجهیزات بهداشتی و درمانی، ارائه خدمات بهتر به بیماران، دستاوردهای جدید در زمینه علم ژنتیک و سلول‌های بنیادی از مهمترین و بارزترین موفقیت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت از اوایل پیروزی انقلاب تاکنون است.
وی ابراز داشت: در کنار این خدمات، نقش پرستاران به عنوان تلاشگران عرصه سلامت بر هیچ فردی پوشیده نیست.
تلاش برای بهره برداری از ۳ بیمارستان جدید در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای بهره برداری از بیمارستان‌های جدید در استان افزود: با بهره برداری از این پروژه‌های درمانی، ظرفیت‌های تخت‌های درمانی استانی از ۷۴۴ به یک هزار و ۴۰۰ تخت افزایش می‌یابد که ثمره این توسعه درمانی، جذب پرستاران فارغ التحصیل است.
دکتر اورنگ ایلامی  ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه‌های درمانی ظرفیتی برای جذب و به‌کارگیری فارغ التحصیل پرستاری ایجاد می‌شود که امیدواریم دولت و سازمان برنامه ریزی کشور مجوزهای لازم در زمینه جذب را فراهم نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ نفر پرستار در بخش دولتی استان، در حال ارائه خدمت هستند، افزود: ۷۹ درصد کادر پرستاری در استان را زنان و ۲۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
میانگین کشوری نسبت کادر پرستار به تخت در استان مطلوب است
دکتر ایلامی با اشاره به وضعیت استان در شاخص کشوری نسبت پرستار به تخت، اظهار داشت: این شاخص در سطح ملی ۷۴ صدم درصد و در استان  ۱٫۰۴ درصد است.
وی اضافه کرد: میانگین کشوری نسبت کادر پرستار حرفه‌ای به تخت در استان وضعیت مطلوبی دارد، اگرچه این نسبت با ایده آل‌ها فاصله دارد اما در تلاش هستیم جزو استان‌های پیشگام در کشور باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره‌ای نیز به اقدامات دانشکده پرستاری یاسوج داشت و گفت: دانشکده پرستاری یاسوج یکی از دانشکده‌های موفق در زمینه تربیت نیروی انسانی و رشته‌های تحصیلات تکمیلی است.
پیگیری برای راه اندازی رشته PHD پرستاری در یاسوج 
وی ابراز داشت: این دانشکده در زمینه تحصیلات تکمیلی با ۳ رشته داخلی جراحی، سلامت جامعه و روان پرستاری در حال ارائه خدمت است که با پیگیری‌های صورت گرفته ۲ رشته ارشد پرستاری اطفال و مامایی به زودی نیز اضافه می‌شود.
ایلامی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این دانشکده، پیگیری راه اندازی رشته PHD پرستاری است که با این اقدام زمینه ادامه تحصیل پرستاران آسانتر فراهم می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یکی از خواسته‌های به حق پرستاران را تعرفه گذاری خدمات دانست و گفت: امیدواریم این مهم در لایحه بودجه به تصویب برسد.
وی در پایان با بیان اینکه یکی از دستاورده های مهم جامعه پرستاری در سال‌های گذشته اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای است، یادآور شد: این پروانه، گواهینامه‌ای است که از سوی وزارت به هر پرستار پس از اطمینان احراز شایستگی‌های لازم مبتنی بر استاندارهای حرفه‌ای تعلق می‌گیرد.
آیین تجلیل ۷۵ پرستار نمونه استانی با حضور استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون درمان دانشگاه و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی در سالن دکتر کنعانی دانشکده پزشکی یاسوج برگزار شد.



نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
آقای استاندار و آقای ریئس دانشگاه پیگیر مطالبات پرسنل باشید و طرحهای عمرانی بهداشت و درمان که تعطیل شدند.
همشهری مطالبه گر
Iran, Islamic Republic of
آقای ایلامی چرا تابلوی بیمارستان شهدای دولت اباد را نصب نمی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون از سایت کبنا
ایل آقا
Iran, Islamic Republic of
لطفا نسبت به مطالبه ب حق مردم نحیب وشریف دولت آباد پاسخگو باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1